Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530da imusarjan läppien puhdistus/poisto tehty!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kihe
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 174
    • Joensuu

    Nostellaas vanhaa topicia, jos liittyy aiheeseen:
    Voiko läppien poisto aiheuttaa EGR vikakoodin (0404 Exhaus gas recirculation)? ICarsoftilla antoi tuollaisen vikakoodin omaan pirssiin.
    Pitää tsekata jollain softalla myös antaako jotain muuta infoa.
    Vai voiko tuon vikakoodin aiheuttaa jokin muu EGR-systeemissä? Kiinnitin tuohon vasta huomiota läppien poiston jälkeen, joten ei tietoa onko ollut jo aiemmin. Vikakoodin vaikka poistaa, niin tulee uudelleen.

    Comment

    • Kiwes
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 707
      • JKL

      Originally posted by kihe View Post
      Nostellaas vanhaa topicia, jos liittyy aiheeseen:
      Voiko läppien poisto aiheuttaa EGR vikakoodin (0404 Exhaus gas recirculation)? ICarsoftilla antoi tuollaisen vikakoodin omaan pirssiin.
      Pitää tsekata jollain softalla myös antaako jotain muuta infoa.
      Vai voiko tuon vikakoodin aiheuttaa jokin muu EGR-systeemissä? Kiinnitin tuohon vasta huomiota läppien poiston jälkeen, joten ei tietoa onko ollut jo aiemmin. Vikakoodin vaikka poistaa, niin tulee uudelleen.
      oisko EGR tulpattu ja jätetty koodaus pois?

      Ihan mutulla mennään mut ekana tulis tuollanen päähän
      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
      INPA, BMW Scanner 1.4.0

      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

      Comment

      • kihe
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 174
        • Joensuu

        Originally posted by Kiwes View Post
        oisko EGR tulpattu ja jätetty koodaus pois?

        Ihan mutulla mennään mut ekana tulis tuollanen päähän
        EGRää ei oo tulpattu, eli ite EGR porskuttaa edelleen. Läppien poiston yhteydessä tuli poistettua se venttiilikello hässäkkä varsineen + tulpattua paineletku joka läppiä heiluttelee. Arvelin, voisko tuosta letkun tulppaamisesta tulla vikakoodia, kun paine ei enää vaihtele ja läpät ei liiku. Vai muuttuuko arvot sen verran imuläppien poistossa, että tulee virheitä. Näitä mutuja myös..

        Comment

        • tumppi$
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 457
          • Päijät-Häme

          Originally posted by kihe View Post
          EGRää ei oo tulpattu, eli ite EGR porskuttaa edelleen. Läppien poiston yhteydessä tuli poistettua se venttiilikello hässäkkä varsineen + tulpattua paineletku joka läppiä heiluttelee. Arvelin, voisko tuosta letkun tulppaamisesta tulla vikakoodia, kun paine ei enää vaihtele ja läpät ei liiku. Vai muuttuuko arvot sen verran imuläppien poistossa, että tulee virheitä. Näitä mutuja myös..
          Siis ilman muuta se alipaineletku pitääkin tulpata jos/kun se alipainekello on poistettu, eli ihan oikein on tähän asti mennyt. Tulppasithan varmasti sen letkun tarpeeksi tiiviisti ettei voi vahingossakaan falskata? (esimerkiksi niin piukka ruuvi letkun päästä sisään että ruuvimeisselillä pitää vääntää)

          Ja tarkentavana kysymyksenä, että mikä auto ja vuosimalli? (valmistusvuosi- ja kuukausi)

          Mikäli autosi vuosimalli "antaa periksi" niin itse poistaisin sen EGR- venttiilin pois käytöstä niin nopeasti kuin suinkin mahdollista. Eli tulppaa liitoskohdan väliin ihan surutta vaan tai alipaineletkua irti siitäkin. Tämän operaation jälkeen on paljon mahdollista ettei moottorin lämmöt nouse enää normaaliksi ja useimmiten syynä on tuon EGR- venttiilin termostaatti. (sillä on siis omansa) Ja jos näin käy, niin ei muuta kuin vesikierto poikki EGR:ltä. (sehän ei sitä enää tarvitse, mikäli koko EGR poistetaan käytöstä)

          Comment

          • kihe
            Bimmer Rookie
            • Sep 2011
            • 174
            • Joensuu

            Originally posted by tumppi$ View Post
            Siis ilman muuta se alipaineletku pitääkin tulpata jos/kun se alipainekello on poistettu, eli ihan oikein on tähän asti mennyt. Tulppasithan varmasti sen letkun tarpeeksi tiiviisti ettei voi vahingossakaan falskata? (esimerkiksi niin piukka ruuvi letkun päästä sisään että ruuvimeisselillä pitää vääntää)

            Ja tarkentavana kysymyksenä, että mikä auto ja vuosimalli? (valmistusvuosi- ja kuukausi)

            Mikäli autosi vuosimalli "antaa periksi" niin itse poistaisin sen EGR- venttiilin pois käytöstä niin nopeasti kuin suinkin mahdollista. Eli tulppaa liitoskohdan väliin ihan surutta vaan tai alipaineletkua irti siitäkin. Tämän operaation jälkeen on paljon mahdollista ettei moottorin lämmöt nouse enää normaaliksi ja useimmiten syynä on tuon EGR- venttiilin termostaatti. (sillä on siis omansa) Ja jos näin käy, niin ei muuta kuin vesikierto poikki EGR:ltä. (sehän ei sitä enää tarvitse, mikäli koko EGR poistetaan käytöstä)
            E39 530d, 2/2003. Autoon on Saksassa jälkiasennettu DPF, mutta ei kai sillä mitään vaikutusta tähän ole?
            Letkun pään tulppasin n. M4/M5 kokoisella pultilla, joka kierretty letkuun + päälle vielä kutistesukkaa, ei pitäisi kyllä siitä falskata. Pitääpä tutkailla vielä kaikki liitokset uudemman kerran joka tapauksessa + ottaa koko EGR vielä irti myös ja tarkempia vikakoodeja esim. INPAlla. EGRn termarin menin just uusimaan, kun vaihdoin vesipumpun ja termarin.

            Comment

            • tumppi$
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2007
              • 457
              • Päijät-Häme

              Originally posted by kihe View Post
              E39 530d, 2/2003. Autoon on Saksassa jälkiasennettu DPF, mutta ei kai sillä mitään vaikutusta tähän ole?
              Letkun pään tulppasin n. M4/M5 kokoisella pultilla, joka kierretty letkuun + päälle vielä kutistesukkaa, ei pitäisi kyllä siitä falskata. Pitääpä tutkailla vielä kaikki liitokset uudemman kerran joka tapauksessa + ottaa koko EGR vielä irti myös ja tarkempia vikakoodeja esim. INPAlla. EGRn termarin menin just uusimaan, kun vaihdoin vesipumpun ja termarin.
              Ihme juttu. Autosi voi toki hyvinkin olla jo niitä joista EGR:ää ei saa mekaanisesti poistettua/tulpattua ilman herjoja. (eli käsittääkseni 2003 vuosimallin yksilöt jo herjaavat myös E39:ssä) Mutta mikäli se EGR kuitenkin edelleen on toiminnassa ja sen oma termarikin varmasti pelittää, niin sitten ei enää meikäläisen tietämys riitä selittämään kyseistä vikakoodia.
              Yksi perusjuttu mikä nyt tulee mieleen, niin herkistele se EGR- venttiili vielä kunnolla että ne "liikkuvat" toimivat varmasti takertelematta, jos ja kun sinun autossasi on kyseinen venttiili jätettävä toimivaksi, ellet koodauta EGR:ää ohjelmallisesti pois pelistä.

              Sen verran huolellisesti tehdyltä kuulostaa tuo tekämäsi tulppaus sille alipainekellon letkulle, että sen mahdollisen falskaamisen voi vianetsinnässä unohtaa jo tässä vaiheessa.

              edit: Perhana kun ei meinaa enää muistaa kaikkea, kun tuohon omaan kiesiin tuli nämä operaatiot tehtyä jo seitsemän vuotta sitten. Noh, nyt seitsemän vuotta myöhemmin, tuossa parisen viikkoa takaperin tuli hehkujen vaihdon yhteydessä mahdollisuus vilkaista samalla EGR:ää ja imusarjaa, niin täytyy todeta että edelleen näytti molemmat jopa hämmästyttävän puhtailta ja kaikki tuolloin vuonna 2007 tehdyt "virityksetkin" olivat pitäneet hyvin. (itselläni myös tuo EGR poistettu käytöstä ihan mekaanisesti tulppaamalla) Oma auto on rekisteröity alkuvuodesta -02 mutta rullannut tehtaalta 11/2001.
              Last edited by tumppi$; 06-10-2014, 19:11.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎