Omituinen viesti, ilmamassamittari vaikuttaa kulkuun.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Noniin. Anturit on vaihdettu, kappale hinta 80€ eli yht. 160€. Myös öljyt ja suodattimet, myös raitisilmasuodattimet vaihdettu. Töineen koko paska maksoi 340€. toivottavasti tällä mennään nyt seuraavaan huoltoon asti. Katalysaattoriremotti vielä odottaa, mutta se on sitte eri tarina. Kun auto oli anturivikainen, niin tehot oli persdynolla n.100hv. Starttaus kesti pari sekunttia, kiihtyminen oli verkkaista ja aaltomaista. Nyt löytyy löylyä kiukaasta se n.170hv ja tuntuu riittävältä!Originally posted by Tomppa80 View PostNoniin... Kävin jatketta näyttämässä korjaamolla. Katsottiin vikakoodit ja odotusten mukaisesti se näytti kampiakselin asentotunnistinta (vikakoodi 83). Asentaja sanoi jo ennen koodien lukemista, että se voi näyttää kampiakselin anturia, vaikka nokka-akselin anturi on sökö. Perusteli tämän sillä, että auto ei käy jos kampiakselin tunnistin on sökö. No molemmat laitettiin tilaukseen ja samalla tehdään öljyhuolto ja kaikki suotimet. Pakoputkeakin kahteltiin, niin se on yhtä JORMAA, sarjoilta takavaimentimeen?. Emme löytäneet kotöstyksiä omista hitseistä! miten tämä on mahdollista?Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
Originally posted by Tiinaksi View PostOsaisikohan kukaan auttaa naista hädässä, tässä olisi 530d:n osto edessä yksityiseltä.
Hän lähetti minulle viestin: "Säätää sytytyksen diesel pumpussa, jos tuntuu että ei oikein kulje."
Onkohan kyseessä minkälainen vika jos osaatte sanoa? Onko vaikea homma tuo dieselpumpun säätö ja kallis homma?
Voisiko kyseessä olla jopa ilmamassamittari, semmoista olen lukenut?
Auttakaahan neitiä hädässä, kova autokuume
Hmmm :think
Oletko käynyt koeajamassa autoa? Onko kuluissa sit jotain ongelmaa..
Vähän ihmeelliseltä kuulostaa toi viesti...
EDIT: Hidas kun on
kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.
Comment
-
Vielä en ole ajanut, lauantaina on tarkotus mennä kokeilemaan, matkaa ihan kivasti n.300km.. Tosin auton väitetään olevan vielä lastutettu. Entisen auton kanssa painin sen verran ilmamassamittarin kanssa, että sen ymmärsin ja mitä se tekee. Myyjä vielä ilmoitti, että lähtee hyvin käyntiin ja lähtee myös lämpöisenä, että sen vuoksi mulla on tässä tuo ilmamassamittarivika epäilynä.Originally posted by Nenone View PostHmmm :think
Oletko käynyt koeajamassa autoa? Onko kuluissa sit jotain ongelmaa..
Vähän ihmeelliseltä kuulostaa toi viesti...
EDIT: Hidas kun on
Comment
-
Originally posted by Tiinaksi View PostVielä en ole ajanut, lauantaina on tarkotus mennä kokeilemaan, matkaa ihan kivasti n.300km.. Tosin auton väitetään olevan vielä lastutettu. Entisen auton kanssa painin sen verran ilmamassamittarin kanssa, että sen ymmärsin ja mitä se tekee. Myyjä vielä ilmoitti, että lähtee hyvin käyntiin ja lähtee myös lämpöisenä, että sen vuoksi mulla on tässä tuo ilmamassamittarivika epäilynä.
Mutta myyjä on sanonut, että kuluissa on ongelmaa?
...käske laittamaan kuntoon ennen kuin alat kauppaa tekemään, jos ei ole varmuutta missä vika..
Mietityttää vain hieman kuinka tuo myyjä säätää sytytystä diesel pumpusta?
Linkkiä myynti-ilmoitukseen?kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.
Comment
-
Originally posted by Nenone View PostMutta myyjä on sanonut, että kuluissa on ongelmaa?
...käske laittamaan kuntoon ennen kuin alat kauppaa tekemään, jos ei ole varmuutta missä vika..
Mietityttää vain hieman kuinka tuo myyjä säätää sytytystä diesel pumpusta?
Linkkiä myynti-ilmoitukseen?
Ei oo linkkiä ilmoitukseen. Kyseessä on myös toinen nainen, joka autoa myy, eikä se(kään) tiedä autoista mitään, kun ollaan puhelimessa juteltu.
Löysin täältä tietoa myös siirtopumpusta, sehän se voisi olla myös tuon ilmamassamittarin lisäksi :think Kuitenkin se käy lukemassa vikakoodit ennen kuin ostan auton, jos siitä selviäisi jotain.
Comment
-
semmosta että kuinkas isoa tuo pakoputki on tollasessa e39 528:ssa? lähinnä takavaimentimen liitoskohdasta peräänpäin, muistelin että olis 3" rööriä? vai oliko vaan 2,5" :think
ja miten tuo takavaimentimen liitoskohta? realoemin kautta katoin,niin joku klemmari hässäkkä siinä näyttäs olevan.
tai mistäpä löytää järkevän hintasia takavaimentimia kyseiseen autoon?Last edited by _Rontti; 15-06-2010, 20:01.-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
Eikö tuosta real-oem "klemmarihässäkästä" (D=65mm) voisi jotain arvailla?Originally posted by _Rontti View Postsemmosta että kuinkas isoa tuo pakoputki on tollasessa e39 528:ssa? lähinnä takavaimentimen liitoskohdasta peräänpäin, muistelin että olis 3" rööriä? vai oliko vaan 2,5" :think
ja miten tuo takavaimentimen liitoskohta? realoemin kautta katoin,niin joku klemmari hässäkkä siinä näyttäs olevan.
tai mistäpä löytää järkevän hintasia takavaimentimia kyseiseen autoon?
Comment
-
Missäs päin tuo auto on myynnissä?Originally posted by Tiinaksi View PostVielä en ole ajanut, lauantaina on tarkotus mennä kokeilemaan, matkaa ihan kivasti n.300km.. Tosin auton väitetään olevan vielä lastutettu. Entisen auton kanssa painin sen verran ilmamassamittarin kanssa, että sen ymmärsin ja mitä se tekee. Myyjä vielä ilmoitti, että lähtee hyvin käyntiin ja lähtee myös lämpöisenä, että sen vuoksi mulla on tässä tuo ilmamassamittarivika epäilynä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Originally posted by Heguli 31 View PostEikö tuosta real-oem "klemmarihässäkästä" (D=65mm) voisi jotain arvailla?
no kyllä joo, ois vissiin hieman tarkemmin pitäny katella.
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
Comment
-
Eikös se putki ole yhtä jöötiä pakosarjoilta loppuun asti.Originally posted by _Rontti View Postsemmosta että kuinkas isoa tuo pakoputki on tollasessa e39 528:ssa? lähinnä takavaimentimen liitoskohdasta peräänpäin, muistelin että olis 3" rööriä? vai oliko vaan 2,5" :think
ja miten tuo takavaimentimen liitoskohta? realoemin kautta katoin,niin joku klemmari hässäkkä siinä näyttäs olevan.
tai mistäpä löytää järkevän hintasia takavaimentimia kyseiseen autoon?
Comment
-
E39 Sedan valopaketti:Originally posted by herni View Postoisko jollain tietoa e39 sisätilan polttimoiden malleista ku oon noita ledivaloja suunnitellu sisustaan. kyseessä ois sedan ja ovivalot löytyy myöskin...
Kattovalot 3 x 42mm 6led
Ovivalot 4 x 41mm 9led
Meikkipeilivalot 4 x 41mm 9led
Lukuvalot 4 x ba9s 6led
Hansikaslokero 1 x 41mm 9led
Takakontti 1 x 42mm 6led
Takakontti 1 x T-10 5ledF82 harraste
Comment
-
Joku muistelee vanhoja aikoja...Vanhoissa täysin mekaanisella jakajapumpulla olevissa moottoreissa "sytytystä" säädettiin pumpun asentoa muuttamalla myötä- tai vastapäivään. Näitä ei myöskään voi mitenkään lastuttaa, syöttöä vaan ruuvataan lisää savun kera. Mutta 530d on ns. common rail -tekniikalla ja täysin moottorinohjausyksikön ohjaama, sitä aikaisempi tekniikka oli jakajapumppu sähköisillä suuttimilla ja ohjauksella.Originally posted by Tiinaksi View PostOsaisikohan kukaan auttaa naista hädässä, tässä olisi 530d:n osto edessä yksityiseltä.
Hän lähetti minulle viestin: "Säätää sytytyksen diesel pumpussa, jos tuntuu että ei oikein kulje."
Onkohan kyseessä minkälainen vika jos osaatte sanoa? Onko vaikea homma tuo dieselpumpun säätö ja kallis homma?
Voisiko kyseessä olla jopa ilmamassamittari, semmoista olen lukenut?
Auttakaahan neitiä hädässä, kova autokuume
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
Comment