Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    Originally posted by teropa View Post
    Eli olet todennut saman minkä minäkin: E46 ja E39 tulee Saksasta tuotuna yllättävän samoihin nykyjään.

    Mutta en siltikään itse päätyisi missään nimessä E46:een tuossa tilanteessa... (/provo mode off)

    Tero
    Kauan harkitsin asiaa, sillä yleensä ajettavuus on minulle autossa kaikki kaikessa - ja siinähän 39 vie 46:sta varsinkin maantiellä 100-0! Lopulta kuitenkin puntaroin mitä autossa tarvin ja haluan. E46 on kuitenkin minun (sekä erityisesti kauniimman puoliskoni) kaupunkipyörittelyyn soveltuva näppärä pikkupeli, joka syö jonkun verran vähemmän menovettä, ainakin kaupungissa - ja toisaalta sitten maanteillä liikahtaa astetta rivakammin (samalla koneella). Lisäksi E39:n (minun mielestäni!) vanhahtava ulkomuoto pisti minulla ( = meillä) vähän hanttiin, kun taas E46 hieman tuunattuna miellyttää omaa silmääni todella paljon. Paljon asiaa harkitsin, mutta päädyin tähän tulokseen, koska totesin että jos kyllästyn 46:een niin voinhan puolen vuoden päästä halutessani vaihtaa sen 39:iin...

    Muuta kommentointia: E46:n kalliimpaan hintaan Saksassa vaikuttavat varmasti nimenomaan tuo ulkonäkö sekä toisaalta Saksan hiilidioksidipäästöjen mukainen autojen käyttöverotus. Ja isompi autohan polttaa enemmän polttoainetta ja siis tuottaa enemmän hiilidioksidia - ja on näin kalliimpi käyttöveroiltaan. En tosin tiedä poikkeaako noiden verotus paljoakaan, mutta Saksassakin ihmisillä voi jopa olla mielikuva että poikkeaa, vaikkei poikkeaisikaan. Lisäksi nuo autot alkavat olla jo siinä iässä (ja Saksassa myös hinnassa!), että niitä menee varmasti paljon teineille, joita E46:n kevyempi kori ja sen aiheuttama kiivaampi liikkuvuus (huomioi autobaanat), kuten myös juuri tuo pirteämpi ulkonäkö houkuttaa. Tämä oli vain omaa spekulointiani...
    Last edited by MayheM; 19-02-2008, 15:10.
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17856
      • PKS

      Kieltämättä vaikeita juttuja E39 vs. E46 ja itsekin saman asian parissa kamppailin viime kesänä - lopputulos oli E39. E46 on mielestäni edelleen kohtuuttoman kallis, tai no, sanotaan että kiinnostavien mallien hinnat ovat turhan korkealla. Erityisesti farmari kunnollisilla varusteilla järkevään hintaan on silkka mahdottomuus, se mikä juuri itselle oli tärkein kriteeri.

      E39 tuli siis valittua, monesti olen miettinyt asiaa jälkeenpäinkin. E46sessa kiinnostaa edelleen hieman sporttisempi tunnelma, mutta taas toisaalta E39 on aivan ylivertainen varusteiden, yleisen laadun ja muun tunnelman osalta. Ainoa miinus on sen iso koko ja sen mukana tulevat aspektit kuten hieman tunnoton ja "laivamainen" käyttäytyminen. Jos tykkäisin rakentaa autoani, ehdoton valinta olisi E46 johon saa hyvällä maulla mielestäni enemmän tuunattua kuin E39. Toisaalta E46 en taittaisi pitkiä matkoja todellakaan yhtä mieluusti.

      Voi tietty olla, että olen hieman jäävi sanomaan tähän aiheeseen, koska oma auto hankinttiin selkeästi käyttöautoksi ilman sen suurempia tarkoitusperiä :think
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

      E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        Ei tässä mitään probelmatiikkaa ole. Miehelle E39 ja Naiselle E46.

        Comment

        • KirsiH
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 35

          Originally posted by pmv View Post
          Ei tässä mitään probelmatiikkaa ole. Miehelle E39 ja Naiselle E46.
          Ja perustelu? :think
          nyk.Volvo S60 2,4T -02 ex.E39 523iA -96

          Comment

          • opl21
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 320
            • Itävalta

            Itsellä ainakin 530d ja 330d valinnassa vaikutti juurikin ajettavuus ja sisätilat-->ei vain tottunut siihen e46 pikkuautomaiseen käytökseen ja muovisen oloiseen sisustaan...
            Toki onhan se faceliftattu e46 kyllä hieno siitä ei pääse mihinkään.
            sigpic

            F01 730d -09
            Ex
            E70 x5 3.0d-08
            e39 M5-99
            e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
            (Ego)
            e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
            e39 528ia -97 200hp/290nm
            e36 320i -94
            e30 320i -89

            Comment

            • zaci
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 460
              • Kuopio

              Originally posted by MayheM View Post
              ..kun taas E46 hieman tuunattuna miellyttää omaa silmääni todella paljon..
              Eli jos tarkoitus kuitenkin on alkaa tuunaamaan (vaikka jostain luin toista) , niin:

              Makuasioitahan nämä on, mutta kyllä E39 M-palikoilla ja faceliftattuna on yksi hienoimmista BMW:n malleista (Pre-facelift orggis-palikoilla taas on aika karmee..). Tätä tosin alkaa nakertaa M5-lookkereiden yleisyys. E46 coupe faceliftinä on myös ihan näppärän näköinen ja itselläni sellainen varmasti olisikin ellen tarvisi niin paljoa kuljetustilaa
              BMW F20 120xDa 2016 140kW

              Comment

              • MayheM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 521
                • Oulu

                Originally posted by zaci View Post
                Eli jos tarkoitus kuitenkin on alkaa tuunaamaan (vaikka jostain luin toista) , niin:

                Makuasioitahan nämä on, mutta kyllä E39 M-palikoilla ja faceliftattuna on yksi hienoimmista BMW:n malleista (Pre-facelift orggis-palikoilla taas on aika karmee..). Tätä tosin alkaa nakertaa M5-lookkereiden yleisyys. E46 coupe faceliftinä on myös ihan näppärän näköinen ja itselläni sellainen varmasti olisikin ellen tarvisi niin paljoa kuljetustilaa
                Hyvä havainto!

                Itse en aio tuunata autoon muuta kuin korkeintaan vanteet vaihdan - ja vilkut siinä tapauksessa, että ne ovat ostamassani autossa oranssit ja satun jostain sopuhintaan kirkkaat saamaan. Mutta Saksassa suurin osa myytävistä E46:sista on kyllä siinä kunnossa ettei minun tarvitse varmasti edes vaivautua. Nimenomaan kirkkailla vilkuilla ja fiksuilla vanteilla E46 on mielestäni erittäin siisti auto. Kevyt madalluskin tuo näyttävyyttä, mutta sitä en missään nimessä ala itse tekemään.

                E39:jä on Saksassa(kin) enemmän tarjolla vain pappalookilla ja E39 ei nyt vain miellytä minun silmääni. Mutta tosiaan silti valinta mallien välillä oli vaikea, koska onhan E39 maantiellä aivan eri luokan auto. Kuitenkin kun en joudu matka-ajoa harrastamaan niin E46 ajaa minulla asiansa ja minun lapuissani hakkaa E39:n kaupunkiautona aiempien perustelujeni ansiosta. Enkä missään nimessä väitä että E46 olisi absoluuttisesti E39:ä parempi auto - asiahan on varmasti ihan toisin päin(!), mutta minun tämän hetkisiin tarpeisiini E46 soveltuu paremmin.
                Last edited by MayheM; 22-02-2008, 16:51.
                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  Pistämpä tähän aloitamaani threadiin vielä kysymyksen auton tuontiin liittyen. Eli nyt löytyi Tukholmasta niin hyvä yksilö että ajattelin lähteä katsomaan, vaikka aluperin ajattelin tuoda auton vaivattomasti välittäjän välityksellä Saksasta.

                  Minkälaista paperisotaa Ruotsin puolella vaatii, jos meinaa sieltä auton tuoda? Pitääkö hommata jotain siirtokilpiä tai vakuutusta, vai miten se homma etenee? Onko nuo kilvet/vakuutukset (/muu tarpeellinen aineisto) mahdollista saada yhden aikana, vai pitääkö niistä sopia etukäteen, tai vaihtoehtoisesti tehdä pidempi reissu (/2 reissua) Ruotsiin auton tuomiseksi? Ilmeisesti autoa ei kuitenkaan voi vain tuoda Ruotsin kilvissä laivaan ja ajaa Suomessa katsastuskonttoriin, vai?

                  Edit: Tarpeeksi tutkittuani löysinkin threadin (http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=23144). Ei vaikuta kovin monimutkaiselta...
                  Last edited by MayheM; 22-02-2008, 17:27.
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17856
                    • PKS

                    Originally posted by MayheM View Post
                    Ei vaikuta kovin monimutkaiselta...
                    Eikä ole. Hyvää tietoa aikoinaan tuli ihmisten suusta myös mm. tänne:


                    Muista ostaa hyvät tulijaisviinat, melkein jo niiden takia kannattaa tuoda yksi E39 Touring
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • MayheM
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 521
                      • Oulu

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      Eikä ole. Hyvää tietoa aikoinaan tuli ihmisten suusta myös mm. tänne:


                      Muista ostaa hyvät tulijaisviinat, melkein jo niiden takia kannattaa tuoda yksi E39 Touring
                      Hmm. On tuolla jotain ongelmia ilmeisesti ollut kuitenkin. :think
                      BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                      BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                      BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                      BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                      VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                      BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                      Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                      Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                      Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                      Comment

                      • kosti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 1713
                        • Vantaa/Lappeenranta

                        Originally posted by MayheM View Post
                        Hmm. On tuolla jotain ongelmia ilmeisesti ollut kuitenkin. :think
                        Täysin ongelmatonta auton tuonti harvoin on. En nyt oikein ole ymmärtänyt mistä olet saanut sen käsityksen, että Ruotsista tuominen olisi jotenkin vaikeampaa? Enemmänkin tuota puoltaa lyhyet välimatkat,varsin yleinen yhtenäinen talvivarustelu ja toimiminen muutenkin maassa, joka pitkälti käytännöiltään vastaa omaamme.
                        Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          Menee Ruotsiin, etsii itselle sopivan myynnissä olevan BMW:n, latoo myyjälle kruunut kouraan, tekee kauppakirjat ja ajaa autolla minne lystää. Ajaa vaikka sen sinne lauttaan ja kun pääsee Suomeen niin ottaa tullista ne siirtokilvet. Toki Ruotsalaisen auto pitää olla ajoneuvoverot maksettuna, katsastettuna ja vakuutus päällä että homma futaa. Voimassa oleva veromerkki kattaa aukottomasti nämä seikat. Eli takarekkarissa pitää olla se keskellä oleva värikäs tarra voimassa. Keskellä oleva numero kertoo kuukauden ja värikkäästä reunuksesta voi katsoa vuoden. Homma on tehty niin selkeäksi että ruotsalainenkin ymmärtää. Vuodet on erotettu eri väreillä, niin paikalliset jetsonitkin osaavat kiinnittää huomiota.

                          Eli siinä on ajoaikaa niin kauan kun tarrassa on virtaa. Iso numero 8 ja pienellä 08 kertoo että elokuuhun asti 2008 on ajoaikaa. Jos auto on seisonnassa, niin tämä numero on raaputettu pois, jonka alta paljastuu nelinumeroinen koodi jolla auton saa seisontaan.

                          Siis todella lapsellisen yksinkertaista. Ainoa tökkeröimisen paikka on todella siinä, että kun kumpikin maa haluaisi sen ruotsalaisen rekisteriotteen ilmoitusosan. Jos myyjä ei suostu antamaan sitä millään mukaan, niin kannattaa ainakin viedä se yhdessä postilaatikolle. On maan tapa. Kannattaa kuitenkin vähän vinkua sitä mukaan, lupaa vaikka antaa sen kilven nelinumeroisen tunnuksen SMS:llä kun pääsee rajalle, näin svenssoni saa auton seisontaan ja katkaisee kaikki maksut. Itse Pääsee sitten AKE:n kanssa naurettavan helpolla. Mutta kyllä ne asiat silti sujuu vaikka se ilmoitusosa Vägerketille päätyy.

                          Comment

                          • jyrbba69
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2008
                            • 2394
                            • Kouvola

                            Tuntuu kyllä olevan vaikeaa löytää oikeanlaista vehjettä tuolta saksastakaan. Aina jokin ei tunnu natsaavan, vai onkohan mulla liian tiukat kriteerit :think.

                            E39 kriteerit:

                            2.8 / 2.5 motti
                            Tumma nahkasisusta
                            Tumma väri
                            Ilmastointi
                            steppi
                            plussaa tietty ois monitoimiratti, automaatti-ilmastointi jne.

                            323 / 328 sedan / coupe kriteerit aika lailla samat, paitsi manuaaliaskilla ja sporttijakkaroilla.

                            Ei tunnu löytävän tämmöisiä yksilöitä millään, kaikki ovat osoittautuneet pommeiksi

                            Onkos MayheM jo löytäny omaa yksilöään? Omaa etsin münchenin lähistöltä, budjettina alle 11000€ saksassa.
                            2015 AMG GTS
                            -----------------------------

                            www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                            [email protected]

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by jyrbba69 View Post
                              Tuntuu kyllä olevan vaikeaa löytää oikeanlaista vehjettä tuolta saksastakaan. Aina jokin ei tunnu natsaavan, vai onkohan mulla liian tiukat kriteerit :think.

                              E39 kriteerit:

                              2.8 / 2.5 motti
                              Tumma nahkasisusta
                              Tumma väri
                              Ilmastointi
                              steppi
                              plussaa tietty ois monitoimiratti, automaatti-ilmastointi jne.

                              323 / 328 sedan / coupe kriteerit aika lailla samat, paitsi manuaaliaskilla ja sporttijakkaroilla.

                              Ei tunnu löytävän tämmöisiä yksilöitä millään, kaikki ovat osoittautuneet pommeiksi

                              Onkos MayheM jo löytäny omaa yksilöään? Omaa etsin münchenin lähistöltä, budjettina alle 11000€ saksassa.
                              No kyllähän tuommosia on Saksa täynnä. Tosin tuo sun budjetti voi asettaa rajotteita. Ilmasiahan ne eivät ole sielläkään.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • 10+
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2084
                                • Nivala

                                Originally posted by teropa View Post
                                No kyllähän tuommosia on Saksa täynnä. Tosin tuo sun budjetti voi asettaa rajotteita. Ilmasiahan ne eivät ole sielläkään.

                                Tero
                                Samaa mieltä, kyllä tollasia tuntus löytyvän :think
                                E39 M5 -00

                                Ex E60 530Da M-Sport -04
                                Ex E39 M5 -00
                                Ex E39 M5 -00 Individual
                                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                                Ex E36 3.0 M3 -93
                                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                                Ex E36 3.2 M3 -97
                                Ex E36 2.5 Coupe -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎