E39 540i, MAF-informaatiota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hoikkas
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1579
    • TURKU

    #16
    540iA

    27.3.2007 - Noin 88l/h,
    vaikea sanoa kun steppi vaihtaa sukkelaan ja luvut vilistää näytössä nopeaan. Alle 90l/h jokatapauksessa. Editoin tähän vastaukseen toisiakin mittauksia, kunhan joutaa.
    27.3.2007 - 88-89l/h ja erona aamuiseen oli se, että outside air temperature: +14.

    car year :04/1997
    car kilometers :164 000km
    kilometers on the current MAF: Don´t no?
    outside air temperature: +-0
    barometric pressure:?
    altitude above sealevel: 0m

    Kuinka muilla?
    Last edited by hoikkas; 27-03-2007, 17:26. Reason: Uusi tulos l/h -mittauksesta
    BMW i4M50

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by hoikkas View Post
      27.3.2007 - Noin 88l/h,
      vaikea sanoa kun steppi vaihtaa sukkelaan ja luvut vilistää näytössä nopeaan.
      Vaihtaakos se automaattisesti suuremmalle, jos steppi on manuaaliasennossa, 2-pykälä silmässä? Pienemmälle se ainakin vaihtaa automaattisesti.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        #18
        Originally posted by JKK View Post
        Vaihtaakos se automaattisesti suuremmalle, jos steppi on manuaaliasennossa, 2-pykälä silmässä? Pienemmälle se ainakin vaihtaa automaattisesti.
        No, kyllä se kolmoselle pompsahtaa...
        Laitan illalla uuden katsauksen l/h -lukemasta.
        BMW i4M50

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by DavidS View Post
          There are two graphs on top of each other. Is one with your old ECU and one with the new ECU?
          Yes, that´s right..

          Originally posted by DavidS View Post
          The reason for not showing more HP could be many. My first guess would be the very big measurement uncertainty when using a roller dyno. It takes a very skilled technician, and good procedures to get within +-5%.

          What software did you load into the ECU?
          I buy this software from this company: www.voimaa.com Well there´s a norway language in those sites, but... This finnish company order all they programs from Germany, but I don´t have any more information of that germany seller.

          Originally posted by DavidS View Post
          As you have a pretty new MAF, it will be very interesting to see some peak fuel flow test data from you!


          Make sure to note outside temperature, and barometric pressure when you do the test.

          Cheers,

          David
          Here is data, taken with warm engine. I take only one acceleration, this weekend I hope, that I can take a few more...

          Fuel 91,8 Litres per hour
          car year: 4/98
          car kilometers: 148000km
          kilometers on the current MAF: about 20000km
          outside air temperature: +4
          barometric pressure: 1035 hPa
          altitude above sealevel: under 20m

          Ed: I get this data in monday morning, so barometric pressure was 1035 hPa. http://www.mrsoft.fi/baro.htm
          Last edited by Stone; 29-03-2007, 21:14.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • LeMansBlau
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 1060
            • Insomniac

            #20
            Eli edellä mainittiinkin jo toimenpiteet kuinka maksimi litraa/tunti kulutus tarkastetaan. Mutta vertailua kestävien tuloksien saamiseksi pitää tietää myös vallitseva ilmanpaine, lämpötila, sekä korkeus merenpinnasta. Itse olen käyttänyt tietojen saamiseen paikallisen lentokentän antamia ohjearvoja, sekä viereistä varalasku paikan suoraa. Laskutoimitukseen on olemassa selvä ja helppo Davidin suunnittelema kaavio-ohjelma ja voin sen toimittaa haluttaessa.
            Olen tilannut Davidin kautta MAF sensorit, jotka toimitettiin nopeasti ja luotettavasti.
            Olen perehtynyt myös itse näiden antureiden toimintaan, joten neuvoja voipi kysellä myös minulta.

            David:
            I receive my MAF order from you last week. Thank you for fast and reliable delivery! I will post peak numbers for you thread, after I get my beast back on the road again (wintertime garagequeen )
            Welcome to a our finnish forum!
            LeMansBlau / Jarkko / M5board
            ///MADE IN FINLAND

            sigpic

            TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
            E30 SEDAN IX M-TECNIC II
            F32 COUPE PERFORMANCE
            F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2328
              • Uusimaa

              #21
              Testaan itse oman 540:n, kun oten sen pääsiäisenä käyttöön. Alustavaa vertailudataa olisi kuitenkin tarjolla toisen henkilön mittaamana.

              528:sta mittasin ko. arvon ihan vain mielenkiinnosta, jos joku haluaa verrata lukemaa omaan vastaavaan. Tämän yksilön pitäisi olla ainakin kunnossa, joten tuo 62 l/h on varmaan aika terve lukema. Tässä ei ole otettu mitään muuttujia huomioon vaan arvot on poimittu suoraan näytöstä. Eli manuaali-asennossa, 2-vaihteella juuri ennen kolmoselle vaihtoa.

              528iA vm.1997: 62 l/h
              540iA vm.1998: 87 l/h

              Sain Davidilta mailia, jossa pyysi että linkittäisin TÄLLAISEN laskentataulukon tänne. Tämän excel-taulukon avulla (ylin taulukko-metric) voi korjata ilmanpaineen ja lämpötilan aiheuttaman virheen. Jos ilmanpaine on "hukassa", voi käyttää arvoa 1000, tai kirkkaalla kelillä 1020 - ei pitäisi mennä pahasti metsään... Mutta alkaisi vaikuttaa siltä, että tuollainen n. 90l/h on kunnossa olevan MAF:in merkki? Tehkää nyt loputkin omistajat tämä testi, jotta saadaan piste tälle kymysykselle.

              Uskaltaakohan tuohon MAF:iin ruikkia sitä CRC:n MAF-cleaneria ihan tuosta vain?
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #22
                Originally posted by JKK View Post
                Sain Davidilta mailia, jossa pyysi että linkittäisin TÄLLAISEN laskentataulukon tänne.

                Meinasin itsekin lähetellä tuota taulukkoa tänne, mutta hyvä kun laitoit.

                Uskaltaakohan tuohon MAF:iin ruikkia sitä CRC:n MAF-cleaneria ihan tuosta vain?
                Joskus muinoin olen tosta ihan oman threadin kirjoitellut. Irrotat anturin ja "ruiki" ihan reilulla kädellä ainetta sinne. Samalla kannattaa myös putkitus putsailla. Anna kuivua ja ruuvaa kiinni. Toimiva konsti, mutta kuitenkin väliaikais ratkaisu ongelmaan. Suosittelen kuitenkin uuden tilaamista Davidilta.
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2328
                  • Uusimaa

                  #23
                  Uskaltaisikohan jo olettaa, että on aika tilata uusi MAF?

                  Kylmänä kun käynnistää (alle +10 astetta), niin moottori "rumpsuttaa" tyhjäkäyntiänsä. Eli kierrokset heivaavat miltei sammumisen rajamaille, ja nousevat 1000rpm pintaan. Tätä heivaamista kestää muutaman minuutin. Tästä kun kone hieman lämpenee, alkaa tyhjäkäyntikin palautua asialliseksi. Tein tänään nimittäin kylmäkäynnistyksen yhteydessä testin, ja nykäisin MAF:in pistokkeen irti. Kone alkoi käydä heti aivan siististi korotettua tyhjäkäyntiä. Ajossa taas vaste kaasuun ei ollut niin hyvä kuin MAF kytkettynä. Eli voiko MAF oireilla tälläkin tavalla? Kylmänä temppuilee, mutta lämpöisenä tuntuu kone pelaavan ihan hyvin? CRC Maf Cleaner ei auttanut asiaa. On vain niin pirun kallis osa, ettei huvikseen viitsi sellaista tilata...
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • jarkkil
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 264

                    #24
                    Originally posted by JKK View Post
                    Uskaltaisikohan jo olettaa, että on aika tilata uusi MAF?

                    Kylmänä kun käynnistää (alle +10 astetta), niin moottori "rumpsuttaa" tyhjäkäyntiänsä. Eli kierrokset heivaavat miltei sammumisen rajamaille, ja nousevat 1000rpm pintaan. Tätä heivaamista kestää muutaman minuutin. Tästä kun kone hieman lämpenee, alkaa tyhjäkäyntikin palautua asialliseksi. Tein tänään nimittäin kylmäkäynnistyksen yhteydessä testin, ja nykäisin MAF:in pistokkeen irti. Kone alkoi käydä heti aivan siististi korotettua tyhjäkäyntiä. Ajossa taas vaste kaasuun ei ollut niin hyvä kuin MAF kytkettynä. Eli voiko MAF oireilla tälläkin tavalla? Kylmänä temppuilee, mutta lämpöisenä tuntuu kone pelaavan ihan hyvin? CRC Maf Cleaner ei auttanut asiaa. On vain niin pirun kallis osa, ettei huvikseen viitsi sellaista tilata...
                    Niin eikös jos sen pistokkeen irroittaa se ottaa jonkun "varaohjelman" käyttöön mikä on ilmeisen kompromissi säätö. Ei oikeen huono eikä hyvä.. mutta käy ilmeisesti melkoisen rikkaalla. Itsellä juuri korkkas kans maffi ja sain auton toimii kun nappasin liittimen irti. Tosin se toimi juuri päinvastoin eli lämpöisenä huonompi... mene ja tiedä näistä halvatun vehkeistä... Itseasiassa juuri eilen tilasin tältä Davidiltä uuden maffin ja nyt odottelen laskua. Suomen hintatasoon nähden on suorastaan naurettavan halpa

                    Comment

                    • Komu
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 1040
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by jarkkil View Post
                      Suomen hintatasoon nähden on suorastaan naurettavan halpa

                      Eli minkä hintainen?
                      Nyt ix m60 2024

                      ex:E70 X5 40d + F31 330d
                      Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                      Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                      Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Komu View Post
                        Eli minkä hintainen?
                        Sama kiinnostaa..
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • jarkkil
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 264

                          #27
                          Saitte molemmat privaa..

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #28
                            Itse "huusin" juuri TÄMÄN Maffin eBaystä. Hinta on niin epäilyttävän edullinen, että laitoin Davidille mailia kyseisen osan tiimoilta. Lieköhän kyseessä aito Bosch, vai mikä? Hinnan perusteella vaikea uskoa. Mutta tekeekö näitä edes kukaan muu? Tänään nimittäin kysyin paikalliselta Bosch-myyjältä ko. osaa, ja alennuksineen sanoi hinnaksi 450 euroa!!! Jumankekka että joku rikastuu jollain kohtaa "ravintoketjua"... Tälle eBay-ostokselle tuli hintaa 81 puntaa postikuluineen. Tunti sitten näitä oli vielä 13kpl tällä kyseisellä myyjällä, nyt näyttää olevan enää kaksi... Hyvin menevät kaupaksi. Katsotaan mitä sieltä tulee. Mutta mikä tuon edullisen hinnan oikein selittää?
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              #29
                              Originally posted by Komu View Post
                              Eli minkä hintainen?
                              Originally posted by Stone View Post
                              Sama kiinnostaa..

                              $115/kpl+rahti+mahd.ALV kokonaissummasta.
                              Lisäksi saatat tarvita oikeankokoista reikäpäistä torx päätä.

                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • LeMansBlau
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1060
                                • Insomniac

                                #30
                                Originally posted by JKK View Post
                                Itse "huusin" juuri TÄMÄN Maffin eBaystä. Hinta on niin epäilyttävän edullinen, että laitoin Davidille mailia kyseisen osan tiimoilta. Lieköhän kyseessä aito Bosch, vai mikä? Hinnan perusteella vaikea uskoa. Mutta tekeekö näitä edes kukaan muu? Tänään nimittäin kysyin paikalliselta Bosch-myyjältä ko. osaa, ja alennuksineen sanoi hinnaksi 450 euroa!!! Jumankekka että joku rikastuu jollain kohtaa "ravintoketjua"... Tälle eBay-ostokselle tuli hintaa 81 puntaa postikuluineen. Tunti sitten näitä oli vielä 13kpl tällä kyseisellä myyjällä, nyt näyttää olevan enää kaksi... Hyvin menevät kaupaksi. Katsotaan mitä sieltä tulee. Mutta mikä tuon edullisen hinnan oikein selittää?
                                Bosch myy vain kokonaisena pakettina tuota. Eli mukana tulee myös muoviputkisto, joka tietenkin on turha vaihtaa. Ebayn kautta hommaamasi on ilmeisemmin volkkarin ilmamassa-anturi. David Svensson myy OE bosch antureita johon saa mukaan tilaamalla oikean kokoisen reikäpää torxin.
                                ///MADE IN FINLAND

                                sigpic

                                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                                F32 COUPE PERFORMANCE
                                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                                Comment

                                Working...
                                X