memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 174000
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2008
    • 1178
    • Tuusula

    Originally posted by Havis View Post
    Jarrupaloissa on paljon eroja tuon sottaamisen suhteen, jarruissa ei välttämättä ole muuten vikaa. Varsinkin jos sotkua tulee sekä oik että vas vanteisiin about saman verran.
    Vasempaa sottaa selvästi enemmän kuin oikeaa eli siis puolta, jossa väljää on, jos sillä on merkitystä.
    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
    '02 VW Golf 1.4i
    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

    Comment

    • Tome
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 548
      • Joensuu

      Originally posted by 174000 View Post
      Ok, ajattelin vain, että voisiko jarrutettaessa tuleva pieni ratin tärinä johtua pienestä laahauksesta, kun pölyyntyykin nopeasti. Olen niitä renkaita pyöritellyt ilmassa, eikä näytä hankaavan.

      Huomenna menee kuskinpuoleinen koiranluu edestä vaihtoon sekä raidetangonpää samasta kulmasta. Saapa nähdä onko noista apua pieneen vispaukseen. Muuten alustassa ei ole väljyyksiä missään, kahdessa eri paikassa jo tarkistettu.
      Se vaan on niin että alustan väljyydet ei korjaamoilla tai katsastuksessa selviä ellei esim. joku pallonivel ole todella väljä. e39 ei tykkää pienistäkään välyksistä/väsyneistä puslista alustassa ja ainoa tapa todeta tilanne on irrottaa osa ja tutkia.

      Koiranluut on ainoat nivelet joiden kunnon voi tarkistaa varmaksi paikalla ollessaan.
      Last edited by Tome; 18-05-2010, 22:49.

      Comment

      • -KK-
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 265

        Originally posted by Tome View Post
        Se vaan on niin että alustan väljyydet ei korjaamoilla tai katsastuksessa selviä ellei esim. joku pallonivel ole todella väljä. e39 ei tykkää pienistäkään välyksistä/väsyneistä puslista alustassa ja ainoa tapa todeta tilanne on irrottaa osa ja tutkia.

        Koiranluut on ainoat nivelet joiden kunnon voi tarkistaa varmaksi paikalla ollessaan.
        Olen huomannut saman. Katsastuksissa ei mitään moitteita ja monta kertaa eri pajoilla vartavasten katottu ja etsitty. Mutta silti on jotain väljää kun ei ole läheskään niin hyvä kuin uudenveroisena. Tuntuu, että pienikin välys tuntuu heti. Pitäis vaan vaihtaa ne loputkin osat mitä ei ole vielä vaihdettu.

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5424
          • Oulu

          Tänään tuli E39 528iA pihaan ja fiilis vähintään loistava

          Mutta pariin hommaan kyselisin hieman vinkkiä:
          • Takaluukun solenoidi(?) jumittaa irstaasti, kun avaa avaimesta tai siitä kontin rivasta, niin se ei mene enää takaisin kiinni. Joutuu pyöräyttämään rööristä avaimella vasemmalle että loksahtaa auki. Miten tämän saa fiksattua että toimisi oikein?
          • Autossa on alkup. 4:3 navi, joka tuli tänä aamuna sopivasti korjauksesta. Oli joku tinaus katkennut ja nyt se laitettiin uusiksi. Eli näyttö oli pätkinyt välillä jne. Koeajon aikana toimi aivan loistavasti ei mitään ongelmia, mutta 30km jälkeen kotimatkalla alkoi pätkiminen taas ja mitä pidemmäksi mentiin niin sitä pidempään se myös mustana pysyi. Joka tapauksessa saan tuon korjattua tuolla toisella paikkakunnalla vanhan omistajan laskuun, mutta onko tuossa jotain mitä voisi kikkailla itse?

          Comment

          • teme[[
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 269
            • Lake Worth, FL

            Mulla kans tulee etujarrupaloista hirveesti pölyä kun ostin jotku halvat tarvikepalat ,ebc palat ei pölynny läheskään niin paljoa. Alkuperäisetkään ei kauheasti pölissy.

            Comment

            • teme[[
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2009
              • 269
              • Lake Worth, FL

              Mikäköhän tuossa minun e39:ssä on väljänä kun kaikki tien poikkisaumat ja sillan saumat ym kuopat, tuntuu todella selvästi. Se ääni mikä kuuluu ei ole sellainen kolahdus kuin esim koiranluusta kuuluu vaan miten sen nyt selittäis,
              "kumahdus" ja aivan niin kuin ohjauksessakin olisi väljää. Oliskohan raidetanko sisäpäästä väljä vai mikä? Onko ehdotuksia. Iskarit ja jouset on vaihdettu ja viime kesänä on vaihdettu reaktiotangot ja koiranluut, ei nekään varmaan vielä ole rikki mennyt kun vain 5tkm ajettu tosin ostin ne kyllä tarvikeliikkeestä mutta piti olla kyllä hyvä merkki, olikohan joku lemförder.
              Tulipahan taas epäselvää tekstiä ,yrittäkää ymmärtää,kiitos.

              t.teemu

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Remsan palat ei pölyä, eikä ne ole 50tkm aikana myöskään kitissyt kertaakaan. Ainakin AD myy noita.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  Voisiko joku E39:n omistaja tehdä seuraavanlaisen pikatestin:
                  -Moottori käynnissä salavalikon kohtaan 7 -> moottorin lämpötila esim 92c (iso obc)
                  -Moottori sammuksiin, avainta ei käännetä loppuun asti. Mitä lämpötilaa jää näyttämään, muuttuuko lukema selkeästi isommaksi?

                  Comment

                  • DriveFast
                    BTCF Member
                    • Apr 2010
                    • 165
                    • Turku

                    Mistäköhän mahtaa olla peräisin sellainen "remmiahdinmainen" ujellus e39 530D:ssä ? Kylmällä koneella tuon kuulee aikast selvästi tuosta 1500-> Lämpimällä koneella ääni kuuluu yhä, mutta vaimeampana..
                    Tuo ujellus seuraa auton kierroksia eikä muuten tunnu toimintaan mitenkään vaikuttavan..
                    BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                    Exät:
                    BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                    BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                    Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                    Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                    Comment

                    • kaikkone
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 933
                      • Villähde

                      Originally posted by superb View Post
                      Voisiko joku E39:n omistaja tehdä seuraavanlaisen pikatestin:
                      -Moottori käynnissä salavalikon kohtaan 7 -> moottorin lämpötila esim 92c (iso obc)
                      -Moottori sammuksiin, avainta ei käännetä loppuun asti. Mitä lämpötilaa jää näyttämään, muuttuuko lukema selkeästi isommaksi?
                      toihan ny on iha järkihomma, ainaski oletan, eli kun sammutat auton niin silloinhan myös moottorin jäähdytys lakkaa, jolloin lämpö nousis kun sitä ei siirretä pois, tosin jos se ilmastoinnin flekti toimii niin sen pitäisi oletetttavasti pöhistä jos on liian kuuma.

                      Comment

                      • LS1Fmont
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 52
                        • Forssa

                        Kysytääs nyt täällä vielä että voisiko joku varmasti ehjän 530d:n omistaja avata tyhjäkäynnillä koneen öljyntäyttökorkkia ja kertoa minkälaista ääntä venakopasta kuuluu? Haen tällä sitä, että muutaman paljon ajetun korkkia raottaneena olen kuullut aikamoisen kovaa naputusta joka hieman epäilyttää että onko normaalia.
                        Japanese Dailydriver
                        Fairmont stw -78 Street/Strip Project!
                        Mustang notch -88 Project??? :think

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7468
                          • Oulu

                          Originally posted by superb View Post
                          Voisiko joku E39:n omistaja tehdä seuraavanlaisen pikatestin:
                          -Moottori käynnissä salavalikon kohtaan 7 -> moottorin lämpötila esim 92c (iso obc)
                          -Moottori sammuksiin, avainta ei käännetä loppuun asti.
                          Toimii myös pienellä OBC:llä. Kolmisen minuuttia odottelin ja siinä ajassa lämpö meni 94°C -> 93°C -> 94°C -> 95°C eikä tuntunu tuosta enää nousussa olevan.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • superb
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2827

                            Itsellä moottorin sammutuksen jälkeen asteet nousevat 92 -> 99c
                            Virrat takaisin päälle 99 -> 92c :think

                            Comment

                            • teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

                              Jos auto muuten toimii hyvin ja lämmöt pysyy ajossa normaalissa niin ei nyt varmaan kannata hirveästi huolestua, miksi nuita "salavalikoita" /huoltovalikoita pitää edes itse tutkia?

                              Comment

                              • superb
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 2827

                                Tekemisen puutetta..

                                Comment

                                Working...
                                X