Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hurtta
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 444

    #31
    Originally posted by dhr View Post
    Kukas näitä irroittelee, sinäkö vai joku liike? Entäs onkos Keski-Suomessa joku asiantunteva harrastaja/liike joka noita on irroitellut? Ei meinaan itse ehdi asiaan todellakaan paneutumaan, mutta kyllä s--tana nuo pitää pois ottaa.
    Sen verran nyt taas kerran tähän läppäasiaan että työ ei tosiaankaan ole kovin kummoinen vaikka sen tekisi itse. Erittäin hyvät ohjeet löytyy täältä palstalta jos vähänkin edes työkalut pysyy kädessä. Itsellä aikaa kului operaatioon about 3-4 tuntia ja ajossa ei tosiaankaan huomaa onko ne hemmetin läpät siellä vai ei.
    Last edited by hurtta; 25-10-2007, 21:59.

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #32
      Paljon ajetuissa on voinut imusarja puhdistua EGR:n tulppauksen jälkeen pikkuhiljaa kun huohotuksen mukana tullut öljy on "puhdistanut imusarjaa". On osunut kohdalle muutama "puhdas" mutta erittäin öljyinen imusarja.
      ---

      Comment

      • newport
        Bimmer Rookie
        • Apr 2006
        • 58
        • Kerava

        #33
        Originally posted by hurtta View Post
        Sen verran nyt taas kerran tähän läppäasiaan että työ ei tosiaankaan ole kovin kummoinen vaikka sen tekisi itse. Erittäin hyvät ohjeet löytyy täältä palstalta jos vähänkin edes työkalut pysyy kädessä. Itsellä aikaa kului operaatioon about 3-4 tuntia ja ajossa ei tosiaankaan huomaa onko ne hemmetin läpät siellä vai ei.
        Yritin etsiä söörtsillä ohjeita, mut en vaan löydä.
        330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

        Comment

        • farkku
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 188
          • Rolho

          #34
          Onko läppien poisto ns. pakolinen vai voiko egr:än pelkällä tulppaamisella ajella turvallisin mielin? Ja kuka näitä tekee pk-seudulla?
          Born to be wild paitsi himassa

          Comment

          • hurtta
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 444

            #35
            Originally posted by newport View Post
            Yritin etsiä söörtsillä ohjeita, mut en vaan löydä.
            No koitas vaikka tuosta, kyllä on viimeisen päälle ohjeet mitä tehdä jos haluu noista helvetin läpistä eroon kotikonstein. Suuret kiitokset rojektin poustanneille palstan jepeille

            Last edited by hurtta; 26-10-2007, 21:55.

            Comment

            • hurtta
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 444

              #36
              Originally posted by farkku View Post
              Onko läppien poisto ns. pakolinen vai voiko egr:än pelkällä tulppaamisella ajella turvallisin mielin? Ja kuka näitä tekee pk-seudulla?
              EGR tulppaaminen on ihan eri ja oma juttu kuin ne läpät siellä imusarjassa. Josko siis EGR halutaan pois pelistä niin vaihtoehdot on a) tehdään mekaaninen viritys joka todennäköisesti ei toimi tai toimii huonosti ja logittaa dataa jotta joku ei toimi tai sitten b) homma hoidetaan tietokoneella eli ECU:lle kerrotaan että unohda EGR jolloin paskan pyörittäminen imusarjassa loppuu koska kompuutteri ei pyydä enää EGR palveluja.
              Last edited by hurtta; 26-10-2007, 22:18.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Originally posted by hurtta View Post
                EGR tulppaaminen on ihan eri ja oma juttu kuin ne läpät siellä imusarjassa. Josko siis EGR halutaan pois pelistä niin vaihtoehdot on a) tehdään mekaaninen viritys joka todennäköisesti ei toimi tai toimii huonosti ja logittaa dataa jotta joku ei toimi tai sitten b)homma hoidetaan tietokoneella eli ECU:lle kerrotaan että unohda EGR jolloin paskan pyörittäminen imusarjassa loppuu koska kompuutteri ei pyydä enää EGR palveluja.
                Tai sitten vaihtoehto C) mekaanisten viritysten sijaan sulkee sen mekaanisesti. Jos se on paskassa niin ohjelmalliset sulut ei tee mitään. Mekaanisten viritysten mustamaalaamisesta sen verran, että tietysti kaiken voi tehdä huonostikin.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • hurtta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 444

                  #38
                  Originally posted by Cell View Post
                  Tai sitten vaihtoehto C) mekaanisten viritysten sijaan sulkee sen mekaanisesti. Jos se on paskassa niin ohjelmalliset sulut ei tee mitään. Mekaanisten viritysten mustamaalaamisesta sen verran, että tietysti kaiken voi tehdä huonostikin.
                  Varmaan näinkin mutta pelkkä putken tukkiminen yleensä ainakin generoi tavaraa vikalogiin. Tosin eihän se matkaa pysäytä mutta jos homman haluaa hoitaa tyylikkäästi niin kerrotaan softalle että äläpäs pyydä palvelua tuolta jolloin ei myöskään tule logeihin mitään koska kaikki on OK ECU:n vinkkelistä asiaa tarkastellen.
                  Last edited by hurtta; 26-10-2007, 22:25.

                  Comment

                  • exautisti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 1267
                    • oulu

                    #39
                    Originally posted by AKSU View Post
                    Kustcarissa totesivat karstan kertyvän lyhyessä ajossa. Olivat vaihtaneet noita imusarjoja useampiin autoihin ja totesivat vaan et 300tkm ajetussa (jolla ajettu matkaa, eikä korttellirallia) voi imusarja olla hyvinkin puhdas ja läpät kondiksessa.

                    Mekaanikon mukaan olivat vielä olleet tiukasti kiinni, tiiä sitten historiasta vaikka olisi aikaisemmin imusarja uuteen vaihdettukin.
                    [/quote]

                    itse en aivan täysin allekirjottaisi tätä vaikka karstaa toki syntyy kaupunki rallissa enemmän mutta minun käsityksen mukaan ainoastaan kiihdytys tilanteessa egr on täysin kiinni.(oma auto on kaupparatsun entinen joka on ollut pitkälti matka-ajossa mutta imusarja oli silti tod pahannäköinen)
                    -99 punane passatti

                    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                    Tuikun softat
                    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                    www.mcars.fi

                    Kysy 041-5056506

                    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #40
                      Matka-ajossa se EGR eniten sitä imusarjaa nokeaakin. EGR päästää pakokaasua imusarjaan vain pienellä kuormalla, moottori lämpimänä jne. Kaupunkiajo karstaa vähemmän, koska siinä EGR pysyttelee enemmän osan ajasta kiinni.
                      ---

                      Comment

                      • newport
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 58
                        • Kerava

                        #41
                        [QUOTE=hurtta;1068856]No koitas vaikka tuosta, kyllä on viimeisen päälle ohjeet mitä tehdä jos haluu noista helvetin läpistä eroon kotikonstein. Suuret kiitokset rojektin poustanneille palstan jepeille

                        Onko 330d samanlaiset tismalleen ku em. projektissa?
                        330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                        Comment

                        • jantsu
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 168
                          • siilinjärvi

                          #42
                          Originally posted by jantsu View Post
                          Kyllä oli tietoa, mutta ei pitänyt sitä vakavana tai mahdollisena.Tosin kauaa ei kaveri ollut tietoinen asiasta.
                          Nyt sai auton korjaamolta.Laskua 4100e sisältäen uuden ahtimen(1200e).
                          Uusi mäntä,kansi koneistettu ym. pientä.Imusarjasta poistettu läpät(ei merkkiliikkeessä).Turbo ostettu Fin-turbolta.
                          Ja ei kun hanaa.....

                          Comment

                          • ranex
                            Newbiemmer
                            • Sep 2006
                            • 24
                            • lappeenranta

                            #43
                            Originally posted by jantsu View Post
                            Nyt sai auton korjaamolta.Laskua 4100e sisältäen uuden ahtimen(1200e).
                            Uusi mäntä,kansi koneistettu ym. pientä.Imusarjasta poistettu läpät(ei merkkiliikkeessä).Turbo ostettu Fin-turbolta.
                            Ja ei kun hanaa.....
                            Hienohomma kun sait kiesin taas tien päälle

                            Comment

                            • jSp
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 116
                              • Kiuruvesi

                              #44
                              läppäjuttu

                              Tänään Iisalmen Hartikaisella -03 130tkm ajettu 530,läppä löytynyt imukanavasta mutta akseli hukassa.

                              Comment

                              • Anzafin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 3747
                                • Kajaani

                                #45
                                Originally posted by jSp View Post
                                Tänään Iisalmen Hartikaisella -03 130tkm ajettu 530,läppä löytynyt imukanavasta mutta akseli hukassa.
                                e60? Ilmeisesti automaatti?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎