Originally posted by Bmw Master
View Post
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ajan helposti. Testataan vaikka. Mullakun on ajotyyli sellainen, että mitä vähemmän tehoa, sitä herkemmin tulee poljettua auto rukkaa. Kun pienempi koneinen ei kuitenkaan pienillä kierroksilla tarjoa mitään mielenkiintoista niin tulee herkemmin kierrätettyä ja kulutuslukemat karkaavat kauas tehtaan ilmoitetuista pihistely kulutuksista. Isolla mosalla on suorastaan hauskaa käyttää julmaa vääntöä pienillä kierroksilla jolloin tuo kulutus pysyy hanskassa. Tämä ei tarkoita sitä että sinä, tai välttämättä kukaan muu tässä maailmassa ajaisi kuten minä, mutta näin itsellä
-
Eikös sen samallalailla voi hinata kuin manuaalinkin, tosin sitä en tiedä että pystyykö korolla siihen mutta jos se hinaa manuaalin niin kyllä se jaksaa sitten sen automaatinkin..EhkäOriginally posted by Behemoth View PostMuistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Ei tämä mitään paskaa ole. Itse testanneena. En puhunut kaupunkiajosta, puhuin taajama-ajosta, jossa päästellään lähinnä 60 km/h ja sitten 30% kierrellään rinkiä. Alle kahdeksan litran se menee maantiellä kun ajelee noin 90 km/h vakkari päällä. Sitten kun pistää vakkarin 160 km/h niin puhutaan jo vähän eri lukemista. Puhtaassa kaupunkipyörityksessä menee sitten omat ja muittenki rahat.Originally posted by bemu2000 View Postnyt tulee taas sellasta paskaa että ei paremmasta väliä
tosi kevyesti alle 8L varmasti menee ja tuohon 12-13L kaupunki kulutukseen ei usko edes itse bmw:n suunnittelu insinööri
E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
Liekkö tämä sitten paskapuhetta, mutta käsittääkseni steppiä ei voi hinata normaalisti? Hemi varmaan kertoo totuuden.Originally posted by Rahu View PostEikös sen samallalailla voi hinata kuin manuaalinkin, tosin sitä en tiedä että pystyykö korolla siihen mutta jos se hinaa manuaalin niin kyllä se jaksaa sitten sen automaatinkin..Ehkä
E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
no kyllä sitä N:llä voi hiukan hinata... ei tietysti paljoa parane, kun ei ole öljyt kierrossa. tiiä sit onko tosta millanen virallinen ohje.Originally posted by Behemoth View PostLiekkö tämä sitten paskapuhetta, mutta käsittääkseni steppiä ei voi hinata normaalisti? Hemi varmaan kertoo totuuden.
Comment
-
Muistaakseni se oli 20km (jokatapauksessa se oli joitain kymmeniä kilometrejä) mitä BMW suosittaa maksimihinausmatkaksi kardaani kiinni, mikäli ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rullaava hinaus.Originally posted by Behemoth View PostLiekkö tämä sitten paskapuhetta, mutta käsittääkseni steppiä ei voi hinata normaalisti? Hemi varmaan kertoo totuuden.
Hyväähän se ei koskaan tee, kun nuo tomaatit on herkempiä kuin tyttöystävät.
Comment
-
Tuossa ohjeet stepin hinaamiseen:
Place the selector lever in position N
Towing speed:
Max. 45 mph (70 km/h)
Towing distance:Max. 95 miles (150 km)
Ei kai tuo nyt ainakaan mun mielestä käytännössä paljoa poikkea manuaalin hinaamisesta
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Onnistuu ihan todisteiden kera, palstalta löydettyä. KLIKOriginally posted by Behemoth View PostMuistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
Ohjekirjassa mainitaan stepillisen hinauksesta: Vaihdevalitsin N, max hinausnopeus 70 km/h, enintään 150 km.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Tämä selvä. Aikoinaan sitten kustiin urakalla silmään kun BMW-merkkiliikkeen mies ilmoitti, että autoa ei sitten hinailla kun bensapumppu sano "kaput".E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
ja tosta V8:n kulutuksesta vielä sen verran, että mulla 540i meni parhaillaan 8,3 litraan matka-ajossa, mutta todellinen keskikulutus olikin sitten 14-15L noin 2 litraa oli kulutus ero 528i:hin verrattuna... ja taitaa 535i kulutus olla aika lailla sama kun 540:ssä.Originally posted by Behemoth View PostEi tämä mitään paskaa ole. Itse testanneena. En puhunut kaupunkiajosta, puhuin taajama-ajosta, jossa päästellään lähinnä 60 km/h ja sitten 30% kierrellään rinkiä. Alle kahdeksan litran se menee maantiellä kun ajelee noin 90 km/h vakkari päällä. Sitten kun pistää vakkarin 160 km/h niin puhutaan jo vähän eri lukemista. Puhtaassa kaupunkipyörityksessä menee sitten omat ja muittenki rahat.
Comment
-
tässä nyt aika tasan vuoden olen tuota omaa -00 535ia:ta pyöritellyt, keskikulutus obc:een mukaan 14.4L/100km. tämä on siis sillä päivitetyllä koneella 245/345nmOriginally posted by bemu2000 View Postja tosta V8:n kulutuksesta vielä sen verran, että mulla 540i meni parhaillaan 8,3 litraan matka-ajossa, mutta todellinen keskikulutus olikin sitten 14-15L noin 2 litraa oli kulutus ero 528i:hin verrattuna... ja taitaa 535i kulutus olla aika lailla sama kun 540:ssä.
faijalla on tuomonen -98 528 manuaali (ennen tekniikka päivitystä)
ja kulutus on n.2L pienempi seka-ajossa!
maantiellä menee kulutukset lähes samaan, mutta kaupunki pyörityksessä se ero tulee.
528i on autona varmasti oikein mainio ja luotettava, mutta manuaalina jotenkin niin rempulan ja tönkön oloinen.. muutamilla manuaali e39:llä olen ajanut mutta yhestäkään en ole oikein tykännyt.Last edited by juu-das; 09-01-2008, 22:35.
Comment
-
Oho, aika erilaiset lukemat mitä sain kerran laakkoselta. Mutta tosiaan, kyse olikin vanhasta ZF 5HP18 laatikosta.Originally posted by Rahu View PostTuossa ohjeet stepin hinaamiseen:
Place the selector lever in position N
Towing speed:
Max. 45 mph (70 km/h)
Towing distance:Max. 95 miles (150 km)
Ei kai tuo nyt ainakaan mun mielestä käytännössä paljoa poikkea manuaalin hinaamisesta
Comment
-
Tekniikkapuolella ei enään 9/98-jälkeen tapahtunut muutoksia, mutta toki tekniikkaa ohjaavien järjestelmien softiin tuli päivityksiä sitä mukaa kun mallisarja eteni(eli moottorin, laatikon, jarrujen, luistoneston/ajonhallinnan, korinohjaukseen,jne).Originally posted by MayheM View PostTapahtuiko nyt 9/98 - 3/99 välillä jotain oleellista E39:n myllyissä?
3/99 tuli sitten päivitys airbagjärjestelmään miim että se muuttui autoliv:n kaksivaiheiseen järjestelmään. Tämä on monille ainakin jälkikäteen sikäli merkityksellistä että samalla mahdollisui noiden uudempien pyöreäbagisten M-rattien käyttämahdollisuus. Toki turvallisuuden kannalta tämä on edistysaskel muutenkin jos sitä arvostaa.
Täällä on nyt taas muuten ihmeellistä jupinaa siitä että minä leimaan nuo 9/98-vanhemmat jotenkin paskoiksi ja joka suhteessa epäkelvoiksi valinnoiksi, vaikka näin siis ei todellakaan ole. Jos kuitenkin ollaan ostamassa 98-99 e39:iä, niin on kuitenkin hyvä tietää ennen rahojen latomista siitä että 9/98-uudempi ja vanhempi on yli 60%:sti osiltaan eri auto, vaikka korimalli toki samalta näyttääkin. Eli itse en näe mitään järkeä ostaa 7/98-valmistuskuukauden mallia jos samaan rahaan saa selkeästi kuitenkin joka suhteessa uudempaa tekniikkaa sisältävän 10/98:n? Toki Saksassa kauppiaat eron ymmärtävät ja sitä helposti Suomiostajan kohdalla hyödyntävät josta syystä täällä on erityisen hyvin edustettuna 2-8/98 malliset e39:it.
Toki rehellisen vm.-96:n hinta on jo ihan eri muutenkin jolloin suoraa vertailua on 99-uudempiin enään tehdä, mutta jos rahat kuitenkin jo tuohon 9/98-uudempaan riittävät niin ainakin minun mielestä kannattaa silloin ottaa kolme-neljä vuotta uudempaa tekniikkaa kuin mitä tätä vanhemmat e39:t edustaa.
Vikatiheyden suhteen kuitenkin tuon kuukauden e39:n kohdalla on selvä pudotus ja samalla saa selkeästi suuremmalla vääntöalueella, pienemmällä polttoaineen kulutuksella ja hienommin toimivaa tekniikkaa kuin tätä vanhemmissa. Moni Pentti Peruskuluttaja voi toki olla jotain muutakin mieltä, mutta varmasti siksi että alla nyt juuri sattuu olemaan 9/98-vanhempi, ilman kokemusta tuosta uudemmasta, jolloin polustava kanta on toki ymmärrettävä.
Alkuperäinen kysyjä voi toki käydä hieman pidemmällä koeajolenkillä eri tekniikan autoilla, jolloin myös nämä erot helpommin hahmottaa. Erityisesti se uudempi stepillinen kannattaakäydä koeajamassa ennen manualivalintaa.
Se bensankulutus ei ihan aikuisten oikeasti ole enään tuossa uudemmassa stepillisessä yhtään sen suurempaa kuin manualimallissa.
Comment
-
Jälkikäteen laitettu M-puskurit, koska niitä ei ollut tarjolla tehtaalta vielä 1998 vuonna. Eikä ole aito M-sport malli, koska puuttuu mm. M-kynnyslistat, M-lepuutustuki jne..Originally posted by bemu2000 View Post
Isolla M-paketilla olevia pidän itse autoja, joista löytyy tehtaalla asennettuna mm. M-puskurit / korisarja / kylkilistat, M-ratti / vaihdekepin nuppi manuaalissa, tumma kattoverhoilu, M-lepuutustuki, M-kynnyslistat, sporttipenkit jne. Eikä mitään turkkilaisen itse väsäämiä viritelmiä.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
ei muuten ole jälkeenpäin laitettu, koska kaikki palikat löytyy varustelistasta... :think tai sit sen oli joku printannu itseOriginally posted by Juhis View PostJälkikäteen laitettu M-puskurit, koska niitä ei ollut tarjolla tehtaalta vielä 1998 vuonna. Eikä ole aito M-sport malli, koska puuttuu mm. M-kynnyslistat, M-lepuutustuki jne..
Isolla M-paketilla olevia pidän itse autoja, joista löytyy tehtaalla asennettuna mm. M-puskurit / korisarja / kylkilistat, M-ratti / vaihdekepin nuppi manuaalissa, tumma kattoverhoilu, M-lepuutustuki, M-kynnyslistat, sporttipenkit jne. Eikä mitään turkkilaisen itse väsäämiä viritelmiä.
Comment

Comment