Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?

    Moi,

    Laitan vielä oman tredin kuitenkin tälle aiheelle.

    Eli tavoitteena olisi saada tuon orkkis M-Sport II -alustan tilalle jotain, joka:

    - olisi yhtä matala (ei matalampi eikä korkeampi, vaan ~yhtä matala)
    - olisi vähemmän pintakova (ei joka saamarin kivi tuntuisi takalistossa)
    - olisi abaut yhtä tiukka kuin M-sport tai M-sport II, mutta vähän pehmeämpi tai kokonaismukavampi kuin M-sport II. Eli jämäkkyyttä saa ja pitää olla, mutta ei ihan niin paljon kuin tuossa nykyisessä nyt on. Oulun kaduilla tuon kanssa ajaminen ei ole mukavaa.

    Onko tuommosta alustaa olemassakaan?? Jos on, mikä se voisi olla. Tarkatkin tiedot ja ostopaikat kiinnostaa tietysti kovasti.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Polar
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2045
    • Espoo

    #2
    En kyllä tiedä mikä M-sport alusta sun autossa on, jos se kerran pintakova on.

    Taitaa olla ainoa vaihtoehto vaihtaa normaalialusta tilalle, tai vaihtaa ranskalaiseen
    Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
    - Official member of Team Järki & Kohtuus -
    - You gotta pay to play -

    Comment

    • juster
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 624

      #3
      Ehdot täyttää muun paitsi korkeuden osalta, BMW:n EDC- alusta. Mukavuus ja ajo-ominaisuudet samassa paketissa.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        #4
        Ehjä E39:n M-sport II alusta ei kyllä ole huono ajaa. Oletko miettinyt, että ehkä alustassasi on jotain vikaa? Minkälaisilla renkailla ja rengaspaineilla ajat? Onko varmasti kaikki puslat ja nivelet ehjät? Jollakin pilipali pehmellä tarvike jousisarjalla saat melko varmasti pehmeämmän kyydin, mutta samalla ajo-ominaisuudet kärsii. Tai voithan aina kokeilla vaihtaa vakiojouset tilalle. Pehmeämmät iskarit?

        Olisiko kuitenkin helpointa vaikka muuttaa sellaiseen kaupunkiin, jossa kadut on siinä kunnossa, että normaali autoilla pystyy ajamaan?
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          No en nyt odottanut mitään vittuiluja kuitenkaan täällä saavani, mutta oli vissiin liian paha vastustaa kiusausta? En ole vaihtamassa ranskalaiseen, enkä muuttamassa kaupungista auton alustan vuoksi.

          Olen tietysti miettinyt, että alusta ei ole kunnossa. Siitä olen kysellyt jo toisaalla. Pajalle auton kanssa perjantaina, jospa siellä jotain selviäisi.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Nakke
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 523

            #6
            Eipä muuta, kun jäykkyys säädettävät iskarit joka kulmaan, niin sillä sen kovuuden saa säädettyä.
            BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
            Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

            EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7458
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Juhis View Post
              Minkälaisilla renkailla ja rengaspaineilla ajat?
              Samaa kyselin jo tuolla toisessa threadissa ja sain vastauksen:
              Originally posted by teropa View Post
              edit: hp4 235/45 r17
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by Nakke View Post
                Eipä muuta, kun jäykkyys säädettävät iskarit joka kulmaan, niin sillä sen kovuuden saa säädettyä.
                eipä se paljon auta, jos jouset on liian kovat.

                eikös täällä H&R jousia ole mainostettu mukaviksi...
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Juhis View Post
                  Olisiko kuitenkin helpointa vaikka muuttaa sellaiseen kaupunkiin, jossa kadut on siinä kunnossa, että normaali autoilla pystyy ajamaan?
                  Ulkomaille lähtö taitaa sitten olla edessä...?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • juu-das
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 756
                    • Kuopio

                    #10
                    onhan se m-sport I ainakin paljon pehmeämpi mutta samalla korkeudella, laita semmonen setti?

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by juu-das View Post
                      onhan se m-sport I ainakin paljon pehmeämpi mutta samalla korkeudella, laita semmonen setti?
                      Tämä on ihan varteenotettava vaihtoehto. M-sport I ei ollut minusta yhtään epämukava arkiajossa.

                      H&R:n jouset tuntuivat Clavurionin autossa kivalle. Mitkähän iskarit sillä mahtaa olla...

                      Oisko H&R jouset ja jotkut säädettävät iskarit sitten yksi optio kans itelle.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        #12
                        mulla on kanssa omassani H&R:n vieterit ja vakioiskarit. M-sportiin verrattuna
                        on mukavempi, ei niin pintakova ja korkeus aikalailla sama.

                        Comment

                        • 5er
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 208
                          • Savo

                          #13
                          Ostat H&R:n 30/15 jouset ja isket ne nykyisiin pumppuihin jos ne vaan on kunnossa.
                          Onko M-Sport I/II iskunvaimentimilla sitten eroa?

                          < H&R 30/15 + Boge M-Sport
                          Last edited by 5er; 22-01-2008, 16:52.
                          ex E60 530iA -07 M-Sport
                          ex E39 528iA -99

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by exodus View Post
                            mulla on kanssa omassani H&R:n vieterit ja vakioiskarit. M-sportiin verrattuna
                            on mukavempi, ei niin pintakova ja korkeus aikalailla sama.
                            Hei voisitko mitata paljoko on eessä ja takana korkeus pyörän keskiöstä lokarin kaareen? Tai oisko kuvia autosta?

                            Mites ajo-ominaisuudet??

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • juu-das
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 756
                              • Kuopio

                              #15
                              Originally posted by 5er View Post
                              Ostat H&R:n 30/15 jouset ja isket ne nykyisiin pumppuihin jos ne vaan on kunnossa.
                              Onko M-Sport I/II iskunvaimentimilla sitten eroa?
                              kakkoset on jäykemmät, ainakin omalta perstuntumalta

                              ulosjoustoakin ehkä vähemmän:think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎