E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• kmn
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Tuosta vikinästä tuli mieleen. Kyseessä siis tommonen E39 535i automaatti-ilmastoinnilla. Eli kun auton pistää käyntiin ja puhallin alkaa puhaltamaan, niin kaikki toimii hienosti, kunnes lähtee liikkeelle.

Heti, kun antaa vähänkään kaasua ja auto lähtee liikkeelle, niin alkaa kuulumaan todella ärsyttävä vikinä jostain.. Eli kuulostaa siltä, kuin puhaltimen moottori vikisisi, mutta ei voi olla se, koska vikinä loppuu, kun auto pysähtyy tai vauhti hidastuu tarpeeksi. :think Samoin jos vetää vauhdista N:lle ja antaa kierroksia, niin vikinä kuuluu kaikilla kierrosalueilla samanlaisena, kunnes vauhti hidastuu tarpeeksi. Mitä helvettiä?

Eli kun auto on paikallaan, niin mitään ei kuulu mistään. Muuten kuuluu vikinä aina, kun auto liikkuu (vaihteesta riippumatta) ja kuulostaa AIVAN, kuin tulisi apparin jalkatilasta jostain ja olisi lämmityslaitteen ropeli... :think Apuja?
    Originally posted by TJJ View Post
    Minulla taitaa kuulua ihan sama vikinä. Se kuuluu vain kovalla pakkasella eikä sille tosiaan löydy mitään järkevää selitystä. Siis se ääni on aina lähes vakio eikä siihen tosiaan tunnu vaikuttavan mikään muu kuin auton liike. En keksi mitään juttua mikä tuossa pyörisi vakionopeudella. Puhallinkaan se ei ole. Yleensä ääni on kadonnut kun on ajanut muutaman kilometrin. Ääni on kuulunut jo monena talvena ihan samanlaisena, tosin tuntuu kuin tänä talvena se olisi lähes kadonnut. Olen kuullut sen muistaakseni vain kaksi kertaa vaikka nyt on ollut kovia pakkasia jo pitkään.
    Originally posted by kmn View Post
    Siis joo, loppuu aikanaan sitten ajossa (joskus?), mutta nyt kovimmilla pakkasilla ei. Kesällä tosiaan en huomannut tuota. Vikinä on kyllä kovin vaimea, että äkkiä siihen turtuu.. Mm. tänä aamuna en muista kuulleeni ko. ääntä.

Olisi vain hauska tietää mistä tuo tulee ja mahdollisesti tehdä asialle jotain.. :think
    Anyone? Ratkaisua tähän? Huomasin, että minulla tuo vikinä alkaa ainakin joskus siinä vaiheessa, kun vauhtia kertyy 35km/h tai yli.. Loppuu sitten jossain vaiheessa.. Älytöntä, mikä se voi olla?! :think

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Voikos mulla olla kuskin turvavyön kiristin paskana, vai onko vaan "pistoke" jotenkin löysällä, kun liikkuu joku nelisen senttiä ylös alas? :think

Ja vittu tos vehkees ei oo mitää jarruja, absit vaa rutisee mut ei ota vissii yhtään kiinni..

Leave a comment:

• kaol
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    kyllä jossain kohtaa on sitten vikaa, valojen ei pitäisi palaa kuin 2 ja start asennoissa (parkit kaikissa asennoissa)
    Nojoo. Komento takaisin tuosta moottorin sammutuksesta. Valot ei todellakaan pala 1. asennossa.

Leave a comment:

• Juize
    replied
    Originally posted by Rocla View Post
    Valimistaudu menettämään hermosi ja mahdollinen perhe-elämäsi, jos meinaat tuon DIS:n asentaa toimivaksi Tai ainakin minulle se tuotti uskomattoman paljon harmaata tukan alueelle.
    BMW Scanner 1.4.0 toimii kevyessä koodailussa. Sen toimintakuntoon saamisessa ei tule läheskään niin paljon harmaita hiuksia.
    Eihän se mikään ammattilais työkalu ole, mutta rastia ruutuun klikkailemalla ainakin helppokäyttöinen.
    Itselllä vilkkujen vilautuksen lukitessa käyttöön otossa meni 5min.
    IKE:n, LCM:n ja ZKE:n koodailu onnistuu rasti ruutuun menetelmällä. Ja voihan tuolla lukea ja nollailla vikakooditkin jos tarvitsee.
    Tuolta hommattu kaapeli ja ohjelma toimii ainakin mulla:http://www.resettools.com/bmw/bmw_scanner_1.4.0

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Mistä päättelit, että mun autossa on huono akku?
    Omassa E39:ssä on ollut valot päällä muistaakseni 2 kertaa startin aikana, ja kummallakin kerralla xenonit on sammuneet. Ja tämä on tapahtunut siten, että oon ajanut auton talliin, sammuttanut moottorin ja käynnistänyt heti uudelleen.

Btw. Mun autossa xenonit sammu moottoria sammuttaessakin ja syttyy uudelleen, kun avaimen pysäyttää 1. asentoon. Näin on ollut jo 5 vuotta, eikä virtalukonpohja ainakaan oireile mitenkään.

EDIT: Asia ei ole muuttunut miksikään, vaikka autoon vaihdettiin täysin uusi valomoduuli 3/09.
    kyllä jossain kohtaa on sitten vikaa, valojen ei pitäisi palaa kuin 2 ja start asennoissa (parkit kaikissa asennoissa) eikä tosiaan pitäisi sammua startatessa muutakuin jos jännite putoaa liian alas :think

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    E39:n ajovalot ei sammu käynnistyksen aikana

Leave a comment:

• kaol
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    sulla on huono akku.. ei mulla ainakaan sammu xenonit vaikka pistää valot päälle ennen starttia :think
    Mistä päättelit, että mun autossa on huono akku?
    Omassa E39:ssä on ollut valot päällä muistaakseni 2 kertaa startin aikana, ja kummallakin kerralla xenonit on sammuneet. Ja tämä on tapahtunut siten, että oon ajanut auton talliin, sammuttanut moottorin ja käynnistänyt heti uudelleen.

Btw. Mun autossa xenonit sammu moottoria sammuttaessakin ja syttyy uudelleen, kun avaimen pysäyttää 1. asentoon. Näin on ollut jo 5 vuotta, eikä virtalukonpohja ainakaan oireile mitenkään.

EDIT: Asia ei ole muuttunut miksikään, vaikka autoon vaihdettiin täysin uusi valomoduuli 3/09.
    Last edited by kaol; 19-03-2011, 15:02.

Leave a comment:

• peto2
    replied
    Tämä perustuu siihen, että xenon-valot tahtoo sammua aina, kun starttimoottori pyörähtää. Xenon-valoille, kuten loisteputkivaloillekin, sytytys on eniten haitallista.
    sulla on huono akku.. ei mulla ainakaan sammu xenonit vaikka pistää valot päälle ennen starttia :think

Leave a comment:

• aripaa
    replied
    Tämä perustuu siihen, että xenon-valot tahtoo sammua aina, kun starttimoottori pyörähtää. Xenon-valoille, kuten loisteputkivaloillekin, sytytys on eniten haitallista.
    Ei sammu ainakaan minulla kun käynnistän auton, koodattu jälkikäteen , viimeinen kommentti on aivan totta

Leave a comment:

• kaol
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Mihinkäs tää perustuu? Onhan meillä ihanassa Suomessa ajettava aina ajovalot kytkettynä kun kyseessä vanhempi kalusto jossa ei ole ns päivävalo automatiikkaa

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Valomuistia ei kannata laittaa käyttöön, jos autossa on xenon-valot. Toisaalta, jos välttämättä haluaa lyhentää xenon-polttimoiden kestoikää, niin sitten asia on toinen.
    Mihinkäs tää perustuu? Onhan meillä ihanassa Suomessa ajettava aina ajovalot kytkettynä kun kyseessä vanhempi kalusto jossa ei ole ns päivävalo automatiikkaa

Leave a comment:

• kaol
    replied
    Valomuistia ei kannata laittaa käyttöön, jos autossa on xenon-valot. Toisaalta, jos välttämättä haluaa lyhentää xenon-polttimoiden kestoikää, niin sitten asia on toinen.

Leave a comment:

• TJJ
    replied
    Tosin ystäväni BMW huollosta oli sitä mieltä, ettei valomuistia, saattovaloja ja vilkkujen vilautusta lukittaessa saa koodattua ensimmäisiin kolmiyseihin.
    Noin tosiaan taitaa olla, koskikohan tuo vain 1996 mallisia? Uudempi valomoduuli korjannee ongelman noissakin.

Leave a comment:

• Rocla
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    HYI on luultavasti yhen meidän mestarin, AKF on mulla.

Pitääpä alkaa pläräämään nuita ohjelmia kunhan ne on "ostettu" loppuun.
    Valimistaudu menettämään hermosi ja mahdollinen perhe-elämäsi, jos meinaat tuon DIS:n asentaa toimivaksi Tai ainakin minulle se tuotti uskomattoman paljon harmaata tukan alueelle.

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Ainakin DIS:llä se on todella helppo sinne laittaa.

Tosin ystäväni BMW huollosta oli sitä mieltä, ettei valomuistia, saattovaloja ja vilkkujen vilautusta lukittaessa saa koodattua ensimmäisiin kolmiyseihin.

EDIT: onko se Jukkae sinun se "HYI"? joka tulee aamuisin vastaan?
    HYI on luultavasti yhen meidän mestarin, AKF on mulla.

Pitääpä alkaa pläräämään nuita ohjelmia kunhan ne on "ostettu" loppuun.

Leave a comment:

Working...
X