528 pihalla
Nonii, jos nostan sen verran esille oman vanhan viestin, niin tulihan se Saksan e39 sitten hankittua. Aut. ilmastointi, sporttijakkarat ja sisusta, M-alusta ym. normijutut. Yksilöllä ajettu se 149 tkm mittariston mukaan, vuosimalli 9/96, eli puhutaan varmasti juuri näistä murheellisimmista malleista, mutta tätä todellakaan ei voida verrata vanhempieni Peugeot Partneriin, jota sai olla joka toinen viikonloppu rassailemassa... puhumattakaan sitten eukon Opel Vectrasta.. Pelotteluja olen kuunnellut ja hiukan ehkä pelkäänkin, että mikä näissä vanhemmissa sitten saattaa posahtaa seuraavan 10 tai 20 tkm aikana, mutta kunhan ei katalalysaattori(t?), niin kaikki on hyvin... tai ohjainyksiköitä lukuunottamatta.
Tekniikka on TÄYSIN kuiva, eli ei vuodon vuotoa kun nosturin alla katselin (pelkästään tämä jo mielestäni kertoo bemarin laadusta muihin verrattuna). Ruostetta ei tietenkään, vaikka vähän sitä löytyi takapöntön kannattimen juuresta.. se poistettiin. Kaikki toimii ja auto ei tutise. Myyjä oli laittanut jotku 195 talvimakaroonit alle, jotka kaikenlisäksi vielä ravisti koria yli 110 km/h vauhdissa (huonosti tasapainoitettu kenties), mutta kunhan vaihdoin Hakkapelitta 4:set alle, niin johan muuttui meno. Samaten vielä uudet levyt eteen palojen kera, niin häipy viimeisetkin tärinät jarruttaessa. Kävin läpi nosturilla kaikki auton puslat ja reaktiotangon puslista löytyi hiuksen hienot hiusmurtumat (1 kpl/puoli), mutta eivät aiheuta todellakaan mitään toimenpiteitä. Taka-akselin kannatinkumet on vähän vaikea tarkastaa, mutta jos pyytää inssiä seuraavassa katsastuksessa heiluttelemaan sitä koria oikein urakalla
Iso huolto tehty Saksassa 145 tkm kohalla, jolloin etuiskaritkin vaihdettu (oli ihan bemarin alkuperäisiä, pääsenee jälleen seuraavat 150 tkm niillä
). Huolto tehty siis myyjän tutussa paikassa, joten en epäilisi vilppiä erityisemmin. Huoltokirja muuten täydellinen. Ensimmäinen omistaja taitanee olla myös todellinen perfektionisti... kaikki tärkeimmät pointit alleviivattu ohjekirjassa ja öljylaatukin huomioitu tarkasti. :think
Kaiken kaikkiaan toimiva paketti...toistaseksi. Valojen päivitys tekisi mieli tehdä ja muuta sellasta. Täytyy vaan antaa kilometrejä tulla, niin tuleepahan auto tutuksi ensiksi. Hirvitti ajella ajella eka 1000 km, kun ei tiedä yhtään, mitä auto alla tapahtuu. Tarkoitan, että omaa autoa ei vielä tunne ja tiedä, onko vanteetkaan kunnolla kiinni autossa..tai iskaritolpat löysällä...vainoharhaisuutta tosiaan
.
Nonii, jos nostan sen verran esille oman vanhan viestin, niin tulihan se Saksan e39 sitten hankittua. Aut. ilmastointi, sporttijakkarat ja sisusta, M-alusta ym. normijutut. Yksilöllä ajettu se 149 tkm mittariston mukaan, vuosimalli 9/96, eli puhutaan varmasti juuri näistä murheellisimmista malleista, mutta tätä todellakaan ei voida verrata vanhempieni Peugeot Partneriin, jota sai olla joka toinen viikonloppu rassailemassa... puhumattakaan sitten eukon Opel Vectrasta.. Pelotteluja olen kuunnellut ja hiukan ehkä pelkäänkin, että mikä näissä vanhemmissa sitten saattaa posahtaa seuraavan 10 tai 20 tkm aikana, mutta kunhan ei katalalysaattori(t?), niin kaikki on hyvin... tai ohjainyksiköitä lukuunottamatta.
Tekniikka on TÄYSIN kuiva, eli ei vuodon vuotoa kun nosturin alla katselin (pelkästään tämä jo mielestäni kertoo bemarin laadusta muihin verrattuna). Ruostetta ei tietenkään, vaikka vähän sitä löytyi takapöntön kannattimen juuresta.. se poistettiin. Kaikki toimii ja auto ei tutise. Myyjä oli laittanut jotku 195 talvimakaroonit alle, jotka kaikenlisäksi vielä ravisti koria yli 110 km/h vauhdissa (huonosti tasapainoitettu kenties), mutta kunhan vaihdoin Hakkapelitta 4:set alle, niin johan muuttui meno. Samaten vielä uudet levyt eteen palojen kera, niin häipy viimeisetkin tärinät jarruttaessa. Kävin läpi nosturilla kaikki auton puslat ja reaktiotangon puslista löytyi hiuksen hienot hiusmurtumat (1 kpl/puoli), mutta eivät aiheuta todellakaan mitään toimenpiteitä. Taka-akselin kannatinkumet on vähän vaikea tarkastaa, mutta jos pyytää inssiä seuraavassa katsastuksessa heiluttelemaan sitä koria oikein urakalla

Iso huolto tehty Saksassa 145 tkm kohalla, jolloin etuiskaritkin vaihdettu (oli ihan bemarin alkuperäisiä, pääsenee jälleen seuraavat 150 tkm niillä

Kaiken kaikkiaan toimiva paketti...toistaseksi. Valojen päivitys tekisi mieli tehdä ja muuta sellasta. Täytyy vaan antaa kilometrejä tulla, niin tuleepahan auto tutuksi ensiksi. Hirvitti ajella ajella eka 1000 km, kun ei tiedä yhtään, mitä auto alla tapahtuu. Tarkoitan, että omaa autoa ei vielä tunne ja tiedä, onko vanteetkaan kunnolla kiinni autossa..tai iskaritolpat löysällä...vainoharhaisuutta tosiaan

Comment