Originally posted by teropa
View Post
E39: M-sport II -alustasta pykälää mukavampaan?
Collapse
X
-
Tuohon ois mukava osallistua jos vain ehdin. Kesällä kun Clavun autolla ajoin niin ei ollut oikein röykkyä tarpeeksi tarjolla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
Onko nuo osat alkuperäisiä vai tarvikeosia? Itse en kyllä tarvikeosia (muita kuin iskarit ja jouset) tuonne laittaisi. Omaan laitoin merkkiliikkeen osia paitsi takaiskareiden "laakerit" KL-varaosista. Nekin olisi kyllä pitänyt ostaa merkkiliikkeestä, sillä kovin oli vanhoja (leiman mukaan vanhempia kuin minun auto) heidän myymät "laakerit". Tuo osahan on melkein pelkkää kumia, joten asialla voi olla merkitystä kumin ikääntymisen takia.Originally posted by teropa View PostOulun Sähködieseliltä saa melkein kaikkea:
- iskarit eteen 205e/kpl
- iskarit taakse 113e/kpl
- kumisarja eteen (pohjaanlyönti ja suojakumit) ~20e
- kumisarja taakse EI TUNNE (?????)
- tukilaakerit etuakseli ~40e/kulma
- tukilaakerit taka-akseli ~45e/kulma
Comment
-
Petri,
Tervetuloa messiin torstaina, jos mennään
.
TJJ,
Enpä tiedä nuista kumeista ja laakereista, mitä ovat. SACHS:ia ovat tietysti iskarit.
Mitenhän... jos laittais PELKÄT H&R jouset, noille paikallaanoleville M-sport II pumpuille? :think:think
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Ennen kuin alat hankkimaan uutta alustaa, kannattaa myös tarkistaa, että kaikki tukivarret ja reaktiotangot on kunnossa. Uusikaan alusta ei helpota, jos puslissa tai nivelissä on välystä. Ja katsastuksessa näiden osien pienet välykset ei todellakaan näy! Rengaspaineina suosittelisin käyttämään ihan niitä BMW:n omia suosituksia, eli niitä, jotka löytyvät kuljettajan oven läheltä koriin liimatusta tarrasta.Originally posted by teropa View PostOulun Sähködieseliltä saa melkein kaikkea:All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
ZF:n sivuilta pääset katsomaan Bogen ja Sachsin osanumeroita. Bogen "M-Sport" pumput ovat 36-A61-A ja 33-035-A. Sachsin vastaavat osanumerot: 556 834 ja 170 857.
Kyseisiä iskunvaimentimia saa motonetista tai ihan tavan varaosaliikkeistä.
Ja tosiaan kannattaa vaihtaa kaikki kumit samalla.ex E60 530iA -07 M-Sport
ex E39 528iA -99
Comment
-
Ei M-Sportin alusta kyllä mikään pinta kova ole, sulla on vaihdettu joko jouset tai iskarit sinne jotka EI ole vakiokamaa.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Tuon mahdollisuuden takia ois tosiaan kiva päästä vertaamaan että onko Terolla erituntuinen alusta kuin mulla.Originally posted by 10+ View PostEi M-Sportin alusta kyllä mikään pinta kova ole, sulla on vaihdettu joko jouset tai iskarit sinne jotka EI ole vakiokamaa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Mielenkiintoista, että foorumin nimimerkki Clavurion oli vuosi sitten täsmälleen samoin ajatuksin liikkeellä etsiessään omaan -02 530dA m-sportiinsa uutta alustaa. Koska se oli pintakova. Ja tiedän varmuudella, että Tonin autossa oli orig m-sport paikallaan.Ei M-Sportin alusta kyllä mikään pinta kova ole, sulla on vaihdettu joko jouset tai iskarit sinne jotka EI ole vakiokamaa.
Subjektiiviset mielipiteet on just niitä...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
Itellä tossa 535 on m-sport alusta mielestäni hieman ''pehmeämpi'' kuin m-sport II alusta mitä olen vertaillut kun ajanut omaa ja kaverin jossa tuo II alusta-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
Originally posted by ongelmalapsi View PostItellä tossa 535 on m-sport alusta mielestäni hieman ''pehmeämpi'' kuin m-sport II alusta mitä olen vertaillut kun ajanut omaa ja kaverin jossa tuo II alusta
Mistäs nuo alustat erottaa toisistaan? Onko jousissa jokin merkintä, ja onko iskarit kuitenkin samat?
Comment
-
Helpoiten kun merkkiliikkeestä haet varustelistan...-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
No voihan nyt vitaalis.
Kävin äsken ajamassa kaverin 530d:tä, jossa M-sport II myös. Aivan eri peli kuin tuo minun auto. Toisinsanoen: joko omassa autossa alusta on paljon ehjemmässä kunnossa kuin kaverin autossa, koska oma auto on tasan kivireki verrattuna tuohon kaverin autoon. Taikka sitten omassa autossani ei ole M-sport II alusta enää paikallaan. Veikkaan jälkimmäistä.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
eikös niissä jousissa ole mitään tietoja? merkkiä, numerosarjaa ym.?Originally posted by teropa View PostNo voihan nyt vitaalis.
Kävin äsken ajamassa kaverin 530d:tä, jossa M-sport II myös. Aivan eri peli kuin tuo minun auto. Toisinsanoen: joko omassa autossa alusta on paljon ehjemmässä kunnossa kuin kaverin autossa, koska oma auto on tasan kivireki verrattuna tuohon kaverin autoon. Taikka sitten omassa autossani ei ole M-sport II alusta enää paikallaan. Veikkaan jälkimmäistä.
Tero
Comment
-
Taitaa 530d:n moottori olla painavampi joka taatusti muuttaa ajotuntumaan.Originally posted by teropa View PostNo voihan nyt vitaalis.
Kävin äsken ajamassa kaverin 530d:tä, jossa M-sport II myös. Aivan eri peli kuin tuo minun auto. Toisinsanoen: joko omassa autossa alusta on paljon ehjemmässä kunnossa kuin kaverin autossa, koska oma auto on tasan kivireki verrattuna tuohon kaverin autoon. Taikka sitten omassa autossani ei ole M-sport II alusta enää paikallaan. Veikkaan jälkimmäistä.
Tero
Comment
-
Eikös tuon tiedä myös ihan vuosimallin mukaan, eli uudemmissa (onko se sitten 9/98 jälkeen?) on aina M Sport II.Originally posted by ongelmalapsi View PostHelpoiten kun merkkiliikkeestä haet varustelistan...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
Comment