Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7456
    • Oulu

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Petri tarkoitti varmaan konehuonetta katsottaessa...?
    Originally posted by Risto113 View Post
    joo, ok, mun moka.
    En, kun tarkoitin juuri auton suhteen, mutta kirjoitin väärin. Eli ihan mun moka.

    Originally posted by Hemi View Post
    ...ja niinhän se oli, että auton vasen+oikea tarkastellaan AINA kuskin pukilla istuen.
    Näin juuri yritin ajatella kun kirjoitin ja silti meni väärin.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • H3nri
      Newbiemmer
      • Nov 2007
      • 27

      Originally posted by Hemi View Post
      Kerrataan. Eli 9/98 singlevanos m52 koneisissa jäähdyttäjän korkki löytyy kiiteästi jäähdyttäjän vasemmasta kulmasta(siis kuskin puolelta), kun taas 9/98-eteenpäin m52TU/m54 tuplavanosmoottorisista irroitettavasta paisuntasäiliöstä jäähdyttäjän OIKEASTA kulmasta(siis apumiehen puolelta).

      ...ja niinhän se oli, että auton vasen+oikea tarkastellaan AINA kuskin pukilla istuen.
      Onko kasikoneelliseen tehty vastaava päivitys? Mikäli on, miten tunnistaa uusi ja vanha malli?

      Comment

      • untamokuikka
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 59
        • keski-suomi

        http://www.nettiauto.com/viewVehicle...=Hae+%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@id_vehicle_type=@id_ make=8@id_model=2935@id_car_type=@id_fuel_type=@id _gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=2000@yto=2000@engine From=@engineTo=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicil e=@search=Hae+%3E%3E

        Comment

        • juu-das
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 756
          • Kuopio

          Originally posted by H3nri View Post
          Onko kasikoneelliseen tehty vastaava päivitys? Mikäli on, miten tunnistaa uusi ja vanha malli?
          moottorin muovisuojassa on ero josta tunnistaa, vanhemmasssa koppa on täysin symmetrinen ja uudemmassa on öljytikun kohdalla syvennys.

          kasissa päivitys ei ole vastaava, mutta jotain eroa ainakin ohjelmallisesti on??
          teho ja vääntö ainakin kasvanut..
          Last edited by juu-das; 09-02-2008, 23:18.

          Comment

          • Fallu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1780
            • oulu

            mites luotettavia pelejä on tommoset e39 525tds?
            |Sotkamo Connection|

            Originally posted by Eetu
            Dry vodka auttaa tähänkin.

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19178
              • -

              Originally posted by walle View Post
              mites luotettavia pelejä on tommoset e39 525tds?
              Itse en pitäisi tuota 525tds:n moottoria ihan älyttömän luotettavana. Apulaitevikoja ehkä vähemmän, kuin 530d mallissa, mutta peruskone ei yhtä kestävä. Samoin 525tds:n automaattilaatikko taitaa olla aina vanhempaa mallia, eli steptronicia ei saa kyseisen moottorin yhteyteen.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • MayheM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 521
                • Oulu

                Threadin aloittajana otan vapauden heittää väliin yhden off topic -kyssärin. Eli jos tuon E39:n sijaan miettisi E46:sta (323/328), niin onko jo ihan ensimmäisissä -98 E46:ssa ne tuplavanoskoneet, vai tuleeko ne mukaan vasta myöhemmin? Onko tossa nyt muuta miksi pitäis harkita kahdesti ennenkuin upottaa rahansa -98 E46:een?
                BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                Comment

                • valtti81
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 399
                  • karvia

                  530i

                  noniin itte tätä threadia seuranneena niin voisin heittää kans muutaman vinkin e39:stä. Itte pähkäilin kans että 528 tai 523 olis kova sana noitten e36 jälkeen ja molempien koeajon jälkeen rupesin jo vähä järkeileen että piru onko niis ny rahalle vastinetta ku jotenkin olin odottanu enemmän. no asia hautu muutaman päivä ja sitte huomasin nettiautos 530 bensa m-sportin ja rupesin tyrkyttään piruuttani vanhaa muovicoupeeni vaihdos ja sille näytetttiin vihreetä valoo. no ei kun koeajolle ja täytyy kyl sanoo että sen jälkeen en enää sitte muuta järkeillykkää. Seuraavana aamuna pankkiin lakki kouras ja m-sportti kotio!!! on kyllä sairaan hyvä auto varrattuna ei facelifteihin verrattuna että mieluummin jos rahkeet riittää niin mieluummin maksaa vähä enemmän.. kulutus on saatanan vähästä (160km maantietä rajotusten mukaan keskikulutus7.2) ja voimaa on ihan eri malliin ku 523 tai 528 malleis. Mielestäni auto on äärettömän hiljanen ja jotenkin vaan niin tautisen jämäkkä ajaa että hymy on niin leviä ettei autoon meinaa mahtua Ja se tila mitä autos on sisätilois niin en enää ikinä aio ostaa 3 srj autoo...
                  Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                  ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                  Älä lue historiaa, tee sitä !!

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    Originally posted by valtti81 View Post
                    noniin itte tätä threadia seuranneena niin voisin heittää kans muutaman vinkin e39:stä. Itte pähkäilin kans että 528 tai 523 olis kova sana noitten e36 jälkeen ja molempien koeajon jälkeen rupesin jo vähä järkeileen että piru onko niis ny rahalle vastinetta ku jotenkin olin odottanu enemmän. no asia hautu muutaman päivä ja sitte huomasin nettiautos 530 bensa m-sportin ja rupesin tyrkyttään piruuttani vanhaa muovicoupeeni vaihdos ja sille näytetttiin vihreetä valoo. no ei kun koeajolle ja täytyy kyl sanoo että sen jälkeen en enää sitte muuta järkeillykkää. Seuraavana aamuna pankkiin lakki kouras ja m-sportti kotio!!! on kyllä sairaan hyvä auto varrattuna ei facelifteihin verrattuna että mieluummin jos rahkeet riittää niin mieluummin maksaa vähä enemmän.. kulutus on saatanan vähästä (160km maantietä rajotusten mukaan keskikulutus7.2) ja voimaa on ihan eri malliin ku 523 tai 528 malleis. Mielestäni auto on äärettömän hiljanen ja jotenkin vaan niin tautisen jämäkkä ajaa että hymy on niin leviä ettei autoon meinaa mahtua Ja se tila mitä autos on sisätilois niin en enää ikinä aio ostaa 3 srj autoo...
                    Siinäpä se kiteytyy... Facelifti bensa, 530 tai 540 on makoisia malleja. 530 noista ehkä tasapainoisin.

                    Itellä on 525iA ja ehkä se jossain vaiheessa vielä pykältyy tuohon 530iA:han.

                    Onnea uudelle autolle !

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 942
                      • Espoo

                      Originally posted by teropa View Post
                      Siinäpä se kiteytyy... Facelifti bensa, 530 tai 540 on makoisia malleja. 530 noista ehkä tasapainoisin.

                      Itellä on 525iA ja ehkä se jossain vaiheessa vielä pykältyy tuohon 530iA:han.
                      Ääni 530i(A):lle edes ajamatta muita. Tämä vain kulutuksen perusteella. Minä en saa sitä nyt talvellakaan viemään yli 12l/100 kehä-I:sen sisäpuolisessa veivauksessa. Mitä olen lukenut kulutus ym. threadeista, niin ei pienemmät juuri vähemmällä mene. Ja itselläni on siis automaatilla ja kulutukset mitattu tankkauksista.
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • NikitaT
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 426
                        • Espoo

                        ite ostin tos 2½ viikkoo sitten pre facelift 528IA:n aj 170tkm ja saatanan hyvässä kunnossa muutenkin alle 10k. Ainakin perstuntumalla paljon parempi ajaa kun saman vuoden 523iA.

                        eli 528:lle ääni

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Ääni 530i(A):lle edes ajamatta muita. Tämä vain kulutuksen perusteella. Minä en saa sitä nyt talvellakaan viemään yli 12l/100 kehä-I:sen sisäpuolisessa veivauksessa. Mitä olen lukenut kulutus ym. threadeista, niin ei pienemmät juuri vähemmällä mene. Ja itselläni on siis automaatilla ja kulutukset mitattu tankkauksista.
                          ....kuitenkin jonkin verran pienemmällä...

                          Comment

                          • kosti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1713
                            • Vantaa/Lappeenranta

                            Sokea en ole, joten nettiautoa kyllä voin lukea, mutta..

                            Lieneekö tässä topicissa jo käsiteltykin, mutta saako nykyään alle 10ke:llä toimivaa e39:iä? Tällöin toki puhutaan lähinnä 523:sta ja 528:sta ja sanomattakin selvää että vm.96-98. Tuossa vaan tuumailin, että tuollainen saattaisi hyvänä välimallina meikäläisellä mennä ennen suurempia sijoituksia.
                            Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by kosti View Post
                              Sokea en ole, joten nettiautoa kyllä voin lukea, mutta..

                              Lieneekö tässä topicissa jo käsiteltykin, mutta saako nykyään alle 10ke:llä toimivaa e39:iä? Tällöin toki puhutaan lähinnä 523:sta ja 528:sta ja sanomattakin selvää että vm.96-98. Tuossa vaan tuumailin, että tuollainen saattaisi hyvänä välimallina meikäläisellä mennä ennen suurempia sijoituksia.
                              Moi,

                              523:sena saa kyllä alle kympin...

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • E39-530A
                                BTCF Member
                                • Feb 2007
                                • 942
                                • Espoo

                                Originally posted by Hemi View Post
                                ....kuitenkin jonkin verran pienemmällä...
                                Toki. Mutta tarjolla olevaan voimaan nähden kuitenkin hyvä suoritus.
                                E92 335iA -08

                                ---
                                ex E34 540iA -93
                                ex E90 325iA -05
                                ex E39 530iA -00
                                ex Toyota Avensis
                                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎