Kaverin 530da -02 "hajos" eli imusarjan läppäakseli murtui ja meni 5 sylinterille?. Väänti läppää mennessään mutta itse läppä ei irronnut.(eli se ohut akseli siitä paksusta tangosta).Autolla ajettu n.180tkm.Ajellut normaalisti ja sitten risteyksestä käännyttäessä kiihdyttänyt vähän rivakammin ja "räks".Auto tutkittavana E.Hartikaisella Kuopiossa,vielä ei tiedä mitä on hajonnut.Itse poistatutin omasta 330da:sta tänään läpät hevon kuuseen osaavissa käsissä Kuopiossa.Kyllä tämä läppä ongelma on tosiasiaa ja täytyy vain ihmetellä että merkkiliikkeessä ei tiedetä/tiedosteta tai haluta kertoa asiakkaille vakavasta tyyppiviasta.Nyt kaikki joilla vielä läpät paikalla niin ei kun VEKS.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
TAAS kallis kilaus 530da
Collapse
X
-
Originally posted by jantsu View PostKaverin 530da -02 "hajos" eli imusarjan läppäakseli murtui ja meni 5 sylinterille?. Väänti läppää mennessään mutta itse läppä ei irronnut.(eli se ohut akseli siitä paksusta tangosta).Autolla ajettu n.180tkm.Ajellut normaalisti ja sitten risteyksestä käännyttäessä kiihdyttänyt vähän rivakammin ja "räks".Auto tutkittavana E.Hartikaisella Kuopiossa,vielä ei tiedä mitä on hajonnut.Itse poistatutin omasta 330da:sta tänään läpät hevon kuuseen osaavissa käsissä Kuopiossa.Kyllä tämä läppä ongelma on tosiasiaa ja täytyy vain ihmetellä että merkkiliikkeessä ei tiedetä/tiedosteta tai haluta kertoa asiakkaille vakavasta tyyppiviasta.Nyt kaikki joilla vielä läpät paikalla niin ei kun VEKS.
Comment
-
-
e39- 530 Da ja imusarjan läpät
Onkos veljeskunnalla tietoa, notta
missä vuosimalleissa noita läpyköitä on.
Jossain oon ollut lukevinani (tietysti taas nänhy unta)
ettei niitä olisi kaikissa
tomaateissa, vaan jostai vm:sta eteen/taaksepäin
itelläni vm 2000/03 domaaddi- nykymeno tekee meistä löysiä - :think
Comment
-
-
ja näissä uudemmissa mm57??n on sit myös manuaaleissa eli e6? ja e9?Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by jantsu View PostPäivitystä vaurioihin:5 pytyn venttiili ja mäntä sökö.Ei vahingoittanut sylinteriä.Turbon huollatus samalla, niin homma on kunnossa.Vielä olisivat työntämässä läpällistä imusarjaa tilalle(merkkiliike),mutta ei kelpaa kaverille.
Comment
-
-
se kyllä ihmetyttää suuresti että miksi merkkiliikeet ei sitten kehota poistaan noita autosta jos kerran melko todennäköisesti se läpän irtoaminen jossain vaiheessa tulee eteen..??? vai tietoisestikko tämä jätetään mainitsematta että saadaan sitten kalliita remontteja tehdä??Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Originally posted by iikka View Postse kyllä ihmetyttää suuresti että miksi merkkiliikeet ei sitten kehota poistaan noita autosta jos kerran melko todennäköisesti se läpän irtoaminen jossain vaiheessa tulee eteen..??? vai tietoisestikko tämä jätetään mainitsematta että saadaan sitten kalliita remontteja tehdä??
Comment
-
-
Originally posted by Wasabi View PostJos läppien alkuperäinen tarkoitus on ollut päästöjen saaminen sallittuihin rajoihin tyyppikastastuksen läpäisemiseksi, ei niitä voi ottaa pois, koska silloinhan arvot eivät enää olisi normien mukaiset. Ainut korjaus jota tehdas ja sitä kautta merkkiliike voi tehdä on uusien läppien kestävyyden parantaminen. Tämä on nyt mutuilua, koska itselle vieläkin ko. läppien lopullinen merkitys vähän epäselvä.
Näinon, noilla voi olla vaikutusta tyyppihyväksyntä päästöihin muun muuassa. Kukas sen sitten maksaisi, jos tehdas tai merkkiliike kehottaisi ottaa noi pois. Jonkinlaista vääntöä tosta voisi tulla.
Comment
-
-
Originally posted by Wasabi View PostJos läppien alkuperäinen tarkoitus on ollut päästöjen saaminen sallittuihin rajoihin tyyppikastastuksen läpäisemiseksi, ei niitä voi ottaa pois, koska silloinhan arvot eivät enää olisi normien mukaiset. Ainut korjaus jota tehdas ja sitä kautta merkkiliike voi tehdä on uusien läppien kestävyyden parantaminen. Tämä on nyt mutuilua, koska itselle vieläkin ko. läppien lopullinen merkitys vähän epäselvä.
Ja tuossa aiempaa turinaa läppien toiminnasta. KLIKE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by muggo View Post100tkm:han on imusarjan vaihtoväli noissa, siis huollon mukaan. Joten miksi poistaa, uutta imusatsia vaan kehiin
Merkkiliike/huoltohan ei voi kannustaa/tehdä virallisesti tuollaisia muutoksia tyyppihyväksyttyihin autohin.
Vähän sama kun webaston ohjelmointi esilämmittimeksi, osa sen tekee asiakkaan vastuulla, osa ei tee ollenkaan.
Comment
-
Comment