Announcement

Collapse
No announcement yet.

TAAS kallis kilaus 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sasuorsa
    Newbiemmer
    • Jun 2003
    • 15
    • Oulu

    #61
    Originally posted by dhr View Post
    Kukas näitä irroittelee, sinäkö vai joku liike? Entäs onkos Keski-Suomessa joku asiantunteva harrastaja/liike joka noita on irroitellut? Ei meinaan itse ehdi asiaan todellakaan paneutumaan, mutta kyllä s--tana nuo pitää pois ottaa.
    Entä löytyykö liikettä Oulun seudulla? Wetteri ei ainakaan suostu niitä poistamaan.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #62
      Originally posted by sasuorsa View Post
      Entä löytyykö liikettä Oulun seudulla? Wetteri ei ainakaan suostu niitä poistamaan.
      Omia tiloja ei ole, mutta neuvoja voin antaa ja tarvittaessa toimia ainakin takapiruna.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #63
        Originally posted by sasuorsa View Post
        Entä löytyykö liikettä Oulun seudulla? Wetteri ei ainakaan suostu niitä poistamaan.
        minä saatan ne ottaa pois pientä korvausta vastaan. olettaen että olet kaverina
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #64
          Letkun irrotus ja tulppaus ainakin onnistuu Kokkolassa bmw:llä ja jos joku haluu niin Kaustisella voin irrottaa ne kotitalllissa vaikka kokonaan niinku omaani tein.
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • Tukisuksi
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 73
            • FIN

            #65
            Originally posted by Clavurion View Post
            Kyllä tämä ongelma on BMW:llä tiedostettu. Jos auto käy merkkiliikkeessä saamassa valohoitoa, tulisi heidän ilmoittaa asiakkaalle imusarjan 100 tkm vaihtosuosituksesta. Muuta vastuutahan organisaatio ei ole ottanut. "Mielenkiintoinen" keissi olisi sellainen kilahdus, jossa auto on tosiaan orjallisesti huollettu merkkiliikkeessä, eikä asiaa ole tuotu esiin. Siinä olisi vahvat perusteet korvausvaatimuksille.

            Mulle kerrottiin Kustcarissa tästä imusarjanvaihto suosituksesta vasta sitten kun aloin ite kysellä tästä läppä ongelmasta,autolla ajettu 190tkm ja joka huolto tehty siellä,jotenki jäi vähän pieni "pimittelyn" maku asiasta,muuten kyllä mainio paikka. Jos muistan oikein niin uus imusarja 700e..
            Otan ne läpät ite irti heti kun ehdin.
            MB 300D -88
            KTM 690SMC -08

            ex e36 325 cabrio -94
            e36 320 -91
            e30 325E


            "Mies,joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen,on tullut keksineeksi jonkun,jota voi syyttää"

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              #66
              Kysymys Clavurionille ja niille muille, jotka ovat vain tyytyneet putsaamaan imusarjan:
              Kun se on jotain muovisekoitetta niin kestääkö se mitään aineita? Clavurion olit käyttänyt valopetroolia, mutta vain ilmeisesti läppien putsaukseen? Mites itse "poika"?

              Oiva kertomus muuten tuo sinun ja Kähmyn kertomus aiheesta !

              Comment

              • jSp
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 116
                • Kiuruvesi

                #67
                Jarrukliineri/rasvanpoistospray oli ihan tehokasta. Maatalouskaupoista löytyy käteviä pitkävartisia ja taipuisia harjoja. Sellaisilla jynssäilin. Jos vaan saa pesukoneeseen niin sinne yönseuduksi.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by Anzafin View Post
                  Kysymys Clavurionille ja niille muille, jotka ovat vain tyytyneet putsaamaan imusarjan:
                  Kun se on jotain muovisekoitetta niin kestääkö se mitään aineita? Clavurion olit käyttänyt valopetroolia, mutta vain ilmeisesti läppien putsaukseen? Mites itse "poika"?
                  Kyllähän ne kylpi siinä paljussa valopetrolissa. Imusarjan materiaali on varmasti valittu niin, että kestää normaalissa käyttötarkoituksessaankin varsin hyvin liuottimia. En ehkä kuitenkaan ensimmäiseksi asetonia käyttäisi. Kuten edellä todettiin, kannattaa mahdollisuuksien mukaan pesettää imusarja pesukoneessa lähimmällä pajalla. Vaihtoehtoisesti jättää sen rauhassa yön yli likoamaan esim. tuohon petroliin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • sasuorsa
                    Newbiemmer
                    • Jun 2003
                    • 15
                    • Oulu

                    #69
                    530DA imusarja

                    Kävin itse mailikeskustelua merkkiliikkeiden ja BMW Suomen kanssa liittyen E61 530DA:n imusarjaan. Autoni on otettu käyttöön 10/2004.

                    Etelä-Suomen liikkeestä sain vastauksen että BMW ei korvaa vaurioita jos jotain sattuu takuun jälkeen. Suosittelivat poistamaan läpät, ja toimenpide onnistuisi myös heillä.

                    Oulun wetterillä eivät suostuneet läppien poistoon kun se ei ole heidän mukaan BMW.n hyväksymä/suosittelema toimenpide. Ehdottivat uuden imusarjan asentamista 100 tkm välein. Hinta töineen noin 700 eur.

                    BMW Suomelta kyselin läppien merkitystä ja onko niiden vaihto BMW:n huolto-ohjelmassa. Sain tällaisen vastauksen:

                    Kysymyksessä ovat ns. pyörreläpät ja ne vaikuttavat sylinterien täytökseen eri kuormitustilanteissa. Työ ei kuulu auton määräaikaishuoltotoimenpiteeseen, vaan on suositusluonteinen asia, eikä autonne kuulu ko. sarjaan. Autossanne on jo muutettu rakenne.

                    Onko kellään foorumilaisella tietoa mitä muutosta rakenteeseen on tehty ja mistä vuodesta alkaen?

                    Comment

                    • jantsu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 168
                      • siilinjärvi

                      #70
                      Mulle kerrottiin E.Hartikaisella Kuopiossa, että vm.2005 olisi parannetut/kestävämmät läpät.Tästä on taas ristiriitaista tietoa milloin läppäsysteemiä paranneltiin. Vuosimalli 2004-05 ja mikähän kuukausi?

                      Comment

                      • Anzafin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 3747
                        • Kajaani

                        #71
                        Originally posted by sasuorsa View Post
                        Kävin itse mailikeskustelua merkkiliikkeiden ja BMW Suomen kanssa liittyen E61 530DA:n imusarjaan. Autoni on otettu käyttöön 10/2004.

                        Etelä-Suomen liikkeestä sain vastauksen että BMW ei korvaa vaurioita jos jotain sattuu takuun jälkeen. Suosittelivat poistamaan läpät, ja toimenpide onnistuisi myös heillä.

                        Oulun wetterillä eivät suostuneet läppien poistoon kun se ei ole heidän mukaan BMW.n hyväksymä/suosittelema toimenpide. Ehdottivat uuden imusarjan asentamista 100 tkm välein. Hinta töineen noin 700 eur.

                        BMW Suomelta kyselin läppien merkitystä ja onko niiden vaihto BMW:n huolto-ohjelmassa. Sain tällaisen vastauksen:

                        Kysymyksessä ovat ns. pyörreläpät ja ne vaikuttavat sylinterien täytökseen eri kuormitustilanteissa. Työ ei kuulu auton määräaikaishuoltotoimenpiteeseen, vaan on suositusluonteinen asia, eikä autonne kuulu ko. sarjaan. Autossanne on jo muutettu rakenne.

                        Onko kellään foorumilaisella tietoa mitä muutosta rakenteeseen on tehty ja mistä vuodesta alkaen?
                        Vai niin... :think
                        Minullakaan ei ole tietoa rakenteen muutoksesta, mutta minunkin autoni on otettu käyttöön samoihin aikoihin kuin sinun (6/2004), joten kiinnostaisi kovasti. Mitä tietoja laitoit Bmw Suomelle ja mihin osoitteeseen, voisin itsekin kysellä.

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          #72
                          Kaikissa e60/61 malleissa ja muissakin n57 malleissa on erillainen rakenne kuin e39 tms m57 koneessa mut on niitä läppiä irronnut näistä uudemmistaki.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Rubu
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 809
                            • Kuopio

                            #73
                            Työkaverilla poksahti E60 -03 530d juuri.

                            5. sylinterin läpän akselin palanen kuljeksi koneen läpi...
                            Autolla oli ajettu 81Tkm ja imusarja oli karstaton!
                            2. sylinterin läppä oli sitä vaille ettei olisi seuraavaksi irronnut.
                            Onneksi autolla on 1 vuoden takuu joka kattaa kaiken.

                            Terveisiä Bemaristeille!

                            T:Entinen Bemaristi nykyinen Audisti
                            Last edited by Rubu; 28-03-2008, 07:18.

                            Comment

                            • MarttiKK
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 1638

                              #74
                              En lähtisi tappeluitta hyväksymään sitä, että jäisin maksumieheksi jos nuo läpät hajottaa koneen.

                              Ei muuta kuin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Siitä vaan aikaiseksi ensimmäinen ryhmäkanne.

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #75
                                Originally posted by Rubu View Post
                                Työkaverilla poksahti E60 -03 530d juuri.

                                5 sylinterin läpän akselin palanen kuljeksi koneen läpi...
                                Autolla oli ajettu 81Tkm ja imusarja oli karstaton!
                                2 sylinterin läppä oli sitä vaille ettei olisi seuraavaksi irronnut.
                                Onneksi autolla on 1 vuoden takuu joka kattaa kaiken.

                                Terveisiä Bemaristeille!

                                T:Entinen Bemaristi nykyinen Audisti
                                Mitenkäs sinä Rubu nyt olet tällaiseksi pahan ilman linnuksi ryhtynyt?
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎