Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 alusta. Miksi ei madallu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Isamu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 104
    • Hyvinkää

    #91
    Mikko.r:
    Ainakin auton varustetiedoissa lukee M-sport alusta. Auton mukana tuli saksalainen huoltokirja missä lukee varusteet joilla auto on toimitettu.
    Miten se alusta nousee jos ei olekaan M-sport? Onko iskarit tai jouset jotenkin erilaiset tai niiden kiinnikkeet?
    Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #92
      Mittasin tänään omasta kiesistä korkauden. Edessä 360mm ja takana 350mm, mittaus tehty pihalla joten jonkun millin heitot on mahdollisia. Eli ainakin samalla korkeudella tuntuu olevan mitä M-Sport II alustakin. Keula 20mm alemmas ja perä 10mm niin olisi ok. Onkohan nuo pudotus mitat annettu M5:en tapauksessa näille äskeisille mitoille? Ainakin näin pitäisi olla...
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • juu-das
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 756
        • Kuopio

        #93
        tänään mittasin faijan 528:n, m-sport I alustalla

        edessä n.365mm

        takana n.345mm

        aika samoilla korkeuksilla taitaa kuitenkin mennä nuo vakio M-alustat.

        Comment

        • Isamu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 104
          • Hyvinkää

          #94
          Nyt kun on lukenut näitä juttuja niin oma alusta on siis vakio M-sport tasolla kun on se 360mm korkeutta keskiöstä lokarin kaareen.
          Pitäisi olla ainakin se 20mm matalampi jos vertaa vaikka cakken autoon. Eli siis samalla tasolla suunnilleen.
          Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

          Comment

          • Cakke
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 27
            • Oulu

            #95
            Originally posted by Isamu View Post
            Nyt kun on lukenut näitä juttuja niin oma alusta on siis vakio M-sport tasolla kun on se 360mm korkeutta keskiöstä lokarin kaareen.
            Pitäisi olla ainakin se 20mm matalampi jos vertaa vaikka cakken autoon. Eli siis samalla tasolla suunnilleen.
            Näin se on. Joku meillä täytyy olla erilai...muutenhan ne ois samankorkusia

            Ihan vertailun vuoksi mitattiin keulasta minun ja kaverin täysin vakioalustalla oleva auto.

            Minun auto: n. 330 mm
            Kaverin n. 375 mm

            Molemmat 528..jos sillä jotain merkitystä on. Onko se 520 täysin saman painonen?

            Onhan ne h&r -40 jouset heti reilusti lyhemmät irrallaankin kuin vakio m-sportit niin en ymmärrä miten sulla ei madallu se auto. Vai onko mulle sattunut h&r:n ainoat oikeasti 40 madaltavat jouset
            Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #96
              Originally posted by Stone View Post
              Onkohan nuo pudotus mitat annettu M5:en tapauksessa näille äskeisille mitoille? Ainakin näin pitäisi olla...
              Hetkinen, pientä tarkennusta tähän tuli hieman nopeasti näpyteltyä..

              Eli tarkoitus oli kysyä miten esim. H&R:n -30mm setti madaltaa M5:sta? Onko tuo madalluksen määrä mitattu vakio alustasta vai juurikin M5:sta. Jälkimmäisessä tapauksessahan alustan pitäisi keulasta maata 330mm korkeudella, mutta jostain syystä epäilen, että näin ei tapahdu..:think
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • mikko.r
                Newbiemmer
                • Jul 2007
                • 3
                • Seinäjoki

                #97
                Originally posted by Isamu View Post
                Mikko.r:
                Ainakin auton varustetiedoissa lukee M-sport alusta. Auton mukana tuli saksalainen huoltokirja missä lukee varusteet joilla auto on toimitettu.
                Miten se alusta nousee jos ei olekaan M-sport? Onko iskarit tai jouset jotenkin erilaiset tai niiden kiinnikkeet?
                Mulla ainakin ero oli siinä, että sprint-iskari oli jousilautasesta sinne alapään kiinnitykseen n.50mm pidempi verrattuna sport-malliseen...

                Nyt auton korkeus navasta->kaareen edessä/takana n.325/330mm.

                Comment

                • Isamu
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 104
                  • Hyvinkää

                  #98
                  Tästähän on kulunut aikaa kun on tähän threadiin viimeksi kirjoittanut.
                  Laitetaan nyt päivitystä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
                  Tällä hetkellä autossa on kiinni edelleen bilstein sprint iskarit, mutta jouset on vaihtunu K.A.W -60mm/-40mm sarjaan.
                  Mitta navasta kaareen 2000km ajelujen jälkeen on edessä 345mm ja takana noin 340mm.
                  Perä on ihan jees, mutta keula voisi olla sen 10mm alempana Noilla jousilla mitan edessä pitäisi olla noin 330-335mm
                  Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                  Comment

                  • tigu
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 947
                    • Oulu

                    #99
                    Originally posted by Isamu View Post
                    Tästähän on kulunut aikaa kun on tähän threadiin viimeksi kirjoittanut.
                    Laitetaan nyt päivitystä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
                    Tällä hetkellä autossa on kiinni edelleen bilstein sprint iskarit, mutta jouset on vaihtunu K.A.W -60mm/-40mm sarjaan.
                    Mitta navasta kaareen 2000km ajelujen jälkeen on edessä 345mm ja takana noin 340mm.
                    Perä on ihan jees, mutta keula voisi olla sen 10mm alempana Noilla jousilla mitan edessä pitäisi olla noin 330-335mm
                    Omassa on keulilla weitecin -50mm ja mitta on sen 325mm,auto on 530d.
                    Onhan noissa merkeissä eroja paljonko pudottaa mutta 345mm kuulostaa aika "korkealta" tuohon madallukseen verraten.Kaverin 530d oli edestä mitattuna vakioalustalla 365mm.
                    -e21 m50-

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      Originally posted by Isamu View Post
                      Tästähän on kulunut aikaa kun on tähän threadiin viimeksi kirjoittanut.
                      Laitetaan nyt päivitystä jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
                      Tällä hetkellä autossa on kiinni edelleen bilstein sprint iskarit, mutta jouset on vaihtunu K.A.W -60mm/-40mm sarjaan.
                      Mitta navasta kaareen 2000km ajelujen jälkeen on edessä 345mm ja takana noin 340mm.
                      Perä on ihan jees, mutta keula voisi olla sen 10mm alempana Noilla jousilla mitan edessä pitäisi olla noin 330-335mm
                      Mulla kans bilstein sprint iskarit, mutta jouset on intrax 40/30 ja mulla on noi etäisyydet navasta kaareen edessä ja takana siinä 339-341mm. Tuntuu että joskus se alusta missä auto lepää, ei ole tasan vaaterissa...

                      Mutta kyllä nuo sinun mitat ihan ulkonäöllisesti on jo siistiä luokkaa
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • Isamu
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 104
                        • Hyvinkää

                        Hoikkas:
                        Kyllä saisi olla ainakin keulasta sen 10mm laempana. Varmaan ostettava madaltavat jouslautaset eteen Sillä saa sen viimeisenkin korkeuden pois.
                        Kun olisi alunperin ostanut sen KW variantin tai D2 säädettävän niin olis säästynyt monelta murheelta ja rahanmenolta
                        Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1227
                          • LAHTI

                          Kerro mikä on ero 1 ja 2:lla M-sport alustalla

                          Originally posted by teropa View Post
                          Mun mielestä M-sportista se 5mm alaspäin, eli yhteensä 30mm madallus on parhaiten toimiva ulkonäöllisesti.

                          Ja Oulun perunapelloilla kun joutuu ajelemaan, niin eipä huvita suunnitella mitään matalampaa. Mukavuudesta en tosin tiedä, että paranisko se omassa kiesissä jos laittais tuliterän jonkun muun valmistajan 30mm alustan? Tuo M-sport 1 ei ole kauhean mukava mielestäni.

                          Tero
                          Lueskelin tätä juttua E39 alustoista ja kun sinä näyttäsit tietävän alustan eroista kerro mikä ero on erot M-sport 1 ja 2 alustalla...ostin M-Sport 1:sen etuiskarit kun sain halvalla siksi en hakenut 2-mallia tosien en tiedä niiden eroja...

                          Jousiksi olen hankkinut Einbach Pro-Kit 30/20 satsin.
                          Last edited by 325E; 17-03-2009, 21:49.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7431
                            • Oulu

                            Originally posted by 325E View Post
                            Lueskelin tätä juttua E39 alustoista ja kun sinä näyttäsit tietävän alustan eroista kerro mikä ero on erot M-sport 1 ja 2 alustalla...
                            Kts. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...91&postcount=9
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Exami
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 986
                              • Hyvinkää, Tuusula

                              Originally posted by 325E View Post
                              Lueskelin tätä juttua E39 alustoista ja kun sinä näyttäsit tietävän alustan eroista kerro mikä ero on erot M-sport 1 ja 2 alustalla...ostin M-Sport 1:sen etuiskarit kun sain halvalla siksi en hakenut 2-mallia tosien en tiedä niiden eroja...
                              Muistasin näin että:

                              M-Sport I = 15mm madallettu..
                              M-Sport II = 25mm madallettu..
                              sigpic
                              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                              Comment

                              • jyrbba69
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2394
                                • Kouvola

                                Originally posted by Isamu View Post
                                Autossa oli kiinni alunperin M-sport alusta tms. On jo sen verran ajettu ja vanha ettei voi olla varma mitä siellä on ollut enää kiinni. iskareista ja jousista oli kaikki merkinnät kadonneet.
                                Kyllä auton pitäisi mielestäni madalluksella tulla enemmän alas. Tällä hetkellä renkaan ja lokarin kaaren väliin menee nyrkki ilman ongelmia. Vaikka jouset hieman asettuisivatkin niin ei se paljon merkitse.
                                Noh jos siellä oli paljon ajettu m-sport alusta se oli varmasti jo laskeutunut sen 5mm muutenkin. Eli jos nyt laitat 30mm madaltavan niin taidat olla aika lähtökohdassa. Olisit vaikka lukenu foorumilta ton E39 madaltaminen threadin. H&R 40/15mm on erittäin hyvä sarja. Mukava ajaa ja ei madalla mahdottomia, pystyy helposti vielä ajelemaan.

                                edit: oho vastasin johku vähä vanhaan postiin =D

                                Originally Posted by teropa
                                Mun mielestä M-sportista se 5mm alaspäin, eli yhteensä 30mm madallus on parhaiten toimiva ulkonäöllisesti.

                                Ja Oulun perunapelloilla kun joutuu ajelemaan, niin eipä huvita suunnitella mitään matalampaa. Mukavuudesta en tosin tiedä, että paranisko se omassa kiesissä jos laittais tuliterän jonkun muun valmistajan 30mm alustan? Tuo M-sport 1 ei ole kauhean mukava mielestäni.

                                Tero
                                Tohon vielä sen verran että riippuu vähän mikä loota autossa on. Mulla kun oli manuaali niin m-sportilla (5mm sinne tänne) oli aika turhan näköinen horokki. Automaatti painaa keulaa aika huomattavasti alas, varsinkin jos jousilla on ajettu hiemankaan pidempään.

                                -Jyri
                                Last edited by jyrbba69; 30-10-2008, 09:51.
                                2015 AMG GTS
                                -----------------------------

                                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎