Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
-
Originally posted by petteri View PostOnko joku tätä väitettä vielä tutkinut
"Sinooperista myytävä puolen kilon purkki ns. kukankuivausraetta,se on puhdasta silica gel:ia."
Vaikka kyllähän sen kuivaamallakin taitaa saada kuntoon.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostPurin oman systeemin viime talvena ja märkähän se oli. Herja tuli yleensä pakkasaamuina ja hävisi vasta kun starttasi uudestaan sisätilojen lämmettyä.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNäin jälkiviisaana olisin vaihtanut koko geelipallokasan uuteen. Juurikin tuo kukankuivausgeeli voisi olla ihan viksu vaihtoehto. Nopeuttaa nääs remonttia ja antaa takuun siitä että se on varmasti kuivaa..Autoton
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostOnkos tietoo onko varapyöräkotelo lillunut joskus vedessä? Ilmankosteuden vaihteluista johtuen tuon systeemin ei kai pitäisi noin kastua.
Tuo kuivain on mielestäni melko alimitoitettu talvikäyttöä ajatellen, joka talviaamu kun saa sisäilmankosteuden melko hurjaksi kun lämpö lisääntyy.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTuo kuivain on mielestäni melko alimitoitettu talvikäyttöä ajatellen, joka talviaamu kun saa sisäilmankosteuden melko hurjaksi kun lämpö lisääntyy.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
tasonsäädön kompurasta.
elikkäs tämmönen onkelma mulla tällä kertaa, että jo jonkin aikaa on minun e39 540 farkku ilmotellu herjaa selflevel susp. inact. ensin harvoin ja nytte kokoajan. Ajossa en kuitenkaan oo huomannu mitään erikoista eli siis ilmaa pitäs palkeissa olla ihan normaalisti. nytten kun rupesin sitten purkamaan konttia ja ettimään sitä kompressoria, niin yht´äkkiä rupesi kompurasta kuulumaan pihinää ja samalla toisen puolen palje tyhjeni ihan kokonaan. Eikä kompressori inahakkaan että rupeis täyttämään sitä. Pystynkö jotenkin pakottamaan tuon kompuran päälle että nään toimiiko se, eli siis antaa sille virtaa johonki liittimeen esimerkiksi? tai onko tossa sulakkeet missä? koska kompurassa, sulakkeissa tai tunnistimessa mielestäni vika on. toi suhina ja tyhjeneminen voi olla tietysti siitä jos siinä kompuraa käännellessä joku ilmaletku vaikka halkesi tai jotain..mutta pitäshän silti sen kompuran yrittää täyttää paljetta, eikös vain? jos joku vois pikkasen avittaa ei oikein viiti ajella ku toinen puoli ihan lintassa.. onneksi taas jouluksi pukkasi tämmösen vitutuksen aiheen..
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postelikkäs tämmönen onkelma mulla tällä kertaa, että jo jonkin aikaa on minun e39 540 farkku ilmotellu herjaa selflevel susp. inact. ensin harvoin ja nytte kokoajan. Ajossa en kuitenkaan oo huomannu mitään erikoista eli siis ilmaa pitäs palkeissa olla ihan normaalisti. nytten kun rupesin sitten purkamaan konttia ja ettimään sitä kompressoria, niin yht´äkkiä rupesi kompurasta kuulumaan pihinää ja samalla toisen puolen palje tyhjeni ihan kokonaan. Eikä kompressori inahakkaan että rupeis täyttämään sitä. Pystynkö jotenkin pakottamaan tuon kompuran päälle että nään toimiiko se, eli siis antaa sille virtaa johonki liittimeen esimerkiksi? tai onko tossa sulakkeet missä? koska kompurassa, sulakkeissa tai tunnistimessa mielestäni vika on. toi suhina ja tyhjeneminen voi olla tietysti siitä jos siinä kompuraa käännellessä joku ilmaletku vaikka halkesi tai jotain..mutta pitäshän silti sen kompuran yrittää täyttää paljetta, eikös vain? jos joku vois pikkasen avittaa ei oikein viiti ajella ku toinen puoli ihan lintassa.. onneksi taas jouluksi pukkasi tämmösen vitutuksen aiheen..
No päivitelläänpäs tilannetta vähän. Kompura hörähtikin päälle kun aukasin peräkontin luukun muutaman tunnin päästä..tarvi siis vain miettimisaikaa. ja ei ole missään vuotoja ja perä on normaalilla korkeudella. Silti taulussa palaa kokoajan tuo self.level herja, on ollu jo varmaan kuukauden yhteen menoon. Vikakoodit luin, eikä mitään tasonsäätöön viittaava ollu..:think eikös nuo tasonsäädön anturit samalla säädä xenonien korkeutta?? nekin oon käyttäny irti ja putsaillu liittimet.. taitaa olla henkimaailman asioita tämäkin... Osaisko Tapi arvuutella mikä vois olla nyt hätänä.
Comment
-
-
Niin joo päivitystä tähänkin: Meillä E39 lopetti herjailun kokonaan kun kuivasin kompuran kuivaimen! Olin jo unohtanutkin että mitään herjaa koskaan olikaanOnnistunut projekti siis.
Bemarnisti: Tasonsäätö aktivoituu esim luukun tai oven avaamalla. Jos auton oma "valmiusaika" on kulunut umpeen, se ei aktivoidu ennen luukkujen aukomista/sulkemista tai virtojen päällelaittoa. Jos taas asento on päässyt alle tietyn pisteen, ei kompura edes yritä täyttää palkeita ennen kuin auto on käynnissä (säästää akkua). Ajon aikana säätö on aktiivinen koko ajan mutta hyvin lyhytaikaiset liikkeet eivät saa auto hetkumaan.
Jos ilma pääsee suhisemalla pihalle kompuran luota, veikkaan punaista ja sinistä paineilmaletkua/liitosta joita pitkin oikea ja vasen palje täyttyvät/tyhjenevät. Näitä ennen ovat venttiilit, jotka ohjaavat paineen palkeisiin tai palkeiden paineen kompuran imupuolelle. Venttiileitä ennen on muutama musta letku ja kuivainboksi (muovia) yhdistettynä muutamaan muuhunkin toimilaitteeseen. Itse kompressori on metallipaketti.
Tasonsäädön herja voi johtua tasoantureista. Jos taasen luukun aukaisu matalalla perällä ei aiheuta mitään pumppaamista, voisi epäillä sähkövikaa ohjauksessa tai kompurassa. Sen tosin luulisi näkyvän testerillä. Jos kompura puhkuu vähän aikaa mutta perä ei nouse ja kompura lopettaa, on venttiilit jumissa (jäässä). Jos vastaava tapahtuu ja samalla jostain kuuluu suhinaa, on kyseessä vuoto. Jos kompura puhisee ja perä nousee liian ylös tai jos kompura puhkuu ja perä nousee vain hetken (alle puoli minuuttia) niin vika voisi olla tasoanturien viestissä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostNiin joo päivitystä tähänkin: Meillä E39 lopetti herjailun kokonaan kun kuivasin kompuran kuivaimen! Olin jo unohtanutkin että mitään herjaa koskaan olikaanOnnistunut projekti siis.
Bemarnisti: Tasonsäätö aktivoituu esim luukun tai oven avaamalla. Jos auton oma "valmiusaika" on kulunut umpeen, se ei aktivoidu ennen luukkujen aukomista/sulkemista tai virtojen päällelaittoa. Jos taas asento on päässyt alle tietyn pisteen, ei kompura edes yritä täyttää palkeita ennen kuin auto on käynnissä (säästää akkua). Ajon aikana säätö on aktiivinen koko ajan mutta hyvin lyhytaikaiset liikkeet eivät saa auto hetkumaan.
Jos ilma pääsee suhisemalla pihalle kompuran luota, veikkaan punaista ja sinistä paineilmaletkua/liitosta joita pitkin oikea ja vasen palje täyttyvät/tyhjenevät. Näitä ennen ovat venttiilit, jotka ohjaavat paineen palkeisiin tai palkeiden paineen kompuran imupuolelle. Venttiileitä ennen on muutama musta letku ja kuivainboksi (muovia) yhdistettynä muutamaan muuhunkin toimilaitteeseen. Itse kompressori on metallipaketti.
Tasonsäädön herja voi johtua tasoantureista. Jos taasen luukun aukaisu matalalla perällä ei aiheuta mitään pumppaamista, voisi epäillä sähkövikaa ohjauksessa tai kompurassa. Sen tosin luulisi näkyvän testerillä. Jos kompura puhkuu vähän aikaa mutta perä ei nouse ja kompura lopettaa, on venttiilit jumissa (jäässä). Jos vastaava tapahtuu ja samalla jostain kuuluu suhinaa, on kyseessä vuoto. Jos kompura puhisee ja perä nousee liian ylös tai jos kompura puhkuu ja perä nousee vain hetken (alle puoli minuuttia) niin vika voisi olla tasoanturien viestissä.
Mielestäni perä on oikealla korkeudella ei ainakaan liian matalalla..ja herja tulee riippumatta ulkoilman lämpötilasta..oli yön yli 10 asteisessa hallissakin.. ja heti lävähtää viesti ruutuun.. Missään ei ole vuotoa mielestäni, se suhina johtui yhden venttiilin kiinnitys ruuvin löystymisestä jonka kiristin sitten takaisin, ja suhina jäi siihen... Eikös nuo anturiviat pitäs näkyä testerissä? aika omituista...nyt en varmaksi muista että rupeaako kompura pumppaamaan jos meen istuun peräkontin reunalle auton käynissä ollessa..pitääpä käyä kokeilee...:think
ps. nyt ois uusia silica geelipalloja pussillinen auttaiskohan noitten vaihto, vaikka jotenki tuntuu oudolta ku + asteisella olevalla kelilläkään ei tuu muutosta..ei siis johu jäästä.Last edited by Bemarnisti; 08-01-2008, 19:19.
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postpurin ton kompuran kokonaan ja otin sen kuivain osanki irti ja kuivailin tota kompressoria. e tosin vaihtanut kuiva-ainetta koska sitä ei ollu silon saatavilla.
Mielestäni perä on oikealla korkeudella ei ainakaan liian matalalla..ja herja tulee riippumatta ulkoilman lämpötilasta..oli yön yli 10 asteisessa hallissakin.. ja heti lävähtää viesti ruutuun.. Missään ei ole vuotoa mielestäni, se suhina johtui yhden venttiilin kiinnitys ruuvin löystymisestä jonka kiristin sitten takaisin, ja suhina jäi siihen... Eikös nuo anturiviat pitäs näkyä testerissä? aika omituista...nyt en varmaksi muista että rupeaako kompura pumppaamaan jos meen istuun peräkontin reunalle auton käynissä ollessa..pitääpä käyä kokeilee...:think
ps. nyt ois uusia silica geelipalloja pussillinen auttaiskohan noitten vaihto, vaikka jotenki tuntuu oudolta ku + asteisella olevalla kelilläkään ei tuu muutosta..ei siis johu jäästä.Autoton
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postnyt ois uusia silica geelipalloja pussillinen auttaiskohan noitten vaihto
Millä ohjelmalla vikakoodit luettiin?---
Comment
-
Comment