Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 facelift umpion"lasin" irroitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hietase
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 539
    • Espoo

    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Oman toukan luukussa oleviin valoihin käytin epäkeskokonetta mirkan abralon laikkoja karkeuksilla 1000>2000>4000 ja päälle http://www.motonet.fi/fi/tuote/60006...-kirkas-500-ml
    Näin jälkeenpäin ajateltuna olisin ostanut vielä 500 karkeuden, kun olivat sen verran pahasti jo himmentyneet.
    Hyviltä näyttävät! Otit irti hionnan ajaksi? Itse juuri mietin, saako tehtyä helpommin, kun on kiinni luukussa vai irrallaan.

    Comment

    • ViiminenOikiaAsiantuntija
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 40
      • Oulu

      Originally posted by hietase View Post
      No umpio irti ja uuniin. Tarkoitukseni oli laittaa tähän viestiin kaksi kuvaa, ennen ja jälkeen. Selvisinkin yhdellä kuvalla, sillä siitä näkee kummankin tilanteen samalla kertaa . Kiertoilmauunissa 95 astetta puoli tuntia, eikä mitään liikettä mihinkään suuntaan. Pleksi istuu kuin tauti.

      Oma auto on valmistettu 6/2002, umpiot ovat alkuperäiset xenon-Hellat. Tää on tätä...:
      Omassani lähti sauna taktiikalla hienosti irti umpioiden muovit. Auto myöskin 2002 mallia ja Hellan xenon umpiot:think

      Ennen umpioiden lasien vaihtoa tein umpioille hionnan ja lakkaus juurikin tuollaisella 2-komponentti lakalla joka sekoitetaan pohjasta painamalla. Umpioista tuli tosi hyvät ja kesti hyvänä vuoden, kunnes toinen umpion muovi halkesi iskun johdosta ja alkoi päästää kosteutta sisään. Siinä vaiheessa tuli ajankohtaiseksi vaihtaa ne pleksit molemmin puolin.
      Jos lakkana ei kakskomponettilakka niin kaverin kokemuksien perusteella ei tule hyvä Ja tosiaan pohjatöiksi suosittelivat paikallisessa automaaliliikkeessä vain melko karkeaa hiontaa juurikin tartunnan parantamiseksi.
      E39 530dA - 2002

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 923
        • Kouvola/Myllykoski

        Originally posted by hietase View Post
        Hyviltä näyttävät! Otit irti hionnan ajaksi? Itse juuri mietin, saako tehtyä helpommin, kun on kiinni luukussa vai irrallaan.
        Kiitos. Joo, irti olivat, niin ei tarvii pelätä maalipinnan naarmuttamista, eikä tarvii hirveitä suojauksia lakkausvaiheessa. Ovat kiinni kolmella muistaakseni 10mm mutterilla.
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 539
          • Espoo

          Kiitos edellisille. Taidan siis hankkia 2K-lakkaa ja jättää tuon jo ostetun johonkin toiseen käyttötarkoitukseen.

          Comment

          • hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 539
            • Espoo

            Kovin hitaasti tuntuvat pyörät pyörivän, mutta 2-k lakka on hankittu ja vesihiomapapereita porrastaen karkeammasta hienompaan. Tässä saattaisi päästä kohta jopa hommiin, vasta reilu kuukausi kohkailtu...

            Mutta oli mulla kysyttävääkin. Sopivasta rasvanpoistajasta on ollut monenlaisia tekstejä netissä, esim. asetonin puolesta ja vastaan. Kävin K-raudassa kyselemässä mitä suosittelisivat kirkkaan pleksin rasvanpuhdistukseen ennen hiomista ja 2-k lakkaa. Yllättäen ukko tarjosi Fairya, siis tiskiainetta. Sanoi ettei itse kokeilisi asetonilla, ksyleenillä tai muillakaan liuottimilla. Kehui Fairyn rasvanpoisto-ominaisuudet koviksi. Näkemystä tähän?

            Sitten olisi kysyttävää lakkauskertojen määrästä. Montako kertaa vedetään, ja kuinka pitkä kuivumisaika välissä jos useampi kerta? Nahkealle? Ihan kuivalle (eikö silloin pitäisi tehdä kevyt välihionta)?

            Ajattelin siis pyyhkäistä myös etu-umpioiden pleksit.

            Kuinka kauan kestää, että lakka saavuttaa lopullisen kovuutensa?

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 923
              • Kouvola/Myllykoski

              Itse lakkasin kolme kerrosta noin 5 min välein, ja odottelin noin tunnin ennenkuin laitoin valot paikalleen.
              Edit: niin ja lakkahan ei tässä vaiheessa ole vielä täysin kovettunut, joten käsittelin valoja varovasti.
              Last edited by JiiVee92; 30-05-2018, 05:52. Reason: Lisäys
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 539
                • Espoo

                Sain vihdoin näperrettyä tämän homman.

                Takaluukun valo on oikeastaan ihan ok, etu-umpioihin jäi lievä appelsiinipinta. Liekö liian vähän lakkaa, vai saisiko tuon vielä tehtyä jollain hiomavärkillä paremmaksi?

                Rasvat poistin Fairylla ja kuumalla vedellä. Sitten hioin vesihiomapaperilla (240 ja 400). Mattapinnalle Colormaticin 2K-lakka pullossa olleen ohjeen mukaisesti 2 kerrosta 2 min välein 20 cm etäisyydeltä).

                Onhan nuo paremmat kuin ennen vaikkei hieroisi enää mitenkään. Toivottavasti kestävät.

                Comment

                • 316bemi
                  BTCF Member
                  • Oct 2010
                  • 216
                  • Joensuu

                  Originally posted by hietase View Post
                  Sain vihdoin näperrettyä tämän homman.

                  Takaluukun valo on oikeastaan ihan ok, etu-umpioihin jäi lievä appelsiinipinta. Liekö liian vähän lakkaa, vai saisiko tuon vielä tehtyä jollain hiomavärkillä paremmaksi?

                  Rasvat poistin Fairylla ja kuumalla vedellä. Sitten hioin vesihiomapaperilla (240 ja 400). Mattapinnalle Colormaticin 2K-lakka pullossa olleen ohjeen mukaisesti 2 kerrosta 2 min välein 20 cm etäisyydeltä).

                  Onhan nuo paremmat kuin ennen vaikkei hieroisi enää mitenkään. Toivottavasti kestävät.
                  Varmaa lakkaa liian kevyelti. Normaalisti suihkitaan ohut tartuntakerros,sitten jo peittävä ja tän jälkee ainaki pari märkää.

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 539
                    • Espoo

                    Originally posted by 316bemi View Post
                    Varmaa lakkaa liian kevyelti. Normaalisti suihkitaan ohut tartuntakerros,sitten jo peittävä ja tän jälkee ainaki pari märkää.
                    Asiaa, tulipahan töpeksittyä tuokin homma

                    Lakkaa jäi vielä ja se on käyttökelpoista vielä huomenna. Jos tuota vielä jatkaisi, niin pitääkö hioa pinta tartunnan vuoksi karheaksi?
                    Last edited by hietase; 12-06-2018, 21:44.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      Colormatic:lla olisi ollut tuohon myös oma muovi-primer.

                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • hietase
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 539
                        • Espoo

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Colormatic:lla olisi ollut tuohon myös oma muovi-primer.

                        https://www.youtube.com/watch?v=ab54m4CVtLg
                        Yhä paranee. Eipä Fixuksen myyjä moisista kertonut... Pitänee yrittää sählätä huomenna vielä siistimmäksi.

                        Comment

                        • hietase
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 539
                          • Espoo

                          Originally posted by hietase View Post
                          Yhä paranee. Eipä Fixuksen myyjä moisista kertonut... Pitänee yrittää sählätä huomenna vielä siistimmäksi.
                          Yritin ja onnistuin. Nyt on jo varsin siisti ja riittää minulle. Suihkutin jokusen kerroksen lisää. Toivottavasti myös kestää.

                          Comment

                          • hietase
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 539
                            • Espoo

                            Eli tuollainen tuli amatöörin turaamana.
                            Last edited by hietase; 18-09-2018, 13:29.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎