Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #61
    No tänään koetti mullakin tämä päivä jolloin valot pölähtivät mittaristoon, tana..
    Valot syttyivät kiihdytyksen yhteydessä, jolloin luistonestovalo vilkutti ja jäi palamaan (+ ABS). Eikös tuo luistonesto painele tarvittaessa takajarruja 40 km/h asti, eli takapää voisi olla kyseessä? Mittaristo toimi kuitenkin koko ajan normaalisti, myös valojen palaessa, jolloin syynä SAATTAISI siis olla oikeanpuolen taka-anturi?

    Valot sammuivat kuitenkin n. 10min jälkeen, kun starttasin auton uudestaan.

    Ja auto e39 9/99

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #62
      Oli tänään ainakin "mansesterin" suunnalla tätä bemun valonsytytysvesikeliä. Eli et ollut yksin ongelmasi kanssa...

      Comment

      • Lalli69
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 209
        • Panttila Capital of Kurikka

        #63
        Auto kävi tänään huollossa.
        Oikea etu-anturi hapettunut.
        Uusi maksoi 102€ + töitä 1,1h = 77€
        Nyt ei pala enää valot.
        Leimakin tuli ilman huomautuksia!

        Auto oli Senäjoella AutoKaarella huollossa.
        E38 740iA

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #64
          Originally posted by Lalli69
          Auto kävi tänään huollossa.
          Oikea etu-anturi hapettunut.
          Uusi maksoi 102€ + töitä 1,1h = 77€
          Nyt ei pala enää valot.
          Leimakin tuli ilman huomautuksia!

          Auto oli Senäjoella AutoKaarella huollossa.
          Tekikö ne jotain muutakin vai miten ne on saaneet menemään siinä noin kauan? 1h ei näytä kuitankaan olevan minimi veloitus kun on oikein 1.1h saatu..
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Lalli69
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 209
            • Panttila Capital of Kurikka

            #65
            Eipä ne muuta tehneet.
            Oli kuulemma ollu ruuvit lujassa ja toinen oli menny poikkikin.

            ... no nollas ne huoltovalon.
            E38 740iA

            Comment

            • Jygi
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 57
              • Tampere

              #66
              Tänä aamuna kun starttasin, niin ABS ja luistoneston valot jäivät palamaan. Auto on E39 -99 530D.
              Käytin autoa viime torstaina huollossa, jossa vaihdettiin myös jarrunesteet. Maanantaina takaisin pajalle ja toivottavasti kyseessä on jokin kosketushäiriö tai sitten anturi vika. Nuo ABS boxien hinnat kun kuulostavat melko suolaisilta.
              E61 535D M-Sport -05
              E91 320D -06

              Comment

              • Arnoltti
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 17

                #67
                Mul on tollaanen pitkäselekäänen 520D -10/00.Mulla oli kans onkelmia apsin ja luistoneston kaa. Diagnoosi väitti, että vas.etu anturi on särki, mut vika ei kuitenkaan poistunut anturin vaihdossa. Sen jälkeen käytin kaikkia antureita irti ja putsasin ne, mutta ei vaikutusta. Otin myös töpselin sieltä apsin moottorilta irti ja annoin olla irti yön yli. Olin jo melkein luovuttamassa ja tilaamassa aikaa pajalle, mutta kuitenkin viime lauantaina irroitin rohkeasti sen "aivolaatikon" sielt apsin moottorilta. Siel sisällä oli kyllä erikoisen näkösiä nippeleitä. Vasara on väärä työkalu sen korjaamiseen! Ei näkyny hapettumia eikä oikeen mitää likaakaan. Siel mustan looran puolella on jotain magneettirinkuloita?, ni suihkautin niihin jokaiseen ihan vähän seeärseetä sekä niihin virtaliitoksiin, ja ei muuta ku nippuun aivot. Sitten kosla käyntiin ja kas kummaa, YLIMÄÄRÄISET LAMPUT EIVÄT ENÄÄN KILLUTTANEET! Eli ainaki mun tapauksessa auttoi tollanen resepti. Ne lamput oli palanu pari ja puoli viikkoa yhtäsoittoa. Jos auotte sitä poksia, ni kannattaa muistaa et puhtaus on puoli ruokaa.

                Comment

                • jykä
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 123
                  • Pohojanmaa

                  #68
                  Toiselta foorumilta luettua



                  Samat ongelmat tuntuu vaivaavan myös maailmalla. Tuolta lueskelin että saksasta pitäisi saada n. 450$ korjaussarjan tuohon elektroniikkapuoleen ja jossainpäin korjaavatkin bokseja alle 300$, tosin amerikoissa että tuskin kannattaa sinne lähettää. Boksivian toteamiseksi ehdotettiin suihkuttamaan boksia kylmäsprayllä kun abs/dsc-valot palaa, jos valot sammuu niin vika on boksissa.
                  Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                  Current: F11 520d M-sport

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7397
                    • Oulu

                    #69
                    Originally posted by Arnoltti
                    ... irroitin rohkeasti sen "aivolaatikon" sielt apsin moottorilta. Siel sisällä oli kyllä erikoisen näkösiä nippeleitä. Vasara on väärä työkalu sen korjaamiseen!
                    Onko toi sun abs-boksin "korjaus" ollut pysyvä ratkaisu? Onko tohon lootan irrotukseen/avaamiseen mitään ohjeita missään? Katselin joskus noita liittimeen tulevia johtoja, mutta en uskaltanut alkaa nykiin niitä irti kun en tiennyt miten ne on kiinni.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      ....Ja sitten ohjeita ja toimintatapoja annettaessa taas huomioidaan että
                      8/98-uudempi ja itse pumpussa sijaitseva ohjauselektroniika systeemi on TÄYSIN erilainen kun 8/98-vanhemmissa, jossa mm.elektroniikka sijaitsee kabiinissa. Myös mekaanisen puolen järjestelmä on täysin erilainen.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        #71
                        Mun ongelmasta vielä sellainen havainto, että vika siis iskee heti kun auto seisoo vasta ajettuna (=lämpimän&#228 sammutettuna jonkin aikaa. Kun kylmästä lähtee niin valot ei koskaan pala ja voi ajaa vaikka yli 200km putkeen eikä valot syty. Mutta jos auto seisoo ja sitten lähtee lämpimällä autolla liikkeelle niin heti jää valot palamaan.

                        Pitää kai alkuun vaihtaa suosiolla tuo vikakoodin ilmoittama vasen etusensori, vaikkei siitä apua olisikaan. Tai sitten vain yrittää putsata sitä sen liitintä.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9142
                          • Oulu

                          #72
                          Jonkun ongelman kanssa painivan kannattaisi varmaan kysäistä Eskulta, josko löytyisi tietämystä/mielenkiintoa noiden boksien mystiikan selvittämiseen.
                          Finnware Systems
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • e39tds
                            Newbiemmer
                            • Mar 2006
                            • 19
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by jartsa02
                            Joo, kuskinpuolen takarenkaan anturista tulee samalla mittaristolle nopeustiedot tms., joten jos ABS/ACS-valot palaa ja mittarit ei toimi, se kuskinpuolen takapyörän anturi ja jos valot palaa, mutta mittarit toimii, on se joku niistä muista kolmesta anturista joka on p..kana ..
                            Siellä vasemmassa takapyörän anturissa todennäköisesti häiriö. Vastuksen mittaamalla selviää kunto, normaali n. 2 kOhm, jos tippunut vaikka 10 % niin vaihtamalla paranee.
                            Last edited by e39tds; 17-04-2006, 16:27.
                            e39tdsA, ex e28td, e34tdA

                            Comment

                            • Arnoltti
                              Newbiemmer
                              • Feb 2006
                              • 17

                              #74
                              Originally posted by Petri.Kekkonen
                              Onko toi sun abs-boksin "korjaus" ollut pysyvä ratkaisu? Onko tohon lootan irrotukseen/avaamiseen mitään ohjeita missään? Katselin joskus noita liittimeen tulevia johtoja, mutta en uskaltanut alkaa nykiin niitä irti kun en tiennyt miten ne on kiinni.
                              Kyllä mun tapauksessa näyttäis siltä, että tää "korjaus" on pysyvä, koska ko. ajankohdan jälkeen ei oo kertaakaan ollu ongelmaa niden abs jarrujen / luistoneston kaa. Ohjeita en oo löytänyt/etsinyt johtojen irroitukseen. Tossa purkuoperaatiossa tarvii ottaa pelkkä liitin kokonaisena irti siitä loorasta ja sitte irroittaa ruuvit, joilla se loora on kiinni siinä abs -härpäkkeessä. Sitte vaan vedät varovasti sen mustan klimpin irti..

                              Comment

                              • TROCK
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2005
                                • 435
                                • Tampere

                                #75
                                Originally posted by Jygi
                                Tänä aamuna kun starttasin, niin ABS ja luistoneston valot jäivät palamaan. Auto on E39 -99 530D.
                                Käytin autoa viime torstaina huollossa, jossa vaihdettiin myös jarrunesteet. Maanantaina takaisin pajalle ja toivottavasti kyseessä on jokin kosketushäiriö tai sitten anturi vika. Nuo ABS boxien hinnat kun kuulostavat melko suolaisilta.
                                Omituista. Kahlasin topicin läpi, koska sattumalta itsellänikin syttyivät tuossa märillä keleillä jokin aika sitten abs/acs-valot. Omituista on mielestäni se, että useammassa postissa (ainakin kahdessa) kerrottiin, että vika ilmaantui huollon jälkeen, jossa oli vaihdettu jarrunesteet! Tässä yksi ääni lisää tähän kastiin!

                                Aiemmin en ole ajatellutkaan, että vika voisi mitenkään liittyä tuohon, mutta täytynee alkaa ajatella sitä tuoltakin näkövinkkeliltä. Kummallista on myös se, että ekalla kertaa, kun valo syttyi, eivät pelanneet mm. nopeusmittari (=vasen taka-anturi) ja tämän jälkeisillä kerroilla ei toiminut cruise (=oikea taka-anturi). Hetken jo mietin, voiko tavara olla näin tasalaatuista, että anturit menevät viikon välein kummaltakin puolelta?! Vasen puoli tokeni pelkästään anturin irrottamisella ja uudellen kiinnittämisellä, mutta oikeaan tämä ei tepsinyt. Anturi on pöydällä odottamassa ja huomenna pitäisi vaihtaa. Jännitys tiivistyy, sammuuko valot...
                                - - - - - - -
                                F10 520dA
                                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎