Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n tuulilasin vaihto - mahdoton tehdä oikein?
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by TJJ View PostSilmämääräisestikin tuon kyllä näkee (jos on muutamia tutkinut/vertaillut), oikein asennetussa tiiviste ei ole sauman kohdalta pyöreä vaan tiiviste loivasti laskee lasiin päin. Tiivisteissäkin on eroja, alkuperäinen istuu paremmin kuin tarvikemallit joita muut kuin merkkiliikkeet voi käyttää.
Mittailin päivällä ihan mauserilla, ja täytyy sanoa et taisivat tietää miten linssi asennetaan oikein. Kuskin puolella 2,5mm, keskellä 2,7mm ja vänkärin kohdalta en enää ees viittiny mittailla kun näytti suht oikeita lukuja nuo aiemmatkin.
Kun itse lasin vaihtoa suunnittelin niin merkkikorjaamossa hinta oli silloin 650 euron runteilla.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostAika varattu Laakkoselle, saas nähdä pitääkö mainoksen korulauseet paikkansa:
http://www.laakkonen.fi/huolto-ja-pa...ja-korjaukset/
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJoo, nyt on lasi vaihdettu... Hienoa, että Laakkosen "laatu" säilyy ihan samana vuodesta toiseen, edellinen kokemushan oli n. 9 vuoden takaa. Eli lasi on taas aivan liian korkealla (katon tasolla), tiiviste pyöreänä ja tiivisteen matkustajan puoleinen yläkulma irvistää takareunasta. Joten ihan odotusten mukaisesti meni.
Joko olet reklamoinut? Miten suhtautuivat?
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostJoko olet reklamoinut? Miten suhtautuivat?
Autojahan nämä vaan ovat, kyllä tuolla kuitenkin pääsee paikasta A paikkaan B eikä vettä (toivottavasti) tule sisälle...
Comment
-
-
No niinpä tietenkin. Oletko muuten varma, että Laakkonen itse sen lasin asensi? Merkkiliikkeethän käyttää noita pieniä lasipajoja ja suuntauspajoja aika paljon nykyään.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostOletko muuten varma, että Laakkonen itse sen lasin asensi? Merkkiliikkeethän käyttää noita pieniä lasipajoja ja suuntauspajoja aika paljon nykyään.
Täytyy nyt "kuulostella" suhinoita ja muita. Alkuvaikutelma oli oudon positiivinen, mutta se saattoi johtua ihan siitä kun menin meluisan pakettiauton kyydissä Laakkoselle.
Mutta kuulosti siltä kuin edestä kuuluvat liikenteen äänet olisivat hiljaisemmat kuin ennen. Ehkäpä entinen lasi oli osin irti tai sitten lasin alareunaan tulevan ääntävaimentavan vaahtomuovin asennus onnistui tällä kertaa oikein.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMutta kuulosti siltä kuin edestä kuuluvat liikenteen äänet olisivat hiljaisemmat kuin ennen. Ehkäpä entinen lasi oli osin irti tai sitten lasin alareunaan tulevan ääntävaimentavan vaahtomuovin asennus onnistui tällä kertaa oikein.
Teippasin tiivisteen ylänurkat gorillateipillä kattoon ja annoin olla kaksi päivää, nyt tuo selvästi irvistänyt oikea yläkulma on nurkastaan oikealla kohdalla, mutta irvistää vielä hiukan (1mm rako) n. 2cm siitä keskellepäin. Jotain liimaa pitäisi siihen väliin pieni tippa keksiä.
Comment
-
-
Laakkoselta tuli sähköpostilla palautekysely huoltokäynnistä. Laitoin siihen lämminhenkistä palautetta, jonka johdosta ne soitti.
Kävin näyttämässä autoa siellä. Eivät kokeneet ongelmaa suureksi, tiiviste kuulemma on vakionakin pyöreä ja pieni reunan irvistys ei haittaa.
Kyllähän ne kuitenkin ottaisi lasin irti, mutta jäin vielä miettimään, sillä lopputulos olisi kuitenkin taas epävarma vs. nykyinen hiljaisuus. Kuulemma minun pitäisi itse olla mukana, jotta tulisi oikealle syvyydelle... Vanhaa liimaa ei kuulemma voi poistaa kovin paljon ettei tule maalipinnan vaurioita. Tuo lieneekin se perussyy koko ongelmaan, vanhaa liimaa jätetään liikaa, kun ei haluta tehdä tarkkaa/hidasta työtä sen poistossa. BMW:n ohjeissahan on toki neuvottu miten paksusti vanhaa liimaa saisi jättää.
Katsottiin myös pihalla olleista autoista laseja ja sama vika oli toisessa E39:ssä, jossa jälkiasennettu Pilkington-lasi.
Myös E60/E61 näköjään kärsii ihan samasta ongelmasta, toisessa oli lasi (Pilkington) koholla. Ja kas kummaa toisessa, missä olikin alkuperäinen lasi, lasi oli oikealla (2mm) syvyydellä. (Minulla oli vielä juuri tuota varten tehty mitta tallessa, tutkimus käy hyvin kätevästi.)
Comment
-
-
Olen nyt kaksi tuulilasia (lasivakuutuksen takia) vaihdattanut BMW:n merkkiliikkeissä. Toinen E39:iin ja toisen tähän sigun E60:iin.Molemmat onnistuneet "täydellisesti". Eli optisesti kaikki kunnossa ja ylimääräisiä suhinoita ei kuulu. Tosin E39:n tapauksessa kävin sadetunnistimen alustamassa uusiksi,kun järkevä toiminta katosi lasin vaihdossa. Eli molemmat Kouvolan BMW huolloista onnistui hyvin varsinaisessa mekaanisessa asennuksessa ja uusituilla listoilla.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostOlen nyt kaksi tuulilasia (lasivakuutuksen takia) vaihdattanut BMW:n merkkiliikkeissä. Toinen E39:iin ja toisen tähän sigun E60:iin.Molemmat onnistuneet "täydellisesti". Eli optisesti kaikki kunnossa ja ylimääräisiä suhinoita ei kuulu.
BMW:n ohje neuvoo jättämään vanhaa liimaa vain 0,5mm, joten ei liene ihme ettei lasi mene kohdalleen, jos sinne jätetäänkin sitä vaikkapa 2-3mm.
(Nuo Laakkosen pihalla olleet Pilkingtonit eivät siis olleet heidän asentamia laseja, autot olivat korikorjaamolla muiden syiden takia)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOletko mitannut/tutkinut lasin syvyyden kattoon nähden?Last edited by Heguli 31; 09-06-2016, 19:59.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostOnko noi pilkingtonit niin huonoja, kun puhutaan?'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
Comment