Separaattori vaihtoon, jäätyy uudelleen seuraavilla pakkasilla, vaikka saatkin sen vielä toimimaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
Ja vaihteeksi lensi m54b22:sta öljyt pitkin konehuonetta... Huohotin jäätyi viimetalvena ja pukkasi öljyt venttilikopan tiivisteen läpi ulos. Silloin vaihdettiin uudet eristetyt huohotinputket ja separaattori sekä toki venakopan tiiviste. Äsken kävin pikku lenkin n.6km ajamassa ja kotipihassa autosta noustessani olin haistavinani lievää käryä. Auto sammuksiin ja nostin öljytikkua niin sieltähän alkoi ruutaamaan öljyä oikein komeassa kaaressa. Autolla on ajettu 10-30km. lenkkejä päivittäin ja viikottain tulee pari n.60km:n lenkkiä. Lokilämppäriä on myös käytetty. Taitaa soveltua vain kesäkäyttöön...Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Samaa vikaa rahikaisella. ekan kerran poksahti huohotin 3v sitten, silloin vaihdettiin huohotin ja venakopan tiivari sekä putsattiin paikat. Sen jälkeen on vaihdettu venakopan tiivari vissiin kolmesti, ja huohottimineen koko jaska viimeksi vuosi sitten. Taas on pikkusen tihkunut öljyä venakopan päästä ja käryää välissä... eipä ole tolle jaksanut tehdä vielä mitään. Suunnittelin vähän että vaihdan sen venakopan tiivisteen ja ne rikat jotka sitä pitää pohjassa, joku jossain toisessa threadissa sanoi niiden kuluvan ja aiheuttavan vuotoa. Tiedä sitten...- Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
Comment
-
-
Jooh, oikeastaan tämä jäätymisongelma pitänyt suurimman osaa talvesta Bemun parkissa. Ajettu lyhyet ajot toisen konsernin autolla ja kun työmatkakin alle 10 kilsaa niin eipä innosta ottaa riskiä. Minusta ei tälläiset ongelmat kyllä kuulu laatuauton maineen omavaan merkkiin.
Pientä sivusilmätutkimusta olen liikenteessä liikkuessa pidellyt ja selkeää hinurin lavalla olevien automerkkin köärkikaksikkoa pitää Audi ja BMWG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Mitäköhän tuolle nyt kannattaisi tehdä, kattelin ettei olisi venakopan tiivisteen välistä nyt ehtinyt ruikata. Siitä ei enää saa selvää koska sotki pannuhuoneen aika totaalisesti tuo öljysuihku tuolta öljytikun putkesta. eli kannattaako nyt vain koittaa sulatella tuo jossain lämpimässä tai ajella öljytikku pystyssä pitempi lenkki samalla seuraten et alkaako tulla öljyä ulos.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
tuota tuota tässä lueskelin vanhaa topicciani, ja rupesin miettimään, että kun mullakin aikoinaan jääty tuo huohotin uudelleen vaikka sen eristin.
olisikohan vaikea homma asentaa esim kelkan kahvalämppärit, noihin heikkoihin kohtiin mistä yleensä jäätyy, siis sen eristyksen lisäksi. vai olisiko helpointa vaan rakentaa/ostaa se öljyn keruu säiliö huohotin lähdön läheisyyteen, niin menis nuo vaahdot sinne???E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
En tiedä millä tosta kokonaan pääsis, mutta ajattelin kokeilla jos tuo kummenis tekemällä seuraavat: tiivisteen vaihto, öljynvaihto forte-puhdistuksen kanssa ja sen jälkeen öljyjen vaihto kahdesti huoltovälissä.
Funtsin tuossa nääs että mun ajomäärillä vaihtuu öljyt about kerran vuodessa, ja yleensä tuolla tammi-helmikuun tienoissa... eli öljy on heikoimmillaan noilla pakkasilla. Tiedä sitten onko silläkään merkitystä, kun muistelen että ensimmäisen kerran tuo huohotin porsi helmikuussa, kun öljyt oli vaihdettu marras- vai joulukuussa.
Itse olen ymmärtänyt tuon ongelman aiheutuvan "kylmälimasta", jota muodostuu kun konetta käytetään vajaalämpöisenä: öljyyn sitoutunut kosteus vaahtoaa ja muodostaa öljyn kanssa sitkeää limaa joka tukkii huohotinjärjestelmän ja kampikammiosta, venakopasta yms. ei pääse ylimääräinen paine purkautumaan mitään suunniteltua reittiä ulos, vaan se tuuppaa sitten tiivisteen tai stefan tieltään ja tulee mistä helpoimmalla pääsee.
Vielä (turhaa) jauhantaa tuosta "lyhyestä ajosta": muinulla on työmatka noin 25km(ajallisesti noin 20min). Polkasen auton pihasta roikasta käyntiin, 2km päästä liityn motarille jota ajelen ~22km. Mittarin mukaan täydet lämmöt koneessa on jossain 5-6km päässä kotipihasta. Eihän tuo tietty hirveän pitkä matka ole, mutta olisin luullut että kun puhutaan "lyhyen matkan aiheuttamasta ongelmasta" se ois voinut olla jotain 5km matkaa tms.
Akkua vasta vaihtaessani (vaihdoin 70Ah AGM:n 95Ah AGM:ään kun tuon 70Ah:n kanssa ei jaksanut enää -30c:ssä käynnistyä) akkumyyjä sanoi että "ehei riitä tollanen 25km matka akun täyteen latautumiseen. Sun pitäis ajaa Tampereelle (500km) että se ois täynnä ajon jälkeen. Tuumasin että no olipa hyvä että tuli ostettua tollanen kallis ja paras AGM sen nopean latautuvuuden vuoksi, ties minne kapkaupunkiin sillä perinteisellä lyijyakulla ois saanut ajella :F. Autossani ei ole lisälämppäreitä tms, eli melkoisen paljon sen startin pitää sillä (noin 3sek kestävällä) rupeamallaan imaista ettei sen viemää energiaa ehditä tuossa 20 minuutissa pumpata takaisin sinne AGM:ään...- Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View PostAkkua vasta vaihtaessani (vaihdoin 70Ah AGM:n 95Ah AGM:ään kun tuon 70Ah:n kanssa ei jaksanut enää -30c:ssä käynnistyä) akkumyyjä sanoi että "ehei riitä tollanen 25km matka akun täyteen latautumiseen. Sun pitäis ajaa Tampereelle (500km) että se ois täynnä ajon jälkeen. Tuumasin että no olipa hyvä että tuli ostettua tollanen kallis ja paras AGM sen nopean latautuvuuden vuoksi, ties minne kapkaupunkiin sillä perinteisellä lyijyakulla ois saanut ajella :F. Autossani ei ole lisälämppäreitä tms, eli melkoisen paljon sen startin pitää sillä (noin 3sek kestävällä) rupeamallaan imaista ettei sen viemää energiaa ehditä tuossa 20 minuutissa pumpata takaisin sinne AGM:ään...
Comment
-
-
Originally posted by toukopouko View PostEn tiedä millä tosta kokonaan pääsis, mutta ajattelin kokeilla jos tuo kummenis tekemällä seuraavat: tiivisteen vaihto, öljynvaihto forte-puhdistuksen kanssa ja sen jälkeen öljyjen vaihto kahdesti huoltovälissä.
Funtsin tuossa nääs että mun ajomäärillä vaihtuu öljyt about kerran vuodessa, ja yleensä tuolla tammi-helmikuun tienoissa... eli öljy on heikoimmillaan noilla pakkasilla. Tiedä sitten onko silläkään merkitystä, kun muistelen että ensimmäisen kerran tuo huohotin porsi helmikuussa, kun öljyt oli vaihdettu marras- vai joulukuussa.
Itse olen ymmärtänyt tuon ongelman aiheutuvan "kylmälimasta", jota muodostuu kun konetta käytetään vajaalämpöisenä: öljyyn sitoutunut kosteus vaahtoaa ja muodostaa öljyn kanssa sitkeää limaa joka tukkii huohotinjärjestelmän ja kampikammiosta, venakopasta yms. ei pääse ylimääräinen paine purkautumaan mitään suunniteltua reittiä ulos, vaan se tuuppaa sitten tiivisteen tai stefan tieltään ja tulee mistä helpoimmalla pääsee.
Vielä (turhaa) jauhantaa tuosta "lyhyestä ajosta": muinulla on työmatka noin 25km(ajallisesti noin 20min). Polkasen auton pihasta roikasta käyntiin, 2km päästä liityn motarille jota ajelen ~22km. Mittarin mukaan täydet lämmöt koneessa on jossain 5-6km päässä kotipihasta. Eihän tuo tietty hirveän pitkä matka ole, mutta olisin luullut että kun puhutaan "lyhyen matkan aiheuttamasta ongelmasta" se ois voinut olla jotain 5km matkaa tms.
Akkua vasta vaihtaessani (vaihdoin 70Ah AGM:n 95Ah AGM:ään kun tuon 70Ah:n kanssa ei jaksanut enää -30c:ssä käynnistyä) akkumyyjä sanoi että "ehei riitä tollanen 25km matka akun täyteen latautumiseen. Sun pitäis ajaa Tampereelle (500km) että se ois täynnä ajon jälkeen. Tuumasin että no olipa hyvä että tuli ostettua tollanen kallis ja paras AGM sen nopean latautuvuuden vuoksi, ties minne kapkaupunkiin sillä perinteisellä lyijyakulla ois saanut ajella :F. Autossani ei ole lisälämppäreitä tms, eli melkoisen paljon sen startin pitää sillä (noin 3sek kestävällä) rupeamallaan imaista ettei sen viemää energiaa ehditä tuossa 20 minuutissa pumpata takaisin sinne AGM:ään...2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by tero_v View Posttuota tuota tässä lueskelin vanhaa topicciani, ja rupesin miettimään, että kun mullakin aikoinaan jääty tuo huohotin uudelleen vaikka sen eristin.
olisikohan vaikea homma asentaa esim kelkan kahvalämppärit, noihin heikkoihin kohtiin mistä yleensä jäätyy, siis sen eristyksen lisäksi. vai olisiko helpointa vaan rakentaa/ostaa se öljyn keruu säiliö huohotin lähdön läheisyyteen, niin menis nuo vaahdot sinne???
luulisi toimivan "sulakkeena" jos alkaa koneessa paine nousemaan
eihän tuo jäätymistä estäisi mutta tiivisteet pysyisivät ehjänä jos sattuu jäätymäänLast edited by peto2; 30-01-2010, 20:33.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by tero_v View Posttuota tuota tässä lueskelin vanhaa topicciani, ja rupesin miettimään, että kun mullakin aikoinaan jääty tuo huohotin uudelleen vaikka sen eristin.
olisikohan vaikea homma asentaa esim kelkan kahvalämppärit, noihin heikkoihin kohtiin mistä yleensä jäätyy, siis sen eristyksen lisäksi. vai olisiko helpointa vaan rakentaa/ostaa se öljyn keruu säiliö huohotin lähdön läheisyyteen, niin menis nuo vaahdot sinne???
Originally posted by peto2mitenkä kävisi jos ruuvaisi polkupyörän venttiilin öljykorkkiin
luulisi toimivan "sulakkeena" jos alkaa koneessa paine nousemaan
eihän tuo jäätymistä estäisi mutta tiivisteet pysyisivät ehjänä jos sattuu jäätymäänBMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postuusissa vag-kulkineissa on öljyntäyttökorkissa ylipaineventtiili.
kannattaisiko moista kokeilla ratkaisuksi ?
Edit. Mistähän vuosimallista lähtien tämä on VAG:ssa ollut?Last edited by markok; 31-01-2010, 10:51.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by repsa View Postuusissa vag-kulkineissa on öljyntäyttökorkissa ylipaineventtiili.
kannattaisiko moista kokeilla ratkaisuksi ?
Comment
-
Comment