Originally posted by Havis
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by 174000 View PostOk, ajattelin vain, että voisiko jarrutettaessa tuleva pieni ratin tärinä johtua pienestä laahauksesta, kun pölyyntyykin nopeasti. Olen niitä renkaita pyöritellyt ilmassa, eikä näytä hankaavan.
Huomenna menee kuskinpuoleinen koiranluu edestä vaihtoon sekä raidetangonpää samasta kulmasta. Saapa nähdä onko noista apua pieneen vispaukseen. Muuten alustassa ei ole väljyyksiä missään, kahdessa eri paikassa jo tarkistettu.
Koiranluut on ainoat nivelet joiden kunnon voi tarkistaa varmaksi paikalla ollessaan.Last edited by Tome; 18-05-2010, 22:49.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostSe vaan on niin että alustan väljyydet ei korjaamoilla tai katsastuksessa selviä ellei esim. joku pallonivel ole todella väljä. e39 ei tykkää pienistäkään välyksistä/väsyneistä puslista alustassa ja ainoa tapa todeta tilanne on irrottaa osa ja tutkia.
Koiranluut on ainoat nivelet joiden kunnon voi tarkistaa varmaksi paikalla ollessaan.
Comment
-
-
Tänään tuli E39 528iA pihaan ja fiilis vähintään loistava
Mutta pariin hommaan kyselisin hieman vinkkiä:
- Takaluukun solenoidi(?) jumittaa irstaasti, kun avaa avaimesta tai siitä kontin rivasta, niin se ei mene enää takaisin kiinni. Joutuu pyöräyttämään rööristä avaimella vasemmalle että loksahtaa auki. Miten tämän saa fiksattua että toimisi oikein?
- Autossa on alkup. 4:3 navi, joka tuli tänä aamuna sopivasti korjauksesta. Oli joku tinaus katkennut ja nyt se laitettiin uusiksi. Eli näyttö oli pätkinyt välillä jne. Koeajon aikana toimi aivan loistavasti ei mitään ongelmia, mutta 30km jälkeen kotimatkalla alkoi pätkiminen taas ja mitä pidemmäksi mentiin niin sitä pidempään se myös mustana pysyi. Joka tapauksessa saan tuon korjattua tuolla toisella paikkakunnalla vanhan omistajan laskuun, mutta onko tuossa jotain mitä voisi kikkailla itse?
Comment
-
Mikäköhän tuossa minun e39:ssä on väljänä kun kaikki tien poikkisaumat ja sillan saumat ym kuopat, tuntuu todella selvästi. Se ääni mikä kuuluu ei ole sellainen kolahdus kuin esim koiranluusta kuuluu vaan miten sen nyt selittäis,
"kumahdus" ja aivan niin kuin ohjauksessakin olisi väljää. Oliskohan raidetanko sisäpäästä väljä vai mikä? Onko ehdotuksia. Iskarit ja jouset on vaihdettu ja viime kesänä on vaihdettu reaktiotangot ja koiranluut, ei nekään varmaan vielä ole rikki mennyt kun vain 5tkm ajettu tosin ostin ne kyllä tarvikeliikkeestä mutta piti olla kyllä hyvä merkki, olikohan joku lemförder.
Tulipahan taas epäselvää tekstiä ,yrittäkää ymmärtää,kiitos.
t.teemu
Comment
-
-
Mistäköhän mahtaa olla peräisin sellainen "remmiahdinmainen" ujellus e39 530D:ssä ? Kylmällä koneella tuon kuulee aikast selvästi tuosta 1500-> Lämpimällä koneella ääni kuuluu yhä, mutta vaimeampana..
Tuo ujellus seuraa auton kierroksia eikä muuten tunnu toimintaan mitenkään vaikuttavan..BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostVoisiko joku E39:n omistaja tehdä seuraavanlaisen pikatestin:
-Moottori käynnissä salavalikon kohtaan 7 -> moottorin lämpötila esim 92c (iso obc)
-Moottori sammuksiin, avainta ei käännetä loppuun asti. Mitä lämpötilaa jää näyttämään, muuttuuko lukema selkeästi isommaksi?
Comment
-
-
Kysytääs nyt täällä vielä että voisiko joku varmasti ehjän 530d:n omistaja avata tyhjäkäynnillä koneen öljyntäyttökorkkia ja kertoa minkälaista ääntä venakopasta kuuluu? Haen tällä sitä, että muutaman paljon ajetun korkkia raottaneena olen kuullut aikamoisen kovaa naputusta joka hieman epäilyttää että onko normaalia.Japanese Dailydriver
Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
Mustang notch -88 Project??? :think
Comment
-
-
Originally posted by superb View PostVoisiko joku E39:n omistaja tehdä seuraavanlaisen pikatestin:
-Moottori käynnissä salavalikon kohtaan 7 -> moottorin lämpötila esim 92c (iso obc)
-Moottori sammuksiin, avainta ei käännetä loppuun asti.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment