Originally posted by Bimmero
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
jos on kansi halki niin hommaa käytetty hajottamolta tai tillaa uus merkkihuollosta. tiivisteet plus kansityöt on varmasti ainakin sen 500€e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i
-
No tuskin se halki on tai muutenkaan mitään isompaa vikaa.Originally posted by Bimmero View PostOnko kellään tietoa mitä maksaa m54b25 kansiremontti, edes suurinpiirtein?? Entä kansi jos se on halki??
Tuli tuossa vaan tänään huomattua kun piti jäähdytys nestettä lisäillä että jopas käy paisarissa melko pulputus, siitä sitten äkkiä auto sammuksiin ja öljyn täyttökorkki auki, vaahtoahan siellä
Kertaakaan ei ole lämmöt noussut yli puolenvälin oman omistuksen (2kk) aikana.
Öljykorkissa voi olla aavistus "majoneesia" ja se on ihan normaalia noissa kutosissa. Ja jos kuumana avasit sen korkin niin saattahan se kiehua kun paine laskee :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Olipa palanu kuskin puolelta parkkivalo, nii mite se pitäs oikeaoppisesti vaihtaa. Otin konehuoneen puolelta liittimen pois nii siinä tuli mukana vaa semmonen hökötys mihi se hehku ilmeisesti tulee kiinni mutta hehkua ei näkyny missään
. Tuotti suurta ihmetystä se ja mietin että pittääkö tässä umpion lasit purkaa ennen kun se saa vaihettua? 
Edit: Auto tosiaan -96 vm. ja iha on vakiovalot paikoillaane39 528i
Comment
-
Ei toimi ollenkaan nuo sivut mulla. Ei edes IE:llä. Tosi outoa. Jostain syystä mun IP on estetty, tai jotain.Originally posted by Clavurion View PostOletko muuten niitä sivuja (WDS) käyttänyt? Kokeile IE:llä.
Onneks toi WDS löytyy myös muualta, esim. täältä: http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39new/
Ottaa vaan pannuun, kun kaikki linkittää aina tonne bmw-planetin WDS:n.
Comment
-
Moiks! Mites tuo webaston laita kun hurisee jotain tuolla kuskinlokarin takana muttei mittee muuta? Voiskohan tuo olla imuletku tukossa, kun on kuitenki kesälle pöhäyttännä savut
Edit: Autohan on -02 530 DAEx: e39 530d facelift -01
Ex: E34 m60b40
Nyk. E61 3.0d -04
Comment
-
Ok, täytyy nyt toivoa et näin on. Onko tommonen vanoksellinen kansi vaikea ottaa pois jos tarve ilmenee?? Verrattuna siis vanoksettomaan. Normi työkalut löytyy ja jonkun näkönen taitoOriginally posted by _nixu_ View PostNo tuskin se halki on tai muutenkaan mitään isompaa vikaa.
Öljykorkissa voi olla aavistus "majoneesia" ja se on ihan normaalia noissa kutosissa. Ja jos kuumana avasit sen korkin niin saattahan se kiehua kun paine laskee :think
"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
Siis jos sulla on vielä M54 niin tuskin on kansi mennyt. Miksi lisäsit kone käynnissä? Se järjestelmä on paineen puolella reippaasti, saat äkkiä nesteet kynsille sieltä :thinkOriginally posted by Bimmero View PostOk, täytyy nyt toivoa et näin on. Onko tommonen vanoksellinen kansi vaikea ottaa pois jos tarve ilmenee?? Verrattuna siis vanoksettomaan. Normi työkalut löytyy ja jonkun näkönen taito
Jos on nestehukkaa niin termostaattikotelo, vesipumppu ja jäähdytin tarkkailuun.
Ja tosiaan siihen öljykorkkiin tulee pätkäajossa sitä majoneesia. Ihan normaalia, putsaa se ja seuraile.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Tuommostako oli? kurkkaa sinne huohotinputkeenkin...Originally posted by Bimmero View PostOnko kellään tietoa mitä maksaa m54b25 kansiremontti, edes suurinpiirtein?? Entä kansi jos se on halki??
Tuli tuossa vaan tänään huomattua kun piti jäähdytys nestettä lisäillä että jopas käy paisarissa melko pulputus, siitä sitten äkkiä auto sammuksiin ja öljyn täyttökorkki auki, vaahtoahan siellä
Kertaakaan ei ole lämmöt noussut yli puolenvälin oman omistuksen (2kk) aikana.
Comment
-
On joo m54b25 kone. Olen ennen pelannut noiden m10 ja m30 koneiden kanssa, tai no vieläkin, mutta tässä m54 taitaa olla sen verran eri systeemit että ei kannata käynnissä korkkia availla.Originally posted by _nixu_ View PostSiis jos sulla on vielä M54 niin tuskin on kansi mennyt. Miksi lisäsit kone käynnissä? Se järjestelmä on paineen puolella reippaasti, saat äkkiä nesteet kynsille sieltä :think
Jos on nestehukkaa niin termostaattikotelo, vesipumppu ja jäähdytin tarkkailuun.
Ja tosiaan siihen öljykorkkiin tulee pätkäajossa sitä majoneesia. Ihan normaalia, putsaa se ja seuraile.
Mijuko: Kävitkö mun korkista ottamassa kuvan
,huohotinputkessa samanlaista mönjää.
"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
Kannattaa ottaa se huohotinputki pois ja putsata ennen talvea. Tuo kun jäätyy umpeen niin sitten tulee ölpät jostain paineella ulos kun ei huohotaOriginally posted by Bimmero View PostOn joo m54b25 kone. Olen ennen pelannut noiden m10 ja m30 koneiden kanssa, tai no vieläkin, mutta tässä m54 taitaa olla sen verran eri systeemit että ei kannata käynnissä korkkia availla.
Mijuko: Kävitkö mun korkista ottamassa kuvan
,huohotinputkessa samanlaista mönjää.
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Vaikutti siltä, että sitä mönjää ois ollu vaan siinä letkun liitoskohdassa enimmäkseen ja auttaako sinne suhautella esim. CRC:tä tai aseöljyä ensihätään >> nehän ei jäädy?:thinkOriginally posted by _nixu_ View PostKannattaa ottaa se huohotinputki pois ja putsata ennen talvea. Tuo kun jäätyy umpeen niin sitten tulee ölpät jostain paineella ulos kun ei huohota
Comment
-
Kattelin sinne letkuun niin näytti kyllä olevan aika paksulti myös pitkälle letkun sisällä.Originally posted by mijuko View PostVaikutti siltä, että sitä mönjää ois ollu vaan siinä letkun liitoskohdassa enimmäkseen ja auttaako sinne suhautella esim. CRC:tä tai aseöljyä ensihätään >> nehän ei jäädy?:think"Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-
e90 335i
Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
Comment
-
Onko 530d 99(loppu vuosi) autossa jossain irrallaan Webaston diagnoosijohto vai pitääkö purkaa laite näkyville?
Pitäisikö tuon ikäisessä päästä auton diagnostiikan kautta kiinni webastoon?
Käyttämäni yleistesteri ei tunne valikossaa auxilary heateria, eikä A/C:n alta löydy mitään webastoon viittaavaan.
Seuraavaksi pitää kokeilla Webaston omalla testerillä, ei vain pysty työpäivinä purkamaan itse aparaattia näkysälle, josko joku tietäisi että onko jossain paremmin saapusalla tuo diagnoosijohto.Olli.
Comment
-
Itse en ole huomannut mitään erillistä diagnostiikka johtoa. Auton diagnostiikan kautta pääsee lukeen webaston koodit. Esim. INPA:lla pystyy lukeen koodit ja näkee mitä webasto on parhaillaan tekemässä. Lisäksi pystyy ohjaamaan ja tarkasteleen lämmittimen tiloja. E39:ssa 530D:ssä on aina tehdas asenteinen webasto bemarin väyläliitännällä ja vaatinee jonkun merkkikohtaisen diganostiikka softan, että siihen pääsee käsiksi.Originally posted by Rocla View PostOnko 530d 99(loppu vuosi) autossa jossain irrallaan Webaston diagnoosijohto vai pitääkö purkaa laite näkyville?
Pitäisikö tuon ikäisessä päästä auton diagnostiikan kautta kiinni webastoon?
Käyttämäni yleistesteri ei tunne valikossaa auxilary heateria, eikä A/C:n alta löydy mitään webastoon viittaavaan.
Seuraavaksi pitää kokeilla Webaston omalla testerillä, ei vain pysty työpäivinä purkamaan itse aparaattia näkysälle, josko joku tietäisi että onko jossain paremmin saapusalla tuo diagnoosijohto.Last edited by MakeJ; 23-11-2010, 09:27.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
Onkos kenelläkään muistissa minkä sulakkeen takana on peilien lämmitys?
Tuntuu nyt pakkasilla, ettei peileistä sula kuurat ollenkaan.
Takalasinlämmitin taitaa olla kanssa pimeänä, tuohan saattaa johtua takaluukun johtosarjastakin, mutta onko nuo saman sulakkeen takana?:thinkE39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
Comment