E39 alusta. Miksi ei madallu?
Collapse
X
-
Oikeassa olet... Puskuri voi vaikuttaa vähän siihen madalluksen määrään.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTuo sun madallusta näyttää minusta hyvältä eikä ole vielä liian matala. Normipuskuri tuskin ottaakaan kiinni maahan niin helposti kuin M-puskurin matalle pullistuva pohjapanssari.
Jos topicin aloittaja aikoo vaihtaa vakiopuskurin M-sport malliseksi, niin sitten esim. Kekkosen auton madallus on hyvä helppoon jokapäiväiseen ajoon. Toki foorumilla on liuta kuskeja jotka ajaa reilustimadalletuilla vessoilla m-puskurilla varustettuna ja hyvin menee niilläkin
BMW i4M50
Comment
-
Samaa itsekin miettinyt, varsinkin, kun joudun yhdellä mökkitiellä ajelemaan peräkärry perässä ja reilu kuorma kyydissä TODELLA huonolla tiellä (ei kunnossapitoa ja vesi kulkee pitkin tietä, ei ojissaOriginally posted by Komu View PostOmaani EI m-sporttiin vaihdettiin eibach pro kit V8 jouset niin madallus oli 18":lla renkailla huomattava. Ei siis mikään järisyttävä tontitus vaan juurikin sen mitä lupasivat. Ei mitattu, enkä kuvia jaksa nyt kaivaa.
Eibachhin lupaama madallus v8:
Eibach Pro-Kit
edestä 30mm
takaa 25mm
Joskus kauppakeskuksissa ja mökkiteillä tuntuu että miten jengi oikein ajaa näillä jos näitä madalletaan enemmän?
). Nopeutta on pakko pitää silloin hiukka kävelyvauhtia hitaampi... Onneks on neliveto
!
Oma tontitus myös Eibach Pro-Kit ja Billstein sprint-iskarit. En muista, mitä lupasivat madaltaa, edessä jotain 35-40mm luokkaa, mutta edestä etenkin jäi mielestäni turhan korkeaksi, takana suht' hyvä. Matalampi saisi tietysti olla, mutta toisaalta olen tyytyväinen, koska ei olisi tuolle em. mökkitielle lainkaan asiaa, jos olisi alemmas tullut. Prkl! Pitäisi olla kaksi autoa, maasturi mökille ja ihmisten ilmoille omansa - Ei vaan oikein lompsa kestä, eikä kovin järkevää....Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
No niin. Kaikille kiinnostuneille laitoin pari parempaa kuvaa omastani. Linkkejä tuossa. Eli ei mennyt mielestäni niin matalalle kun pitäisi noilla kamoilla.
Kiinni on siis bilstein sprint iskarit, H&R -40/-15mm jouset, renkaat ovat 225/45R17 (tiedän, ovat alikokoa. Halvalla sain)
Hoikkaksen auto on juuri siinä korkeudessa mitä haluan omaani
Mahtavan näköinen. Kai se on vaan ostettava se K.A.W -60/-40 satsi. Huoh
Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
Tuo on kyllä päin persettä asennettu...
Vaikka sulla olis oikean kokoinen rengas, niin se olisi mielestäni korkeampi kuin m-sport, ja eikö tuon sun sarjan pitäis olla 5mm matalampi. Eli juurikin tuolla väärällä renkaalla samannäköinen kuin m-sport oikeankokoisen renkaan kanssa. Ja siltä se ei kyllä minun silmään näytä... :think
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Omasta mielestäni tuo mun auto on aika lähellä vakiokorkeutta vaikka pitäisi olla 15mm matalampi kun M-sport alusta. Eikös M-sport ole -25mm vakioon verrattuna?
Olen alkanut ajatella että iskarit olisi väärät ja jousilautaset olisivat liian korkealla varressa? Voikohan sellaista tapahtua :think Sillä tosiaan tuon sarjan asensi ihan BMW mekaanikot joten uskon että ovat sen oikein tehneet. Ei siinä paljon kyllä voi mokataKyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
Vakio alustalta/horokilta näyttää korkeuden puolesta eli jotain täytyy olla pielessä. Ovatko VARMASTI asentaneet ne jouset/iskarit jotka heille annoit ja oliko ne varmasti E39:iin tehty?
540:ssä mulla oli M-sport I ja se oli mielestäni aavistuksen pintakova, mutta M5:en M-sport II (jos tässä nyt sitten on tuo M-sport II) alusta tuntuu kyllä pirun hyvältä 18" pyörillä eli vakio kunnossa ja on todella sääli lähteä sitä pudottamaan, mutta kai se on pakko kun on n. 10mm liian korkea...:think
Comment
-
Tuo ois todella kiva tietää onko se sitten sama vai ei. Onhan tuossa nyt varmaan eri jouset ainakin kuin 6-koneisissa jo suuremman painon takia. Mutta onkohan esim. 540i:n M Sport II sama kuin M5? Pitäs jaksaa vertailla varaosanumeroita...Originally posted by Stone View Post(jos tässä nyt sitten on tuo M-sport II)E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Voisko tässä olla ratkaisu: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=14Originally posted by Stone View Post...M5:en M-sport II (jos tässä nyt sitten on tuo M-sport II) alusta tuntuu kyllä pirun hyvältä 18" pyörillä eli vakio kunnossa ja on todella sääli lähteä sitä pudottamaan, mutta kai se on pakko kun on n. 10mm liian korkea...:think
Itse myös tein tuollaiset, mutta en ole niitä vielä laittanut kiinni. Kesäksi sitten.
Comment
-
Sellanen kysymys Isamulle ja muillekin, että eikös ainakin Bilstein Sprintissä asennuksessa tulisi jättä yks sellanen "kumijuttu" pois. Jos sen sinne jättää on asennus vähän hankalampaa ja jää juurikin tuota korkeutta vähän liikaa.
Mitä sanotte hyvät foorumin lukijat jotka olette itse asentaneet Bilstain iskareita tai muutoin tiedätte asiasta...
Tälläsen virheen meinas yksi turkulainen autokorjaamo (joka oli bemuihin aikaisemminkin iskareita ja jousia vaihdellut) tehdä, kun selosti puhelimessa tätä hommaa kuinka heillä tehdään ja mitä ongelmia voi tulla.Last edited by hoikkas; 02-12-2007, 20:21.BMW i4M50
Comment
-
Tuosta en osaa sanoa kun en itse ole asentanut tuohon autoon iskareita ja jousia. Odotan kyllä innolla vastauksia tuohon juttuun että pitääkö paikkansa
Tuossa on vielä kuva siitä missä korkeudessa auto oli ennen iskareiden ja jousien vaihtoa. Eri kokoiset vanteet/renkaat hieman hämää mutta kyllä sen huomaa että on ollu paljon matalampi. Iskarit siis vaihdettiin koska vanhat oli jo täysin kuolleet ja löysät. Alle kokeiltiin myös vanhoja jousia mutta auto oli silti korkealla. Taisivat olla ne vanhat alkuperäiset M-sport jouset.Last edited by Isamu; 02-12-2007, 21:02.Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
ensiviikolla on kanssa itsellä edessä madaltavien jousilautasten asennus. laitoin cobran 40/20 jousisarjan ja keula jäi tyhmästi 10-15mm liian korkealle.Originally posted by Thuppu View PostVoisko tässä olla ratkaisu: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=14
Itse myös tein tuollaiset, mutta en ole niitä vielä laittanut kiinni. Kesäksi sitten.
Comment
-
Tuossa vois olla kyllä ideaa, mutta saako noista riittävän kestävät ja onko jouset sitten liian "löysät" kun joustovara lyhenee?:thinkOriginally posted by Thuppu View PostVoisko tässä olla ratkaisu: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=14
Itse myös tein tuollaiset, mutta en ole niitä vielä laittanut kiinni. Kesäksi sitten.
Comment
-
Mistäs sinä tuollaiset hommasit ja kukahan noita mahtaa ammattitaitoisesti tehdä? Pystyisiköhän alkuperäsista rakentamalla? Tuolla saisi tosiaan alustan oikealla korkeudelle ja mukavuus säilyisi ennallaan jos nyt ei muita ongelmia tuo tullessaan.Originally posted by janihannula View Postensiviikolla on kanssa itsellä edessä madaltavien jousilautasten asennus. laitoin cobran 40/20 jousisarjan ja keula jäi tyhmästi 10-15mm liian korkealle.
Comment
-
Alkuperäisistä itse tein, samoin kun Aksa P:kin on tehnyt. Maksoi 9e/kpl orkkisosana. Rälläkällä vain halki ja soirot väliin. 18mm välisoirot tein itse 4mm alumiinilevystä. 25e meni hitsarille (alumiinia).Originally posted by Stone View PostPystyisiköhän alkuperäsista rakentamalla? Tuolla saisi tosiaan alustan oikealla korkeudelle ja mukavuus säilyisi ennallaan jos nyt ei muita ongelmia tuo tullessaan.
Comment
Comment