memebuy23buy

E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #76
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Niinpä kait tuo on. H&R jouset alle niin pintakovuus poistuu eikä tule maasturia
    Mutta sitten menee matalammaksi kuin m-sport, eikä kovin halpoja jousia...

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #77
      Entäs nuo Koni FSD iskarit? Ilmeisesti nekään ei ole täydelliset? Sitten oli vielä joku sähköllä säätyvä sarja, mikä se nyt olikaan..?
      E39 528iA

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        #78
        Parhaan kompromissin osalta olisin itsekin taipuvainen yhdistelmään H&R jouset ja M-sport iskarit. Ongelma noiden H&R jousien kanssa vaan on tahtonut olla se, että todellinen madallus jää oikeasti nähtäväksi vasta asennuksen jälkeen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Siankarlo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 133
          • Helsinki

          #79
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Ilmeisesti jousi on syyllinen pintakovuuteen, ei niinkään iskari.
          Joo, iskarit uusittiin normialustan iskareiksi samalla kun alusta nostettiin normikorkeudelle. Alla kuitenkin vielä S227a -option mukana tehtaalta tulleet ilmajouset.

          Tasonsäädöstä en aio luopua joten vieterit ei tule kysymykseen, ajatus oli tosiaan kysellä josko normitouringin ilmajousi olisi pehmeämpi kuin tehtaalla madalletun, joku syy kai siihen on että osanumero on eri ja jouset ovat ulkoisestikin aivan eri näköiset vaikka säätövara molemmissa riittää kyllä kaikkiin mahdollisiin alustan korkeuksiin?
          2012 F11 530DAt Xdrive
          Ex 2002 E39 530DAt

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #80
            Originally posted by Siankarlo View Post
            Tasonsäädöstä en aio luopua joten vieterit ei tule kysymykseen, ajatus oli tosiaan kysellä josko normitouringin ilmajousi olisi pehmeämpi kuin tehtaalla madalletun, joku syy kai siihen on että osanumero on eri ja jouset ovat ulkoisestikin aivan eri näköiset vaikka säätövara molemmissa riittää kyllä kaikkiin mahdollisiin alustan korkeuksiin?
            Kokeile ja kerro sitten. Ostan samanlaiset jos toimii.

            Comment

            • Vesa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 363
              • Oulu

              #81
              M-sport-iskarit halvimmalla

              Motonet ei ainakaan Oulussa myy enää Sachs Advantageja 150 euron kappalehintaan. Halvimmat löytyy ainakin oman surffailun mukaan ebay.de/Italiasta. Esim. etuiskarit: http://www.ebay.de/itm/556834-Stosda...ht_2617wt_1152 eli 124 euroa kipaleelta.

              Itse kokeilen comboa uudet oem-iskarit + Eibach pro-kit. Toivon mukaan pintakovuus poistuu noiden ei-OEM-jousien myötä.
              Nykyiset:
              BMW F11 535DA xDrive -15
              Toyota Yaris Hybrid -20

              Exiä noin 60 kpl...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #82
                Originally posted by Siankarlo View Post
                Joo, iskarit uusittiin normialustan iskareiksi samalla kun alusta nostettiin normikorkeudelle.
                Onko sulla takana kuitenkin tasonsäätöiskarit? Eli ei-sport, kyllä-tasonsäätö? Vaihda ne tavallisiin rautajousisen iskareihin, niiden pitäisi olla pehmeämmät. Kohta selviää kun saan omani pajalle.

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by Vesa View Post
                  Motonet ei ainakaan Oulussa myy enää Sachs Advantageja 150 euron kappalehintaan. Halvimmat löytyy ainakin oman surffailun mukaan ebay.de/Italiasta. Esim. etuiskarit: http://www.ebay.de/itm/556834-Stosda...ht_2617wt_1152 eli 124 euroa kipaleelta.

                  Itse kokeilen comboa uudet oem-iskarit + Eibach pro-kit. Toivon mukaan pintakovuus poistuu noiden ei-OEM-jousien myötä.


                  Puolasta löytyy myös, tuolla on muitakin merkkejä tarjolla.

                  Comment

                  • Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

                    #84
                    Originally posted by Antsah View Post
                    http://e-autoparts.pl/zawieszenie-am...c-200_201.html

                    Puolasta löytyy myös, tuolla on muitakin merkkejä tarjolla.
                    Tuohan on mielenkiintoinen kauppa! Tuolta löytyy vaikka mitä ja hinnat ovat monesti halvemmat kuin olen muualta löytänyt. Oletko tilannut tuolta? Ainakin nuo toimittaa edullisesti myös Suomeen. Taidanpa tilata tuolta etupään hilut :think.
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

                    Exiä noin 60 kpl...

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #85


                      Olen tilannut nyt tuolta pari kertaa osia ja olen ollut tyytyväinen. Todell halvat hinnat, nopea toimitus ja iso valikoima. Suosittelen. Tilannut muun muassa E39 M-Sport etiskarit hintaan 132 €/kpl ja kaikki pohjaanlyöntikumit ja pölysuojat Sachsia alta kahden kympin sarja. Toisessa tilauksessa tilasin Febin reaktiotangot kumiheloineen muistaakseni 65 € kappalehintaan. Liike on myös Saksan ebayssä ja siellä niillä on monesti tuotteita vielä halvemmalla kuin nettisivuillaan. Hakuja voi suorittaa BMW-osanumeroilla tai osavalmistajien numeroilla.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        #86
                        Originally posted by Vesa View Post
                        Tuohan on mielenkiintoinen kauppa! Tuolta löytyy vaikka mitä ja hinnat ovat monesti halvemmat kuin olen muualta löytänyt. Oletko tilannut tuolta? Ainakin nuo toimittaa edullisesti myös Suomeen. Taidanpa tilata tuolta etupään hilut :think.
                        En ole tilannut, mutta kovasti suunnitellut

                        Comment

                        • Siankarlo
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 133
                          • Helsinki

                          #87
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Onko sulla takana kuitenkin tasonsäätöiskarit? Eli ei-sport, kyllä-tasonsäätö? Vaihda ne tavallisiin rautajousisen iskareihin, niiden pitäisi olla pehmeämmät. Kohta selviää kun saan omani pajalle.
                          Luulisin että on tasonsäätöiskarit. Mielenkiintoista, kerro miten käy! Jotenkin enemmän jousen kovuutta epäilen kuitenkin.
                          2012 F11 530DAt Xdrive
                          Ex 2002 E39 530DAt

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            #88
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Ilmeisesti jousi on syyllinen pintakovuuteen, ei niinkään iskari.
                            Melkein uskallan olla eri mieltä, nyt on "pappa"-iskarit edessä ja minusta kyyti pehmeni selvästi. Pajalta kotiin ajellessa ne häiritsevimmät terävät iskut olivat minusta vaimeampia. Pitää nyt kuitenkin ajella muutama päivä lisää, ettei taas persdyno kuseta :think

                            btw. M-sport iskareissa oli heti toiminnallinen ero kun niitä käsin testaili, eli ne tarrasivat huomatavasti lujempaa ylösjoustoon kuin nuo sachs touringit.
                            Last edited by cba; 10-09-2012, 23:42.

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              #89
                              Tuossa pitää myös huomioda, että kuinka vanhat ne m-sport iskarit on. Eivät välttämättä toimi enään niinkuin uudet jos verrataan uusiin perusmallin iskareihin. Itsellä ainakin tuntuu olevan melko herkkä kaikille epätasaisuuksille tiessä oma vessa, heti tuntuu läpi kaikki. Iskarit voi olla itselläkin jo vaihtoiässä.

                              Kaverilla on perusmallin e39, jossa on ilmeisesti kuitenkin jotku madallusjouset, koska auto on samalla korkeudella oman e39 kanssa. Kaverin e39 on kuitenkin huomattavasti mukavampi ajaa kun alusta ei tärähtele jokaiseen koloon ja poikkisaumaan.

                              Varmuutta iskareiden kunnosta ei taida saa kuin irrottamalla iskarit? Ainakin yläpää pitäisi aukaista, että saisi painettua iskarin varren pohjaan ja katsottua miten se palautuu.
                              Last edited by Antsah; 11-09-2012, 09:13.

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by Vesa View Post
                                Motonet ei ainakaan Oulussa myy enää Sachs Advantageja 150 euron kappalehintaan.
                                Ainakin motonetin sivuilla tuo m-sport versio on edelleen. Vai onko valmistaja vaihtunut?

                                Comment

                                Working...
                                X