Originally posted by zener
View Post
E39 alusta. Miksi ei madallu?
Collapse
X
-
-
Tällähän on luonnollisesti vaikutusta hiukan. Isommalla madalluksella tulee vielä paremmin esiin ja helatki on parissa viikossa rupellilla, jos näin ei tehdä.Originally posted by Bmw Master View PostEi...?
Comment
-
Pitäisköhän kokeilla H&R Federn VA40mm 29791-2, vai meneekö sitten jo liian matalaksi? ~360mm kaareen olisi ihan jees.
Tai sitten Eibach Pro-Kit Federn 30/mm?
Comment
-
Mä laitoin hiljan noi h&r jouset.. Voin mittailla kun pääsen kotiin.Originally posted by Bmw Master View PostPitäisköhän kokeilla H&R Federn VA40mm 29791-2, vai meneekö sitten jo liian matalaksi? ~360mm kaareen olisi ihan jees.
Tai sitten Eibach Pro-Kit Federn 30/mm?Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Tossa sigun autossa aika tarkkaan keskiöstä kaareen 355mm. Kummin ja renkaan väliin silti jää vielä n. 40mm 235/35/19Originally posted by Bmw Master View PostMittaappa ja kerro mikä masiina.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Ei ilmennyt että mistä autosta ne sedanin M-sport jouset on. Jos jostain muusta kuin 520-528 niin jousijäykkyys on väärä ja keula jää korkeaksi.Originally posted by Bmw Master View PostPiti kaivaa vanha topic esille.
528ia touring, edessä käytetyt sedanin m-sport jouset, takana vakiot. Edessä navasta kaareen 380mm, takana 350mm. Takana siis hieman kuoleentuneet, mutta miksi keula noin korkea? Jouset oli selvästi n.20mm lyhyemmät kuin entiset. Iskarit vajaa vuosi sitten vaihdettu Bilstein B4 ja Bilsteinin yläpäät. Voiko noissa yläpäissä olla joku mittaero? Mielestäni nuo on "syvemmät" konehuoneenpuolelta kuin vanhat.
Ja mitä madallukseen tulee niin 320mm on sopiva korkeus. Sillä pärjää vielä talvellakin ilman ongelmia. Yli sen ei ole madallus.Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
Siinäpä se ongelma ilmeisesti olikin. Ne oli 523:sta jolloin ne olisi sopivat. Mutta jälkeenpäin paljastui ettei ne olleet alkuperäiset vaan ne oli siihenkin vaihdettu muualta, epäilen dieseliä.Originally posted by Robi View PostEi ilmennyt että mistä autosta ne sedanin M-sport jouset on. Jos jostain muusta kuin 520-528 niin jousijäykkyys on väärä ja keula jää korkeaksi.
Ja mitä madallukseen tulee niin 320mm on sopiva korkeus. Sillä pärjää vielä talvellakin ilman ongelmia. Yli sen ei ole madallus.
Comment
-
Originally posted by Tome View PostMulla 528:ssa h&r 40/15 korkeus edessä tasan 350 ja takana 340. Tuo 320mm edessä on jo melkoinen hasardikorkeus katukivetysten ym. suhteen IMO.
Eipä itellä oo mitään onkelmia noitten katukivetyksienkaa ollu tähän asti ja korkeutta onse 320mm edessä ja takana pikkasen enempi niin ei raavi kaariin kun joku istuu kyydissä
Comment
-
Jostain kumman syystä niitä joskus on ja joskus ei ebayssä. Silloin kun on, niin vain muutama myyjä. Eivät taida olla kovin haluttua tavaraa. Hintakin on melkein sama kuin pelkillä etujousilla ja vaihtaminenkin sama homma...Originally posted by Jonski| View PostMistä nuo madaltavat jousilautaset kannattais tilata ja onko ne kaikki noita -10mm pudottavia vai onko esim. -15mm, ebaysta yritin ettiä, mutta hakusanat on hakusessa
EDIT: Tuossa yhdet, postit Suomeen tosi kovat. Jos lähettää useamman setin yksillä posteilla niin kimppatilaus?
Last edited by Bmw Master; 07-07-2013, 08:55.
Comment
-
Ihan hyvän oloset mielestäni on. Itellä on edessä weitecin -50mm 540i :ssä ja navasta kaareen 335, eli aika korkeeks jääOriginally posted by Jonski| View PostMilläs jousilla se laskee keulasta ja perästä sinne about 320mm navasta kaareen? Varmaan KAW ja weitec ainakin? Tekeekö noilla weitecin jousilla mitään?
E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
Comment