E39 530i Touring sytyttää välillä tasonsäätö valoa. Yksin ajaessa syttyy melkein joka kerta muutaman kilsan ajon jälkeen mutta esim eilen 3 ihmistä kyydissä ja traileri perässä ei syttynyt pitkälläkään matkalla. Perä ei oireile mitenkään ja vikakoodiksi antaa "Control-time fault Lowering". Missä mahtaa olla vika?
Kompuran vaihto auttoi ittellä ainakin samaan vikaan!!
Liitämpäs itseni tähän ketjuun myös, ikäväkseni.. Mittaristo loistaa kirkkaana vika ilmoitusta tasonsäädöstä, on toiminut kuitenkin ts pumpannut painetta mutta selvästi jäänyt perä löysäksi joka ajossa tuntuu vetelynä ja tärinänä. Selvästi oikea puoli jää hieman alemmaksi. takaluukun kun avaa niin nostaa perää enemmän ja jäykistyy selvästi vakaammaksi ajossa.. inpa antaa ilmoituksen ettei taakse oikealle puolelle mene virtaa, onko johti poikki vai anturi sökö? Helpointa koitin ensin ja vaihdoin köytetyn mutta varmasti toimivan anturin sekä kompuran josta kuvaisin rakeet ensin.. nyt tasasi molemmat puolet samaan tasoon mutta aivan järjettömän alas jäi! Oikeaa puolta selvästi tasasi vielä laskemalla samaan tasoon vasemman puolen kanssa. Takaluukun avaaminen ei vaikuta enään mitenkään.. Ensin kokeilin niin että pelkällä kompuran vaihdolla testasin ja nousi samaan kenoasentoon samalle korkeudelle kun aiemminkin ja anturin vaihdon jälkeen tuli tuo lasku.. ja sama vikailmoitus palaa edelleen.. ennenkuin siirryn johtosarjan vaihtoon niin olisiko mitään ajatuksia...? Voiko olla hukannut tietoja, olla jotenkin sekaisin boksi yms? Inpan perään pitäisi saada... Nummela/Tuusula seudulla ketään avuliasta? Kohta menee hermot jo... Käyttöauto.. pöh.
E39 530i Touring sytyttää välillä tasonsäätö valoa. Yksin ajaessa syttyy melkein joka kerta muutaman kilsan ajon jälkeen mutta esim eilen 3 ihmistä kyydissä ja traileri perässä ei syttynyt pitkälläkään matkalla. Perä ei oireile mitenkään ja vikakoodiksi antaa "Control-time fault Lowering". Missä mahtaa olla vika?
Ei sieltä kompuralta jostain syystä riittävästi tuottoa tule. Onhan ne kuivaimen rakeet nyt sopivat ettei ole liian tiukkaa tavaraa? Omasta e39:stä meni aikoinaan kompura samalla tavalla eli teho loppui. Olisiko mennyt väljäksi, mutta ei vaan tuottanut painetta riittävästi. Kompuran vaihdolla tuo silloin korjaantui.
Vaihdoin kuivatut orggis rakeet varoiks, vaan eipä auttanu.
Aiemmin vaihdoin männänrenkaan, oliskohan sit pytty kulunut liikaa, ettei uusi männänrengas auta
Palkeet tyhjät ja minuutin verran kesti nosto kompuran sammumiseen(molemmat puolet yhtä aikaa), ei mun mielest ollu niin ylhäällä kuin piti!?
Koe ajolle. 300m pääsin, niin tuli vikavalo. Virrat pois ja odottelua 10-15 sekunttia. Kone uudestaan tulille, vikavalo oli sammuksis seuraavan kilometrin, kunnes syttyi taas. Kompura rupes käymään kun sammuitin auton talliin.
Ei sieltä kompuralta jostain syystä riittävästi tuottoa tule. Onhan ne kuivaimen rakeet nyt sopivat ettei ole liian tiukkaa tavaraa? Omasta e39:stä meni aikoinaan kompura samalla tavalla eli teho loppui. Olisiko mennyt väljäksi, mutta ei vaan tuottanut painetta riittävästi. Kompuran vaihdolla tuo silloin korjaantui.
Kyllä tuo vika on todennäköisesti kompurassa tai venttiileissä. Luultavasti kompuran tuotto on heikko. Onhan kuivaus rakeet alkuperäiset tai alkuperäisiä vastaavat? Jos saat Inpa:lla ajettua perää manuaalisesti niin se helpottaa vianhakua. Voit myös kokeilla tyhjentää palkeet ja tämän jälkeen laittaa kompura nostamaan perää. Jos molemmat puolet nousee samaa vauhtia, mutta hitaasti niin kompura tehoton. Jos vain toinen puoli nousee niin venttiileitä ja antureita tutkimaan.
Palkeet tyhjät ja minuutin verran kesti nosto kompuran sammumiseen(molemmat puolet yhtä aikaa), ei mun mielest ollu niin ylhäällä kuin piti!?
Koe ajolle. 300m pääsin, niin tuli vikavalo. Virrat pois ja odottelua 10-15 sekunttia. Kone uudestaan tulille, vikavalo oli sammuksis seuraavan kilometrin, kunnes syttyi taas. Kompura rupes käymään kun sammuitin auton talliin.
Epäilen tota kompuraa, mutta se käy aina silloin tällöin ja vaihdoin siihen uuden männänrenkaan sekä kuivatus aineet, kun epäilin niiden olevan syypää (turha luulo).
Täytyy tutkii noi venttiilit
Kyllä tuo vika on todennäköisesti kompurassa tai venttiileissä. Luultavasti kompuran tuotto on heikko. Onhan kuivaus rakeet alkuperäiset tai alkuperäisiä vastaavat? Jos saat Inpa:lla ajettua perää manuaalisesti niin se helpottaa vianhakua. Voit myös kokeilla tyhjentää palkeet ja tämän jälkeen laittaa kompura nostamaan perää. Jos molemmat puolet nousee samaa vauhtia, mutta hitaasti niin kompura tehoton. Jos vain toinen puoli nousee niin venttiileitä ja antureita tutkimaan.
No eikös tuo meinaa että vain toiselle puolelle ei paine säädetyssä ajassa nouse tarpeeksi. Eli melkein kyllä pientä vuotoa epäilisin toisessa pussissa?
Jos kompura ei syöttäisi tarpeeksi niin molemmat pussit (ehjänä) jäisivät vajaaksi IMO
TAI kompressorin venttiileistä jompikumpi ei toimi oikein.
Auto seiso melkeen 2kk, hyvin pysy ylhäällä!
Epäilen tota kompuraa, mutta se käy aina silloin tällöin ja vaihdoin siihen uuden männänrenkaan sekä kuivatus aineet, kun epäilin niiden olevan syypää (turha luulo).
Onkohan kompura ehtoo puolella? Kävi aamul viimex, nyt tuli näyttöön vikavalo, mikä herjaa takapään korkeudesta.:think
BMW-Skanner antaa vikakoodiks 0A Control-Time Fault One - Sided.
Perä ei roiku, eli ei ole vuotoa!
No eikös tuo meinaa että vain toiselle puolelle ei paine säädetyssä ajassa nouse tarpeeksi. Eli melkein kyllä pientä vuotoa epäilisin toisessa pussissa?
Jos kompura ei syöttäisi tarpeeksi niin molemmat pussit (ehjänä) jäisivät vajaaksi IMO
TAI kompressorin venttiileistä jompikumpi ei toimi oikein.
Onkohan kompura ehtoo puolella? Kävi aamul viimex, nyt tuli näyttöön vikavalo, mikä herjaa takapään korkeudesta.:think
BMW-Skanner antaa vikakoodiks 0A Control-Time Fault One - Sided.
Pakko sen on jostain vuotaa, ei se muuten alas laskeudu. Itsellänikin apparinpuoli tippuu vähän alaspäin mutta en oo vielä antanut häiritä kun kummiskin nousee taas ylös.
Selvähän se on, mutta yhdestäkään liitoksesta en ole vuotoa löytänyt vielä. Toki vuoto on todella hidasta, joka häiritsee tutkimista.
No niin, mistäs vikaa seuraavaksi etsimään?
Eli autoon vaihdettu uudet alkuperäiset pussit, magneettiventtiililohko ja eilen apparin puolelle paineakku. Ja aamulla oli taas apparin puoli alhaalla. Vuotoja en ole ihinä huomannut missään.
Pakko sen on jostain vuotaa, ei se muuten alas laskeudu. Itsellänikin apparinpuoli tippuu vähän alaspäin mutta en oo vielä antanut häiritä kun kummiskin nousee taas ylös.
Leave a comment: