Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2016
    • Kangasala

    #46
    Originally posted by Clavurion View Post
    Motonetin valikoimassa on muuten yksi potentiaalisen oloinen palloniveltyökalu (Pallonivelen ulosvetäjä HD, ei kuvaa, 19,90€). Vastaa aika lailla tuota Kukko KU1291 mallia. Ei vaan ole vielä päässyt kenttätestiin.
    Pienellä rälläkkämodilla tuota Motonetin HD kalua tuli käytettyä raidepään ulosvetäjänä, toimi ainakin siihen aivan hyvin.
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2194
      • kaustinen

      #47
      Originally posted by TJJ View Post
      Sinä varmaankin osaat sitten kertoa miten noita alkuperäisiä huoltotyökaluja saa tilattua? Haluaisin työkalun 51 2 090 (muoviohjain lukon vastakappaleen säätöä varten) mutta miten ihmeessä se tilataan paikallisen merkkiliikkeen kautta?
      T70 tuohon numerosarjan eteen niin onnistuu tilaaminen. Aika kuupoja varaosamyyjiä jos ei tota muista, mitenkähän onnstuvat saamaan omalle korjaamolle työkaluja??
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #48
        Originally posted by Clavurion View Post
        Koitahan saada ittes kuntoon.

        Tuossa muuten malli, jos joku haluaa etsiä halpoja kopioita. KLIK
        Halpaa ku makkara. KLIK
        VATA ulosvetäjä on aikalailla saman näköinen ja maksaa jotain 30€. Ei olla vielä saatu hajalle...
        Myös ikhn myymä isompi malli kestää muuten muta kierteet menee tapista jos oikein kunnolla vääntää. Nämä molemmart em siis kirkkaita ja työstöjäälki moitteeton, varmaan muitakin kopioita löytyy. Vältä mustia ja valupurseisia- Bilteman musta ei kestä mitään, testattu vuosia sitten ja samaa myynnissä edelleen näyttäisi olevan... Kannattaa laittaa vetäjä jännitykseen ja antaa kunnon napakka kohdennettu isku siihen rautaan (pyörännavan runko-osaan) jonka läpi ulosvedettävän pallonivelen kartiotappi menee, siis sivusta päin. Näin irtoaa lähes poikkeuksetta, perustuu siihen että kartiorengas muuttaa hieman muotoaan iskun voimasta jolloin siinä oleva jännitykseen vedetty pallonivelen kartiotappi putoaa pois.

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #49
          Originally posted by Erich View Post
          Hyvät kokemukset on Kukon vastaavista, noista postaamistasi kuvista vastaavat lähinnä tuota ensimmäistä ja viimeistä mallia. 200e investointi voi tuntua isolta, mutta kyllä se kannattaa. Siis jos haluaa itse vaihtaa nivelet. Yhdellä ei kunnolla pärjää, mutta noi kaksi riittävät useimpiin kevyessä kalustossa vastaan tuleviin palloihin.

          (näissä aidolla ja halpiksella on muuten yllättävä paljon eroa... vink)

          minä sitten ostin tuon kuvan 2, stahwille 12623-1_ulosvetäjän hintaan 132 € (myyjä vaihtui ja hinta samalla). ja kun irroitti tuon "välipalan" niin se on justiinsa sopiva reaktiotangon vaihtoon, ei liian pitkä eikä liian lyhyt . lähti muuten oikeen komeasti paukahtaen kun punoi sen ruuvin kunnolla kireälle ja sitten antoi kevyen iskun siihen ulosvetäjän päähän. itse hommasin tuon "muuttuva avauksisen" vetimen sen vuoksi että sitä voi tosiaan käyttää myös muuhun ja muihin merkkeihin. siinäkin oli sama huomautus : "sopii muun muassa AUDI A6/A8 sekä muut joissa alumiiniset tukivarret sekä ahtaat tilat".

          Comment

          • Tojopa
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 1592
            • Kuopio

            #50
            Otetaas tämä ketju taas ylös. Jokohan joku osaisi antaa varmaan vinkkiä, millä ulosvetäjällä tai -vetäjillä tuo E39 etunivelten vaihtojumppa sujuu kivuttomimmin? Esimerkiksi tuolla VMtoolsin verkkokaupassa on ulosvetäjiä kohtuulliseen hintaan, kun vain tietäisi mitä ostaa..

            Comment

            • advance
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1687

              #51
              Tommosen linkin ekan ja kolmos kuvan tyyppisen ulosvetäjän saa motonetistä 20eurolla ja on vata merkkinen.

              Lisäksi muitakin sivustolla olevia ulosvetäjiä sieltä sai, tosin neljä-viis kertaa halvemmalla.
              Last edited by advance; 24-09-2009, 15:42.

              Comment

              • Nisti
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 705
                • På Gränsen

                #52
                Originally posted by Tojopa View Post
                Otetaas tämä ketju taas ylös. Jokohan joku osaisi antaa varmaan vinkkiä, millä ulosvetäjällä tai -vetäjillä tuo E39 etunivelten vaihtojumppa sujuu kivuttomimmin? Esimerkiksi tuolla VMtoolsin verkkokaupassa on ulosvetäjiä kohtuulliseen hintaan, kun vain tietäisi mitä ostaa..

                http://www.vmtools.fi/?s=tuotteet&sid=432-621-630
                Osaset/CD-Cardic ulosvetäjä toimi loistavasti. Hiukan joutui modaamaan että sai alatukivarren ja reaktiotangon pois. Suosittelen
                "MURPHY'S LAW"
                "Whatever can go wrong will go wrong,
                and at the worst possible time,
                in the worst possible way"

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  #53
                  Originally posted by Nisti View Post
                  Osaset/CD-Cardic ulosvetäjä toimi loistavasti. Hiukan joutui modaamaan että sai alatukivarren ja reaktiotangon pois. Suosittelen
                  Sitä mitään modata tarvii, menee kyllä moskalla napauttelemalla riittävän "syvälle"

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #54
                    Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.

                    Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.

                    Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1203
                      • GrassLake

                      #55
                      Originally posted by Ha2 View Post
                      Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.

                      Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.

                      Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
                      On alumiinia, älä irroita pelkällä lekalla ja raudalla.

                      Itse ostin täälläkin mainitun VATA-merkkisen motonetistä, tuntuisi kestävän, kyllä joutui vähän muokkaamaan nauhahiomakoneella ja rälläkällä. Ei mahdu kunnolla paikalleen muutoin.

                      Tuolla jännitykseen, ja kaikki irtosi lyömättä lainkaan...

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        #56
                        Tällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:

                        http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=190331163362

                        Ei ollu pahan hintainen ja alatukivarsien pallot paukahti auki niin ettei ketään! Omasta E34:sta olen vaihtanut kaikki staagit keulaan kans ja tuosta satsista olisi ollut kyllä verraton apu siihenkin hommaan. Tuon setin laatu yllätti positiivisesti jo pelkästään hiluja hypistelemällä ja hienostihan ne toimi käytännössäkin.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Originally posted by Macke View Post
                          Tällainen satsi ostettiin kaverin Superbin keulan remppaa varten:

                          http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...m=190331163362
                          Tuohan näyttää hyvältä, tekisi mieli tilata vaikka ei tuollaiselle juuri nyt olekaan käyttöä.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • bmw e34
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2002
                            • 633
                            • raahe

                            #58
                            Originally posted by Ha2 View Post
                            Jaaha, saa nähä kuinka paljon saa varata aikaa, kun lähtee vaihtamaan E39:iin eteen reaktiotangot ja alatukivarret. Vissiin paljo. Ei mitään puslien vaihtoja siis vaan kokonaisuudessaan menossa uudet tangot. Tuollanen pallonivelen ulosvedin on ilmeisesti välttämätön? Pitää vissiin Motonetistä käydä VATA:a kyselemässä.

                            Nuo tukivarren, reaktiotangon ja raidetangon pallonivelpäät on siis kiinni osassa #2? Onko se osa alumiinia ja siten ei suositella pieksämistä? Ennen tullut irrotettua pallonivelet niin, että kaveri laittaa katsurin raudalla jännitystä tankoon ja toinen lyö siihen kiinnityssilmukkaan (tässä ilmeisesti siis osa #2) moskalla. Näinkö ei voi E39 etupäässä toimia? Toinen vaihtoehto on ollut, että mutteri avataan nivelpään kierreosan tasalle, kaveri laittaa tangolle jännitystä toinen lyö siihen mutteriin moskalla kierreosan pituussuuntaan.

                            Viime hetken vinkkejä siis kaivataan.
                            juu ei, älä mene missään nimessä möykkäämään sitä, ei siellä kyllä edes mahdu lyömään kunnolla millään. itse kun vaihdoin pelkät reaktiotangot ja käytössä oli 4-pilari nosturi niin siitä huolimatta sain turattua siinä reilu parituntia josta kyllä suurin osa meni aluksi ihmettelyyn että miten homma hoituu sekä pohjapanssarin yms. muun muovi roippeen irroittamiseen ja takaisin laittoon. suurin työ oli oikeastaan irroittaa ja asentaa :

                            - pohjapanssari
                            - jarrujen ilmanohjaimet
                            - puslapään suojakotelot

                            kätevimmin se nivelpää irtoaa kun rengasraudalla tms. laittaa vääntöä ja vuoroin kirii sitä ulosvetäjän ruuvia.

                            Comment

                            • Rubu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 809
                              • Kuopio

                              #59
                              Meillä on töissä ihan perinteinen haarukka joka tökätään pallon ja olka-akselissa olevan teräsholkin väliin. Mutteri tietysti pois ensin nivelestä.
                              Lekalla kerran tai kahdesti perään ja nivel on irti.

                              Comment

                              • Ha2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1786
                                • Oulu

                                #60
                                Kävin tänään katteleen nuita ulosvetäjiä Työkalutorilla Oulussa. Yks reilu parikymmentä euroa maksava oli kyllä ihan pätevän näkönen jo. Toisaalta mietin kyllä sitten tuota haarukkaakin, ku sellasta pyörittelin käsissä. No pitää vielä pähkäillä vähä. Homman joudun tekemään kuitenki hallin lattialla.
                                E61 525d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎