memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DriveFast
    BTCF Member
    • Apr 2010
    • 165
    • Turku

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Pikana nyt myyjäliikkeeseen takaisin neuvottelemaan toimenpiteistä.Airbag valo on minimissään mielestäni myyjän vastuulla.Sinun olisi vaan heti pitänyt ottaa yhteyksiä myyjään.Viivyttelysi asiassa varmasti hankaloittaa "korvauksien saamisessa"/korjauksien tekemisiä myyjän taholta.Etenkin jos on joku pikku jobbari kyseessä.
    Jep.. Nuo alustajutut/öljyvuodot huomasin tosiaan vasta eilen, kun auto ylös nostettiin.. Bägivalo on ollut torstaista lähtien..
    Ja ihan isohko autofirma on kyseessä..
    BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
    Exät:
    BMW e46 330i: 231hp/300Nm
    BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
    Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
    Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

    Comment

    • S.P.R
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1009
      • Oulu area

      Originally posted by aripaa View Post
      Auto on e39 -99 540ia

      Miten pitkissä sykleissä huoltovalojen pitäisi sammua mittaristossa, olen nyt ajanut noin 10tkm viimeisen öljynvaihdon jälkeen ja yksi (1) vihreä on vasta sammunut, tosin mittaristo on käytetty irti ( pikselien korjaus "rahu" ) pari tuhatta km viimeisen öljynvaihdon jälkeen, liekö tuolla merkitystä, saako mittari tiedon valomoduulista vai laatikosta, inpa antaa joskun transmission i-bus errorin kun katson Tv-video puolen tietoja,autoon on laitettu digi-boxi saksassa ( toimii moitteetomasti ).
      Muistaakseni 99-> on jo se pidempi huoltoväli, joka on noin 25tkm. Itse ajelin jotain 20tkm siivuja ja viimeinen vihreä paloi silloin.

      Comment

      • aripaa
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 520
        • Kuhmo

        Originally posted by S.P.R View Post
        Muistaakseni 99-> on jo se pidempi huoltoväli, joka on noin 25tkm. Itse ajelin jotain 20tkm siivuja ja viimeinen vihreä paloi silloin.
        Tämä selvä Kiitos!
        Ext. bmw:t
        e28 518i -87
        e34 518i -92
        e39 540ia sedan 7/98
        e39 540ia sedan 9/98
        e39 540ia tour. 12/98
        E34 525i Touring 7/92

        Vikakoodien lukua/nollausta.

        e39 540 ia sedan 7/96

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          Originally posted by TJJ View Post
          Kovassa ne on jos niitä ei ole ennen otettu irti. Ylöspäin vetämällä lista lähtee mutta yleensä kiinnikkeet jää kiinni auton runkoon ja pitää ottaa erikseen irti (ja laittaa takaisin listaan ennen asennusta). Ne ei kuitenkaan hajoa eikä listakaan hajoa. Reunimmaiset kiinnikkeet saa irti myös liuttamalla listaa sivulle, se mahtuu nousemaan niiden viereisten muoviosien päälle.
          Lähtihän ne viimein kun tein vääntötyökalun ja avitin meisselillä eikä ollut tiukassakaan oikeille työkaluille, sormipelissä ei saa voimaa kun ei sovi sormet väliin.
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • DriveFast
            BTCF Member
            • Apr 2010
            • 165
            • Turku

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Pikana nyt myyjäliikkeeseen takaisin neuvottelemaan toimenpiteistä.Airbag valo on minimissään mielestäni myyjän vastuulla.Sinun olisi vaan heti pitänyt ottaa yhteyksiä myyjään.Viivyttelysi asiassa varmasti hankaloittaa "korvauksien saamisessa"/korjauksien tekemisiä myyjän taholta.Etenkin jos on joku pikku jobbari kyseessä.
            Ja niinhän tuossa nyt sitten kävi, että tuo autoliike ei korvaa yhtään mitään.. Noh.. Eipä tuossa.. Sain autonvaihdossa jonkunverran käteistä, niin täytyy sitä nyt sitten latoa auton kunnostamiseen..
            Oppiipahan senkin sitten, ettei firmankaan sanaan kannata luottaa. Autossa kun ei myyjän mukaan ollut mitään ongelmaa..
            BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
            Exät:
            BMW e46 330i: 231hp/300Nm
            BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
            Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
            Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

              Originally posted by DriveFast View Post
              Ja niinhän tuossa nyt sitten kävi, että tuo autoliike ei korvaa yhtään mitään.. Noh.. Eipä tuossa.. Sain autonvaihdossa jonkunverran käteistä, niin täytyy sitä nyt sitten latoa auton kunnostamiseen..
              Oppiipahan senkin sitten, ettei firmankaan sanaan kannata luottaa. Autossa kun ei myyjän mukaan ollut mitään ongelmaa..
              Ei edes Airbag-systeemiä, vaikka on katsastuksessa vaadittava varuste?
              Möivät sulle siis katsastuskelvottoman auton?

              Tuon pitäisi kyllä mennä heidän piikkiin, kuluttaja-asiamiehellä uhkailu auttaa tai sitten ei...

              Comment

              • DriveFast
                BTCF Member
                • Apr 2010
                • 165
                • Turku

                Originally posted by Risto113 View Post
                Ei edes Airbag-systeemiä, vaikka on katsastuksessa vaadittava varuste?
                Möivät sulle siis katsastuskelvottoman auton?

                Tuon pitäisi kyllä mennä heidän piikkiin, kuluttaja-asiamiehellä uhkailu auttaa tai sitten ei...
                Kuluttaja-asiamiehellä uhkailu ei auttanut..
                "Kuluttaja-asiamies katsoo kuinka paljon noiden osien pitäisi kestää ja päättää sitten maksukäytännöstä. Minun puolesta voit tiedustella asiaa kuluttajasuojasta, koska tiedän, että heidän kanta on meille myönteinen." Tuossa suora lainaus myyjän spostista..

                Kyllä tuosta kuluttajansuoja-asiamiehelle laitan valitusta, ehdottomasti.. Katsovat sitten miten tehdään..
                BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                Exät:
                BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                Comment

                • DriveFast
                  BTCF Member
                  • Apr 2010
                  • 165
                  • Turku

                  Originally posted by DriveFast View Post
                  Kuluttaja-asiamiehellä uhkailu ei auttanut..
                  "Kuluttaja-asiamies katsoo kuinka paljon noiden osien pitäisi kestää ja päättää sitten maksukäytännöstä. Minun puolesta voit tiedustella asiaa kuluttajasuojasta, koska tiedän, että heidän kanta on meille myönteinen." Tuossa suora lainaus myyjän spostista..

                  Kyllä tuosta kuluttajansuoja-asiamiehelle laitan valitusta, ehdottomasti.. Katsovat sitten miten tehdään..

                  ja he katsoivat asian niin, ettei tuolle voi tehdä mitään.. Kulutuskamaa heidän mukaansa.. Eli eipä tässä sitten.. Itse maksetaan tuon korjaus..

                  Tulipa vielä mieleen, että voiko näissä lähteä Webasto käyntiin yöllä ihan itsekseen? Automaattinen tuo kaiketi on?
                  BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                  Exät:
                  BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                  BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                  Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                  Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by DriveFast View Post
                    Ja niinhän tuossa nyt sitten kävi, että tuo autoliike ei korvaa yhtään mitään.. Noh.. Eipä tuossa.. Sain autonvaihdossa jonkunverran käteistä, niin täytyy sitä nyt sitten latoa auton kunnostamiseen..
                    Oppiipahan senkin sitten, ettei firmankaan sanaan kannata luottaa. Autossa kun ei myyjän mukaan ollut mitään ongelmaa..
                    Mikä on tällainen täyden "palvelun" autoliike? Miten nuo viat on todettu, siis lähinnä kardaanin ongelmat? Paljon autolla on ajettu (ja voiko siihen luottaa) ?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • DriveFast
                      BTCF Member
                      • Apr 2010
                      • 165
                      • Turku

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Mikä on tällainen täyden "palvelun" autoliike? Miten nuo viat on todettu, siis lähinnä kardaanin ongelmat? Paljon autolla on ajettu (ja voiko siihen luottaa) ?
                      Lohjanportin auto..
                      Viat todettu ensin ajossa, jonka jälkeen auto nostettu ylös ja huomattu em. "ominaisuudet.." Tuosta kardaanin kilinästä laitoinkin tuonne ongelmapuolelle yhden keskustelun..
                      Tuota alustaa katsomassa oli itseni lisäksi pari autokorjaajaa ja yksi F-cuppia ajava kuski..
                      ja 222000km ajettu ja sen pitäisi pitää kaikinpuolin paikkaansa.. (Tosin voikohan tässä uskoa enää yhtään mihinkään? )
                      BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                      Exät:
                      BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                      BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                      Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                      Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                      Comment

                      • Tomas
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 122
                        • TAMPERE

                        Originally posted by Supa View Post
                        Tarkista ensimmäisenä sulake nr. 53. Löytyy takakontista akun yläpuolisesta sulaketaulusta.
                        Tuo on takalasin antennivahvistimen virransyötön sulake ja mikäli antennivahvistin ei saa virtaa niin kaukkari ei toimi myöskään.
                        Parissa autossa tullut sama vika vastaan ja sulake ollut rikki. Kuuluuko radio normaalisti?

                        Mutta jos on kunnossa niin tuolla on ohjeet avaimien koodaukseen, alhaalla, initialisation.


                        Alko mullakin avaimet ronklailee (e39 -01). Yhtäkkiä lopetti kaukosäätö toimimasta. Noilla ohjeilla alko taas pelittää . Oli hukannu koodit ilmeisesti jostain syystä
                        -Alla bilar rostar, men Opel har Rekord-

                        Comment

                        • kaikkone
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 933
                          • Villähde

                          jahajaha, Nyt sit ilmastoinnin flekti pelittää, piti vaihtaa vastukset ja liimata moottorin magneetit takas kiinni. ,
                          nooh, nyt sit ihmetellään että miksi kompressori ei lähe pyörimään.


                          suoraan motin kohilta pakoputken päältä tuli harmaata savua tuossa kun käytin autoa. Tosin se venttiilikopantiiviste taitaa kaivata vaihtoa....

                          Ja ihmetyttänee tuo että vaikka motti käy lämpimänä ni tuossa motin edessä on se termarin kotelo + vesipumppu ni vasemmalta puolelta on putki viileä, oikealta puolelta tulikuuma..

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Heii, mites tuon jäähdytysnesteen kierto..
                            tuosas 50km ajon jälkeen kokeilin että kuinkas lämpimät ne letkut on niin edestä katsottuna vasemmanpuoleinen oli vaan lämmin.. oikeanpuoleinen taas niin kuuma ettei kauaa kättä viittiny pidellä siinä. Mahtaako siis olla jossainpäin ilmalukkoa tjsp?,

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              Originally posted by kaikkone View Post
                              Heii, mites tuon jäähdytysnesteen kierto..
                              tuosas 50km ajon jälkeen kokeilin että kuinkas lämpimät ne letkut on niin edestä katsottuna vasemmanpuoleinen oli vaan lämmin.. oikeanpuoleinen taas niin kuuma ettei kauaa kättä viittiny pidellä siinä. Mahtaako siis olla jossainpäin ilmalukkoa tjsp?,
                              Tietenkin sen oikeanpuoleisen letkun pitää olla kuuma koska se menee moottorilta jäähdyttimeen jossa neste jäähtyy ja palaa takaisin moottoriin sitä vasenta letkua pitkin jäähtyneenä.

                              ...edestäpäin katsottuna
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • kaikkone
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 933
                                • Villähde

                                nojuu muttakun ihmettelin sitä että se lämpötilaero on sen verran suuri, jäähyttääkö auto paikalla ollessaan esm niin hyvin niin en usko :P,
                                pitänee kai joskus kokeilla toisesta autosta sitä lämpötilaeroa.

                                Comment

                                Working...
                                X