Auton starttaa perä nousee maksimi ylös ja tulee herja mittaristoon. Hetken päästä perä alkaa hiljalleen vajota noin suunnilleen normaalin ajokorkeuteen. Ja pysyy siinä vaikka auto seisoo virrattomana. BMW Scanner kertoi: "controling time, only one side".
Onko meillä jotain muita potentiaalisia vikakohteita tässä kuin korkeusanturit tai johdot tässä tapauksessa?
Edit: Herja ei tule siis välittömästi kun virrat laittaa päälle vaan hetken päästä n. 30sek-2min (en ole kellottanut)?
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Minkäslaisia offsetti- ja anturiarvoja olette inpalla saaneet täysin toimivasta ilmaperästä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by maanmittaaja View PostMikähän mahtaa olla vikana. Self level teksti palanut koko ajan autossa. Kuitenkin tuntunut, että säätö toiminut ihan hyvin. Muutaman kerran on harvakseltaan varoitus jäänyt tulematta/lähtenyt pois, jolloin on nostanut perseen ylös. Ja oikea puoli ylempänä, kuin vasen. Kun ajelee about 10-20km perse pystyssä, niin jossain vaiheessa tulee taas näyttöön varoitus järjestelmän toiminnasta ja perä laskee ainakin alkuun todella hissukseen alemmas. Lopulta kuitenkin oikealle tasolleen.
Tämä käynyt kolme kertaa, joista ekalla kerralla oli keulan korkeusanturin vipu irronnut ja toiminta palasi vivun laitettua "normaaliksi". Toisen kerran se tuli, kun katsoin BMW scannerilla vikakoodit, joita ei muuten ollut tasonsäädössä. Kun seuraavana aamuna lähdin muiden koodien nollailujen jälkeen ajamaan, nousi perä alkuun ylös. Kolmannen kerran se sitten nousi ihan muuten vaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kiwes View PostKun olette noita ryynejä kuivaillu / vaihtanu, niin mitä ootte tehny sille läpimärälle "paperille" joka on ryynien päällä? kylmästi uuniin vaan vai jopa roskiin ja jotain sopivaa paperia päälle? uudet ryynit odottaa asennusta ja huomenna ois tarkotus lähtä värkkäilee sen kanssa...
Leave a comment:
-
-
Kun olette noita ryynejä kuivaillu / vaihtanu, niin mitä ootte tehny sille läpimärälle "paperille" joka on ryynien päällä? kylmästi uuniin vaan vai jopa roskiin ja jotain sopivaa paperia päälle? uudet ryynit odottaa asennusta ja huomenna ois tarkotus lähtä värkkäilee sen kanssa...
Leave a comment:
-
-
Mikähän mahtaa olla vikana. Self level teksti palanut koko ajan autossa. Kuitenkin tuntunut, että säätö toiminut ihan hyvin. Muutaman kerran on harvakseltaan varoitus jäänyt tulematta/lähtenyt pois, jolloin on nostanut perseen ylös. Ja oikea puoli ylempänä, kuin vasen. Kun ajelee about 10-20km perse pystyssä, niin jossain vaiheessa tulee taas näyttöön varoitus järjestelmän toiminnasta ja perä laskee ainakin alkuun todella hissukseen alemmas. Lopulta kuitenkin oikealle tasolleen.
Tämä käynyt kolme kertaa, joista ekalla kerralla oli keulan korkeusanturin vipu irronnut ja toiminta palasi vivun laitettua "normaaliksi". Toisen kerran se tuli, kun katsoin BMW scannerilla vikakoodit, joita ei muuten ollut tasonsäädössä. Kun seuraavana aamuna lähdin muiden koodien nollailujen jälkeen ajamaan, nousi perä alkuun ylös. Kolmannen kerran se sitten nousi ihan muuten vaan...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JuhanaK View PostTähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?
Laitoithan huolella letkut kiinni venttiilipakettiin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JuhanaK View PostTähän asti se on pudottanut juuri vain virrattomana parkissa. Nyt tosin pakkasilla alkoi pudottaa myös ajossa ja siksi ajattelin että jossakin on vuoto. Jäästä johtuen kompura meni ilmeisesti johonkin vikatilaan, eikä lähtenyt perän pudotessa käymään ennen kuin irroitin akun kengän ja laitoin takaisin. Venttiilipaketin (kolme venttiiliä?) tuohon tilasin saksasta uuden. Onko jossain muualla vielä jotain venttiilejä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by markok View PostJos perä putoaa molemmilta puolilta yhtä nopeasti niin vuoto tuskin on pusseissa tai varaajissa. Vaihdoitko kaikki kolme venttiiliä uusiin? Tippuuko perä silloin kun auto on virrattomana parkissa? Kuulostaisi sille, että venttiilit eivät sulkeudu oikein.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by suppari View PostTai helpoiten, ehc fehler tjsp-> nicht melden. Tällä tavalla oon tehnyt kaikki, ohjainlaitteet yms voimjättää paikalleen, eli on helposti otettavissa takaisin käyttöön.
Leave a comment:
-
-
Tai helpoiten, ehc fehler tjsp-> nicht melden. Tällä tavalla oon tehnyt kaikki, ohjainlaitteet yms voimjättää paikalleen, eli on helposti otettavissa takaisin käyttöön.
Leave a comment:
-
-
Eli ZCS:n SA-osasta vähennetään tuo kakkonen pois:
Code:GM: SA: VN: 00000000 0000000002000000 0000000000 NIVEAUREG //1-Achs-Niveauregulierung
lcm-moduulista:
KENNLINIE_LWR_SENSOR -> wert_03 (jos parametri löytyy)
LUFTFEDERUNG -> nicht_aktiv
Kombista:
EHC tai EHC_PREDRIVE -> nicht_aktivLast edited by böntti; 13-01-2015, 14:19.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Slazha View PostAutoon vaihdettu rautajouset yms. tarvittava. Nyt pitäisi saada mittaristosta Tasonsäädön herja pois. Mikähän tieto tulee tasonsäädön boksilta mittaristolle? väylääkö pitkin? vai ihan dummy 12v tai maa?
Tasonsäädön boksi ilmeisesti rikki koska inpa ei uponnut
Leave a comment:
-
-
Autoon vaihdettu rautajouset yms. tarvittava. Nyt pitäisi saada mittaristosta Tasonsäädön herja pois. Mikähän tieto tulee tasonsäädön boksilta mittaristolle? väylääkö pitkin? vai ihan dummy 12v tai maa?
Tasonsäädön boksi ilmeisesti rikki koska inpa ei uponnut
Leave a comment:
-
Leave a comment: