Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    Tarviiko imusarjaan hommata uusia tiivisteitä jos sen käyttää irti?

    Mites ootte katkoneet nuo läppien akselit ja millä tukkineet reiät?
    Ilmeisesti osa on jättänyt pelkät akselit paikalleen...

    Vai riittääkö että jumittaa nuo läpt auki?

    Kyseessä M57N2, 155 tkm, 9/05...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Exami View Post
      Mutta ei manuaali malleihin..
      Ainakin Jussi_R:n 330d m-sportissa OLI läpät. 6-vaihteinen manuaali, muistaakseni -05 vuoden mallia.
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3105

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Tarviiko imusarjaan hommata uusia tiivisteitä jos sen käyttää irti?

        Mites ootte katkoneet nuo läppien akselit ja millä tukkineet reiät?
        Ilmeisesti osa on jättänyt pelkät akselit paikalleen...

        Vai riittääkö että jumittaa nuo läpt auki?

        Kyseessä M57N2, 155 tkm, 9/05...
        eipä tarvitse uusia tiivisteitä jos entiset on hyvässä kunnossa, eikä ole esim kovettuneet. Tiivisteet on läpileikkaukseltaan suorakaiteen muotoiset kumi rinkulat. Itsellä oli vajaa 100tkm mittarissa kun läpät lähti ja ainaskin siinä oli virheettömät tiivisteet vielä.

        Jokainen yksittäinen läppä lähtee akselin tumpin kanssa irti kahdella torx ruuvilla.

        Tämän jälkeen laitoin läpästä kiinni ruuvipenkkiin ja sahasin läppäakselin poikki, jolloin jäljelle jää vain n. 4-4,5mm reikä. Reiän tukkimiseen sopii hyvin esim M5 ruuvi kiertämällä. Itse laitoin sikaa kannan alle jotta on varmasti tiivis. Tämän vaiheen siis teet 6 kertaa.

        Ei kannata jättää niitä läppiä sinne missään tapauksessa. Pelkkiä akseleitakaan ei voi jättää paikalleen, vaan akselin reiät tulee tukkia jotenkin, esim mainitsemallani M5 ruuveilla.

        Kuviakin mulla varmaan jossain on, mutta täällä foorumilla oli linkki johonkin sivulle missä oli hyvät ohjeet kuvien kanssa.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          Originally posted by poke View Post
          Ei kannata jättää niitä läppiä sinne missään tapauksessa. Pelkkiä akseleitakaan ei voi jättää paikalleen, vaan akselin reiät tulee tukkia jotenkin, esim mainitsemallani M5 ruuveilla.

          Kuviakin mulla varmaan jossain on, mutta täällä foorumilla oli linkki johonkin sivulle missä oli hyvät ohjeet kuvien kanssa.
          Yep, löysin kyllä 300 -sarjalaisesta ohjeet:

          Niitä voinee soveltaa.
          Ja tämän:



          Tarviiko E60:ssä jotain erikoistyökaluja (torx-hylsyjä tms.)?

          Montako tuntia tuohon kannattaa ensikertalaisen varata?
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3105

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Yep, löysin kyllä 300 -sarjalaisesta ohjeet:

            Niitä voinee soveltaa.
            Ja tämän:



            Tarviiko E60:ssä jotain erikoistyökaluja (torx-hylsyjä tms.)?

            Montako tuntia tuohon kannattaa ensikertalaisen varata?
            Jes, hyvät ohjeet mun mielestä. Tuota Anzafin-nimimerkin ohjetta juuri itsekkin tarkoitin.

            Tuossa ekassa linkissä taasen on selkeät kuvat juuri noista yksittäisistä läpistä. Itse oikaisin sen verran etten alkanut nysväämään pikku torxeja jolla läppä on akselissa, vaan sahasin sen kylmästi poikki

            Torx-hylsyn tarvitset ainakin tuohon anzafin:in esitäämiin kuviin, jolla poikkituki on kiinni korissa. Se on pakko irroittaa.

            Itsellä meni hommaan n. 2-3 tuntia. Imusarjan sisäpesu veikin sitten tuon lisäksi 2-3 iltaa, liuottimen ja painepesurin kanssa sitä putsailin.

            Ja samalla kannattaa ainakin EGR putsata. Omassani oli n. sentin paksuinen kerros paskaa siinä, eli läpimitta oli n. 2cm pienentynyt.
            Last edited by poke; 28-01-2009, 11:52. Reason: kommentti EGR:stä lisätty
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • Izzman
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 97

              Originally posted by Exami View Post
              Mutta ei manuaali malleihin..
              Meikäläisellä myös manuaali ja kilahti.
              BMW 135is Coupe manuaali

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                Originally posted by Izzman View Post
                Meikäläisellä myös manuaali ja kilahti.
                Minä olen ollut siinä ymmärryksessä, että manuaalimalleissa ei ole läppiä.
                Freude am Fahren

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by rasanttu View Post
                  Minä olen ollut siinä ymmärryksessä, että manuaalimalleissa ei ole läppiä.
                  Kyllä tätä on useaan kertaan koitettu selventää, viimeksi tuossa. KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • marquz
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 55
                    • Tampere

                    Originally posted by marquz View Post
                    Onko Tampereen seudulla ketään joka ois kiinnostunu tekeen ton läppien poiston??
                    Eikö ketään tosiaan löydy?? Voin toki ajella vähä kauemmaksikin, kohtuuden rajoissa..
                    Täytyy sit varmaan viedä Benkaralle hoitoon..

                    Comment

                    • Arnolds
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3310
                      • Kajjjaani

                      Originally posted by marquz View Post
                      Eikö ketään tosiaan löydy?? Voin toki ajella vähä kauemmaksikin, kohtuuden rajoissa..
                      Täytyy sit varmaan viedä Benkaralle hoitoon..
                      Eikös tuo onnistu ihan ite kun ohjeetkin löytyy täältä
                      F26 xDrive20d TwinPower

                      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                      Comment

                      • Pokko
                        Newbiemmer
                        • Jan 2009
                        • 3
                        • Päijät-Häme

                        Omistan X5 3.0d:n (valm.02/2004) ja huolestuin näistä kirjoituksista. Selvittelin asiaa ja merkkiliike totesi, ettei ko. mallissa ole läpällistä imusarjaa. Läpät löytyy vain sellaista mallista, jossa on hiukkassuodatin. Myös räjäytyskuvista löysin samanlaisen maininnan.

                        Voinko luottaa tähän, vai pitäskö varuiksi ottaa imusarja esille tarkastusta varten?

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          sehän selviää, että onko ne läpät kun purat hieman ja peilillä katsot tai käsin kokeilet sieltä imusarjan alta. Jos siellä se kaseli on niin on läpät.
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            Tuossa ei kyllä pitäisi olla läppiä, tokihan se on helppo vielä varmistaa.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Jake79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 510
                              • Kokkola

                              Onko E90 320d(M47N2) DPF mallissa läpät imusarjassa?
                              Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                Originally posted by Jake79 View Post
                                Onko E90 320d(M47N2) DPF mallissa läpät imusarjassa?
                                Onhan ne.
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎