Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja 3000 € osa paskana motista ? (ja BMW talviautona)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remotion
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 15274
    • Ajamisen Iloa

    Loppuun vois viel todeta et toi ei ollut mikään provo toi edellinen viesti, se vaan kuvastaa sitä et on ihmisiä jotka ajattelee asioista toisin. itse odotan talvea peloitta ja iloisin mielin.
    "kypsään ikään" ehtineet saa mun puolesta ihan jatkossakin kypsymässä etuvetovessoissaan.

    Se että lähteekö etuvetoinen paremmin on vaan siitä kii et esim jossain mondeon ruoskaleessa on yli tonni painoa etuakselin päällä. jos mun taka potkusessa ois sama massa takaakselilla niin toden näköisesti aika ois samoissa. ketäköhän kiinnostaa tämäkin en tiiä, nyt tekee vaan mieli avautua :lol:
    Z3 coupé individual

    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      Originally posted by remotion
      Loppuun vois viel todeta et toi ei ollut mikään provo toi edellinen viesti, se vaan kuvastaa sitä et on ihmisiä jotka ajattelee asioista toisin. itse odotan talvea peloitta ja iloisin mielin.
      "kypsään ikään" ehtineet saa mun puolesta ihan jatkossakin kypsymässä etuvetovessoissaan.

      Se että lähteekö etuvetoinen paremmin on vaan siitä kii et esim jossain mondeon ruoskaleessa on yli tonni painoa etuakselin päällä. jos mun taka potkusessa ois sama massa takaakselilla niin toden näköisesti aika ois samoissa. ketäköhän kiinnostaa tämäkin en tiiä, nyt tekee vaan mieli avautua :lol:
      Mielipiteenne on huomioitu...ehkä ei

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15274
        • Ajamisen Iloa

        Originally posted by Keimo
        Mielipiteenne on huomioitu...ehkä ei
        Kiitos...ehkä
        Nyt voin nukkuu rauhas yöni kun on tehny selväksi että on a) bemaresti b) mulkku
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • jokuvaa1
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 48
          • Pori

          Täällähän verrataan kahta eri asiaa, mitä siitä enempää jauhamaan. Etuveto on etuveto, takaveto on takaveto, neliveto neliveto ja traktori on traktori!

          Itse koin talvella etuvedon hankalaksi ohitustilanteessa, ok, en ollut tottunut. Ihmettelinkin mihin helvettiin etuvetosessa tarvitaan luistonestoa, mutta talvireissulla pori-helsinki sekin selvisi. Ainut mistä näit että renkaat löi tyhjää oli kierroslukumittari. Takavetoinen jaksaa muistuttaa iloisesti siitä sutimisesta joka kerta.

          Molemmilla niillä hyvä on ajaa, kunhan mennään sopivalla nopeudella ja kunnon renkailla. Eikä takavetoisella sen enempää rystyset valkosena tarvi ajella.
          Kyllähän noit ikäihmisiikin usein näkee audilla ja avensiksella hieman lapsettavan, eipähän tarvi takavetosella repiä käsijarrua =)

          mm. Hemin juttu kerto mielestäni asian hyvin, mutta ehkä vähän kärjistettynä, "...yksikään lehti...", "...kaikki alle välttävän arvosanan..." jne.
          Kylläpä on ollu lukemista noissa kaikissa lehdissä. Ja miettikääpä sitä kielitaitoa, kaveriha osaa puhuu(tai lukee),montakoha maat siin oli, ainaki neljää eri kieltä =) nojoo, leikki leikkinä...

          Ja toi arvosana juttuhan tais jokunen sivu sitten tulla todistettua bullshitiksi, kyllä kasi arvosana on musta kaukana välttävästä =)
          Tosta pääseekin aasin sillalla aiheeseen, miksi esimerkiksi urheiluautoja vertaillaan testeissä kuvakulmasta, "pienet jalkatilat takana". Eihän urheiluauto ole urheiluauto jos jalkatila on sama kuin 500 mersussa tms.
          Eri "autoluokkia" kun nyt vain on mahdoton yhdistää. Vois tietty olla hassun näkönen farmarimaastoautourheiluauto...

          Comment

          • jokuvaa1
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 48
            • Pori

            Olipa se vanha aihe...

            Comment

            • Mr. Z
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 943
              • Manse

              Originally posted by jokuvaa1
              Vois tietty olla hassun näkönen farmarimaastoautourheiluauto...
              Kuinka niin? Maailma on täynnä SUV:tä.
              E38 740ia
              E39 530 dAT
              ex. E34 520i sedan
              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
              ex. E36 325i sedan
              ex. E36 328i touring
              ex. E36 318 iS qp
              ex. E36 325i qp -R.I.P-
              ex. E21 320i sedan
              ex. E30 318i sedan
              ex. E3 2500 sedan

              Comment

              • MikkoV
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 631
                • Sastamala

                On se maailma hassunkurinen, 21v. pikkusisko pelkää että miten pärjää ensimmäisen talven etuvetoisella Aiemmin alla ollut 200SX vaihtui -97 Mitsun Eclipseen ja kuten kaikki tietää niin se etuvetoisen ajokäytös on niin arvaamaton :wink:

                Kyllä itselläkin takapotku on aina istunut paremmin käteen ja juuri talviajo-ominaisuuksien takia. Eikä pelkästään siksi että joskus lapsettaa, se ajokäyttäytyminen ja varsinkin lukkoperällä on johdonmukaisempaa. Näitä mutkaisia pikkuteitä tulee ajeltua väkisinkin aikas paljon ja kun etuvetoinen karkaa vahingossa kunnon sivuluisuun kurveissa niin on aina vähän jännäkakka housuissa, että oikeneeko se.

                Ja jotenkin tuntuu että jos verrataan hommaa vaikka niin, että siihen nopeuteen millä kurvin pystyis ajamaan neutraalisti lisätään etuvetoisella 20km/h niin todennäköisesti mennään keula edellä penkkaan (tai sitten nykäistään poikittain ja annetaan takanurkan paukkua penkkaan) kun taas takavedolla kurvi taittuu nätissä sladissa, ts. marginaali on suurempi.

                No oli niin tai näin. Kun otan taas SX:n joskus vuoden vaihteessa työn alle ja talviseisontaan niin ajattelin ostaa myyntiriviin ja itselle käyttöön talveksi ihan kokeilun vuoksi jonkun (turbo)nelikon, katsotaan miten sillä räppäily onnistuu
                E70 3.0SD -08
                .................................................. ................................
                Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  Originally posted by MikkoV
                  Näitä mutkaisia pikkuteitä tulee ajeltua väkisinkin aikas paljon ja kun etuvetoinen karkaa vahingossa kunnon sivuluisuun kurveissa niin on aina vähän jännäkakka housuissa, että oikeneeko se.
                  Onko Suomessa muita kuin mutkaisia ja huonokuntoisia pikkuteitä?
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎