Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3018
    • Kuopio

    #61
    Originally posted by Messerschmitt View Post
    Jep! Tuli sitten Torstaina tehtyä tuo projekti!
    Täytyy kaivaa kamerasta kuvat esim. huomiseksi ja laittaa sit tänne.
    Hommaan meni noin 4-5/h. Kuivatin myös rakeet uunissa ja sitten kokosin takas. Homma pelittää ja säästyyhän tuossa huomattava summa, kun itse tekee. mitään ei tarvise rikkoa. Tosin tuota lauhdutinta ei ole tarkoitettu korjattavaksi. Ainoastaan uusittavaksi. Aika tyhmää sillä jos siihen olisi alunperin suunniteltu ventiili josta voisi poistaa ylimääräisen kosteuden niin tuokin kestäisi pidempään...
    Laitahan vain lisäkuvia näytille. Ei ole koskaan pahitteeksi. Itse en ole vielä ehtinyt hommaa tekemään, mutta suunnitelmissa olisi heti kun vain saa auton lämpöiseen talliin työn alle.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • Messerschmitt
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 85
      • Helsingfors

      #62
      Originally posted by Messerschmitt View Post
      Siinä vielä yksi kuva kompressorista. Tämä näkyy, kun ottaa vararenkaan veke.Kotelo siis suojaa kompressoria.
      Itsekkin pitäisi ruveta tuohon savottaan, kun pirssi maannut Laakkosella kolmatta päivää. Kuivaimen silicageelit vaihtaa uudet löytyy onneksi ja toivottavasti näillä pääsis ko. peräongelmista pois.
      Tiedoksi uusi kompressori maksaa marmoritiskillä 735€ käytettynä autoromuttomoilta saattaa saada 250-300€

      Olisiko jollain jäänyt/varastossa ko. kompuraa.... ???? Ei tarvitsisi välttämättä purkaa ja vaihtaa rakeita....Laita privaa...

      Jep siis tässä näitä kuvia. Hommaan meni n.4-5/h. Ja onnistuu ihan noin "puisto remonttina" kun talliakaan ei ole.
      Attached Files
      E39 528i Touring -99

      Comment

      • Messerschmitt
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 85
        • Helsingfors

        #63
        vikassa näkyy koottuna...
        Attached Files
        E39 528i Touring -99

        Comment

        • tk1983
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 143
          • Rovaniemi

          #64
          Vastaava projekti pitäisi alkaa tekemään. Älkää laittako sitä jäänestoa niihin putkiin jos ei oikeasti ole ihan pakko. Se sulattaa aika hyvin nuo rakeet ja sen jälkeen ongelmat vasta alkavat kun se paska alkaa liikkua putkistossa ja tukkii joka paikan. Vaihtakaa vain rakeet niin homman pitäisi toimia. Ainakin raskaan kaluston kanssa jäänestoa ei suositella käytettäväksi järjestelmissä jossa on kuivain.

          Comment

          • 174000
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2008
            • 1178
            • Tuusula

            #65
            Kertokaapas kuinka paljon suunnilleen perän ohjelmointi (madallus) kustantaa?
            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
            '02 VW Golf 1.4i
            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

            Comment

            • Erh4be
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 341
              • Helsinki

              #66
              Tyhmä kysymys, mutta kuinka yleisiä noi tasonsäädöt on sedaneissa ja mistä tietää onko omassa sellainen?
              E90 325i M-Sport -06
              --------------------------
              Ex: E36 325i Coupe -94
              Ex: E39 523i -98

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #67
                Originally posted by 174000 View Post
                Kertokaapas kuinka paljon suunnilleen perän ohjelmointi (madallus) kustantaa?
                Missä päin asustat? Joku foorumilainen tekee ton varmaan pientä vaivanpalkkaa vastaan.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  #68
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Jos ilma pääsee suhisemalla pihalle kompuran luota, veikkaan punaista ja sinistä paineilmaletkua/liitosta joita pitkin oikea ja vasen palje täyttyvät/tyhjenevät. Näitä ennen ovat venttiilit, jotka ohjaavat paineen palkeisiin tai palkeiden paineen kompuran imupuolelle. Venttiileitä ennen on muutama musta letku ja kuivainboksi (muovia) yhdistettynä muutamaan muuhunkin toimilaitteeseen. Itse kompressori on metallipaketti.
                  Pääseeköhän noita tasonsäädön venttiileitä mitenkään putsaamaan ja herkistelemään? Jotenkin tuntuu, että omassa e39:ssä vika olisi noissa venttiileissä. Normaalisti tason säätö toimii ihan oikein, mutta välillä esim. tunkkauksen jälkeen saattaa perä pudota alas kun on ajanut vähän matkaa. Kompura lähtee käyntiin ja käy aikansa, mutta mitään ei tapahdu. Jonkun ajan päästä kun käynnistää kompuran uudestaan niin perä nousee ylös kuin ei mitään vikaa olisi ollutkaan. Tämä vaatii ihan satunnaisen määrän kompuran käynnistyksiä ennenkuin taas toimii ja vuodoista kertovaa suhinaa ei kuulu mistään. Perä ei myöskään ole koskaan tippunut yksinään alas vaan aina on vaatinut tasonsäädän toimintaa ennen tippumista.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #69
                    Originally posted by markok View Post
                    Pääseeköhän noita tasonsäädön venttiileitä mitenkään putsaamaan ja herkistelemään? Jotenkin tuntuu, että omassa e39:ssä vika olisi noissa venttiileissä. Normaalisti tason säätö toimii ihan oikein, mutta välillä esim. tunkkauksen jälkeen saattaa perä pudota alas kun on ajanut vähän matkaa. Kompura lähtee käyntiin ja käy aikansa, mutta mitään ei tapahdu. Jonkun ajan päästä kun käynnistää kompuran uudestaan niin perä nousee ylös kuin ei mitään vikaa olisi ollutkaan. Tämä vaatii ihan satunnaisen määrän kompuran käynnistyksiä ennenkuin taas toimii ja vuodoista kertovaa suhinaa ei kuulu mistään. Perä ei myöskään ole koskaan tippunut yksinään alas vaan aina on vaatinut tasonsäädän toimintaa ennen tippumista.
                    Nuo oikea/vasen-piirien venttiilit ovat tiivistykseltään hieman ongelmaiset. Muovinen lieriö painaa kumilevyä vasten ja pitää niin kauan kuin kumi on elastista. Kun systeemin purkaa, kumi kääntyy/muovilieriö kääntyy väkisinkin pois alkuperäisestä asennostaan, joka ei satu olemaan millintarkasti solenoidiventtiilin keskellä. Tällöin tiivistyskuvioksi tulee tavallaan kahdeksikko, eli kaksi toisensa risteävää rengasta (uraa). Tämä kohta sitten hiljalleen vuotaa, esim muutaman päivän seisomisella maahan tms. Korjauskonstina kokonaan uuden kompressori+venttiilipaketin ostamisen lisäksi tarvitaan paljon näpertelyä ja kokeilua. En ole vielä itsekään onnistunut ja olen alkanut asennoitumaan asiaan "ominaisuutena". Tuo kirjoittamasi ongelma kuulostaisi venttiilien ohjausvialta, kosketushäiriö yhteisessä paineventtiilissä tms.
                    ---

                    Comment

                    • 174000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2008
                      • 1178
                      • Tuusula

                      #70
                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Missä päin asustat? Joku foorumilainen tekee ton varmaan pientä vaivanpalkkaa vastaan.

                      Löytyisikö Keski-Uudeltamaalta ketään, keltä käy tuo perän madallus? Kerava/Järvenpää/Tuusula -akselilta esim? Pistäkääpä privaan, jos loppuviikosta onnistuisi...
                      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                      '02 VW Golf 1.4i
                      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                      Comment

                      • rasanttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 530
                        • Tuusula

                        #71
                        Pieni vinkki. Kilohinnaltaan edullista silica-geeliä löytyy lähes jokaisesta Prismasta ja S-marketista.

                        Freude am Fahren

                        Comment

                        • 174000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2008
                          • 1178
                          • Tuusula

                          #72
                          Onko kukaan tehnyt tuota perän madallusta ohjelmoimalla? Voisi heittää pientä vinkkiä tänne?
                          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                          '02 VW Golf 1.4i
                          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                          Comment

                          • jartsa02
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 1131
                            • Helsinki

                            #73
                            Originally posted by 174000 View Post
                            Onko kukaan tehnyt tuota perän madallusta ohjelmoimalla? Voisi heittää pientä vinkkiä tänne?
                            Onhan noita tehty .. mitäs vinkkiä siihen nyt tarttee, ei muutakuin piuha kiinni ja säätöä .
                            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1178
                              • Tuusula

                              #74
                              Originally posted by jartsa02 View Post
                              Onhan noita tehty .. mitäs vinkkiä siihen nyt tarttee, ei muutakuin piuha kiinni ja säätöä .
                              No pistätkö sitten säätäen tähänkin?
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                #75
                                Originally posted by 174000 View Post
                                No pistätkö sitten säätäen tähänkin?
                                On kovin vaikea kertoa kirjallisia ohjeita tuosta hommasta, se kun ei mene koskaan kerralla eikä välttämättä toisellakaan "kohdilleen", se on ite vaan opeteltava jos sille tielle lähtee..
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎