Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw thyyning
    replied
    [QUOTE=Radon;1429394]Sähkö/paineilmaleikkuria taitaa kyllä käyttää ainakin alareunaan ihan kaikki jotka näitä vaihtoja tekee jos se on mahdollista, ja naarmuja ei kyllä hommasta jää sen enempää mitä langoilla jne. muista systeemeistäkään

    me ei noita nykyään enää käytetä, käsityönä vaan
    sekä tuo lasien paksuus/ taivutus erot oikeesti syö ne milli heitot monen auton kohdalla :(
    oli sitten pilkkarin ,saint gopainin, nord glassin ym ym laseja
    Last edited by bmw thyyning; 15-12-2008, 20:01.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Joo, mitä niistä tehtaan ohjeista suotta välittämään, kyllä suomalainen remonttireiska tietää nämä asiat paremmin kuin auton valmistaja.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Radon View Post
    Mitä tulee täällä tähän millivouhotukseen niin nuo jutut voi kyllä jättää ihan tuonne tis:iin todellisuutta ei niihin kannata sen enempää sotkea, jo pelkästään tuulilaseissa on taivutus ja mittaheittoja niin paljon ettei asiasta milleissä kannata puhua.
    No huh huh...

    Leave a comment:


  • Radon
    replied
    Sähkö/paineilmaleikkuria taitaa kyllä käyttää ainakin alareunaan ihan kaikki jotka näitä vaihtoja tekee jos se on mahdollista, ja naarmuja ei kyllä hommasta jää sen enempää mitä langoilla jne. muista systeemeistäkään.

    Mitä tulee täällä tähän millivouhotukseen niin nuo jutut voi kyllä jättää ihan tuonne tis:iin todellisuutta ei niihin kannata sen enempää sotkea, jo pelkästään tuulilaseissa on taivutus ja mittaheittoja niin paljon ettei asiasta milleissä kannata puhua. Tärkeätä asiassa on että se lasi istuu hyvin eli toisinsanoen näyttää hyvältä ja että listat istuu hyvin (ei jää koloja korin/lasin välille josta aiheutuisi vihellystä/suhinaa tmv.

    Mitä tulee tuohon vaahtomuovi juttuun niin se on ihan visuaalisista syistä siellä ja tosiaan harvemmin sitä uuteen vaihdetaan kun ei paljoakaan sieltä näy jollei oikein katsomaan ala, mutta kannattanee mainita että jos haluaa sen uuteen vaihdettavan voi muuten jäädä vaihtamatta.

    Leave a comment:


  • bmw thyyning
    replied
    hmmm

    harvemmin kirjottelen tänne foorumille luen kylläkin paljon mutta nyt muutama asia jäi askarruttamaan tässä e39 lasin vaihto härdellissä

    1: itse en ikinä veisi autoa lasin vaihtoon paikkaan missä käytetään paineilma /sähkö leikkuria !! takuu varmasti paljon naarmuja korissa ym ym .

    2:sitten toi millipeli, eli pitää muistaa että toi 2,jotain milliä koskee virheettömässä autossa olevaa alkuperäistä lasia(myös lasin paksuuksissa on eroja ) !!

    itse muutaman sata lasia vaihtaneena( joitain e39kin ) tiedän että esim kolari autoissa joskus jopa liki mahdoton saada lasia sopimaan hyvin sille varattuun paikkaan !!

    siinä muutama ajatus mitä kannattaa miettiä ja soveltaa ja ottaa huomioon !!
    en tarkoita provosoida enkä halua kenellekkään herneitä nenään ja hieno homma että tälläinen topikkikin on

    itselle ei kumminkaan vielä ole sattunut suhisevaa e39 kohdalle joka tietysti voi johtua erityisestä huolellisuudesta bmw merkkiä kohtaan
    Last edited by bmw thyyning; 15-12-2008, 17:02.

    Leave a comment:


  • vinkkeli1
    replied
    juu mutta mulla kumit ainakin säilyi ehjänä leikatessa ja se vaahtomuovi on ainakin helkkarin elastinen, eihän toki vaihtamisesta haittaa ole.

    mut mulla on budjettikolarikorjaus edessä joten mä en ainakaan vaihda...

    ja eihän siinä tehtaan ohjeessa voiskaan lukee että älä vaihda

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by vinkkeli1 View Post
    miksi ihmeessä nuo kumit ja vaahtomuovi pitäs vaihtaa???
    Eikös ne alareunan kumit mene halki kun lasi leikataan irti? Nehän on siinä reunassa ja vasta sitten on liimasauma. Ja vanha vaahtomuovi on kuitenkin painunut kasaan, joten uusi estäisi suhinoita. BMW:n ohjehan käskee tuon vaihtamaan, mutta tuskin ne siellä tehtaalla mitään tietää...

    Leave a comment:


  • vinkkeli1
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä tiiviste kannattaa ja pitää vaihtaa, samoin pitäisi vaihtaa alareunassa olevat 3 kumitappia ja laajenevasta vaahtomuovista tehty tiivistelista. Se on sitten eri juttu moniko liike nuo kaksi viimeistä vaihtaa.
    miksi ihmeessä nuo kumit ja vaahtomuovi pitäs vaihtaa???

    ei se kumi ainakaan vaihtamalla siitä miksikään muutu

    ja tiivisteetkin lähtee joskus täysin ehjänä irti, toki ei se kalliskaan ole.

    no tarttis huomena laittaa oma lasi ite kiinni niin ei ainakaan voi kellekään valittaa

    ja tästä topikidta oli ainakin suuri apu,kiitos siitä

    Leave a comment:


  • Silli
    replied


    Tuolla petikossa vaihtoivat E36 lasin pari kuukautta sitten kohtuuhinnalla.
    Työnjälki siistiä ja moitteetonta.Voin suositella.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Varmaan OT, mutta kesällä epäilin, että omaani olisi vaihdettu lasi ja suhisee alareunasta. Ajeltiin jonnekin etelään päin motarilla ja aloin ajankuluksi kuuntelemaan että mistä toi suhina oikein tulee...keskeltä ja alhaalta. Hmm...sitten hieman tarkemmin kun katoin, niin vaimon puolelta oli *pikkuisen* laitettu sitä keskimmäistä tuuletusritilää kiinni. Siis ihan vähän. Pistin sen auki ja sinne meni suhinat

    -Kähmy

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Onko noilla ei-merkki-liikkeillä "suhinavakuutusta"? 2 viikkoa sitte vaihdettii tuulilasi pilkingtonii ja eilen pääs vasta ajelee yli 100km/h.
    Suhisee aikas paljon..

    Leave a comment:


  • Garfield
    replied
    E39 mahdoton tuulilasin vaihto

    joo. Lupailin tossa jokunen aika kertoa tarkempia tietoja lasin oikein asentamisesta ja lisätiedoista.

    Olemme vaihtanut edellisestä jokusen e39 tuulilasin ja omani lukuun ottaen mut noilla mitoilla ei ole vielä vastaan tullut. Vaihdoin toiseen e39 vajaa viikko sit ja orkkislasi on. kerron tuloksia kun tulee orkkislasilla oleva yksilö vastaan tai/jos joudun vaihtaa omaan uuden lasin (himottais vähän aterminenlasi).

    Yksitapaus oli kun asikas soitti lasi suhisee (meillä laitettu) ajattelin jees nyt tuli ryssä ja saadaan lasi repiä pois. Mutta lukuisat koeajot osoitti että lasin laiton jälkeen asennettut ajovalonluomet (vasen) oli irronnut keskeltä ajovaloa n.10 cm. Vinkuna/ujellus tuli ihan kuin kuskin yläreuna.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Hieman offtopic mutta onko muissa malleissa yhtä tarkkaa tuo asemointi kuin E39:ssä? Miten on e34:ssa? Ite ajattelin kanssa viedä oman e34:sen tonne tuulilasiveljille, vaikutti ainakin sähköpostikeskustelun perusteella asialliselta kaverilta.

    Leave a comment:


  • thejuha
    replied
    Originally posted by Rubu View Post
    Vaihtoivatko tuohon rahaan kaiken tarpeellisen? Oliko sadetunnistimella olevaa mallia?
    Kaikein vaihtoivat, mukana siis myös uusi lista (joka oli monessa muussa paikassa hinnoiteltu erillisenä). Niin ja kyllä tuossa mun autossa on sadetunnistin.

    Leave a comment:


  • Rubu
    replied
    Originally posted by thejuha View Post
    Tuulilasi vaihdettu tänään Tuulilasiveljille Espoossa. Hinnaksi sovittiiin 330 e. Tuulilasin vaihto sujui nopeasti ja asennus oli tehty todella siististi. Mittojen mukaan tuo on just niinkuin pitää. Suhinoita ei ole ja juuri sateessa ajettaessa pysyy vesi siellä missä pitää. Liimaukset näyttää siisteiltä ja tiivisteet on aivan kuten oli alkuperäisessäkin.

    Palvelu oli todella hyvää - joustavaa ja asiallista. Asennuksen ajaksi sain jopa auton lainaan. Niin ja kaiken kruununa oli auton imurointi ja putsaus sisältä. Olisivat pesseetkin, mutta kun satoi ja tulin hakemaan autoa hieman etuajassa.

    Todellakin suosittelen tuota paikkaa. Ainakin e39 tuulilasin osaavat asentaa erittäin hyvin. Jos pitää joskus taas lasia vaihtaa, niin varmasti menen tuonne uudestaan.

    Loppuhuomautuksena pakko todeta seuraavaa.
    Soittaessani kertoivat asentavansa vihertävän tuulilasin. Tästä johtuen soittelin sitten muuallekin, kun mun mustaan autoon ei vihreaää lasia laiteta. Vaan kun vasta eilen olin liikkeellä ja lasi piti saada suht pian, niin vaihtoehdot oli vähissä. Lopputuloksena todettava, että lasi ei ole vihreä, vaan juuri sellainen kuin pitikin olla. Asentaja sanoi, että siinä on pieni vivahde vihreää ja siksi he sen kertovat asiakkaalle. Kannattaisi jättää kertomatta, niin ei kukaan luule saavansa oikeasti vihreää lasia.
    Vaihtoivatko tuohon rahaan kaiken tarpeellisen? Oliko sadetunnistimella olevaa mallia?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎