Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #91
    Originally posted by Z3Coupe View Post
    Niin, tuosta kuullaan myös lisää huomenna. Ehkäpä 22k€:ssa on 10k€ katetta ja ovat siitä valmiit tinkimään 5800€.
    Katetta varmasti on, mutta eipä Suomessa maahantuojat yleensä ihan helposti/vapaaehtoisesti tule vastaan ellei takana ole jotain ihmeellistä.

    Kannattaa myös kysyä tuosta 100tkm vaihtovälistä, siis onko siitä oikeasti tiedotettu. Ja kenelle on tiedotettu. Ihan virallisella kirjeellä kaikille huolloille vai kavereiden kesken jossain koulutuksessa?

    Taannoin BMW Suomi lähetti tuontibemareiden omistajille kirjeen, jossa kehoitettiin huohottimen tarkistukseen ja vaihtoon eristettyyn malliin. Siinä kirjeessä oli mainittu myös pahimmillaan vaurioksi täydellinen moottoririkko jos huohotin jäätyy. Kuitenkin, käsittääkseni moottori ei tuosta ihan helposti taida hajota, kun taas noiden läppien kanssa tilanne on hiukan erilainen. Joten miksi ihmeessä läppäasiasta ei kerrota omistajille?
    E39 528iA

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #92
      Originally posted by TJJ View Post
      Joten miksi ihmeessä läppäasiasta ei kerrota omistajille?
      Aika hyvää mainosta olisi automerkille, jos tämäkin asia olisi ollut tiedossa jo automallin ensiesittelyn aikoihin.

      "Tervetuloa tutustumaan uuteen E60 mallisarjaan. Edistyksellisen pitkät huoltovälit; 530dA mallissa imusarjan vaihtoväli vain 100tkm!"

      Bensakoneisilla tulpat taidetaan vaihtaa tuossa 100tkm kohdalla. No, kai siitä dieselillä ajamisen ilosta pitää maksaa vähän enemmän. :think
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #93
        Välipalana laitan tähän erään Britti-bemaristin viralliselta organisaatiolta saaman vastauksen koskien mm. imusarjan läppiä. Juu ei ole pää puskassa, ei...

        Dear Mr X

        Thank you for your email regarding your 330d Sport Saloon.

        We are sorry to learn that you are concerned over the information you have read regarding the inlet manifold and turbo charger on the 330d Saloon.

        When a potential issue comes to light, BMW Germany carry out full investigations to ensure that any vehicles which may be affected are issued with a product enhancement. I have checked our records and can confirm that no notice has been issued for these parts.

        We appreciate that you have conducted research into the problem that you are experiencing and BMW are aware that there are internet forums where BMW owners can discuss matters of this nature. We can advise that, although the internet can be a useful tool when searching for individuals who are experiencing similar faults with their vehicles, this source is extremely misrepresentative of the overall situation with options and various market differences.

        If you have further concerns over this issue, we would recommend contacting your local BMW Approved Dealerships in the United Kingdom , as they are our customer facing technical representatives

        Please do not hesitate to contact us if you have any further queries.

        Yours sincerely
        BMW Group UK
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Hepokatti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 87
          • Helsinki

          #94
          Tästä tulikin mieleeni.... Onko pääkaupunkiseudulla muita kuin, ah niin ihanan hintainen, Laakkonen ja Metroauto, jotka tekevät noita läppien poistoja?

          Itselläni ne vielä ovat ja ehkäpä ne olisi viisainta poistaa ennen kuin ne hajoavat...
          E61

          Comment

          • unskelotti
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 92
            • Espoo

            #95
            Originally posted by Hepokatti View Post
            Tästä tulikin mieleeni.... Onko pääkaupunkiseudulla muita kuin, ah niin ihanan hintainen, Laakkonen ja Metroauto, jotka tekevät noita läppien poistoja?

            Itselläni ne vielä ovat ja ehkäpä ne olisi viisainta poistaa ennen kuin ne hajoavat...
            Mahtaakohan Autohuolto T. Lahtinen tehdä tuommoisia? Lienee kysymisen arvoista.
            Huoltaa, korjaa, maalaa. Tarvitseeko autosi huolto- tai korjauspalvelua? Varaa aika Huoltaa, korjaa, maalaa. Tarvitseeko autosi huolto- tai korjauspalvelua? Varaa aika Kuulumme valtakunnalliseen AWUX Autovahinkopalvelut -ketjuun. Huoltaa, korjaa, maalaa. Tarvitseeko autosi huolto- tai korjauspalvelua? Varaa aika
            E91 325d (04/2008)
            Ex: E46 330iAT (10/2000)

            Comment

            • gubbe89
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 315
              • Mouhijärvi

              #96
              Originally posted by Z3Coupe View Post
              Moi,

              Kaverin isällä kävi seuraavaa:

              Auto 530dA -03 E60, tuotu Saksasta 11/06 jolloin ajettuna 30tkm, nyt mittarissa 115tkm.

              Viime viikolla työmatkalla Lappeenrannassa ilmeni tyhjäkäyntihäiriöitä ja huonoa käynnistymistä, ajossa tuntui ihan normaalilta. Matkan varrelta löytyi Auto-kilta ja siellä oli vapaata diagnoosille. Löysivät ensimmäisenä väärin asennetun ilmanputsarin, joka oli ilmeisesti päästänyt ohitseen yhtä sun toista. Sanoivat heti sen olevan selkeä asennusvirhe. Auto on aina maahantulon jälkeen huollatettu Lielahden Metroautossa, josta puhelinkeskustelun jälkeen pyydettiin ajamaan auto sinne "keinolla millä hyvänsä". Siis Lappeenrannasta Tampereelle.

              Auto otettiin sisään pahoittelun kera ja annettiin sijaisauto ajoon, viime torstaina.

              Perjantaina tuli sitten soitto, että sijaisauto pitää palauttaa maanantaiksi. Oireet eivät kuulemma olletkaan johtuneet väärin asennetusta suodattimesta vaan hajonneista läpistä, eikä korjaus mene heidän piikkiinsä.

              Läppiä oli hajonnut kaksi ja puristukset hävinneet kai neljästä sylinteristä, joten moottori vaihtoon.
              Alkuviikon aikana on selvitelty kustannusarviota ja maksajaa. MetroAuto arvioi kustannuksiksi n.22000€, josta BMW-Suomi on valmis maksamaan 5800€. Ei taida kelvata auton omistajalle tämä "tarjous".


              Seuraavat seikat tuli itselle mieleen:

              -Suodatin on ollut väärin asennettuna n. vuoden ja autolla ajettu sen aikana 30-40 tkm. Voiko olla niin, että suodattimella ja läppien hajoamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa?

              -Imusarjan vaihtosuosituksesta ei ole kerrottu asiakkaalle.

              -Huolto neuvoi ajamaan autolla vielä satoja kilometrejä, mikä vaikutus vaurioihin?

              Mitäs mieltä kyseistä autoa paremmin tuntevat olette?

              Huomenissa ovat menossa neuvottelemaan asiasta asianajajan kanssa ja kommentteja kaivattaisiin, etteivät koita enempää vedättää.
              Tuo suodattimen väärä asennus on aika selvä syy puristusten katoamiseen. 30-40tkm matkalla menee koneeseen sen verran ilmaa ja sen mukana skeidaa, että ihme, kun kone on noinkin pitkään kestänyt. Puristusten katoaminen on todennäköisesti juurikin tämän syytä, todennäköisesti myös syypää läppien hajoamiseen. Kyllähän se turbon puhaltama hiekka käy pienestä hiekkapuhalluksesta jo tuossa ajassa, ja varmasti heikentää läppien/akseleiden rakennetta - näin mutulla. Huoltokin olisi voinut tuossa tilanteessa toimia viisaasti ja järjestää trailerin tai hinausauton paikalle, todennäköisesti muutaman hinauksen verran halvemmalla oltaisiin päästy. Ja vielä ihmetyttää, että millä järjellä uusi moottori ja sen vaihto saadaan maksamaan 22k€?

              Kaverillani kävi juridisesti vastaava tilanne -99 320d:n kanssa. Autolla oli ajettu 280tkm. Monella on varmasti vahva haju siitä, mikä pulju on kyseessä. Auto sammui kesken ajon, syytä ei heti löydetty, edes diagnostiikalla. Huollossa vaihtoivat ajoneston boksin, ecun, yhtä sun toista muutakin, esim hehkut. Syöttöpumppu meni myös vaihtoon ja laturin olivat kuulemma vaihtaneet kysymättä.

              Noh, laturin kaveri sai sitten firman piikkiin ja samoin lastutuksen, koska eivät olleet kertoneet siitä hänelle. Joka tapauksessa voisin 90% todennäköisyydellä vian olleen vain ja ainoastaan kiinnileikanneessa syöttöpumpussa, joka onkin ilmeisesti noiden ensimmäisten jakajapumpullisten riesana ollut.

              Tästä kaiken huippuna oli vielä kojelautaa tuhottu ja tarjottiin ilmaista korjausta(joka ei todellakaan onnistunut ja kojelautaan jäi todella törkeät jäljet). Uudesta kojelaudasta ei ollut puhettakaan.

              Valohoidonkin jälkeen moottorinohjaus veti vikatilaan, tiputteli ahtoja ja niin edespäin. Eivät vissiin tajunneet sitä ilmamassamittaria vaihtaa.

              Kuitenkin tästäkin nimeltämainitsemattomasta liikkeestä alko pikkuhiljaa myötätuntoakin irtoamaan, kun asiasta ymmärtämättömälle kaverilleni kerroin mitä sanoa ja mistä huomauttaa. Kummasti rupesi huoltopäällikön kalju pikkuhiljaa kiiltämään maranellonpunaisena ja alkoi hän taipumaan asiakkaan vaatimuksiinkin. Kaikesta huomauttelusta huolimatta korjauslasku oli noin 6300e. Noin 700 eurolla oltaisiin selvitty, jos työ olisi tehty itse ja vaihdettu vain tarpeelliset osat. Noin tonnilla, jos liikkeessä oltaisiin teetetty.

              Voin kertoa, vaikeata tulee olemaan saada korvauksia tai muita etuja. Ei yksi auto voi ison eikä pienen ketjun taloutta kaataa, vaikka mitä jouduttaisiin tekemään. Taitaa olla vain yksi typerä periaate tämä asiakkaalle kuittailu tällaisissa tapauksissa. Liikehän tekee maalaisjärjellä ajateltuna aika paljon hallaa maineelleen, kun alkaa änkyttämään vastaan selvässäkin tapauksessa. Juttu kiertää.

              Olen useammaltakin taholta kuullut negatiivista palautetta nimeltämainitsemattomastani liikkeestä. Kaverinikin soitteli kuluttaja-asiamiehelle, tilanteen kuitenkaan muuttamatta kulkusuuntaansa. Sieltä taholta kun ei voida muuta, kuin antaa suosituksia. Kaveri sitten alistui maksamaan törkysumman muutaman satasen syöttöpumppuviasta ja firman liikevoitto oli taattu. Tapa tuokin tehdä bisnestä.

              Palatakseni näin romaanin lopussa aiheeseen, edes hieman sen viereen; katselin taannoin Nettivaraosassa tuollaisen 320d:n imusarjaa, niin näytti kuvissa ihan siltä, kuin olisi läpät siinäkin. Onko kukaan katsonut tuon moottorimallin imusarjaa sen vertaa, että osaisi tämän pikku kysymysmerkin pienten aivojeni BMW-troubleshoot- osiosta poistaa? Jos siellä läpät on, pitää isäukkoa alkaa hätyyttelemään, jotta tekisi asialle jotain.

              Käyköön tämä esimerkistä suomalaisen työn laadusta. Mistäkö laadusta? Kai siitä mitä ei enää ole. Mihin se ammattiylpeys on kadonnut? Voiko enää edes tuttuunkaan huoltoon luottaa? Tässä on rahansäästön lisäksi se toinen syy, miksi teen kaiken itse, minkä vain voin ja yritän kädettömiä kavereitanikin mahdollisuuksien mukaan auttaa auton korjaamisessa. Tulipas melko liuta pätemistä, mutta toivottavasti edes moderaattorit jaksavat tämän lukea (ja poistaa ).
              Last edited by gubbe89; 24-10-2008, 06:34.
              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
              ex. E34 525 TDS Touring -93
              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
              ex. Yamaha YZF 1000R -02
              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
              ex. E34 535i -88
              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #97
                e46 320d sai läpät sekä man että autom kun moottori muuttuin 150hp m47n koneeseen.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • gubbe89
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2008
                  • 315
                  • Mouhijärvi

                  #98
                  Selvä juttu tämä. Kiitos tiedosta. Saa olla isäukko rauhallisin mielin autonsa kanssa.
                  nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                  nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                  nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                  ex. E34 525 TDS Touring -93
                  ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                  ex. Yamaha YZF 1000R -02
                  ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                  ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                  ex. E34 535i -88
                  ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                  ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17528
                    • Turku

                    #99
                    Originally posted by Hepokatti View Post
                    Tästä tulikin mieleeni.... Onko pääkaupunkiseudulla muita kuin, ah niin ihanan hintainen, Laakkonen ja Metroauto, jotka tekevät noita läppien poistoja?

                    Itselläni ne vielä ovat ja ehkäpä ne olisi viisainta poistaa ennen kuin ne hajoavat...
                    Mahtaakohan ko. merkkiliikkeet edes tehdä ko. operaatiota?
                    Kyselepä forumin kavereilta, moni tekee tuota hommaa myöskin...
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      Originally posted by Hepokatti View Post
                      Tästä tulikin mieleeni.... Onko pääkaupunkiseudulla muita kuin, ah niin ihanan hintainen, Laakkonen ja Metroauto, jotka tekevät noita läppien poistoja?

                      Itselläni ne vielä ovat ja ehkäpä ne olisi viisainta poistaa ennen kuin ne hajoavat...
                      On on, kai
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by Hepokatti View Post
                        Tästä tulikin mieleeni.... Onko pääkaupunkiseudulla muita kuin, ah niin ihanan hintainen, Laakkonen ja Metroauto, jotka tekevät noita läppien poistoja?

                        Itselläni ne vielä ovat ja ehkäpä ne olisi viisainta poistaa ennen kuin ne hajoavat...
                        Jos Lohja katsotaan pk seuduksi Meillä on myös vaihto-imusarja, josta läpät ovat valmiiksi poistetut & sarja puhdistettu. Operaation hinta 240€ sis. kaiken (tiivisteet yms). Vaihto-osan etu on että auton saa samantien mukaan, imusarjat kun ovat yleensä niin karstaisia että niitä on liotettava hyvä tovi liuottimessa...

                        Comment

                        • MarttiKK
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 1638

                          Originally posted by Laku View Post
                          Mahtaakohan ko. merkkiliikkeet edes tehdä ko. operaatiota?
                          Kyselepä forumin kavereilta, moni tekee tuota hommaa myöskin...
                          Kyllä tekee, Laakkosella Espoossa ja Helsingissä sekä Lohjan valtuutetussa huollossa.

                          Comment

                          • Jurte
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 93
                            • Oulu

                            Tämä imusarjan läppähomma alkaa kuullostamaan vakavalta, ja haluaisin tietää onko omassa autossani sellaiset? Elikkäs auto on E46 320d invalaatikolla compact vm. -02, kertokaa joku viisaampi. Kiitos....
                            BMW 325ti E46 compact

                            Comment

                            • sirkus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 2195
                              • kaustinen

                              Kyllä! Autosi imusarja on varustettu läpillä.
                              Chrysler 300c crd touring 2010
                              Daily driver
                              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                              Man cave on wheels
                              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                              Built not bought
                              V8, only juice&milk come in 2 litres

                              Kawasaki zzr1100 fighter


                              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                              Comment

                              • Arnolds
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 3310
                                • Kajjjaani

                                Originally posted by Jurte View Post
                                Tämä imusarjan läppähomma alkaa kuullostamaan vakavalta, ja haluaisin tietää onko omassa autossani sellaiset? Elikkäs auto on E46 320d invalaatikolla compact vm. -02, kertokaa joku viisaampi. Kiitos....
                                Tuohon etu sivulle http://bmwfans.info/original/ kun naputtelet autosi vin-koodin(7 viimeistä runkonumeroa/kirjainta) sitten vaan etsit mitä haluat.
                                Ja kuten sirkus jo sanoi niin läpät löytyy.
                                F26 xDrive20d TwinPower

                                EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                                Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎