Originally posted by _nixu_
View Post
E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?
Collapse
X
-
Parhaan kompromissin osalta olisin itsekin taipuvainen yhdistelmään H&R jouset ja M-sport iskarit. Ongelma noiden H&R jousien kanssa vaan on tahtonut olla se, että todellinen madallus jää oikeasti nähtäväksi vasta asennuksen jälkeen.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostIlmeisesti jousi on syyllinen pintakovuuteen, ei niinkään iskari.
Tasonsäädöstä en aio luopua joten vieterit ei tule kysymykseen, ajatus oli tosiaan kysellä josko normitouringin ilmajousi olisi pehmeämpi kuin tehtaalla madalletun, joku syy kai siihen on että osanumero on eri ja jouset ovat ulkoisestikin aivan eri näköiset vaikka säätövara molemmissa riittää kyllä kaikkiin mahdollisiin alustan korkeuksiin?2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostTasonsäädöstä en aio luopua joten vieterit ei tule kysymykseen, ajatus oli tosiaan kysellä josko normitouringin ilmajousi olisi pehmeämpi kuin tehtaalla madalletun, joku syy kai siihen on että osanumero on eri ja jouset ovat ulkoisestikin aivan eri näköiset vaikka säätövara molemmissa riittää kyllä kaikkiin mahdollisiin alustan korkeuksiin?
Comment
-
-
M-sport-iskarit halvimmalla
Motonet ei ainakaan Oulussa myy enää Sachs Advantageja 150 euron kappalehintaan. Halvimmat löytyy ainakin oman surffailun mukaan ebay.de/Italiasta. Esim. etuiskarit: http://www.ebay.de/itm/556834-Stosda...ht_2617wt_1152 eli 124 euroa kipaleelta.
Itse kokeilen comboa uudet oem-iskarit + Eibach pro-kit. Toivon mukaan pintakovuus poistuu noiden ei-OEM-jousien myötä.
Comment
-
-
Originally posted by Siankarlo View PostJoo, iskarit uusittiin normialustan iskareiksi samalla kun alusta nostettiin normikorkeudelle.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostMotonet ei ainakaan Oulussa myy enää Sachs Advantageja 150 euron kappalehintaan. Halvimmat löytyy ainakin oman surffailun mukaan ebay.de/Italiasta. Esim. etuiskarit: http://www.ebay.de/itm/556834-Stosda...ht_2617wt_1152 eli 124 euroa kipaleelta.
Itse kokeilen comboa uudet oem-iskarit + Eibach pro-kit. Toivon mukaan pintakovuus poistuu noiden ei-OEM-jousien myötä.
Puolasta löytyy myös, tuolla on muitakin merkkejä tarjolla.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View Posthttp://e-autoparts.pl/zawieszenie-am...c-200_201.html
Puolasta löytyy myös, tuolla on muitakin merkkejä tarjolla.
Comment
-
-
Olen tilannut nyt tuolta pari kertaa osia ja olen ollut tyytyväinen. Todell halvat hinnat, nopea toimitus ja iso valikoima. Suosittelen. Tilannut muun muassa E39 M-Sport etiskarit hintaan 132 €/kpl ja kaikki pohjaanlyöntikumit ja pölysuojat Sachsia alta kahden kympin sarja. Toisessa tilauksessa tilasin Febin reaktiotangot kumiheloineen muistaakseni 65 € kappalehintaan. Liike on myös Saksan ebayssä ja siellä niillä on monesti tuotteita vielä halvemmalla kuin nettisivuillaan. Hakuja voi suorittaa BMW-osanumeroilla tai osavalmistajien numeroilla.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostTuohan on mielenkiintoinen kauppa! Tuolta löytyy vaikka mitä ja hinnat ovat monesti halvemmat kuin olen muualta löytänyt. Oletko tilannut tuolta? Ainakin nuo toimittaa edullisesti myös Suomeen. Taidanpa tilata tuolta etupään hilut :think.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOnko sulla takana kuitenkin tasonsäätöiskarit? Eli ei-sport, kyllä-tasonsäätö? Vaihda ne tavallisiin rautajousisen iskareihin, niiden pitäisi olla pehmeämmät. Kohta selviää kun saan omani pajalle.2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostIlmeisesti jousi on syyllinen pintakovuuteen, ei niinkään iskari.:think
btw. M-sport iskareissa oli heti toiminnallinen ero kun niitä käsin testaili, eli ne tarrasivat huomatavasti lujempaa ylösjoustoon kuin nuo sachs touringit.Last edited by cba; 10-09-2012, 23:42.
Comment
-
-
Tuossa pitää myös huomioda, että kuinka vanhat ne m-sport iskarit on. Eivät välttämättä toimi enään niinkuin uudet jos verrataan uusiin perusmallin iskareihin. Itsellä ainakin tuntuu olevan melko herkkä kaikille epätasaisuuksille tiessä oma vessa, heti tuntuu läpi kaikki. Iskarit voi olla itselläkin jo vaihtoiässä.
Kaverilla on perusmallin e39, jossa on ilmeisesti kuitenkin jotku madallusjouset, koska auto on samalla korkeudella oman e39 kanssa. Kaverin e39 on kuitenkin huomattavasti mukavampi ajaa kun alusta ei tärähtele jokaiseen koloon ja poikkisaumaan.
Varmuutta iskareiden kunnosta ei taida saa kuin irrottamalla iskarit? Ainakin yläpää pitäisi aukaista, että saisi painettua iskarin varren pohjaan ja katsottua miten se palautuu.Last edited by Antsah; 11-09-2012, 09:13.
Comment
-
Comment