E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkone
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Kyllä. Prefacelift en ole varma saako.
    Tämä saattovalo riippuu minkä ikänen valoboksi on. Jostain netistä löyty lista mistä versiosta valoboksia löytyy tuo ominaisuus.
    En muista kuinka uusissa autoissa tuo poksi on. Vanhemmissa E39.eissä on sen verran vanha poksi ettei pysty, muutakuin valoboksin vaihtamalla.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by peltone View Post
    Kyllä. Prefacelift en ole varma saako.
    Mul ainaki on...

    Leave a comment:


  • peltone
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Samaan sarjaan vois kysästä että täytyykö läppärillä/liikkeessä koodata saattovalot jos ei semmosia vielä ole..?
    Kyllä. Prefacelift en ole varma saako.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Taas palatakseni tuohon Business RDS mankkaan, löytyykö mistään korjausohjeita tuohon Fader/Balance sekä volyymi ongelmaan? Ilmeisesti komponenteista on joku kuoleutunut? Tosiaan, halvallahan tuommosen mankan varmaan saa mutta kun ei varmaan lopullisesti ole tuohon jäämässä niin ei viitsisi toista moista ostaa tilalle X-määrätyksi ajaksi..

    Koittanut kovasti söörtsillä etsiä sekä googlella hakea mutta ei kovin selvää sivua/ohjetta ole löytynyt vielä. Vikahan löytyy varmasti penkin ja näppäimistön väliltä mutta jos jollain on ohje tuon korjaamiseen niin kelepais

    Samaan sarjaan vois kysästä että täytyykö läppärillä/liikkeessä koodata saattovalot jos ei semmosia vielä ole..?

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Rocla, no sitä mäkin mietin. Et kyl pitäis riittää kuitenkin.

    Originally posted by TKGL View Post
    Puhaltimen siiliä veikkaisin. Varsinkin, jos ei ole kaskaan vaihdettu. Taitaa olla 90% syynä akun mystisiin tyhjenemisiin. Kannattaa se akkukin toki jaskus uusia.
    Siili on puolisen vuotta vanha.
    Kait se pitää pistää akun piikkiin.

    Leave a comment:


  • jumppakuutio
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Syttyikö moottorin vikavalo? Kai se jotain vikakoodia antaa?
    Ei syty tauluun mitään ylimäärästä, ei ole itellä konetta millä katsoa mutta saa nähä jos kaveri kerkiää viikonloppuna katsomaan.

    Tuohon ei uudelleen käynnistys auta, lämpimänä starttaa heikosti, käy huonosti eikä ota kierroksia, kun antaa hieman jäähtyä niin käynnistyy hienosti, käy nätisti ja ottaa kierroksia ja hetken päästä taas alkaa mukeltaa.

    Ajaa autolla ei edes kannata yrittää.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by jumppakuutio View Post
    Faktaa/arvauksia?
    Syttyikö moottorin vikavalo? Kai se jotain vikakoodia antaa?

    Mulla on ollut tässä kevään ajan sellaista vikaa että kylmänä tyhjäkäynti on OK, mutta lämpimänä voi alkaa käymään huonommin ja pari kertaa tiputtanut pytyn tai pari pelistä, vikakoodina laihaa seosta. Kadonneet pytyt saa heti takaisin kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja ajossa on aina vedot normaalisti talleessa. Imuvuotoja jo yritin korjailla vaihtamalla haitariputket ennen kaasuläppää, mutta ilmeisesti vieläkin jostain vuotaa. Tätä kuitenkin tapahtuu vain pakkasella, nollakelillä käy lähes aina tyhjäkäyntiäkin OK vaikka kone on lämmin.

    Leave a comment:


  • jumppakuutio
    replied
    Jooo eli meikäläisellä kävi niin että; jätin auton käyntiin kun kävin sisältä hakemassa tavaroita, tullessani takaisin auto oli sammunut, lähti heikosti käyntiin, kävi tyhjäkäyntiä 500rpm eikä ottanut kierroksia ja kävi epätasasesti, kuin jotkut mukit olisivat kokonaan pois pelistä. Koitin väkisin saada auton talliin ajamalla n.100metriä tyhjäkäynnillä, kun pääsin tallin eteen niin auto keitti, lämpömittari näytti kuitenki normaalia lämpötilaa.

    Purin hieman keulasta ja huomattiin että visko ei reagoi lämpöön mitenkään. Vaihdoin uuden viskon tilalle ja vaihdoin samalla tulpat. Kokeiltiin myös napsia puolia pois mutta kaikki tuntuvat olevan kunnossa. Auto ei keitä tällä hetkellä mutta n.5-10min kun auto on käynyt tyhjäkäyntiä lämpöjen ollessa normaalissa niin auto sammuu tai kierrokset tippuvat sinne 500rpm eikä ota millään kierroksia. Kokeitiin myös ottaa ilmamassamittarin johto irti mutta ei vaikutusta.

    Kylmänä kone käy hienosti ja ottaa kierroksia mutta kun auto on käynyt n.20-25min niin se alkaa mukeltaan. Puolat testistä huolimatta epäilyttävät, eroa on vaikea huomata kun auto käy muutenkin niin epätasaisesti. Voiko lämpöanturi tehdä tommosta?
    Ja vesipumppu on lähes uusi. Saattoin unohtaa kertoa jotain mutta mennään toistaseks näillä.

    Faktaa/arvauksia?

    Auto on 523 -96

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    E60 suuttimet. Ne on hieman leveämmät rungoltaan, mutta vähän viilaa näyttäen saa paikalleen. Lämmityksen sähköpistokekin taisi olla sama tai pienellä muokkauksella sovitettava.
    Lämmityksen? :p mikä lämmitys?

    Ei siis riitä että pelkät suuttimet vaihtaa?


    edit: jaa kah noissa suuttimissa on joku lämmitin,
    Last edited by kaikkone; 30-03-2011, 16:28.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Mietin et onko joku väsänny noihi tuulilasin pesureihi jotku sellaset sumu/paine malliset?, sellaset siis joka levittää paljo paremmin pesuaineen/nesteen kuin noi perusmalliset.
    Tarviiko semmonen sitte jonku paremman pumpun/enemmän elektroniikkaa?
    E60 suuttimet. Ne on hieman leveämmät rungoltaan, mutta vähän viilaa näyttäen saa paikalleen. Lämmityksen sähköpistokekin taisi olla sama tai pienellä muokkauksella sovitettava.

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Mietin et onko joku väsänny noihi tuulilasin pesureihi jotku sellaset sumu/paine malliset?, sellaset siis joka levittää paljo paremmin pesuaineen/nesteen kuin noi perusmalliset.
    Tarviiko semmonen sitte jonku paremman pumpun/enemmän elektroniikkaa?

    Leave a comment:


  • pere
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    No nyt en muista sitten tarkalleen. Mutta mulla ainakin oli johtosarjassa vikaa kun oli pyyhkiässäkin ja sillä se korjautu.

    Edit: Vattu vai oliko se niin että nestettä tuli muttei pyyhkiä toiminu.. Nyt meni kyllä muistamattomuudeksi. Sorry
    Mulla se takalasin pyyhkijän johdon katkeaminen sai ainakin sekä pyyhkijän, että pissapojan lopettamaan toimintansa.

    Leave a comment:


  • TKGL
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Millasta jännitettä teillä laturi puskee? Mittasin tuossa omasta kun akku aika tarkalleen viikon välein on aina "loppu", että joko ei meinaa jaksaa tai ei lähde käyntiin. En keksi enää oikein muuta ku että ei lataisi täyteen ja akku pikkuhiljaa tyhjenee käynnistyksissä jne.

    14,07 on jännite akulla, ja olikohan 14,15 suurinpiirtein konehuoneen lisävirtanavassa, eli lähempänä laturia... (ja hetihän tuo ei lähde lataamaan kun auto käynnistyy vaan muutaman sekunnin kuluttua, ohjaako auto sen näin ettei laturi heti kuormita konetta kun käynnistyy?)

    Kaverin corollassa kuitenkin 14,4 ja sellasta taitaa olla yleensä muutenkin autoissa, eli tuo lataisi vähän liian vähän? :think

    12,45 oli jännite ennenkö käynnistin tuon, mun mielestä kyllä sekin vähän alhainen, ja oli joku hetki sitten tullu ajosta auto. Akku ja laturi (tai hiilet jne) uusiks?

    Onneks vielä tänä aamuna lähti käyntiin kun töihin meni, tai se jo pyöritti laiskasti ja sano naks. Sitte virrat pois ja käänsin suoraan starille asti, niin käynnisty onneks vielä...
    Sitte pidin taas laturissa muutaman tunnin, ja nyt jaksaa viikon taas todennäköisesti käynnistellä.
    Ja nyt takas töihin...
    Puhaltimen siiliä veikkaisin. Varsinkin, jos ei ole kaskaan vaihdettu. Taitaa olla 90% syynä akun mystisiin tyhjenemisiin. Kannattaa se akkukin toki jaskus uusia.

    Leave a comment:


  • herni
    replied
    no niin tänä aamuna töihin tullessani (1.2km) noin puolivälissä huomasin lämpömittarin olevan aivan tapissaan! eilen siis vielä ilalla toimi! kävin noin 4tunnin kuluttua kokeilemassa autoa uudelleen käyntiin ja noin 20 sekuntia auto kävi ja heti tapissan lämmöt eli nousi ilmeisesti lämmöt maksimiin kun virta-avaimesta käänsin! elikkä ilmeisesti tuo on anturi vikako? vai mikä muu voi aiheuttaa vastaavaa

    Leave a comment:


  • NAL-E
    replied
    Hieman ihmettelinki että pumppu ois lasilla Niin, pyyhkijä toimii kyllä normaalisti, että taitaa johdotkin olla ihan kunnossa. Onkohan kuinka hankala päästä käsiksi tuohon pumppuun?

    Leave a comment:

Working...
X