Ilmeisesti huollolle on annettu ohjeet suositella imusarjan vaihtoa asiakkaille läppävikojen peitelyä varten... vai olisiko paremminkin sanottu "ongelmien välttämiseksi".
Kyllä tämä ongelma on BMW:llä tiedostettu. Jos auto käy merkkiliikkeessä saamassa valohoitoa, tulisi heidän ilmoittaa asiakkaalle imusarjan 100 tkm vaihtosuosituksesta. Muuta vastuutahan organisaatio ei ole ottanut. "Mielenkiintoinen" keissi olisi sellainen kilahdus, jossa auto on tosiaan orjallisesti huollettu merkkiliikkeessä, eikä asiaa ole tuotu esiin. Siinä olisi vahvat perusteet korvausvaatimuksille.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Tuon korjaaminen on hiukka hankalaa, kun ongelma on lähtöisin EGR:stä. Läppien irtoaminen on sitten vaan seuraus. Jos noita alettaisiin tekemään paljonkin jytymmästä materiaalista, ne veisivät suuremman pinta-alan kanavasta. Lisäksi edelleen olisi tuo paskan kertyminen ongelmana, seuraavaksi ne olisivat jumissa ja vaikuttaisivat suorituskykyyn.
No voi ihmisenkäsi mitä tsägää.Yhden vammat kun on saatu korjattua kilahtelee heti lisää .Ihan mielenkiinnosta,tarjottiinko korjausta vai niinkuin mulle... uutta konetta? Eikö siis ollut tietoa että vaurion mahd. on olemassa vai kuten allekirjottanut en pitänyt asiaa tärkeänä? No nyt kun on ääkkä pöksyissä ei auta kun toivottaa jaksamista ja halpaa remonttia, meinaan tiedän että kyllä kyrsii.Josko ihmiset rupeis pikkuhiljaa tajuaan et ei näistä huvikseen jutella.
Kyllä oli tietoa, mutta ei pitänyt sitä vakavana tai mahdollisena.Tosin kauaa ei kaveri ollut tietoinen asiasta.
Purin tänään tuosta Jantsun mainitseman auton imusarjasta läpät pois ja aika selkeästi näki, että karsta oli suurin syypää läppien irtoamiseen.
Karsta tukkii läppien liikeradan ja läpät kitkuttelevat itsensä irti/katkovat akselin ruuvien kohdalta.
Tuhoja tehneen läpänakseli oli poikki ja 3 muuta läppää heilui kuin vanhan mummon hampaat, olisi ollut vain ajan kysymys milloin joku noista 3:sta olisi pettänyt seuraavaksi.
Luulisi läpällisten imusarjojen omistajilla pikkuhiljaa tulevan tuskanhikikarpaloita...
Purin tänään tuosta Jantsun mainitseman auton imusarjasta läpät pois ja aika selkeästi näki, että karsta oli suurin syypää läppien irtoamiseen.
Karsta tukkii läppien liikeradan ja läpät kitkuttelevat itsensä irti/katkovat akselin ruuvien kohdalta.
Tuhoja tehneen läpänakseli oli poikki ja 3 muuta läppää heilui kuin vanhan mummon hampaat, olisi ollut vain ajan kysymys milloin joku noista 3:sta olisi pettänyt seuraavaksi.
Tämä vahvistaa omiakin havaintoja ja päätelmiä, joiden vuoksi päädyin omastani vain puhdistamaan imusarjan ja läpät (EGR ohjelmallisesti suljettuna).
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Saako ton EGR:n ohjelmallisesti suljettua merkkiliikkeessä ? Jos ei saa, niin missä saa?
Ei voida tehdä merkkiorganisaatiossa. Ohjelmoinnin (lastutuksen) yhteydessä kuuluu yleensä joka tapauksessa pakettiin. Ei tosin vastaa täysin mekaanista sulkua (100% ummessa), EGR:n pyyntö vastoin vakio-ohjelmaa aina minimissä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ilmeisesti Kuopion seudulla ihmiset on ottaneet asian vakavissaan, kun tänään varasin 2 autolle ajan läppien poistoon...
Kukas näitä irroittelee, sinäkö vai joku liike? Entäs onkos Keski-Suomessa joku asiantunteva harrastaja/liike joka noita on irroitellut? Ei meinaan itse ehdi asiaan todellakaan paneutumaan, mutta kyllä s--tana nuo pitää pois ottaa.
Kukas näitä irroittelee, sinäkö vai joku liike? Entäs onkos Keski-Suomessa joku asiantunteva harrastaja/liike joka noita on irroitellut? Ei meinaan itse ehdi asiaan todellakaan paneutumaan, mutta kyllä s--tana nuo pitää pois ottaa.
Kuopiossa voin esim. minä ottaa ne pois firman nimissä missä olen töissä.
Vianor Kallantie 8
Puh. 0104013640
Jos modet ei tykkää mainostamisesta niin poistakaa yhteystiedot.
Tarkoitus on lähinnä auttaa niitä, joilla ei ole itse mahdollisuutta niitä poistaa.
Keski-Suomessa saa avun allekirjoittaneelta 040 5289618. Läppäakselien purku on työ, jota en kaikille ala puuhaamaan, mutta pelkkä läppien jättäminen pysyvästi auki-asentoon ei vaadi kuin yhden alipaineletkun irrotuksen ja tulppauksen.
Keski-Suomessa saa avun allekirjoittaneelta 040 5289618. Läppäakselien purku on työ, jota en kaikille ala puuhaamaan, mutta pelkkä läppien jättäminen pysyvästi auki-asentoon ei vaadi kuin yhden alipaineletkun irrotuksen ja tulppauksen.
Kiitän tiedoista. Ainakaan minun mielestäni tässä asiassa pientä mainostamista ei kannata kieltää, kyse on pikemminkin tämän automallin omistajien yhteisestä edusta.
Itse poistatin tänään tässä Tampereen seudulla nuo läpät tuosta omasta 2000/03 530dA:sta jolla ajettu nyt tasan 200tkm, pitikin juuri olla valmistusnumeron mukaan rullanut tehtaalta ulos 03 ja todellakin tuossahan ne sitten olikin vaikka alkuun luulin että tuossa niitä ei vielä voi olla kun on noin vanhakin...
Mekaanikon mukaan olivat vielä olleet tiukasti kiinni, tiiä sitten historiasta vaikka olisi aikaisemmin imusarja uuteen vaihdettukin.
Kustcarissa totesivat karstan kertyvän lyhyessä ajossa. Olivat vaihtaneet noita imusarjoja useampiin autoihin ja totesivat vaan et 300tkm ajetussa (jolla ajettu matkaa, eikä korttellirallia) voi imusarja olla hyvinkin puhdas ja läpät kondiksessa.
Mekaanikon mukaan olivat vielä olleet tiukasti kiinni, tiiä sitten historiasta vaikka olisi aikaisemmin imusarja uuteen vaihdettukin.[/quote]
Comment