Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hh..rom
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 101

    #76
    tyhmä kysymys

    onko 12/00 330D: ssä toi läppäsysteemi kanssa?

    Comment

    • Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

      #77
      Originally posted by hh..rom View Post
      onko 12/00 330D: ssä toi läppäsysteemi kanssa?
      Jos on automaatti niin on.

      Comment

      • Rubu
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 809
        • Kuopio

        #78
        Originally posted by Clavurion View Post
        Mitenkäs sinä Rubu nyt olet tällaiseksi pahan ilman linnuksi ryhtynyt?
        Heh, hyvällähän tässä terveisiä lähetellään...
        Ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan että E60/E61 korisissa ongelma olisi korjattu.

        Äkkiä ne läpät kaikilta pois niin pysyy kukkaro paksuna ja matka jatkuu.
        Last edited by Rubu; 28-03-2008, 07:21.

        Comment

        • hh..rom
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 101

          #79
          Turvassa pitäis siis olla

          Manuaali toi oma auto on eli ei oo sit läppiä kilahtamassa missää.kiitos Rubu tiedosta..nyt voiki jatkaa unia.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #80
            Originally posted by Rubu View Post
            Heh, hyvällähän tässä terveisiä lähetellään...
            Ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan että E60/E61 korisissa ongelma olisi korjattu.

            Äkkiä ne läpät kaikilta pois niin pysyy kukkaro paksuna ja matka jatkuu.
            Oletko verrannut läppien rakennetta E39 vs. E60? Aika pahalta kyllä kuulosti tuo tapaus, jos ne läpät huonolla tuurilla irtoaa puhtaastakin imusarjasta. Eli ongelma ei tule pelkästään noen läppiä jumittavasta vaikutuksesta.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Rubu
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 809
              • Kuopio

              #81
              Noin äkki vilkaisulla rakenne on täysin sama kun edeltäjissä.
              Vaikutti samanlaiselta vauriolta kun tämän topicin alussa olevassa autossa oli.

              Siinä oli akseli poikki samalla tavalla.
              Läpän puoleisen akselin pää puuttui ja se oli katkennut siitä kohtaa missä läpän kiinnitysruuvin kierre on.

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #82
                Korjaamolta tuli korjausarvioksi noin 8000-9000 euroa.

                Comment

                • Z3Coupe
                  Newbiemmer
                  • Jun 2006
                  • 12
                  • Pirkanmaa

                  #83
                  Moottori vaihtoon

                  Moi,

                  Kaverin isällä kävi seuraavaa:

                  Auto 530dA -03 E60, tuotu Saksasta 11/06 jolloin ajettuna 30tkm, nyt mittarissa 115tkm.

                  Viime viikolla työmatkalla Lappeenrannassa ilmeni tyhjäkäyntihäiriöitä ja huonoa käynnistymistä, ajossa tuntui ihan normaalilta. Matkan varrelta löytyi Auto-kilta ja siellä oli vapaata diagnoosille. Löysivät ensimmäisenä väärin asennetun ilmanputsarin, joka oli ilmeisesti päästänyt ohitseen yhtä sun toista. Sanoivat heti sen olevan selkeä asennusvirhe. Auto on aina maahantulon jälkeen huollatettu Lielahden Metroautossa, josta puhelinkeskustelun jälkeen pyydettiin ajamaan auto sinne "keinolla millä hyvänsä". Siis Lappeenrannasta Tampereelle.

                  Auto otettiin sisään pahoittelun kera ja annettiin sijaisauto ajoon, viime torstaina.

                  Perjantaina tuli sitten soitto, että sijaisauto pitää palauttaa maanantaiksi. Oireet eivät kuulemma olletkaan johtuneet väärin asennetusta suodattimesta vaan hajonneista läpistä, eikä korjaus mene heidän piikkiinsä.

                  Läppiä oli hajonnut kaksi ja puristukset hävinneet kai neljästä sylinteristä, joten moottori vaihtoon.
                  Alkuviikon aikana on selvitelty kustannusarviota ja maksajaa. MetroAuto arvioi kustannuksiksi n.22000€, josta BMW-Suomi on valmis maksamaan 5800€. Ei taida kelvata auton omistajalle tämä "tarjous".


                  Seuraavat seikat tuli itselle mieleen:

                  -Suodatin on ollut väärin asennettuna n. vuoden ja autolla ajettu sen aikana 30-40 tkm. Voiko olla niin, että suodattimella ja läppien hajoamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa?

                  -Imusarjan vaihtosuosituksesta ei ole kerrottu asiakkaalle.

                  -Huolto neuvoi ajamaan autolla vielä satoja kilometrejä, mikä vaikutus vaurioihin?

                  Mitäs mieltä kyseistä autoa paremmin tuntevat olette?

                  Huomenissa ovat menossa neuvottelemaan asiasta asianajajan kanssa ja kommentteja kaivattaisiin, etteivät koita enempää vedättää.

                  Comment

                  • opl21
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 320
                    • Itävalta

                    #84
                    Originally posted by Z3Coupe View Post
                    Moi,



                    -Suodatin on ollut väärin asennettuna n. vuoden ja autolla ajettu sen aikana 30-40 tkm. Voiko olla niin, että suodattimella ja läppien hajoamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa?

                    -Imusarjan vaihtosuosituksesta ei ole kerrottu asiakkaalle.

                    -Huolto neuvoi ajamaan autolla vielä satoja kilometrejä, mikä vaikutus vaurioihin?

                    Mitäs mieltä kyseistä autoa paremmin tuntevat olette?

                    Huomenissa ovat menossa neuvottelemaan asiasta asianajajan kanssa ja kommentteja kaivattaisiin, etteivät koita enempää vedättää.
                    Läpät/läppien ympäristö vaan tarkempaan syyniin,aika paskaiset ne varmaan olisi jokatapauksessa mutta jos noilla kilsoilla rupeaa oikein jumittamaan ja sitä paskaa on kanavat pullollaan niin kyllä sinne on hiekkaa/pölyäkin luultavasti kerääntynyt ja se on voinut rasittaa akseleita....

                    Toki onhan niitä katkeillut iman sitä jumittavaa sedimenttiäkin.Ja kun omasta otin noita läppiä aikoinaan niin pari akselia katkesi ihan sormipelissä,että kai niissä sitä materiaa/geometriaivikaakin on.

                    Aika vaikea tuon huoltoneuvojan olisi noilla oireilla kyseistä vikaa tunnistaa,jos ei muuta vikaa ole kerrottu ja käynnistyshäiriöstä puhutaan.
                    Last edited by opl21; 23-10-2008, 16:48.
                    sigpic

                    F01 730d -09
                    Ex
                    E70 x5 3.0d-08
                    e39 M5-99
                    e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                    (Ego)
                    e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                    e39 528ia -97 200hp/290nm
                    e36 320i -94
                    e30 320i -89

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #85
                      Jälleen kerran todella ikävä keissi.

                      Väärin asennetun ilmanputsarin ja hajonneiden läppien yhteyttä on mahdoton todistaa suuntaan tai toiseen.

                      Taitaa helvetti jäätyä ennen kuin BMW myöntää tämän tyyppiviaksi, vaikka se sitä kiistatta onkin. BMW on vain yrittänyt rimpuilla ongelmasta suosittelemalla imusarjan vaihtoa 100 tkm välein. Koska (km) viimeisin huolto oli, jos kerran tätä imusarjan vaihtosuositusta ei ole asiakkaalle tuotu ilmi? Tämä on se seikka, johon voi yrittää tarttua vastuun siirtämisessä valmistajan suuntaan.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17528
                        • Turku

                        #86
                        On tosiaan surullinen tarina.
                        OT: Miten helkkarissa vaihtomotti töineen VOI maksaa 22000€?
                        OT2: V. 1987 VEHOssa vaihtokone E12 2.0 kaasaariin maksoi 10000 Suomen markkaa! On tainnut hinnat nousta "vähän" enemmän kuin palkat tässä tapauksessa....
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Z3Coupe
                          Newbiemmer
                          • Jun 2006
                          • 12
                          • Pirkanmaa

                          #87
                          Edellisen kerran auto ollut huollossa n. 2kk sitten, jolloin mittarilukema ollut n. 105 tkm. Tänään kun sieltä kyseltiin miksei imusarjan vaihtosuositusta ole kerrottu saatiin vastaukseksi, että heillä ei ole tiedossa tällaista suositusta. Eivätpä tuon kommentin jälkeen ainakaan voi väittää että olisi kerrottu, mutta asiakas ei ole välittänyt.

                          Huomenna kuullaan lisää myös käsittämättömästä 22 k€ vaihtomotin hinnasta.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #88
                            Originally posted by Z3Coupe View Post
                            MetroAuto arvioi kustannuksiksi n.22000€, josta BMW-Suomi on valmis maksamaan 5800€. Ei taida kelvata auton omistajalle tämä "tarjous".
                            Miksi BMW Suomi on jotain (oikeastaan aika paljonkin) luvannut maksaa?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17528
                              • Turku

                              #89
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Miksi BMW Suomi on jotain (oikeastaan aika paljonkin) luvannut maksaa?
                              Hyvä kysymys. Tietää, että tanskanmaalla on jotain mätää?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Z3Coupe
                                Newbiemmer
                                • Jun 2006
                                • 12
                                • Pirkanmaa

                                #90
                                Originally posted by TJJ View Post
                                Miksi BMW Suomi on jotain (oikeastaan aika paljonkin) luvannut maksaa?
                                Niin, tuosta kuullaan myös lisää huomenna. Ehkäpä 22k€:ssa on 10k€ katetta ja ovat siitä valmiit tinkimään 5800€.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎