heh.. arvasin että en ole ainoa taaskaan joka ongelman kanssa painii.. heti kun heitti kunnolla pakkasta noitten leutojen kelien jälkeen niin sama homma mullakin.
On tullut tuossa pariviikkoa ajettua vain hiukan vajaa 10km töihin ja takas ja näin ollen moottori ei ole varmaan edes täysin lämmennyt kunnolla perille päästyäni.
Onneksi huomasin työpaikanpihalla että taas pihahti kun auton sammutti ja nopeasti pelti auki ja venttiilikopankorkki irti ja helvetinmoiset paineet pihalle..
Töistä päästyäni korkki auki ettei tule painetta ja mylly käymään ja siinä sitten kokeilin korkilla vähänväliä että vieläkö tekee painetta.. ~15min jälkeen vesiputki minkä laitoin kulkemaan huohottimen kyljessä oli tehnyt tehtävänsä ja kökkö oli sula.. Eli ei tullut enää painetta..
Sitten tulikin annettua kunnolla mailaa tunnin ajan että paskat lentäisivät rööreistä pihalle.. näytti tuo 220 mittariin aika mukavasti kelaavan..
Siinä autoa käytellessä ihmettelin sitä vesihöyryn määrää mikä avoinaisesta venttiilikopankorkista tulikaan.. sitten se kyllä hilliintyi kun moottori oli täysinkäynti lämpöinen.. olisiko järjestelmään kertynyt kosteus haihtunut sitten pikkuhiljaa pois.. tiedä häntä
On tullut tuossa pariviikkoa ajettua vain hiukan vajaa 10km töihin ja takas ja näin ollen moottori ei ole varmaan edes täysin lämmennyt kunnolla perille päästyäni.
Onneksi huomasin työpaikanpihalla että taas pihahti kun auton sammutti ja nopeasti pelti auki ja venttiilikopankorkki irti ja helvetinmoiset paineet pihalle..
Töistä päästyäni korkki auki ettei tule painetta ja mylly käymään ja siinä sitten kokeilin korkilla vähänväliä että vieläkö tekee painetta.. ~15min jälkeen vesiputki minkä laitoin kulkemaan huohottimen kyljessä oli tehnyt tehtävänsä ja kökkö oli sula.. Eli ei tullut enää painetta..
Sitten tulikin annettua kunnolla mailaa tunnin ajan että paskat lentäisivät rööreistä pihalle.. näytti tuo 220 mittariin aika mukavasti kelaavan..

Siinä autoa käytellessä ihmettelin sitä vesihöyryn määrää mikä avoinaisesta venttiilikopankorkista tulikaan.. sitten se kyllä hilliintyi kun moottori oli täysinkäynti lämpöinen.. olisiko järjestelmään kertynyt kosteus haihtunut sitten pikkuhiljaa pois.. tiedä häntä
Comment