Originally posted by V-Power
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BMW View Postjuu ja kasikoneen vääntökäyrä on todella makee, tomaatti alkaa hosumaan helposti siinä missä MTllä voi vedättää nilkka suorassa pieniltäkin rundeilta...
Tietääkö joku eroja e39 540i 6-v sedanin ja touringin välillä,miten paljon tuo isompi kori vaikuttaa kiihtymiseen 0-100 :thinkE36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by V-Power View PostTuolla omalla kun on tottunut köröttelemään niin se tuntuu,ettei se nyt ihmeellisesti mene,mutta kun nyt viikolla tuli ajeltua S80 Volvolla n.150km niin voi helvata miten mopo se oli,kummiski 2,4 tosin ilman ahdinta..
Tietääkö joku eroja e39 540i 6-v sedanin ja touringin välillä,miten paljon tuo isompi kori vaikuttaa kiihtymiseen 0-100 :think
Comment
-
-
e39 528i man. -96 oli ennen ja nyt e39 540iA -97 ja ero on minun subjektiivisen näkemyksen mukaan varsin selvä! V8 on aivan verraton ja tuo steppi on niin loistojuttu että...
Toki pidin kyllä tuon suoran kutosenkin suorituskyvystä käytännössä paljonkin ja kulutuskin on n.4l keskikulutuksessa pienempi. Mutta maksan mieluusti vähän enemmän siitä mahdollisesta vaivattoman vauhdin hurmasta mitä V8:ssa on mahdollista välillä väläyttääBMW i4M50
Comment
-
-
Heti alkuun anteeksi rankka humalatilamutta tästähän saatiin aikaiseksi kunnon kina
V8 vs L6
Tosta Bemu2000:n X5:sta sen verran että eikö toi neliveto hieman anna etua kun multa ainakin loppuu pito tosta takatuupparista huolimattomalla lähdöllä. Sen luulisi kompensoivan tuota painoeroa. Tästä ei ole minkäänlaisia kokemuksia mutta olisi kiva joskus testata!
Joo-jooooo
Mutta tosta vielä että jos stripillä haluaa pudottaa sekunnin pois ajasta niin siihen ei riitä mikään 20 hv tai 50 Nm eli mikä kellossa on vain sekunti on tosielämässä paljon enemmän VÄÄNTÖÄ! Tosiasia on että V-moottorista vääntö on paljon helpompi puristaa asfalttiin kuin kutosesta. Ahtimella sitä on suht helppo lisätä mutta sitä ei ole E39:iin tarjolla, paitsi nahkamäntiin. Ja tämähän tekee asian mielenkiintoiseksi koska nekin taitavat tarjota rivakamman kyydin kuin normi bensa kuutoset juurikin tämän isomman väännön takia. Numeerisia tietoja ei ole tarjota mutta 528:lla tuli turpaan kun arvokkaasti harmaantunut herrasmies potkaisi 530:sen nakun laukkaansigpic
Comment
-
-
Originally posted by UGH! View PostHeti alkuun anteeksi rankka humalatilamutta tästähän saatiin aikaiseksi kunnon kina
V8 vs L6
Tosta Bemu2000:n X5:sta sen verran että eikö toi neliveto hieman anna etua kun multa ainakin loppuu pito tosta takatuupparista huolimattomalla lähdöllä. Sen luulisi kompensoivan tuota painoeroa. Tästä ei ole minkäänlaisia kokemuksia mutta olisi kiva joskus testata!
Joo-jooooo
Mutta tosta vielä että jos stripillä haluaa pudottaa sekunnin pois ajasta niin siihen ei riitä mikään 20 hv tai 50 Nm eli mikä kellossa on vain sekunti on tosielämässä paljon enemmän VÄÄNTÖÄ! Tosiasia on että V-moottorista vääntö on paljon helpompi puristaa asfalttiin kuin kutosesta. Ahtimella sitä on suht helppo lisätä mutta sitä ei ole E39:iin tarjolla, paitsi nahkamäntiin. Ja tämähän tekee asian mielenkiintoiseksi koska nekin taitavat tarjota rivakamman kyydin kuin normi bensa kuutoset juurikin tämän isomman väännön takia. Numeerisia tietoja ei ole tarjota mutta 528:lla tuli turpaan kun arvokkaasti harmaantunut herrasmies potkaisi 530:sen nakun laukkaan
Tuossa mennään urku auki kunhan lähdetään hieman varoen ja vettä sataa ku esterin perseestä. Ei juuri sudi.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKerrotko hieman tarkemmin?Vanhoja katiskoja.
Comment
-
-
Originally posted by Delphin View PostJos otetaan esim. kaupunkiajo vertailukohteeksi. 325:lla on hyvin vaikea saada alle 13 kulutusta ja alakierroksilla ei ole ole vääntöä ja tehot löytvät 3500 jälkeen, kun 528 et saa 10 l rikki. 528 koneessa vääntö alkaa heti ala kierroksilta ja mitään suurempia tehopiikkejä millään kierrosluvulla ei tule. Mikä saattaa tuntua laiskalta vaikka ei sitä ole.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostMinä en omista E39 540 mallia, enkä ole koskaan sellaista omistanutkaan. Silti ei ole mitään hankaluuksia myöntää, että käytännön suorituskyky on aivan eri luokkaa, kuin mopomalleilla! Kyllähän nuo pienemmätkin mallit tarvittaessa kiihtyy pikku nopeuksissa, mutta edellyttää kierroksien käyttöä ja kaasu pohjassa huudattamista!tuli muuten käytyä vetämässä X5:llä pari tempes gt kellotusta... 6,9s ja 7,5s välillä oli ajat, että kyllähän se malmikasakin liikkuu näköjään
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostJollei hiekasta tms. lumesta puhuta, niin kyllä kitkalukolla hyvin löytyy pitoa.
Originally posted by Delphin View PostJos otetaan esim. kaupunkiajo vertailukohteeksi. 325:lla on hyvin vaikea saada alle 13 kulutusta ja alakierroksilla ei ole ole vääntöä ja tehot löytvät 3500 jälkeen, kun 528 et saa 10 l rikki.
Originally posted by bemu2000 View Posttuli muuten käytyä vetämässä X5:llä pari tempes gt kellotusta... 6,9s ja 7,5s välillä oli ajat, että kyllähän se malmikasakin liikkuu näköjään
Kaikinpuolin tuon X5 mallin suorituskyky on kuitenkin heikompi, kuin 540 mallien. Vaikka onkin painavaksi maasturiksi varsin ripeä ja suorituskyky varmasti "täysin riittävä" normaaliin käyttöön.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostJaa niinhän se olikin, ei noihin E39 tosiaan saanutkaan kitkalukkoa. Todella omituista mun mielestäAll good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View Postmikä lienee ollut kitkalukon hinta kun aika niitä non-äMmäläisistä löytyy... varmaan toista tuhatta eskobaria.
Tuskin on monessakaan sitä jälkiasennettua lukkoa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment