Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    En tiedä vielä mitä osaa tarkoitat, mutta huomenna tarkistamaan nuo...
    Tarkoitan kuvassa näkyvää mustaa osaa ja siinä tuota nuolen osoittamaa kohtaa. Eli siinä tuon mustan osan "kieli" pitää mennä lokasuojan pellin alle/väliin (kuten kuvassa), minulla se oli pellin päällä jonka takia tuo osa heilui, ei ollut oikeasta reunastaan lokasuojassa kunnolla kiinni ja tietysti myös alla oli ilmarako. Minulla oli sama juttu molemmilla puolilla. Kuva siis on minun autosta edellisen lasin aikaan, silloin tuo oli asennettu oikein joten kai tuo on ihan tuurista kiinni miten se sattuu menemään.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    ... konepellin takanurkissa olevat kumikolmiot ei ollut oikein asennettu. Helppo korjata itse, mutta saisi ne nyt olla jo merkkihuollon jäljiltäkin kohdallaan. Kuulostaisi siltä, että suhinan lisääntyminen A-pilareiden juuressa/peilin kohdalla johtui juuri tuosta.
    En tiedä vielä mitä osaa tarkoitat, mutta huomenna tarkistamaan nuo...

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Laxa View Post
    Jännityksellä odotellaan.
    Kerropa sitten miten pahasti kävi ja onko lasi tosiaan oikealla syvyydellä.

Aikooko hän teipata lasin a-pilareihin? En tiedä mitä Laakkonen nykyään tekee, BMW Suomi oli sinne yhteydessä sähköpostini perusteella. Mutta aiheuttiko se sitten työmenetelmien korjaantumisen on eri juttu.

Tänään huomasin vielä yhden väärin asennetun jutun eli nuo konepellin takanurkissa olevat kumikolmiot ei ollut oikein asennettu. Helppo korjata itse, mutta saisi ne nyt olla jo merkkihuollon jäljiltäkin kohdallaan. Kuulostaisi siltä, että suhinan lisääntyminen A-pilareiden juuressa/peilin kohdalla johtui juuri tuosta.

Leave a comment:

• Laxa
    replied
    No niin, kävin varaamassa ajan vihdoin ja viimein tuulilasin vaihdolle JKL:n Rusthalliin, reilu viikon päästä vaihto. Juteltiin lasin vaihdosta pitkään ja hän kertoi että heillä on aikoinaan tullut yksi E39 bumerangina takaisin tuulilasin vaihdon jälkeen kun ujellusta/suhinaa oli ajossa kuulunut. Kertoi E39 tuulilasin olevan yksi tarkimmista laseista vaihtaa todella hiljaisen ajomelunsa vuoksi ja painotti nimen omaan tuota että lasin tulee olla alempana kuin katto, kuulemma millikin ylös niin suhinat alkaa. Jännityksellä odotellaan.

Leave a comment:

• Chrisu
    replied
    Pahoitteluni OT:stä mutta sivuaahan seuraava teksti tullilasinvaihtoa joka tapauksessa.
    Eli omaani, ei e39 vaan e36:een vaihdettiin liikkeen toimesta tuulilasi viime kesänä. Siitähän ne ongelmat sitten alkoivatkin. Katto, A-pilarit, konepelti ja lokarit naarmuilla ja alasuojamuovi rikottu. Sanomattakin selvää että tuulilasin asento oli pielessä lisäksi. Sisätiloista löytyi lisäksi lasia ja tiivisteenpalasia ym. asennuksen jälkiä, jotka kuvittelisin poistettavan. Jos ei se kuulu työhön, niin oisko sitten sitä asiakaspalvelua. Tämän ja muutaman kuukauden mittaisen tappelun seurauksena totesin, että ensi kerralla kun auto menee laitettavaksi...ihan sama minne, otan "tarpeeksi" valokuvia ko. alueen osista. Helpompi kuluttajan näin tukea omaa kantaansa, uskon.

No joo, kunhan varoittavana esimerkkinä avauduin. Saattaa siis paikasta huolimatta tulla muitakin "oireita" kuin tuo lasin väärään asentoon asentaminen. Asiallinen topic, propsit aloittajalle

T: Chrisu

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    TJJ: Katoikko ton mun viestin #19 kuvan (eli tän http://img225.imageshack.us/img225/5...asennusyc2.jpg )? Näyttääkö tossa lasin sijainti ylös-alas suunnassa yhtään oikealta? Ja mites noi nurkat suhteessa keskustaan, näyttäs olevan mulla lasi alempana nurkista?
    Nyt katsoin. Ilmeisesti lasi on hiukan liian ylhäällä ylä-alasuunnassa, tosin lasi voikin olla tuossa suunnassa aivan oikeassa kohdassa, mutta se on liian korkealla kehyksessä, joten siksi tiivistettä on hiukan liikaa katon päällä.

Nurkat on alempana minullakin, niissä minulla on tuo 2 mm ero. Mutta BMW:n ohje puhuu nimenomaan keskikohdasta, joten nurkat pitäisi kai sitten olla yli 4mm kattoa alempana ja kyllähän ne selvästi alempana näytti olevankin niissä autoissa joissa keskikohta oli tuon 2mm alempana. Tiivisteen pitäisi olla keskikohdassakin tuollainen tasainen ja viisto kuten se on sinulla nurkissa. Tiiviste taitaa sinullakin olla hiukan pyöreä keskellä? Uusi tiiviste muuttaa muotoaan ja pyöreys vähenee ajan kuluessa jonkin verran.

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    TJJ: Katoikko ton mun viestin #19 kuvan (eli tän http://img225.imageshack.us/img225/5...asennusyc2.jpg )? Näyttääkö tossa lasin sijainti ylös-alas suunnassa yhtään oikealta? Ja mites noi nurkat suhteessa keskustaan, näyttäs olevan mulla lasi alempana nurkista?

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    pitää käydä kysymässä tuossa naapurista Rusthallista että kiinnostaako niitä asentaa lasi oikeaoppisesti ja näyttää tuota dokumenttia.
    Kerropa sitten miten kävi. Oikeaoppinen asennushan vaatii myös kolme HR-vaahdosta tehtyä palaa (BMW:n omia korjaamo-osia) ja lasin teippauksen noiden palojen kautta A-pilareihin. Tätä ei Laakkosella tehdä eikä tehty vaikka sitä pyysin.

Kyllä se Saksan vaihtoehto kuulostaa aika hyvältä, onhan se tosin "hiukan" koomista kun pitää sinne asti mennä jotta saa yhden pahuksen tuulilasin oikein vaihdettua.

Leave a comment:

• Jesper
    replied
    Täältä kysymään onnistuuko.

Leave a comment:

• Laxa
    replied
    Voi kilin kassit, tieto lisää tuskaa. Ei pitäis perkule lukea koko foorumia, nyt meni ihan plasmat sekasin eikä työnteosta tule mitään, kun rupes vaivaa tämä tuulilasijupakka . Noh, JKL:n Laakkosen hylkään aluksi samantien, pitää käydä kysymässä tuossa naapurista Rusthallista että kiinnostaako niitä asentaa lasi oikeaoppisesti ja näyttää tuota dokumenttia. Kolmas vaihtoehto on vaihtaa tuulilasi kesän Saksan autoreissulla vaikka siellä mistä auton ostin

Leave a comment:

• Stone
    replied
    Itelläkin olisi tuulilasin vaihto edessä ja tätä topiccia lukiessa alkaa ahdistamaan jo ennen kuin on edes varannut aikaa lasin vaihdolle.
    Täysin samat fiilikset täälläkin ja onneksi TJJ otti asian esille "ajoissa"!!!
    Nyt vielä ne oikeat lasin vaihto-ohjeet tähän esille.

Mites tuulilasivarikko vantaalla. Onko kenelläkään kokemuksia miten siellä E39:iin asennukset tehdään?

Leave a comment:

• Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Rale View Post
    Eli kannattaako lasin vaihdon yhteydessä AINA? vaihtaa myös tiiviste.
    Muistaakseni kyllä aina vaihtavat.

Myös ihmettelin tuulilasi valikoimaa E39:iin saa kuulemma 5-6 erilaista lasia, halvin oli ~200€ ja kallein yli 600€. Selitteli se jostain kalvoista ja aurinko suojasta yms. Täysin hebreaa oli ainakin mulle.
    Eihän tuossa nyt mitään kovin ihmeellistä ole. E39:iin on saanut lisävarusteena sekä yläreunasta tummennetun lasin (ns. 2-värilasi) että myös lämpöä heijastavalla pinnoituksella/kalvolla varustetun lasin. Näistä tulee siis jo kolme erilaista. Lisäksi laseissa on erilainen silkkipainatus sen mukaan onko autossa sadetunnistin vai ei. Ja ilmeisesti tuosta sadetunnistimen aukostakin oli erilaisia versioita eri-ikäisissä autoissa. Näitä kaikkia tietysti pitää saada yläreunasta tummennettuna ja/tai lämpöä heijastavalla kalvolla.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 26-04-2007, 11:34.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Eli kannattaako lasin vaihdon yhteydessä AINA? vaihtaa myös tiiviste. Myös ihmettelin tuulilasi valikoimaa E39:iin saa kuulemma 5-6 erilaista lasia, halvin oli ~200€ ja kallein yli 600€. Selitteli se jostain kalvoista ja aurinko suojasta yms. Täysin hebreaa oli ainakin mulle.
    Kyllä tiiviste kannattaa ja pitää vaihtaa, samoin pitäisi vaihtaa alareunassa olevat 3 kumitappia ja laajenevasta vaahtomuovista tehty tiivistelista. Se on sitten eri juttu moniko liike nuo kaksi viimeistä vaihtaa.

Leave a comment:

• Rale
    replied
    Vaihdon yhteydessä

Eli kannattaako lasin vaihdon yhteydessä AINA? vaihtaa myös tiiviste. Myös ihmettelin tuulilasi valikoimaa E39:iin saa kuulemma 5-6 erilaista lasia, halvin oli ~200€ ja kallein yli 600€. Selitteli se jostain kalvoista ja aurinko suojasta yms. Täysin hebreaa oli ainakin mulle.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Itelläkin olisi tuulilasin vaihto edessä ja tätä topiccia lukiessa alkaa ahdistamaan jo ennen kuin on edes varannut aikaa lasin vaihdolle.
    JKL:n Laakkosella on tarkoitus vaihdattaa, onkohan heihin luottaminen vai tietääkö joku parempaa paikka Jyväskylässä?
    Syytä onkin ahdistaa: minun kaikki kokemukset on juuri tuosta Laakkosesta, joten tervetuloa väärinasennettujen tuulilasin omistajien suhisevaan joukkoon... Jos löydät paremman paikan, niin kerro minullekin. Laakkosella laseja ei nähdäkseni asenna heidän oma asentaja vaan joku ulkopuolinen "900 lasia olen asentanut" henkilö.

Tosin täytyy nyt kuitenkin sanoa, että vaikka jostain kumman syystä minun kohdalla korjaukset/asennukset menee aina pieleen, niin siellä kuitenkin on työnjohtajan puolelta poikkeuksellisen hyvä palvelu ja ongelmien jälkihoito.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎