Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3828
    • California

    Jos 528i on jo melko tasoissa 540i:n kanssa, taitaa 530i saati 535i vilkutella perävaloja iloisesti 540:selle
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • UGH!
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 237
      • Nokia

      Originally posted by BMW View Post
      Jos 528i on jo melko tasoissa 540i:n kanssa, taitaa 530i saati 535i vilkutella perävaloja iloisesti 540:selle
      ..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :think
      sigpic

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        E39 528iA ja E39 540iA on eroa kuin yöllä ja päivällä! 528 kyllä liikkuu ihan kiitettävän hyvin kunhan pitää kierrokset ylhäällä, mutta normaaliajossa se tuntuu puutuneelta 540:sen jälkeen. ~50% vääntöeron kyllä huomaa. Valitettavasti näin kun ei itselläkään ole enää v8 alla..

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3828
          • California

          Originally posted by BMW View Post
          Jos 528i on jo melko tasoissa 540i:n kanssa, taitaa 530i saati 535i vilkutella perävaloja iloisesti 540:selle
          Originally posted by UGH! View Post
          ..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :think
          No...
          Originally posted by Hemi View Post
          Kyllä, molempia ajaneena voin todeta, että ...tulet yllättymään e34 540i:n ja kymmen vuotta tuoreemman M52TU koneisen e39 528i:n käytännön suorituskykyeron pienuudesta.
          e39:n "sivistyneisyys" voi toki ensin hämätä "perstuntumaa", mutta vakipätkiä pisteestä a pisteelle b kiihdyttelemällä ja nopeusmittaria seuraten huomaat kyllä mitä tarkoitan.
          Originally posted by bemu2000 View Post
          Kyllähän 540 vaatii enemmän kierrätystä mitä 528 Jos oikeasti haluaa voimaa peliin.
          Originally posted by bemu2000 View Post
          ja vielä kun valitsee 528i:n manuaalina, niin tuntuu pienistä vauhdeista jopa automaagi 540i:tä rivakammalta
          ...mutta älä hermostu UGH!. Pientä sarkasmia vain. Eli en ole sitä mieltä että olisivat samaa sarjaa. Edes lähelläkään
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            Originally posted by BMW View Post
            No...

            ...mutta älä hermostu UGH!. Pientä sarkasmia vain. Eli en ole sitä mieltä että olisivat samaa sarjaa. Edes lähelläkään
            Perus käytössä 528 manuaali on pirteämpi mitä raskas 540 automaatti. Eikä noilla pahemmin tule eroa edes 0-100 vedoissa. M62b44 motti on auttamatta laiska alakierroksilla koneen kokoon nähden. Se on luonteeltaan lähempänä m50b25 konetta.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Delphin
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 231
              • Nurmijärvi

              Originally posted by UGH! View Post
              ..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :think
              Jos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
              Vanhoja katiskoja.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Delphin View Post
                Jos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
                Onhan 528:ssa parempi ohjaus kuin 540:ssä. Mutta kyllä 528 vaatii kierroksia 3500-5000 jotta jotain tapahtuu ja steptronicin manuaalivaihtoakin kannattaa käyttää.
                E39 528iA

                Comment

                • Behemoth
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 561

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Eikä noilla pahemmin tule eroa edes 0-100 vedoissa. M62b44 motti on auttamatta laiska alakierroksilla koneen kokoon nähden. Se on luonteeltaan lähempänä m50b25 konetta.
                  Eroa 0-100 on se 1,1 sekuntia...se on pitkä siivu asfalttia autojen välissä kun 540 on jo 100 km/h vauhdissa.
                  E66 730Ld LCI

                  ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                  Comment

                  • jsa014
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1651
                    • Turun Pallivaha

                    Totta, 528 on noi 30m jäljessä. Eri asia on, että mitä sillä on väliä, näin normaaliliikenteessä jossa harvemmin 0-100 vetoja vedetään. Ilman muuta 540 voittaa 6-0 paperilla, radalla ja viivalla, mutta ns normikäytössä ero lienee pienempi.
                    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      Originally posted by Behemoth View Post
                      Eroa 0-100 on se 1,1 sekuntia...se on pitkä siivu asfalttia autojen välissä kun 540 on jo 100 km/h vauhdissa.
                      oletko kellottanut, vai jotain tehtaan propagandaa? hyvin on jos vedät 540iA:lla alle 6,5s. tottakai 540 on hiukan nopeampi, mut ei ihan noin paljon kuitenkaa... automaatti 528:a ei tietenkään voi enää verrata 540:iin.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • juu-das
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 756
                        • Kuopio

                        Originally posted by Delphin View Post
                        Jos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
                        ei niissä ainakaan samat jarrut kyllä ole!

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by UGH! View Post
                          ..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :think
                          Siis hetkinen....? Missä vaiheessa tämä nyt kääntyi e39 528i ja e39 540i Vertailuksi????
                          Minä ainakin puhuin E34 540i:n ja kymmenen vuotta tuoreemman e39 M52TU 528:n välisistä käytännön suorituskykyeroista.
                          Ne vm.92-94 e34 540i:t reilu pari/kolmesataatuhatta ajettuna mitä minun käskettävänä on olleet, eivät toden totta ole vakuuttaneet millään järisyttävillä tehoreserveillä, vaan ainakin näissä hyvinkin puhutaan saman tasoisesta KÄYTÄNNÖN suorituskyvystä jonkin vm.-00 e39 528i:n kanssa.
                          Kuten totesinkin niin tokihan tuo e34:n olemus ja kasin tuottama "voiman ääni" noin perstuntumalta tuntuu varmasti monenkin mielestä "tehokkaalta", mutta kun tuollaisia 60-120kmh rykäisyjä vedetään kelloa vastaan ja "tolpanväli" lämä tiskissä ja katsotaan loppunopeus, niin erot oikeasti ovat suhteellisen pieniä. Tätä tarkoitin jos joku ei ymmärtänyt.
                          e39 540i onkin sitten jo eri juttu, mutta ei sekään mitään valovuosia eri juttu.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17797
                            • Jämsä

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siis hetkinen....? Missä vaiheessa tämä nyt kääntyi e39 528i ja e39 540i Vertailuksi????
                            Minä ainakin puhuin E34 540i:n ja kymmenen vuotta tuoreemman e39 M52TU 528:n välisistä käytännön suorituskykyeroista.
                            Ne vm.92-94 e34 540i:t reilu pari/kolmesataatuhatta ajettuna mitä minun käskettävänä on olleet, eivät toden totta ole vakuuttaneet millään järisyttävillä tehoreserveillä, vaan ainakin näissä hyvinkin puhutaan saman tasoisesta KÄYTÄNNÖN suorituskyvystä jonkin vm.-00 e39 528i:n kanssa.
                            Kuten totesinkin niin tokihan tuo e34:n olemus ja kasin tuottama "voiman ääni" noin perstuntumalta tuntuu varmasti monenkin mielestä "tehokkaalta", mutta kun tuollaisia 60-120kmh rykäisyjä vedetään kelloa vastaan ja "tolpanväli" lämä tiskissä ja katsotaan loppunopeus, niin erot oikeasti ovat suhteellisen pieniä. Tätä tarkoitin jos joku ei ymmärtänyt.
                            e39 540i onkin sitten jo eri juttu, mutta ei sekään mitään valovuosia eri juttu.
                            eikös tää topikki E39:stä ollu?
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • LowFlyer
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 95
                              • Lappeenranta

                              Mites kun tuolla nettiautossa on ostettavissa ~10 000e hintaan jotain noin 200tkm ajettuja E39 528:a niin voiko noin "halvalla" saada hyvää toimivaa käyttöpeliä? Mikä olisi käypä arvo tommoselle suht. hyväkuntoiselle em. BMW:lle?

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7456
                                • Oulu

                                Originally posted by LowFlyer View Post
                                Mites kun tuolla nettiautossa on ostettavissa ~10 000e hintaan jotain noin 200tkm ajettuja E39 528:a niin voiko noin "halvalla" saada hyvää toimivaa käyttöpeliä? Mikä olisi käypä arvo tommoselle suht. hyväkuntoiselle em. BMW:lle?
                                Minähän en mitään näistä tiedä, mutta Saksassa tuollaiset '96-'97 175-200 tkm 528i:t näyttäs maksavan 6-7ke. Eli kai tuo 10ke ja vähän päälle on ihan realistinen hintataso Suomessa?
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎