memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Messerschmitt
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 85
    • Helsingfors

    E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

    Morou!

    Auto on siis E39 528i Touring -99.
    Täältä on löytynyt loistavasti tietoo, mutta sellaista kysynkin vielä...
    Olen kuulut jos muuttelee sarjaa erikokoseksi sekoitaa laatikon...:think

    Jos olisin laittamassa kesäksi uudet alut alle ja niiden leveys on eri
    esim.17/ leveys 8,5 & 10 ET 13 & 15 koko 215/ 245/40
    Voiko näin edes tehdä?
    Thanks

    First Bimmer.................
    E39 528i Touring -99
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14578
    • Oulu

    #2
    Onhan noi kumit kyllä ihan alikokoset E39:iin.
    Last edited by zener; 04-03-2008, 22:32.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Messerschmitt
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 85
      • Helsingfors

      #3
      No joo, mutta viimeksi ollut alla orkkis 17/235/35 ja mukava ollut ajaa....
      Mitenkö ajomukavuut muuttuu kun vaihtaa kokoa/ leveyttä?
      E39 528i Touring -99

      Comment

      • Ravermeister
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1508
        • Melkeen Turkkuses

        #4
        Tälläät eteen renkaiksi 235/45R17 ja taakse 265/40R17 niin ei pitäs tulla ongelmia. Se vanteitten leveys ja ET ei siihen stepin toimintaan vaikuta, ainoastaan renkaan vierintäkehä...
        -Turku Connection-
        HDJ80 4.2TD
        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1062
          • Hämeenlinna

          #5
          Mitenkäs se steppi sitten sekoaa? itellä ollut monen näköstä rengastusta eikä vielä ole tiltannut?
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Ravermeister
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1508
            • Melkeen Turkkuses

            #6
            Originally posted by ongelmalapsi View Post
            Mitenkäs se steppi sitten sekoaa? itellä ollut monen näköstä rengastusta eikä vielä ole tiltannut?
            Ei "lukita" isointa vaihdetta -> turbiini luistaa kokoajan vähän -> ajan myötä se sanoo poks
            -Turku Connection-
            HDJ80 4.2TD
            ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Ravermeister View Post
              Ei "lukita" isointa vaihdetta -> turbiini luistaa kokoajan vähän -> ajan myötä se sanoo poks
              Nimenomaan näin, erityisesti siis silloin kun kyseessä on 9/98-uudempi.
              Moni ei edes tajua sitä että laatikko ei päätienopeuksissa lukitu lainkaan ja kuvittelee että väärän vierintäkehän rengastuksesta ei ole 9/98-uudemmassa e39:ssä mitään ongelmaa. Eli mikäli kierroslukumittari ei näytä esim.523i:llä 100kmh mittarinopeudessa n.1750pm, vaan hieman päälle 2000rpm ei laatikko lukitu lainkaan. Myös vaihtologiikkaan tuo sekarengastus vaikuttaa ihan selvästi, eli helposti venuttaa uuden pykälän vaihtoajankohtaa, "kolauttelee" vaihteita, pitää kliian kauan esim.ylämäessä isoa pykälää päällä, ja/tms.
              Leveyksillä eikä et:llä ei ole merkitystä vaan renkaiden ulkohalkaisijoilla.
              245/40-17" ja varsinkin 215/40-17" kumit ovat aivan toivottoman pienihalkaisijaiset kottikärrynpyörät e39:iin, eli paremminkin Honda Civic kokoluokkaa sekä täysin vierintäkehiltään eripariset, eikä siis missään tapauksessa e39:n renkaat.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17797
                • Jämsä

                #8
                jos sulla on 245/40 kumit takavanteille, niin laita 225/45 eteen... tosin tuokin yhdistelmä on turhan matala E39:iin.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Matula
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1706

                  #9
                  Mikähän mahtaa olla se paras kesärengaskoko manuaalivaihteiseen e39 528 farkkuun, vanteiden ollessa edessä ja takana 8*18?

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7468
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Matula View Post
                    Mikähän mahtaa olla se paras kesärengaskoko manuaalivaihteiseen e39 528 farkkuun, vanteiden ollessa edessä ja takana 8*18?
                    En tiedä parhaasta, mutta eikös 235/40R18 ole orggis koko ja muutenkin 8" vanteelle sopiva?
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • finnbiker
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 103

                      #11
                      Originally posted by Ravermeister View Post
                      Ei "lukita" isointa vaihdetta -> turbiini luistaa kokoajan vähän -> ajan myötä se sanoo poks

                      millasesta kokoerosta tuo steppi ottaa nokkiinsa, ja se vissiin myös vaikuttaa kulutukseen, jos luistaa
                      - nykymeno tekee meistä löysiä - :think

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by finnbiker View Post
                        millasesta kokoerosta tuo steppi ottaa nokkiinsa, ja se vissiin myös vaikuttaa kulutukseen, jos luistaa
                        Siis korostan että 9/98-vanhemmat sallii isonkin kokoeron, mutta tätä uudemmat pienemmän. Näissäkin tuntuu kuitenkin selvästi olevan yksilöitä, joissa toiset ottavat neniinsä huomattavasti herkemmin kuin toiset.
                        Jos kierrosluku 100kmh päätienopuedessa nousee 1750rpm:stä yli 2000rpm.ään, niin aika monta bensaa polttavaa työtahtia kone käy ylimääräistä jokainen ajettu tunti. Eli varmasti kuluttaa polttoainetta enemmän päätienopeuksissa, mutta jonkin verran myös kaupunkipyörityksessä laatikon logiikan toimiessa epäjohdonmukaisesti. Tätä vain ei helposti itse huomaa mikäli ei välillä pääse pyörittämään oikean vierintäkehän omaavalla vastaavalla e39:llä.

                        Comment

                        • Matula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1706

                          #13
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          En tiedä parhaasta, mutta eikös 235/40R18 ole orggis koko ja muutenkin 8" vanteelle sopiva?
                          Kiitos, sellaiset pitää siis minun ostaman.

                          Comment

                          • Clavurion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 9159
                            • Oulu

                            #14
                            Tuolta vanneluettelosta voi katsella, minkälaisilla spekseillä BMW:n alkuperäisiä vanteita ja niille rengastusta on asennettu.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • juu-das
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2007
                              • 756
                              • Kuopio

                              #15
                              onkos tuo kierrosluku satasen vauhdissa sama myös -00 535ia:ssa?

                              Comment

                              Working...
                              X