Originally posted by Martti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 alusta. Miksi ei madallu?
Collapse
X
-
Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa
-
-
Originally posted by teropa View PostSiis kuinka monia eri "kumi, huononkelin pala/kumi" variaatioita tuolla voi olla, ettei homma mene putkeen?
Tero
Eli "surkean tien paketin" korotusrengas (nro 14). Madalletussa M-sportissa pohjaanlyöntikumi (nro 11) on lyhyempi kuin perusalustassa. Jos perusalustan madaltaa, vaihdetaan pohjaanlyöntikumit M-sport version mukaisiksi tai lyhennetään alkuperäisiä. Jos todella miehekkäissä madalluksissa haetaan, noita valmiiksi lyhyempiäkin voi joutua vielä vuolemaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNämä kaksi aiemmin mainittua + mahdolliset asennusvirheet (esim. iskari ei istu kunnolla navassa).
Eli "surkean tien paketin" korotusrengas (nro 14). Madalletussa M-sportissa pohjaanlyöntikumi (nro 11) on lyhyempi kuin perusalustassa. Jos perusalustan madaltaa, vaihdetaan pohjaanlyöntikumit M-sport version mukaisiksi tai lyhennetään alkuperäisiä. Jos todella miehekkäissä madalluksissa haetaan, noita valmiiksi lyhyempiäkin voi joutua vielä vuolemaan.
Johtuisiko se liika korkeus siitä...BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostKorjaa Clavurion jos olen ihan hakuteillä; Muistaaksen Bilstein Sprint iskarissa on oma pohjaanlyöntikumi ja se auton alkuperäinen pitää heivata pois. Voisko asentaa iskarit niin että siellä ns. "tupla" pohjaanlyöntikumit, esim. just tossa Bilstainin iskarissa?
Johtuisiko se liika korkeus siitä...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Cakke:
Tsekkasin oman settini TÜV todistuksen ja se tosiaan on edestä -40mm ja takaa -20mm. Eli taitaa olla sama kun sinulla. Pahoittelen omaa sekaannustani kaikilta
päivitystä tilanteeseen. Tänään hieman soittelin ja hommailin osia. Laakkoselta hommasin varmuuden vuoksi uudet M-sport pohjaanlyöntikumit. Kiitokset selvityksestä clavurion
Sain myös käsiini M-sport malliset BogeSachs etuiskarit jotka on tarkoitettu madallettuun alustaan. Niitä kokeillaan auton alle keskiviikkona tai torstaina H&R jousien kanssa.
Annan tietoa ja kuvia heti kun kamat on kiinni.
Jos auto tipahtaa niin vika oli bilsteineissä. Ellei tule alas niin varmaan vedän itseni hirteenKyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi ole sprinteistä omakohtaista kokemusta. Eikös niiden rakenne ole perinteisestä hieman poikkeava ja varsiosa on yleensä melko paksu. Johtuisiko omat pohjaanlyöntikumit siitä, että originaaleja ei saa tuohon varteen työstämättä asennettua?
No peukkuja Isamulle, että auto laskeutuu maantasalle!BMW i4M50
Comment
-
-
Clavurion ja Hoikkas:
Pitää todella tsekata tuo ja jos sieltä löytyy jotain ylimääräisen näköisiä kumeja niin heivata helvettihin ja kokeilla bilsteineja takaisin. Bilsteinien laatikoissa ei kyllä tullut mitään kumeja mukana. Uudet yläpään mutterit ja takaiskareissa oli uudet jousilautaset mutta that's it.
Tietoa arvostetaan suuresti ja suunnattomasti jos joku voi antaa varma tietoa noista kumeista bilsteinien kanssa, että voivatko ne aiheuttaa jousituksen "kohoamisen"Last edited by Isamu; 04-12-2007, 20:47.Kyllästyin BMWn huonouteen ja nyt ajelen nissanilla
Comment
-
-
Originally posted by Isamu View PostCakke:
Tsekkasin oman settini TÜV todistuksen ja se tosiaan on edestä -40mm ja takaa -20mm. Eli taitaa olla sama kun sinulla. Pahoittelen omaa sekaannustani kaikilta
päivitystä tilanteeseen. Tänään hieman soittelin ja hommailin osia. Laakkoselta hommasin varmuuden vuoksi uudet M-sport pohjaanlyöntikumit. Kiitokset selvityksestä clavurion
Sain myös käsiini M-sport malliset BogeSachs etuiskarit jotka on tarkoitettu madallettuun alustaan. Niitä kokeillaan auton alle keskiviikkona tai torstaina H&R jousien kanssa.Olen kohtuukäyttäjä ja juon vain keskikalijaa
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostNämä kaksi aiemmin mainittua + mahdolliset asennusvirheet (esim. iskari ei istu kunnolla navassa).
Eli "surkean tien paketin" korotusrengas (nro 14). Madalletussa M-sportissa pohjaanlyöntikumi (nro 11) on lyhyempi kuin perusalustassa. Jos perusalustan madaltaa, vaihdetaan pohjaanlyöntikumit M-sport version mukaisiksi tai lyhennetään alkuperäisiä. Jos todella miehekkäissä madalluksissa haetaan, noita valmiiksi lyhyempiäkin voi joutua vielä vuolemaan.
Offtopic: Onkohan e46:ssa sama homma noitten kumien kanssa..?e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Originally posted by Proppu View PostOfftopic: Onkohan e46:ssa sama homma noitten kumien kanssa..?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Vasta tätä keskustelua lukiessa älysin itsekin, että mulla varmaa on toi E34 noitten pohjaanlyöntikumien varassa, pitää tarkistaa viikonloppuna.
Eli joskus jo kesällä asensin K.A.W:n -40mm jouset eteen ja keula tippui vaan noin 35mm. Ihmettelin hieman tuota kun joka paikassa luki että ko. merkkiset jouset tiputtaa ainakin sen mitä lupaa ja jopa enemmän.
Remontin yhteydessä vaihdoin myös vahvistetut pohjaanlyöntikumit, joita alustasarjan myyjä siis suositteli. Huomasin asentaessa että noi vahvistetut on vakion korkuiset, mutta kun ei madalluksista kauheasti aiempaa kokemusta ollut niin eihän se tullut mieleen että vois olla liian korkeat.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by 525TDS Touring View PostLaitetaan nyt vertailun vuoksi normi alustalla olevan 525TDSA: n kuva. Renkaat on 235/45-17
Voi horo, itellä on samanlainen.
Renkaat vaihtuis kesällä 235/40/18 mutta täytyy kai sitten madaltaa samalla, toi 40/20 setti tuntuis olevan paras tähän jollein halua mitään rotvalliennuolijaa.
E61 525d M-sport -2006
(Ex)E46 330xd -2001,(Ex)E39 525tds -1997,(Ex)E36 323i -1995
Comment
-
Comment