Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • markok
    replied
    Originally posted by Simpel View Post
    Jos sä osaa nr.4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
    Vaihdat niin kyllä, pitää päästä iskarintolpasta irti ja nostaa/laskee (riippuu kumpaa liikuttaa)
    Itse tein homman pari viikoa sitten, helppo se on.
    merkkaa kuitenkin jollai että tiedät mihin korkeuteen viet sen takaisin
    Juuri tuota osaa tarkoitan. Lähtikö tolppa helposti liukumaan vai joutuuko käyttämään väkivaltaa?

    Pallonivelen ulosvetäjästä vielä. Mikähän IKH:n myymistä ulosvetäjistä olisi paras tähän hommaan? http://www.ikh.fi/~ikh/ikh2007/layou...timet_2009.pdf

    Leave a comment:


  • Simpel
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Viikonloppuna olisi tarkotus vaihtaa reaktiotangot e39:iin. Topiccia lukiessa tulee sellainen käsitys, että täysin sopivaa ulosvetäjää ei ilmeisesti ole saatavissa vai onko jollakin uutta tietoa?

    Haynesin korjausoppaasta vaihto-ohjeita lukiessa huomasin, että sen ohjeen mukaan iskaritolppaa pitäisi liu'uttaa ylöspäin pyörän napaan nähden, jotta reaktiotanko mahtuu tulemaan ulos. Onko tosiaan näin vai onko joku oikotie homman suorittamiseen?
    Jos sä osaa nr.4 http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
    Vaihdat niin kyllä, pitää päästä iskarintolpasta irti ja nostaa/laskee (riippuu kumpaa liikuttaa)
    Itse tein homman pari viikoa sitten, helppo se on.
    merkkaa kuitenkin jollai että tiedät mihin korkeuteen viet sen takaisin

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Viikonloppuna olisi tarkotus vaihtaa reaktiotangot e39:iin. Topiccia lukiessa tulee sellainen käsitys, että täysin sopivaa ulosvetäjää ei ilmeisesti ole saatavissa vai onko jollakin uutta tietoa?

    Haynesin korjausoppaasta vaihto-ohjeita lukiessa huomasin, että sen ohjeen mukaan iskaritolppaa pitäisi liu'uttaa ylöspäin pyörän napaan nähden, jotta reaktiotanko mahtuu tulemaan ulos. Onko tosiaan näin vai onko joku oikotie homman suorittamiseen?

    Leave a comment:


  • puppetmaster
    replied
    Originally posted by bmw e34 View Post
    aivan !. ei välttis ole nohevin siirto alkaa pieksemään moskalla alumiinista tehtyjä alustan osia :think.
    TJJ. loppuiko sinulla tuosta vetimestä se korkeus tuossa ylimmässäkin asennossa ?. (kuvan perusteella olisi 2 eri korkeussäätöä)
    Ei se nivelen kartio alumiinia ole. Siihen vaan päälle (tai reaktiotangon ollessa kyseessä alle) paukkua ja irtoo. Kovassa ne voi kyllä olla, mutta aina on lähteneet, eikä edes se holkki ole tullut mukana.

    Siihen olkavarteen ei oikein viitsi paukuttaa, kun on tosiaan alumiinia, ja mahtaisiko olla kovin tehokastakaan samasta syystä.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post


    Tollasellakin olen jokusen ottanut. Ihme kyllä en ole vielä yhtään nivelen suojakumia sillä rikkonut.
    46:n alatukivarren sisemmän pallonivelen irroitukseen tarvitaan myös tuommoinen. Minkäänlaista ulosvetäjäähän ko. paikkaan ei saa.

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    ja kas, kaffelta palatessa jännityksessä ollut nivel on irronnut.
    Tämä on hyvä vinkki kaikkiin tiukalla liitoksella oleviin kohteisiin, jotka voidaan jännittää, esim e30 etu tukivarret saa prässissä rikki jos sokeasti vain lisää painetta, laittaa kohtuullisen jännityksen ja käväisee nortilla, sillä aikaa pallonivel onkin jo tullut ulos.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Eipä lähtenyt alatukivarsi eikä reaktiotanko tuolla ulosvetäjällä, se on siihen liian lyhyt joten vipu irtosi pultin päästä. Muutaman yrityksen jälkeen luovutin ja otin vasaran käteen...
    Lähtee lähtee. Koneista sitä vähän että se mahtuu, se kyllä kestää. Ensimmäisenä tuosta korkkaa kierre jos joku korkkaa. Hommahan toimii niin että ulosvetäjällä vedetään reiluun jännitykseen (jos nivel ei jo tässä vedossa irtoa, jonkun kangasliinan voi laittaa ympäri niin välttää pamauksen), ja sitten annetaan vasaraa, ulosvetäjän päälle, EI ALUMIINIOSIIN. Jos ei edelleenkään irtoa, eikä ulosvetäjää uskalleta enää lisää kiristää, kokeillaan joko lämmitystä/jäähdytystä (kuumailmapuhaltimella, ei pillillä + kylmäsray), rasvausta esim rost off icella joka tunkeutuu väliin jäähdytysvaikutuksensa vuoksi (5-56 voi unohtaa...), ja vasarointia tai mennään vain kahville, ja kas, kaffelta palatessa jännityksessä ollut nivel on irronnut.
    Last edited by WSE1; 10-06-2009, 21:13.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied


    Tollasellakin olen jokusen ottanut. Ihme kyllä en ole vielä yhtään nivelen suojakumia sillä rikkonut.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mutta se on alumiinia ja sisällä on teräsholkki. Eli en oikein usko, että tappi irtoaa kuten se rautaosista irtoaisi. Ja lisäksi alumiiniin tulee iskujälki.
    Käytä lyijylekaa, ei jätä jälkiä vaikka kuinka taot.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Lenkkiin = siihen korvakkeeseen johon pallon tappi tulee.
    Mutta se on alumiinia ja sisällä on teräsholkki. Eli en oikein usko, että tappi irtoaa kuten se rautaosista irtoaisi. Ja lisäksi alumiiniin tulee iskujälki.

    Leave a comment:


  • bmw e34
    replied
    tässä kun on noiden kuvia tullut vertailtua niin _vaikuttaisi_ siltä että IKH :n myymä (KUKKO, saksalainen) KU1290-malli on sama kuin CD/CARDIC :in
    myymä sekä stahlwille :n malli 12623 on myös sama kapistus.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mihin lenkkiin? Mitä tarkoitat tuolla tukivarren päähän lyönnillä? Siis siihen jenkaosan päähän sivustapäin vai mihin?

    Tiedän kyllä, ettei (Suomen) BMW-merkkiliikkeissä tehdä töitä BMW:n ohjeiden mukaisesti (periaatteella kyllä me osataan ilman ohjeita, näin on ennenkin tehty jne...) Ei se silti tarkoita sitä, että itse haluaisin niin tehdä tai että se olisi oikea tapa.
    Lenkkiin = siihen korvakkeeseen johon pallon tappi tulee.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by bmw e34 View Post
    TJJ. loppuiko sinulla tuosta vetimestä se korkeus tuossa ylimmässäkin asennossa ?. (kuvan perusteella olisi 2 eri korkeussäätöä)
    Muistaakseni (noista viesteistähän on kohta kolme vuotta) korkeus loppui, siis vipu jäi liian jyrkkään kulmaan ja ulosvedin ei siksi pysynyt paikallaan. En sitten hakannut sitä väkisin syvempään.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    No kokeile lenkkiin kolauttaa jos arveluttaa tukivarren päähän sivusta lyödä.
    Kävele BMW merkkiliikkeen pajan ovesta sisään ja kysy vanhimmalta asentajalta millä ottavat kolmeysin nivelen pois. En usko että käyttävät ulosvetäijä. Enivei moskalla lähtisin kokeilemaan. En ole yhtään nivelpesää vielä rikkonut.
    Mihin lenkkiin? Mitä tarkoitat tuolla tukivarren päähän lyönnillä? Siis siihen jenkaosan päähän sivustapäin vai mihin?

    Tiedän kyllä, ettei (Suomen) BMW-merkkiliikkeissä tehdä töitä BMW:n ohjeiden mukaisesti (periaatteella kyllä me osataan ilman ohjeita, näin on ennenkin tehty jne...) Ei se silti tarkoita sitä, että itse haluaisin niin tehdä tai että se olisi oikea tapa.

    Leave a comment:


  • Lopaka
    replied
    Motonetin kalliimmalla ulosvetäjällä lähtee irti, kunhan vähän pidentää alaleukaa. Moskalla myös

    Leave a comment:

Working...
X