[QUOTE=VilleW;1271024]
Joo siis kilometrejä kuitenkin vasta alle 80 tuhatta. Kulmat ja alusta tarkastettu sen jälkeen kun vaimo oli kaarteessa tömäyttänut eturenkaan jalkakäytävän reunaan. (Kulmien tarkastuksen jälkeen oli muuten ratti jäänyt vähän vinoon, mikä myöhemmin korjattiin.) Mutta siis ongelmat on (ja on ollut ennen tömäytystäkin) seuraavat:
- tuuli ja tienpinnan kallistelu aiheuttaa auton kulkusuunnan muutoksia, vaikka rattia pitää paikallaan (eli normaalissa suoraanajossa, kun tien pinta yleensä on kallellaan oikealle, ratti on vähän vasemmalle käännettynä, että auto menisi suoraan)
- ohjauksen keskialue on tahmea ja keskitystä ei pienillä kääntösäteillä ole
- pientä ratin tärinää 80 - 100 nopeudessa, vaikka pyörien tasapainotus tarkastettu (uudet originaalivanteet ja uudet 225/55-16 pyörät)
- joissakin montuissa kävelynopeuksilla lonksahtelua havaittavissa terävissä kuopissa, lähinnä tuntuu ratissa lumpsahteluna, ei niinkään paljon kuulu kolahteluna - ilmio voimakkaampi talvella
- vakioalusta, jossa ei osia tähän mennessä vaihdettu (paitsi vasen etuiskunvaimennin ME-Autossa takuuna pari vuotta sitten kun etsittiin syytä em. lonksahtelulle - ei auttanut)
Autonkorjaushommat on minulle ihan vieraita, mutta tuttu harrastelijakorjaaja voi auttaa. Onko tuo reaktiotankojen puslien tarkastaminen kuinka vaativa työ, montako jakoavainta tarvitaan
Muutenkin ehdotuksia, mitä kannattaa ja pystyy itse tarkastamaan, otetaan kiitollisuudella vastaan
Originally posted by jupasa
View Post
- tuuli ja tienpinnan kallistelu aiheuttaa auton kulkusuunnan muutoksia, vaikka rattia pitää paikallaan (eli normaalissa suoraanajossa, kun tien pinta yleensä on kallellaan oikealle, ratti on vähän vasemmalle käännettynä, että auto menisi suoraan)
- ohjauksen keskialue on tahmea ja keskitystä ei pienillä kääntösäteillä ole
- pientä ratin tärinää 80 - 100 nopeudessa, vaikka pyörien tasapainotus tarkastettu (uudet originaalivanteet ja uudet 225/55-16 pyörät)
- joissakin montuissa kävelynopeuksilla lonksahtelua havaittavissa terävissä kuopissa, lähinnä tuntuu ratissa lumpsahteluna, ei niinkään paljon kuulu kolahteluna - ilmio voimakkaampi talvella
- vakioalusta, jossa ei osia tähän mennessä vaihdettu (paitsi vasen etuiskunvaimennin ME-Autossa takuuna pari vuotta sitten kun etsittiin syytä em. lonksahtelulle - ei auttanut)
Autonkorjaushommat on minulle ihan vieraita, mutta tuttu harrastelijakorjaaja voi auttaa. Onko tuo reaktiotankojen puslien tarkastaminen kuinka vaativa työ, montako jakoavainta tarvitaan


Comment