Jos 528i on jo melko tasoissa 540i:n kanssa, taitaa 530i saati 535i vilkutella perävaloja iloisesti 540:selle
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
E39 528iA ja E39 540iA on eroa kuin yöllä ja päivällä! 528 kyllä liikkuu ihan kiitettävän hyvin kunhan pitää kierrokset ylhäällä, mutta normaaliajossa se tuntuu puutuneelta 540:sen jälkeen. ~50% vääntöeron kyllä huomaa. Valitettavasti näin kun ei itselläkään ole enää v8 alla..
Comment
-
Originally posted by BMW View PostJos 528i on jo melko tasoissa 540i:n kanssa, taitaa 530i saati 535i vilkutella perävaloja iloisesti 540:selle
No...Originally posted by UGH! View Post..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :thinkOriginally posted by Hemi View PostKyllä, molempia ajaneena voin todeta, että ...tulet yllättymään e34 540i:n ja kymmen vuotta tuoreemman M52TU koneisen e39 528i:n käytännön suorituskykyeron pienuudesta.
e39:n "sivistyneisyys" voi toki ensin hämätä "perstuntumaa", mutta vakipätkiä pisteestä a pisteelle b kiihdyttelemällä ja nopeusmittaria seuraten huomaat kyllä mitä tarkoitan.Originally posted by bemu2000 View PostKyllähän 540 vaatii enemmän kierrätystä mitä 528 Jos oikeasti haluaa voimaa peliin....mutta älä hermostu UGH!. Pientä sarkasmia vain. Eli en ole sitä mieltä että olisivat samaa sarjaa. Edes lähelläkäänOriginally posted by bemu2000 View Postja vielä kun valitsee 528i:n manuaalina, niin tuntuu pienistä vauhdeista jopa automaagi 540i:tä rivakammalta
Comment
-
Perus käytössä 528 manuaali on pirteämpi mitä raskas 540 automaatti. Eikä noilla pahemmin tule eroa edes 0-100 vedoissa. M62b44 motti on auttamatta laiska alakierroksilla koneen kokoon nähden. Se on luonteeltaan lähempänä m50b25 konetta.Originally posted by BMW View PostNo...
...mutta älä hermostu UGH!. Pientä sarkasmia vain. Eli en ole sitä mieltä että olisivat samaa sarjaa. Edes lähelläkään
Comment
-
Jos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.Originally posted by UGH! View Post..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :thinkVanhoja katiskoja.
Comment
-
Onhan 528:ssa parempi ohjaus kuin 540:ssä. Mutta kyllä 528 vaatii kierroksia 3500-5000 jotta jotain tapahtuu ja steptronicin manuaalivaihtoakin kannattaa käyttää.Originally posted by Delphin View PostJos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
Comment
-
Eroa 0-100 on se 1,1 sekuntia...se on pitkä siivu asfalttia autojen välissä kun 540 on jo 100 km/h vauhdissa.Originally posted by bemu2000 View PostEikä noilla pahemmin tule eroa edes 0-100 vedoissa. M62b44 motti on auttamatta laiska alakierroksilla koneen kokoon nähden. Se on luonteeltaan lähempänä m50b25 konetta.E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
Totta, 528 on noi 30m jäljessä. Eri asia on, että mitä sillä on väliä, näin normaaliliikenteessä jossa harvemmin 0-100 vetoja vedetään. Ilman muuta 540 voittaa 6-0 paperilla, radalla ja viivalla, mutta ns normikäytössä ero lienee pienempi.
Comment
-
oletko kellottanut, vai jotain tehtaan propagandaa?Originally posted by Behemoth View PostEroa 0-100 on se 1,1 sekuntia...se on pitkä siivu asfalttia autojen välissä kun 540 on jo 100 km/h vauhdissa.
hyvin on jos vedät 540iA:lla alle 6,5s. tottakai 540 on hiukan nopeampi, mut ei ihan noin paljon kuitenkaa... automaatti 528:a ei tietenkään voi enää verrata 540:iin.
Comment
-
ei niissä ainakaan samat jarrut kyllä ole!Originally posted by Delphin View PostJos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
Comment
-
Siis hetkinen....? Missä vaiheessa tämä nyt kääntyi e39 528i ja e39 540i Vertailuksi????Originally posted by UGH! View Post..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :think
Minä ainakin puhuin E34 540i:n ja kymmenen vuotta tuoreemman e39 M52TU 528:n välisistä käytännön suorituskykyeroista.
Ne vm.92-94 e34 540i:t reilu pari/kolmesataatuhatta ajettuna mitä minun käskettävänä on olleet, eivät toden totta ole vakuuttaneet millään järisyttävillä tehoreserveillä, vaan ainakin näissä hyvinkin puhutaan saman tasoisesta KÄYTÄNNÖN suorituskyvystä jonkin vm.-00 e39 528i:n kanssa.
Kuten totesinkin niin tokihan tuo e34:n olemus ja kasin tuottama "voiman ääni" noin perstuntumalta tuntuu varmasti monenkin mielestä "tehokkaalta", mutta kun tuollaisia 60-120kmh rykäisyjä vedetään kelloa vastaan ja "tolpanväli" lämä tiskissä ja katsotaan loppunopeus, niin erot oikeasti ovat suhteellisen pieniä. Tätä tarkoitin jos joku ei ymmärtänyt.
e39 540i onkin sitten jo eri juttu, mutta ei sekään mitään valovuosia eri juttu.
Comment
-
eikös tää topikki E39:stä ollu?Originally posted by Hemi View PostSiis hetkinen....? Missä vaiheessa tämä nyt kääntyi e39 528i ja e39 540i Vertailuksi????
Minä ainakin puhuin E34 540i:n ja kymmenen vuotta tuoreemman e39 M52TU 528:n välisistä käytännön suorituskykyeroista.
Ne vm.92-94 e34 540i:t reilu pari/kolmesataatuhatta ajettuna mitä minun käskettävänä on olleet, eivät toden totta ole vakuuttaneet millään järisyttävillä tehoreserveillä, vaan ainakin näissä hyvinkin puhutaan saman tasoisesta KÄYTÄNNÖN suorituskyvystä jonkin vm.-00 e39 528i:n kanssa.
Kuten totesinkin niin tokihan tuo e34:n olemus ja kasin tuottama "voiman ääni" noin perstuntumalta tuntuu varmasti monenkin mielestä "tehokkaalta", mutta kun tuollaisia 60-120kmh rykäisyjä vedetään kelloa vastaan ja "tolpanväli" lämä tiskissä ja katsotaan loppunopeus, niin erot oikeasti ovat suhteellisen pieniä. Tätä tarkoitin jos joku ei ymmärtänyt.
e39 540i onkin sitten jo eri juttu, mutta ei sekään mitään valovuosia eri juttu.
Comment
-
Minähän en mitään näistä tiedä, mutta Saksassa tuollaiset '96-'97 175-200 tkm 528i:t näyttäs maksavan 6-7ke. Eli kai tuo 10ke ja vähän päälle on ihan realistinen hintataso Suomessa?Originally posted by LowFlyer View PostMites kun tuolla nettiautossa on ostettavissa ~10 000e hintaan jotain noin 200tkm ajettuja E39 528:a niin voiko noin "halvalla" saada hyvää toimivaa käyttöpeliä? Mikä olisi käypä arvo tommoselle suht. hyväkuntoiselle em. BMW:lle?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment