memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #76
    Originally posted by Hemi View Post
    Oikealla vanteen et:llä 275:nen ei e39:ssä raavi.
    Mikäs se oikea ET on sitten M-sport touringiin tuolla 275 renkaalla? Miltä kuulostaa ET25?
    Last edited by jsa014; 13-01-2009, 08:47.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #77
      Originally posted by jsa014 View Post
      Mikäs se oikea ET on sitten M-sport touringiin tuolla 275 renkaalla? Miltä kuulostaa ET25?
      Se on muutaman millin sisään se oikea et, mutta hieman voi joutua oikean takakulman sisälokaria modifioida, riippuen renkaan olkaprofiilista.
      Optimi on et22-24.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1845
        • Kotona/Poissa

        #78
        Originally posted by Hemi View Post
        Se on muutaman millin sisään se oikea et, mutta hieman voi joutua oikean takakulman sisälokaria modifioida, riippuen renkaan olkaprofiilista.
        Optimi on et22-24.
        Näytäis orggisvannevaihtoehdoissa vaihtelevan tuo ET 18 - 24 välillä.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Puzla
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 41
          • suomenmaa

          #79
          Originally posted by Hemi View Post
          Oikealla vanteen et:llä 275:nen ei e39:ssä raavi.
          tuossa on mulla muistaakseni et 20 ja vanteen leveys 9,5" joka myös kai vaikuttaa, jokatapauksessa oikea tai ei niin hyvältä ainaski näyttää
          niin ja eikös se ET mennyt niin että mitä pienempi luku sitä lähemmäs kaaren reunaa se vanne tulee, korjatkaa jos olen väärässä.. jos näin niin ei kai se et25 ainakaa ulkolokariin sillon raavi.
          Last edited by Puzla; 13-01-2009, 21:45.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #80
            Originally posted by Havis View Post
            Näytäis orggisvannevaihtoehdoissa vaihtelevan tuo ET 18 - 24 välillä.
            Kyllä, mutta 18-20et:llä raapii 275-leveydet orggiskaariin kiinni
            (265-leveyksiähän ei e39:iin liian pienen halkaisijansa vuoksi saa).

            Comment

            • bemanderi
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 191
              • Capital West

              #81
              Originally posted by Hemi View Post
              Kyllä, mutta 18-20et:llä raapii 275-leveydet orggiskaariin kiinni
              (265-leveyksiähän ei e39:iin liian pienen halkaisijansa vuoksi saa).
              et22 on tosiaan melkoisen optimi 275/30-19" kokoisella renkaalla. Sopivaan muhkuraan isommalla kuormalla ajettaessa ottaa kaariin vähän kiinni mutta ei pahasti. Sekä sedanissa että touringissa, vakio ja m-sport alustalla.
              BMW X5 xdrive35 E70 Navetta
              Audi a5 3.2fsi Quattro Coupe

              .. plus sitten kaikkea muuta romua.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #82
                Originally posted by bemanderi View Post
                et22 on tosiaan melkoisen optimi 275/30-19" kokoisella renkaalla. Sopivaan muhkuraan isommalla kuormalla ajettaessa ottaa kaariin vähän kiinni mutta ei pahasti. Sekä sedanissa että touringissa, vakio ja m-sport alustalla.
                Näin. Eli sehän on aivan millipeliä tuon kanssa jos kaariin ei haluta kajota.
                Jos oikein hifistellään, niin aivan absoluuttinen optimi e39:ssä 257-leveyden takakiekoilla voisi tosiaan olla et 23.25........

                Comment

                • Jorkkoo
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 89

                  #83
                  Itse olen ostamassa 8x18" vanteita (ET 20) ja niihin sopivia renkaita.

                  Kumpiko näistä vaihtoehdoista olisi parempi e39:ään:
                  225/45 R18 vai 235/40 R18?

                  Tiedän että 235/40 R18 renkaalla on vierintäkehä lähempänä alkuperäistä, mutta koska joudun välillä ajelemaan hiekkateitäkin, 45-profiilin rengas houkuttelisi enemmän. Samalla korjaantuisi pieni mittarivirhe.

                  Jos tuo 225/45 R18 vain mahtuu pyörimään halkaisijansa puolesta...
                  Autossani on vakioalusta.

                  Comment

                  • juu-das
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 756
                    • Kuopio

                    #84
                    Originally posted by Jorkkoo View Post
                    Itse olen ostamassa 8x18" vanteita (ET 20) ja niihin sopivia renkaita.

                    Kumpiko näistä vaihtoehdoista olisi parempi e39:ään:
                    225/45 R18 vai 235/40 R18?

                    Tiedän että 235/40 R18 renkaalla on vierintäkehä lähempänä alkuperäistä, mutta koska joudun välillä ajelemaan hiekkateitäkin, 45-profiilin rengas houkuttelisi enemmän. Samalla korjaantuisi pieni mittarivirhe.

                    Jos tuo 225/45 R18 vain mahtuu pyörimään halkaisijansa puolesta...
                    Autossani on vakioalusta.
                    235/40

                    jos haluaa vähän läskimmän niin 245/40

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #85
                      Originally posted by Jorkkoo View Post
                      Itse olen ostamassa 8x18" vanteita (ET 20) ja niihin sopivia renkaita.

                      Kumpiko näistä vaihtoehdoista olisi parempi e39:ään:
                      225/45 R18 vai 235/40 R18?

                      Tiedän että 235/40 R18 renkaalla on vierintäkehä lähempänä alkuperäistä, mutta koska joudun välillä ajelemaan hiekkateitäkin, 45-profiilin rengas houkuttelisi enemmän. Samalla korjaantuisi pieni mittarivirhe.

                      Jos tuo 225/45 R18 vain mahtuu pyörimään halkaisijansa puolesta...
                      Autossani on vakioalusta.
                      225/45-18":ssa on 15mm suurempi halkaisija kuin oikean vakiohalkaisijan antavassa 235/40-18":ssa, joten kyllähän se ainakin periaatteessa hieman liian iso ero on.
                      235/40-18" kyllä pitäisi jo korkeutensa puolesta riittää siihen mitä enään reaktiotangot/alatukivarretkaan kestää, eli sen puolesta tuo käy kyllä jo mökkiteillekkin.

                      Comment

                      • Jorkkoo
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 89

                        #86
                        Kiitos vinkeistä, lähtee 235/40 R18 tilaukseen

                        Comment

                        • GtX
                          Newbiemmer
                          • Jan 2009
                          • 23
                          • Ruovesi

                          #87
                          Niin eli vielä olisi ennen kesävanteiden ja renkaiden hankintaa varmistettava, että siis vanhemmat, kuten oma -96 ns. normi automaatti ei ota tuosta halkaisijan muutoksesta niin pahasti itseensä, jos esim rengaskooksi tulisi 225/40/18 vai?:think
                          330 Ci

                          Ex e39 525tds, 525 tdsA

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #88
                            Originally posted by GtX View Post
                            Niin eli vielä olisi ennen kesävanteiden ja renkaiden hankintaa varmistettava, että siis vanhemmat, kuten oma -96 ns. normi automaatti ei ota tuosta halkaisijan muutoksesta niin pahasti itseensä, jos esim rengaskooksi tulisi 225/40/18 vai?:think
                            Siis periaatteellisesti renkaan koolla ei ole mitään väliä automaatin toiminnan kannalta, kunhan kaikkien renkaiden vierintäkehä on suunnilleen sama. Nopeusmittari vaan näyttää tuolla rengastuksella liikaa, eli ns. kottikärrynpyörät (ulkonäkö)
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #89
                              Originally posted by 525TDS Touring View Post
                              Siis periaatteellisesti renkaan koolla ei ole mitään väliä automaatin toiminnan kannalta, kunhan kaikkien renkaiden [B]vierintäkehä on suunnilleen sama....
                              Ja edelleenkin, niin uskomattomalta kuin se voi joistakin tuntua niin tämä väittämä ei 100% varmasti pidä paikkaansa ainakaan 9/98-uudempien kutoskoneisten kohdalla. Eli kokonaisvälityssuhteiden muuttuessa speksivierintäkehästä, alkaa joissain tapauksissa myös ongelmat.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #90
                                Originally posted by GtX View Post
                                Niin eli vielä olisi ennen kesävanteiden ja renkaiden hankintaa varmistettava, että siis vanhemmat, kuten oma -96 ns. normi automaatti ei ota tuosta halkaisijan muutoksesta niin pahasti itseensä, jos esim rengaskooksi tulisi 225/40/18 vai?:think
                                Se 225/40-18" on e36/e46 tai esim.VW Golf rengaskoko halkaisijaltaan...
                                EI siis selkeästi isomman e39:n rengaskoko, joka 18" kokoluokassa on siis se 235/40-18".
                                96-mallisen e39:n vanhalle askille ei ole mitään merkitystä mitkä kiekot siellä on, mutta optiikka on kuin kottikärryssä.

                                Comment

                                Working...
                                X