Originally posted by janke
View Post
E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostNiinhän ne tolpat on muutenkin tarkoitus laittaa. Siihen hahlon levittämiseen on oma soikean muotoinen työkalukin olemassa jota käännetään 90 astetta ja levittää väliä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostVoit tehdä vastaavan pultista. Hiot jenkaosan pään litteäksi jotta se juuri mahtuu siihen hahloon ja sitten vaan käännät pulttia ja rako levenee.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo tarkoitus oli/on joku tehdä mutta olisin vain vähä kuvaa katsonut että minkä nököinen. Tuo pultti on ihan jees ratkaisu... Siis semmonen tehdään ja täytyy nyt lähteä kokeilemaan kuinka käy.
Eli näyttää aika samalta kuin joku hylsysarjan 3/8->1/4" sovitin, siitä voisi varmaan muokata melkein identtisen.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuolla on siitä piirroskuva, osanro 31 2 200 :
Eli näyttää aika samalta kuin joku hylsysarjan 3/8->1/4" sovitin, siitä voisi varmaan muokata melkein identtisen.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...ovitin-101992/Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKokeile ja kerro sitten. Ostan samanlaiset jos toimii.
Itselläni nyt siis vaihdettu auton ympäri jouset ja iskarit normialustaksi, ensimmäisen omistajan tehdastilauksen virhe on siis korjattu2012 F11 530DAt Xdrive
Ex 2002 E39 530DAt
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostOtinpa sitten eturenkaat vielä irti ja käytin nuo iskareiden kiinnityspultit löysällä. Kyllä ne tolpat vaikuttivat olevan suht. pohjassa, mutta pyörittelin niitä pari kertaa ja lopuksi tunkkasin navasta reilummin ja kiristin tiukkaan L ja R merkkien ollessa kohdallaan. En uskonut tuolla olevan juurikaan vaikutusta korkeuteen, mutta olipa kai sittenkin. Mittasin edessä navasta kaareen ennen uudelleenkiristystä 38,0 ja 38,2 cm. Nyt kävin ajamassa lenkin ja mittasin, niin vastaavat lukemat olivatkin enää 37,7 ja 37,8 cm.
Liekö sitten tämän keulan nousemisen sivuvaikutusta vai mitä, mutta tuntuu myös että keula on huomattavasti aiempaa pehmeämpi isoissa töyssyissä. Ainakin joustovaraa on nyt enemmän. Tulikohan tästä nyt mukavuusalusta? Jos taaksekin tekee samanlaisen remontin niin nouseeko peräkin vastaavasti? Ja onko sitten vielä pehmeämpi ajaa?Last edited by Petri.Kekkonen; 04-04-2014, 17:13.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
^ Laitas sivuprofiili kuvaa. Omassa myös tuo M-Sport 2 alusta ja ei sen kuulukaan olla mikään kauhean matala, ainakaan edestä.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View Postmutta tuntuu myös että keula on huomattavasti aiempaa pehmeämpi isoissa töyssyissä
Onko tuota toista tukivarren kiinnitystä hakattu lekalla?
Comment
-
-
Onhan tuota mutta jos on jossain korjaamossa vaihdettu niin ainahan ne pieksää niitä vaikkei saisi. Kerran vaihdatin yhdellä pajalla etupään niveliä ja olin menossa autoa hakemaan niin huoltomies pieksi kahdella saatanan isolla moskalla nuita kohtia just, sanoin että älä perkele niin eiku hakkaaminen jatku (ei kuulemma haittaa mitään)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikös sinun iskaritkin ollut lopussa? Testasitko niitä irrallaan?
Onko tuota toista tukivarren kiinnitystä hakattu lekalla?Last edited by Petri.Kekkonen; 06-04-2014, 17:46.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Mulla tuo keula on laskenu nyt talven aikana vielä, eikä ole enää niin korkea. En ole mitannut, mitä se nyt on. Täytyy kattoa, kun saa kesärenkaat alle taas, mutta tyytyväinen olen tuohon m-sportin etukorkeuteen, vaikka asennuksen jälkeen vaikuttikin ensin hieman korkealta. Ei osu kantteihin tai minnekään enää ja muutenkin mukavan jämäkkä / leppoinen ajaa, mihin kyllä vaikutti uudet iskaritkin tietty. Auton peräpäähän pysyi yllättävän "syvällä" ihan uusillakin m-sport jousilla ja iskareilla. Sama korkeus kuin vanhoilla eibacheilla, mitkä lähti pois.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View Post^ Laitas sivuprofiili kuvaa. Omassa myös tuo M-Sport 2 alusta ja ei sen kuulukaan olla mikään kauhean matala, ainakaan edestä.
Helmakotelon linja laskee etupäätä kohti joten kaipa tuo oikea korkeus on.
Originally posted by Bomb5 View Post... mutta tyytyväinen olen tuohon m-sportin etukorkeuteen, vaikka asennuksen jälkeen vaikuttikin ensin hieman korkealta. Ei osu kantteihin tai minnekään enää ja muutenkin mukavan jämäkkä / leppoinen ajaa, mihin kyllä vaikutti uudet iskaritkin tietty.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Mulla näyttää etupää suunnilleen samalta, mutta takapää on n. 1-2 cm syvemmällä. Helmalinja on mulla täysin vaaka-asennossa. Jännä oli siis, että väsyneiden eibachien jälkeen uusilla m-sport jousilla, kumiosilla ja super touring iskareilla korkeus pysyi käytännössä ennallaan. Vain etupää nousi n. 3 -4 cm, mitä alunperin halusinkin.Last edited by Bomb5; 18-04-2014, 12:49.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Comment