memebuy23buy

E39 Tasonsäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JiiP
    replied
    Auton starttaa perä nousee maksimi ylös ja tulee herja mittaristoon. Hetken päästä perä alkaa hiljalleen vajota noin suunnilleen normaalin ajokorkeuteen. Ja pysyy siinä vaikka auto seisoo virrattomana. BMW Scanner kertoi: "controling time, only one side".

    Onko meillä jotain muita potentiaalisia vikakohteita tässä kuin korkeusanturit tai johdot tässä tapauksessa?

    Edit: Herja ei tule siis välittömästi kun virrat laittaa päälle vaan hetken päästä n. 30sek-2min (en ole kellottanut)?
    Last edited by JiiP; 08-03-2015, 10:45.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Minkäslaisia offsetti- ja anturiarvoja olette inpalla saaneet täysin toimivasta ilmaperästä?

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Originally posted by maanmittaaja View Post
    Mikähän mahtaa olla vikana. Self level teksti palanut koko ajan autossa. Kuitenkin tuntunut, että säätö toiminut ihan hyvin. Muutaman kerran on harvakseltaan varoitus jäänyt tulematta/lähtenyt pois, jolloin on nostanut perseen ylös. Ja oikea puoli ylempänä, kuin vasen. Kun ajelee about 10-20km perse pystyssä, niin jossain vaiheessa tulee taas näyttöön varoitus järjestelmän toiminnasta ja perä laskee ainakin alkuun todella hissukseen alemmas. Lopulta kuitenkin oikealle tasolleen.

    Tämä käynyt kolme kertaa, joista ekalla kerralla oli keulan korkeusanturin vipu irronnut ja toiminta palasi vivun laitettua "normaaliksi". Toisen kerran se tuli, kun katsoin BMW scannerilla vikakoodit, joita ei muuten ollut tasonsäädössä. Kun seuraavana aamuna lähdin muiden koodien nollailujen jälkeen ajamaan, nousi perä alkuun ylös. Kolmannen kerran se sitten nousi ihan muuten vaan...
    Ketään tietäjää??

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Suodattimet kuivaa aika nopeasti ihan huoneenlämmössä. Uuni saattaa olla vähän liian kuuma paikka.
    tämä selvä, kiitoksia tiedosta... tarttee ripustella porukoille ilmalämpöpumpun eteen kuivaa siks aikaa ku muuta tuusaa

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Kiwes View Post
    Kun olette noita ryynejä kuivaillu / vaihtanu, niin mitä ootte tehny sille läpimärälle "paperille" joka on ryynien päällä? kylmästi uuniin vaan vai jopa roskiin ja jotain sopivaa paperia päälle? uudet ryynit odottaa asennusta ja huomenna ois tarkotus lähtä värkkäilee sen kanssa...
    Suodattimet kuivaa aika nopeasti ihan huoneenlämmössä. Uuni saattaa olla vähän liian kuuma paikka.

    Leave a comment:


  • Kiwes
    replied
    Kun olette noita ryynejä kuivaillu / vaihtanu, niin mitä ootte tehny sille läpimärälle "paperille" joka on ryynien päällä? kylmästi uuniin vaan vai jopa roskiin ja jotain sopivaa paperia päälle? uudet ryynit odottaa asennusta ja huomenna ois tarkotus lähtä värkkäilee sen kanssa...

    Leave a comment:


  • maanmittaaja
    replied
    Mikähän mahtaa olla vikana. Self level teksti palanut koko ajan autossa. Kuitenkin tuntunut, että säätö toiminut ihan hyvin. Muutaman kerran on harvakseltaan varoitus jäänyt tulematta/lähtenyt pois, jolloin on nostanut perseen ylös. Ja oikea puoli ylempänä, kuin vasen. Kun ajelee about 10-20km perse pystyssä, niin jossain vaiheessa tulee taas näyttöön varoitus järjestelmän toiminnasta ja perä laskee ainakin alkuun todella hissukseen alemmas. Lopulta kuitenkin oikealle tasolleen.

    Tämä käynyt kolme kertaa, joista ekalla kerralla oli keulan korkeusanturin vipu irronnut ja toiminta palasi vivun laitettua "normaaliksi". Toisen kerran se tuli, kun katsoin BMW scannerilla vikakoodit, joita ei muuten ollut tasonsäädössä. Kun seuraavana aamuna lähdin muiden koodien nollailujen jälkeen ajamaan, nousi perä alkuun ylös. Kolmannen kerran se sitten nousi ihan muuten vaan...

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by JuhanaK View Post
    Tähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?
    Pura kompura esille ja ota pohjakuori pois. Sitte virrat päälle/auto käyntiin tai inpalla ajat perän ylös. Sen jälkeen kuuntelet / katsot niitä venttiilipaketin liitoksia jos huomaat vuotoja. Kaupoista löytyy myös vuodon ilmaisijaa, jota voi ruikkia.
    Laitoithan huolella letkut kiinni venttiilipakettiin?

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by JuhanaK View Post
    Tähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?
    Nyt en muista varmaksi tuliko venttiilipaketissa kaikki kolme venttiiliä vai vain kaksi? Ne kaksi on vierekkäin, joista lähtee letkut pusseille ja sitten on vielä aikaisemmin kolmas venttiili, jonka läpi menee molemmat puolet.

    Leave a comment:


  • JuhanaK
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Jos perä putoaa molemmilta puolilta yhtä nopeasti niin vuoto tuskin on pusseissa tai varaajissa. Vaihdoitko kaikki kolme venttiiliä uusiin? Tippuuko perä silloin kun auto on virrattomana parkissa? Kuulostaisi sille, että venttiilit eivät sulkeudu oikein.
    Tähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Tai helpoiten, ehc fehler tjsp-> nicht melden. Tällä tavalla oon tehnyt kaikki, ohjainlaitteet yms voimjättää paikalleen, eli on helposti otettavissa takaisin käyttöön.
    Totta, tuotakin on tullut käytettyä. Tämäkin löytyy sieltä lcm-moduulista. Makuasioita nämä on. Paras tapa olis tietty muokata sitä ZCS:ää, ei sitten haittaa vaikka joku joskus myöhemmin koodailee ZCS:n mukaan.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Tai helpoiten, ehc fehler tjsp-> nicht melden. Tällä tavalla oon tehnyt kaikki, ohjainlaitteet yms voimjättää paikalleen, eli on helposti otettavissa takaisin käyttöön.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Eli ZCS:n SA-osasta vähennetään tuo kakkonen pois:
    Code:
    GM:      SA:              VN: 
    00000000 0000000002000000 0000000000   NIVEAUREG //1-Achs-Niveauregulierung
    Jos ZCS:n muuttaminen tuottaa vaikeutta, samat muutokset saa manipuloimalla:

    lcm-moduulista:
    KENNLINIE_LWR_SENSOR -> wert_03 (jos parametri löytyy)
    LUFTFEDERUNG -> nicht_aktiv

    Kombista:
    EHC tai EHC_PREDRIVE -> nicht_aktiv
    Last edited by böntti; 13-01-2015, 14:19.

    Leave a comment:


  • mika_z
    replied
    Originally posted by Slazha View Post
    Autoon vaihdettu rautajouset yms. tarvittava. Nyt pitäisi saada mittaristosta Tasonsäädön herja pois. Mikähän tieto tulee tasonsäädön boksilta mittaristolle? väylääkö pitkin? vai ihan dummy 12v tai maa?

    Tasonsäädön boksi ilmeisesti rikki koska inpa ei uponnut
    NCS expertillä puukotat ZCS:tä varusteen pois ja koodaus perään.

    Leave a comment:


  • Slazha
    replied
    Autoon vaihdettu rautajouset yms. tarvittava. Nyt pitäisi saada mittaristosta Tasonsäädön herja pois. Mikähän tieto tulee tasonsäädön boksilta mittaristolle? väylääkö pitkin? vai ihan dummy 12v tai maa?

    Tasonsäädön boksi ilmeisesti rikki koska inpa ei uponnut

    Leave a comment:

Working...
X