Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z3Coupe
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 12
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Z3Coupe View Post
    Moi,

    Kaverin isällä kävi seuraavaa:

    Auto 530dA -03 E60, tuotu Saksasta 11/06 jolloin ajettuna 30tkm, nyt mittarissa 115tkm.

    Viime viikolla työmatkalla Lappeenrannassa ilmeni tyhjäkäyntihäiriöitä ja huonoa käynnistymistä, ajossa tuntui ihan normaalilta. Matkan varrelta löytyi Auto-kilta ja siellä oli vapaata diagnoosille. Löysivät ensimmäisenä väärin asennetun ilmanputsarin, joka oli ilmeisesti päästänyt ohitseen yhtä sun toista. Sanoivat heti sen olevan selkeä asennusvirhe. Auto on aina maahantulon jälkeen huollatettu Lielahden Metroautossa, josta puhelinkeskustelun jälkeen pyydettiin ajamaan auto sinne "keinolla millä hyvänsä". Siis Lappeenrannasta Tampereelle.

    Auto otettiin sisään pahoittelun kera ja annettiin sijaisauto ajoon, viime torstaina.

    Perjantaina tuli sitten soitto, että sijaisauto pitää palauttaa maanantaiksi. Oireet eivät kuulemma olletkaan johtuneet väärin asennetusta suodattimesta vaan hajonneista läpistä, eikä korjaus mene heidän piikkiinsä.

    Läppiä oli hajonnut kaksi ja puristukset hävinneet kai neljästä sylinteristä, joten moottori vaihtoon.
    Alkuviikon aikana on selvitelty kustannusarviota ja maksajaa. MetroAuto arvioi kustannuksiksi n.22000€, josta BMW-Suomi on valmis maksamaan 5800€. Ei taida kelvata auton omistajalle tämä "tarjous".


    Seuraavat seikat tuli itselle mieleen:

    -Suodatin on ollut väärin asennettuna n. vuoden ja autolla ajettu sen aikana 30-40 tkm. Voiko olla niin, että suodattimella ja läppien hajoamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa?

    -Imusarjan vaihtosuosituksesta ei ole kerrottu asiakkaalle.

    -Huolto neuvoi ajamaan autolla vielä satoja kilometrejä, mikä vaikutus vaurioihin?

    Mitäs mieltä kyseistä autoa paremmin tuntevat olette?

    Huomenissa ovat menossa neuvottelemaan asiasta asianajajan kanssa ja kommentteja kaivattaisiin, etteivät koita enempää vedättää.
    Päivitystä tilanteeseen:

    -Korjauskustannukset 22000€, sis. uusi moottori, turbo, katti ym. ja työt

    -BMW:n good willinä korvataan 5800€, ei siis mistään virheestä johtuvaa

    -2½ läppää hajonnut, 3 sylinteriä täysin virheettömiä, joten vauriot eivät ole johtuneet ilmansuodattimesta, vaan yksinomaan läppien hajoamisesta

    -imusarjan vaihtovälisuositusta ei ole Metro-Autolla kirjallisen (virallisena), joten kertomatta jättäminen ei ole huollon laiminlyönti

    -auto ei ole BMW-Suomen maahantuoma, joten jatkovaateet ja mahdolliset oikeustoimet tulee kohdistaa auton myyneeseen liikkeeseen

    Siinä tiivistettynä Metron ja BMW-Suomen kanta asiaan. Aika tylyä, maksettavaa tulossa 16200€.

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17528
      • Turku

      Ei kuulosta hyvältä, eikä halvalta !
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Rado
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 716

        BMW on merkkinä paksa.
        Ei ne hinurimiehet kateuttaan sitä sano

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          Originally posted by Z3Coupe View Post
          Päivitystä tilanteeseen:

          -Korjauskustannukset 22000€, sis. uusi moottori, turbo, katti ym. ja työt

          -BMW:n good willinä korvataan 5800€, ei siis mistään virheestä johtuvaa

          -2½ läppää hajonnut, 3 sylinteriä täysin virheettömiä, joten vauriot eivät ole johtuneet ilmansuodattimesta, vaan yksinomaan läppien hajoamisesta

          -imusarjan vaihtovälisuositusta ei ole Metro-Autolla kirjallisen (virallisena), joten kertomatta jättäminen ei ole huollon laiminlyönti

          -auto ei ole BMW-Suomen maahantuoma, joten jatkovaateet ja mahdolliset oikeustoimet tulee kohdistaa auton myyneeseen liikkeeseen

          Siinä tiivistettynä Metron ja BMW-Suomen kanta asiaan. Aika tylyä, maksettavaa tulossa 16200€.
          Kannattaa pitää vaihtoehtona, että ostaa omaan lukuun takuumoottorin purkamolta. Säästöä kertyy noin 10000 euroa ja auto on taas ajossa.

          Comment

          • Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

            Ebayssä näytti olevan 3.0td motteja 4-6ke :think Saisitko BMW:ltä 5800e käteen niin tilaat uuden motin

            Vaparien virittäminen on säälittävää
            350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -
            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

            Comment

            • AndyM
              Newbiemmer
              • Aug 2005
              • 25
              • Helsinki

              Originally posted by Z3Coupe View Post
              Päivitystä tilanteeseen:

              -auto ei ole BMW-Suomen maahantuoma, joten jatkovaateet ja mahdolliset oikeustoimet tulee kohdistaa auton myyneeseen liikkeeseen

              Siinä tiivistettynä Metron ja BMW-Suomen kanta asiaan. Aika tylyä, maksettavaa tulossa 16200€.
              BMW Suomi on valmistajan edustaja Suomessa, joten on se kumma, etteivät hoida asiaa tehtaan suuntaan. Kyse on selkeästi virheellisestä tuotteesta ja virhevastuu kuuluu viimekädessä tuotteen valmistajalle.

              Tarvittaisiin EU-tasoista kuluttajansuojaa.
              F10 520dA 2013

              Comment

              • Exami
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 986
                • Hyvinkää, Tuusula

                Läpätöntä ajamisen iloa

                Ebay tosiaan 'pullollaan' uusia koneita.. ja jos mieli ei siitä järky niin varmasti jossain toisessa liikkeessä tapahtuu tuokin korjaus melkeen puoleen tosta hinnasta.. saatika moottorinvaihto.. muistattehan että bmw merkkihuolloilla tunti taksa ~100e paikkeilla.. muutaman tukivarrenvaihto + takahelat.. hinnaksi annettiin 650e! (ei sisällä osia osat ~600e)
                sigpic
                Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  Originally posted by Exami View Post
                  Läpätöntä ajamisen iloa

                  Ebay tosiaan 'pullollaan' uusia koneita.. ja jos mieli ei siitä järky niin varmasti jossain toisessa liikkeessä tapahtuu tuokin korjaus melkeen puoleen tosta hinnasta.. saatika moottorinvaihto..
                  Nimenomaan näin. Hinnasta putoaa varmaankin ykkönen edestä pois aika helposti.

                  Comment

                  • jms-btcf
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 696
                    • Tampere

                    Originally posted by Z3Coupe View Post
                    Siinä tiivistettynä Metron ja BMW-Suomen kanta asiaan. Aika tylyä, maksettavaa tulossa 16200€.
                    Kävely ja kätten pesu näemmä taas alkanut, virallisia tahoja ei ongelmat kiinnosta jos autosta on jäänyt omat osuudet joskus saamatta. Nyt ne yritetään ottaa sitten korkojen kanssa.
                    Itse kysyisin tarjouksen myös Benkaralta Tampereella, luulisi että hinnat on kuitenkin hieman toista luokkaa. Niin ja sieltä kannattaa kysyä myös tuota moottoria...
                    e61 535d

                    Comment

                    • arska84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1356
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Z3Coupe View Post
                      -auto ei ole BMW-Suomen maahantuoma, joten jatkovaateet ja mahdolliset oikeustoimet tulee kohdistaa auton myyneeseen liikkeeseen
                      hmm.. Miksiköhän sitten esim BMW:n maalitakuu korvaa esim uudet ovet jos jotain maali/ruosteongelmaa ilmenee? Siis tuontiautoja tarkoitan. Muistaakseni jostain luin että ei tarvitse olla edes täydellistä huoltokirjaa tuohon takuuseen. Mitä lakimies oli mieltä tähän juttuun?
                      BMW PREMIUM

                      BMW E46 318

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Z3Coupe View Post

                        Aika tylyä, maksettavaa tulossa 16200€.
                        Se on nyt sitä halpaa dieselillä ajamista

                        Comment

                        • makkenakke
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 121

                          Originally posted by Z3Coupe View Post
                          Moi,

                          Kaverin isällä kävi seuraavaa:

                          Auto 530dA -03 E60, tuotu Saksasta 11/06 jolloin ajettuna 30tkm, nyt mittarissa 115tkm.

                          Viime viikolla työmatkalla Lappeenrannassa ilmeni tyhjäkäyntihäiriöitä ja huonoa käynnistymistä, ajossa tuntui ihan normaalilta. Matkan varrelta löytyi Auto-kilta ja siellä oli vapaata diagnoosille. Löysivät ensimmäisenä väärin asennetun ilmanputsarin, joka oli ilmeisesti päästänyt ohitseen yhtä sun toista. Sanoivat heti sen olevan selkeä asennusvirhe. Auto on aina maahantulon jälkeen huollatettu Lielahden Metroautossa, josta puhelinkeskustelun jälkeen pyydettiin ajamaan auto sinne "keinolla millä hyvänsä". Siis Lappeenrannasta Tampereelle.

                          Auto otettiin sisään pahoittelun kera ja annettiin sijaisauto ajoon, viime torstaina.

                          Perjantaina tuli sitten soitto, että sijaisauto pitää palauttaa maanantaiksi. Oireet eivät kuulemma olletkaan johtuneet väärin asennetusta suodattimesta vaan hajonneista läpistä, eikä korjaus mene heidän piikkiinsä.

                          Läppiä oli hajonnut kaksi ja puristukset hävinneet kai neljästä sylinteristä, joten moottori vaihtoon.
                          Alkuviikon aikana on selvitelty kustannusarviota ja maksajaa. MetroAuto arvioi kustannuksiksi n.22000€, josta BMW-Suomi on valmis maksamaan 5800€. Ei taida kelvata auton omistajalle tämä "tarjous".


                          Seuraavat seikat tuli itselle mieleen:

                          -Suodatin on ollut väärin asennettuna n. vuoden ja autolla ajettu sen aikana 30-40 tkm. Voiko olla niin, että suodattimella ja läppien hajoamisella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa?

                          -Imusarjan vaihtosuosituksesta ei ole kerrottu asiakkaalle.

                          -Huolto neuvoi ajamaan autolla vielä satoja kilometrejä, mikä vaikutus vaurioihin?

                          Mitäs mieltä kyseistä autoa paremmin tuntevat olette?

                          Huomenissa ovat menossa neuvottelemaan asiasta asianajajan kanssa ja kommentteja kaivattaisiin, etteivät koita enempää vedättää.

                          mihin tuloksee päädyitte?

                          Comment

                          • Izzman
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 97

                            (Up!)

                            Tästä(kin) tapauksesta olisi kyllä kiva kuulla lisää, koska:



                            mulla siis levisi imusarjan vaihtovälisuosituksen sisällä tosin..
                            BMW 135is Coupe manuaali

                            Comment

                            • ongelmalapsi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1063
                              • Hämeenlinna

                              Hieman hassulta kuullostaa... Itse en ymmärrä mikä idea on merkin edustajalla kiertää ns. tuonti-autot kaukaa. noinkin uusi peli jonka takuun umpeutuminenkin on ajankohtaista.

                              Ja kyllä auton oletettu ikä kuuluisi olla enemmän.
                              Last edited by ongelmalapsi; 09-12-2008, 07:38.
                              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                              GMC Topkick C6500 rollback -95
                              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                              E46 330xiA -02
                              Chrysler neon -99

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1638

                                Eu:n laajuinen kuluttajavalitusjärjestelmä on jo olemassa ja siitä löytyy itseltä hyviä kokemuksia. http://www.ecc.fi/Page/85531753-c6e5...dc8cba763.aspx

                                Tuossa läppäjutussa kannattaa kyllä kerätä vähän porukkaa yhteen ja yhdessä viedä asiaa eteenpäin kuluttajaviranomaisten kautta. Palvelu on maksutonta EU:n alueella. Itsellä saksalainen kuluttajavirasto hoiti homman loppuun nopeasti ja asiantuntevasti.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎