Originally posted by dhr
View Post
TAAS kallis kilaus 530da
Collapse
X
-
Sen verran nyt taas kerran tähän läppäasiaan että työ ei tosiaankaan ole kovin kummoinen vaikka sen tekisi itse. Erittäin hyvät ohjeet löytyy täältä palstalta jos vähänkin edes työkalut pysyy kädessä. Itsellä aikaa kului operaatioon about 3-4 tuntia ja ajossa ei tosiaankaan huomaa onko ne hemmetin läpät siellä vai ei.Last edited by hurtta; 25-10-2007, 21:59.
-
Yritin etsiä söörtsillä ohjeita, mut en vaan löydä.Originally posted by hurtta View PostSen verran nyt taas kerran tähän läppäasiaan että työ ei tosiaankaan ole kovin kummoinen vaikka sen tekisi itse. Erittäin hyvät ohjeet löytyy täältä palstalta jos vähänkin edes työkalut pysyy kädessä. Itsellä aikaa kului operaatioon about 3-4 tuntia ja ajossa ei tosiaankaan huomaa onko ne hemmetin läpät siellä vai ei.330daT M-Sport II -02 170kw/520nm
Comment
-
No koitas vaikka tuosta, kyllä on viimeisen päälle ohjeet mitä tehdä jos haluu noista helvetin läpistä eroon kotikonstein. Suuret kiitokset rojektin poustanneille palstan jepeilleOriginally posted by newport View PostYritin etsiä söörtsillä ohjeita, mut en vaan löydä.
Last edited by hurtta; 26-10-2007, 21:55.
Comment
-
EGR tulppaaminen on ihan eri ja oma juttu kuin ne läpät siellä imusarjassa. Josko siis EGR halutaan pois pelistä niin vaihtoehdot on a) tehdään mekaaninen viritys joka todennäköisesti ei toimi tai toimii huonosti ja logittaa dataa jotta joku ei toimi tai sitten b) homma hoidetaan tietokoneella eli ECU:lle kerrotaan että unohda EGR jolloin paskan pyörittäminen imusarjassa loppuu koska kompuutteri ei pyydä enää EGR palveluja.Originally posted by farkku View PostOnko läppien poisto ns. pakolinen vai voiko egr:än pelkällä tulppaamisella ajella turvallisin mielin? Ja kuka näitä tekee pk-seudulla?Last edited by hurtta; 26-10-2007, 22:18.
Comment
-
Tai sitten vaihtoehto C) mekaanisten viritysten sijaan sulkee sen mekaanisesti. Jos se on paskassa niin ohjelmalliset sulut ei tee mitään. Mekaanisten viritysten mustamaalaamisesta sen verran, että tietysti kaiken voi tehdä huonostikin.Originally posted by hurtta View PostEGR tulppaaminen on ihan eri ja oma juttu kuin ne läpät siellä imusarjassa. Josko siis EGR halutaan pois pelistä niin vaihtoehdot on a) tehdään mekaaninen viritys joka todennäköisesti ei toimi tai toimii huonosti ja logittaa dataa jotta joku ei toimi tai sitten b)homma hoidetaan tietokoneella eli ECU:lle kerrotaan että unohda EGR jolloin paskan pyörittäminen imusarjassa loppuu koska kompuutteri ei pyydä enää EGR palveluja.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Varmaan näinkin mutta pelkkä putken tukkiminen yleensä ainakin generoi tavaraa vikalogiin. Tosin eihän se matkaa pysäytä mutta jos homman haluaa hoitaa tyylikkäästi niin kerrotaan softalle että äläpäs pyydä palvelua tuolta jolloin ei myöskään tule logeihin mitään koska kaikki on OK ECU:n vinkkelistä asiaa tarkastellen.Originally posted by Cell View PostTai sitten vaihtoehto C) mekaanisten viritysten sijaan sulkee sen mekaanisesti. Jos se on paskassa niin ohjelmalliset sulut ei tee mitään. Mekaanisten viritysten mustamaalaamisesta sen verran, että tietysti kaiken voi tehdä huonostikin.Last edited by hurtta; 26-10-2007, 22:25.
Comment
-
[/quote]Originally posted by AKSU View PostKustcarissa totesivat karstan kertyvän lyhyessä ajossa. Olivat vaihtaneet noita imusarjoja useampiin autoihin ja totesivat vaan et 300tkm ajetussa (jolla ajettu matkaa, eikä korttellirallia) voi imusarja olla hyvinkin puhdas ja läpät kondiksessa.
Mekaanikon mukaan olivat vielä olleet tiukasti kiinni, tiiä sitten historiasta vaikka olisi aikaisemmin imusarja uuteen vaihdettukin.
itse en aivan täysin allekirjottaisi tätä vaikka karstaa toki syntyy kaupunki rallissa enemmän mutta minun käsityksen mukaan ainoastaan kiihdytys tilanteessa egr on täysin kiinni.(oma auto on kaupparatsun entinen joka on ollut pitkälti matka-ajossa mutta imusarja oli silti tod pahannäköinen)-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
[QUOTE=hurtta;1068856]No koitas vaikka tuosta, kyllä on viimeisen päälle ohjeet mitä tehdä jos haluu noista helvetin läpistä eroon kotikonstein. Suuret kiitokset rojektin poustanneille palstan jepeille
Onko 330d samanlaiset tismalleen ku em. projektissa?330daT M-Sport II -02 170kw/520nm
Comment
-
Nyt sai auton korjaamolta.Laskua 4100e sisältäen uuden ahtimen(1200e).Originally posted by jantsu View PostKyllä oli tietoa, mutta ei pitänyt sitä vakavana tai mahdollisena.Tosin kauaa ei kaveri ollut tietoinen asiasta.
Uusi mäntä,kansi koneistettu ym. pientä.Imusarjasta poistettu läpät(ei merkkiliikkeessä).Turbo ostettu Fin-turbolta.
Ja ei kun hanaa.....
Comment
-
Hienohomma kun sait kiesin taas tien päälleOriginally posted by jantsu View PostNyt sai auton korjaamolta.Laskua 4100e sisältäen uuden ahtimen(1200e).
Uusi mäntä,kansi koneistettu ym. pientä.Imusarjasta poistettu läpät(ei merkkiliikkeessä).Turbo ostettu Fin-turbolta.
Ja ei kun hanaa.....
Comment
Comment