memebuy23buy

E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    Originally posted by Hemi View Post
    Siis kerrotko nyt vielä mikä ongelma johtuu ko.renkaista?
    Se että ne on eestä melkeen sileet, mutta takana pintaa enemmän...laitoin renkaat alle 2 ja puol kk sitte ja sillo niissä oli vielä täydet pinnat, kulmat säädetty etupään osien vaihdon jälkeen...aluksi käytin 2.6 bar joka renkaassa mutta nyt oon tiputtanu 2.2 baariin eestä kun on näyttänyt kuluvan niin nopeesti...ennen etupään oisen vaihtoa auto puolsi oikealle, sit ku osat vaihettiin ja suuntaus tehtiin niin auto kulki taas suoraan hetken aikaan mutta taas puoltaa oikealle ja välillä taas vasemmalle että joutuu jännittämään rattia niinku vastaan että menee suoraan. En saanut sillon merkkiliikkeestä sitä suuntaus lappua mukaan missä arvot näkyy mutta en kyllä tajunnut pyytääkään, nyt kun kävin eilen kysäsemässä että löytyykö vielä koneelta niin eipä löytynyt kun eivät olleet tallentaneet koko tiedostoa sillon ollenkaan, huoltoäijä sano kuitenkin että ei päästä koneesta läpi ennenku kulmat ovat kohillaan kun epäilin että onko kulmat tullut säädettyä oikeisiin arvoihin.
    Last edited by Marko.K; 27-06-2009, 09:24.
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by Marko.K View Post
      Se että ne on eestä melkeen sileet, mutta takana pintaa enemmän...laitoin renkaat alle 2 ja puol kk sitte ja sillo niissä oli vielä täydet pinnat, kulmat säädetty etupään osien vaihdon jälkeen...aluksi käytin 2.6 bar joka renkaassa mutta nyt oon tiputtanu 2.2 baariin eestä kun on näyttänyt kuluvan niin nopeesti...ennen etupään oisen vaihtoa auto puolsi oikealle, sit ku osat vaihettiin ja suuntaus tehtiin niin auto kulki taas suoraan hetken aikaan mutta taas puoltaa oikealle ja välillä taas vasemmalle että joutuu jännittämään rattia niinku vastaan että menee suoraan. En saanut sillon merkkiliikkeestä sitä suuntaus lappua mukaan missä arvot näkyy mutta en kyllä tajunnut pyytääkään, nyt kun kävin eilen kysäsemässä että löytyykö vielä koneelta niin eipä löytynyt kun eivät olleet tallentaneet koko tiedostoa sillon ollenkaan, huoltoäijä sano kuitenkin että ei päästä koneesta läpi ennenku kulmat ovat kohillaan kun epäilin että onko kulmat tullut säädettyä oikeisiin arvoihin.
      Vaikka Ku19 muuten kuluukin varsin nopeasti, ei se varmasti ole renkaan vika mikäli ne sulaa alle muutamassa kuukaudessa autossa mikä puoltaa?
      Eli kyllä vika on nyt jossain muualla kuin renkaissa, eikä ongelma vain katoa sillä että ammutaan viestintuoja. Se nopea kuluminen on seuraus, ei syy.

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        Originally posted by Hemi View Post
        Vaikka Ku19 muuten kuluukin varsin nopeasti, ei se varmasti ole renkaan vika mikäli ne sulaa alle muutamassa kuukaudessa autossa mikä puoltaa?
        Eli kyllä vika on nyt jossain muualla kuin renkaissa, eikä ongelma vain katoa sillä että ammutaan viestintuoja. Se nopea kuluminen on seuraus, ei syy.
        Taisit nyt käsittää väärin tai sitten kirjotin epäselvästi, ei toki kumhoja tässä topicissa kehuttu tai suositeltu mutta tällä foorumilla kuitenkin. Lähinnä tämän viestin perusteella haen takaa että miksi auto jatkoi hetken päästä puoltamista vaikka kaikki etupään kilkkeet vaihettiin iskareita lukuunottamatta. Joku vaan tuossa mainitsi että kumhot kuluu tosi nopeasti eikä enää tuu kumhoja niin yhdyin vaan lauseeseen. Eli ei taida olla hiljasia ja kestäviä renkaita pintojen kulumisen suhteen ollenkaan? :think
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • kye
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 320
          • Forssa

          Tuolla perusteella mitä olet edellä kertonut voisin sanoa, että vaihda myös ne bumerangin malliset tangot. Ota renkaaata kiinni niin että ote on klo 7 ja klo 1. tuolla otteellä pitäisi ainakin huomata jos pallonivelessä on riittävästi valjää.

          Omassani oli noissa tangoissa 400tkm paikkeilla selvä välys. Samaan aikaan oli nuo etummaiset takaylätukivarret irti ja niistä en löytynyt mitään vikaa.
          - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
          - N42/46 jakopäät
          - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

          tied. 0407247465

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            Originally posted by kye View Post
            Tuolla perusteella mitä olet edellä kertonut voisin sanoa, että vaihda myös ne bumerangin malliset tangot. Ota renkaaata kiinni niin että ote on klo 7 ja klo 1. tuolla otteellä pitäisi ainakin huomata jos pallonivelessä on riittävästi valjää.

            Omassani oli noissa tangoissa 400tkm paikkeilla selvä välys. Samaan aikaan oli nuo etummaiset takaylätukivarret irti ja niistä en löytynyt mitään vikaa.
            Nii meinaatko niitä bumerangin muotoisia mitkä takana?
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              Nimenomaan, niitä sanotaan bumerangeiksi kun ovat vähän sen muotoiset.
              Retard Member

              Comment

              • Piplis
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 292
                • Kerava

                Kuinka pahat on vaihtaa taakse tukivarret (wishbone + se toinen) e39 tourinkiin verrattuna etupään tukivarsien vaihtoon? Onko noissa kartiot toisissa päissä, jotka vaativat kovaa moukarointia vai onko enemmän plug-and-play -tyylinen vaihto?

                Vaikuttaako muuten suuntaukseen ratkaisevasti, kun auto on juuri käynyt nelipyöräsuuntauksessa, eikä huvittaisi uudestaan käydä.
                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                Comment

                • jupasa
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 98
                  • Turku

                  No niin, taas alkuperäiseen aiheeseen palatakseni:

                  E39, 525iA touring, -03, 100 tkm, renkaat 225/55-16-W Goodyear Eagle NCT5

                  Ongelma:

                  - Ohjaus ei keskitä kunnolla moottoritienopeuksillakaan.
                  - Auto vaeltelee kallistusten mukaan (ilman, että ratti vetelee mihinkään).

                  Korjausyritykset:

                  - Vaihdettu edessä reaktiotangot puslineen ja koiranluut.
                  - Nelipyöräsuuntaus.
                  - Muuta ei ole tehty, paitsi yritetty etsiä vääntelemällä välyksiä.

                  Vääntäkää mulle nyt joku rautalangasta, mitä kannattaisi tehdä. Ei viitsisi ihan summamutikassakaan ruveta osia vaihdattamaan. Pystyykö esim. iskarien osalta niiden kuntoa luotettavasti mittaamaan, vai pitääkö vaan vaihtaa ja sormet ristissä toivoa, että helpotus tulee?

                  Jos täällä max 200 km:n etäisyydellä Turusta joku luulee voivansa olla avuksi, niin maksan mielelläni. Jos sitten on niin, että E39 tällä alustalla ja vannekoolla nyt vain on tällainen, niin tähänkin olisi mukava saada joltain asiantuntijalta vahvistus. Edellytyksenä tietenkin on, että autoa pääsee ajamaan. Yksi Autokeskuksen tekninen asiantuntija autoa jo ajoikin, eikä hän kyllä mitään moitittavaa löytänyt.
                  ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8974
                    • Kellokoski

                    Originally posted by jupasa View Post
                    No niin, taas alkuperäiseen aiheeseen palatakseni:

                    E39, 525iA touring, -03, 100 tkm, renkaat 225/55-16-W Goodyear Eagle NCT5

                    Ongelma:

                    - Ohjaus ei keskitä kunnolla moottoritienopeuksillakaan.
                    - Auto vaeltelee kallistusten mukaan (ilman, että ratti vetelee mihinkään).

                    Korjausyritykset:

                    - Vaihdettu edessä reaktiotangot puslineen ja koiranluut.
                    - Nelipyöräsuuntaus.
                    - Muuta ei ole tehty, paitsi yritetty etsiä vääntelemällä välyksiä.
                    No aluksi eteen voisi vaihtaa myös tukivarret ja raidetangot täydellisenä.
                    Ja sitten takapään kimppuun jos nuo eivät auta. Itselle vaihdatin juuri eteen koko paketin, eli raidetangot, tukivarret ja reaktiotangot.
                    Myös tuon nelipyöräsuuntausraportin voisit laittaa esille niin näkisi vähän minkälaiset kulmat siellä nyt on :think
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • jupasa
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 98
                      • Turku

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      No aluksi eteen voisi vaihtaa myös tukivarret ja raidetangot täydellisenä.
                      Ja sitten takapään kimppuun jos nuo eivät auta. Itselle vaihdatin juuri eteen koko paketin, eli raidetangot, tukivarret ja reaktiotangot.
                      Myös tuon nelipyöräsuuntausraportin voisit laittaa esille niin näkisi vähän minkälaiset kulmat siellä nyt on :think
                      Eli siis vaihdetaan vaan, vaikka mitään välyksiä ei varsinaisesti ole löytynyt?
                      Eikös tuo raidetankojen vaihtaminen ole hirmu kallista?

                      Vahinko, että nelipyöräyssuuntauksesta en pyytänyt etukäteen raporttia. Kun sitä autoa hakiessa vasta kysyin, niin eivät sitä enää pystyneet tulostamaan.
                      ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8974
                        • Kellokoski

                        Originally posted by jupasa View Post
                        Eli siis vaihdetaan vaan, vaikka mitään välyksiä ei varsinaisesti ole löytynyt?
                        Eikös tuo raidetankojen vaihtaminen ole hirmu kallista?

                        Vahinko, että nelipyöräyssuuntauksesta en pyytänyt etukäteen raporttia. Kun sitä autoa hakiessa vasta kysyin, niin eivät sitä enää pystyneet tulostamaan.
                        No eipä noissa omissakaan vääntelemällä tuntunut välyksiä. Mutta ajossa sen jo huomasi ja kun näistä e39stä nyt on kokemusta, niin sen jo tiesi että väljää on joka nivelessä. Raidetangot täydellisenä 64.50€ pari Saksasta ja tukivarret 102€, postit 30€ koko nippu. Ei tuo nyt kovin kallista minusta :think

                        Toki sinulla on vielä melko matalat kilometrit joten voi se vika olla muuallakin :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • TheFlb
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 37
                          • Vaasa

                          jupasa! Ja sitte vielä kerran tännekki topikkii, vaihda ne iskarit ekaks nii katotaa sit uudestaan...

                          Ja älä enää ikinä vaihda/anna vaihtaa vaan toisen puolen iskaria! Ja muutenki täälä jengi ihmettelee ku autot on tuuliherkkiä ja kulkee suuntaan sun toiseen nii vaihdetaan kaikki muut alustan osat paitsi iskarit...???

                          Vai olenko nyt minäki vaan ymmärtäny jotain ihan väärin...
                          Last edited by TheFlb; 20-08-2009, 08:09.

                          Comment

                          • jupasa
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 98
                            • Turku

                            Kiitoksia vain mielipiteistä. Eikö sitä pysty esim. iskareista mitenkään mittaamaan/toteamaan, onko ne kuinka huonot? Iskareiden vaihto ainakin maksanee sen verran, ettei viitsisi sitä ihan turhaankaan tehdä. Kannattaako iskarit vaihtaa samalla kertaa myös takapäähän?
                            ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                            Comment

                            • TheFlb
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2008
                              • 37
                              • Vaasa

                              Suosittelisin vaihtamaan myös taakse samalla kertaa... Ja on varmasti rahan arvonen teko, jos ei niin tarjoan kaffit.. Tärkeintä kuitenki AINA vaihtaa molemmat puolet! Jos ymmärsin oikein teikäläiselle oli joku liike vaihtanu jossain vaiheessa vaan toisen puolen eteen... Kyllähän ne niit iskareit katsastusasemaallaki mittailee mut niitten luotettavuudest en osaa sanoo mittää... Ja oma auto ei ainakaa jääny keinumaan niinku jotku vaikka iskarit oli ihan finito!

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                Originally posted by jupasa View Post
                                Kiitoksia vain mielipiteistä. Eikö sitä pysty esim. iskareista mitenkään mittaamaan/toteamaan, onko ne kuinka huonot? Iskareiden vaihto ainakin maksanee sen verran, ettei viitsisi sitä ihan turhaankaan tehdä. Kannattaako iskarit vaihtaa samalla kertaa myös takapäähän?
                                No jos alat iskareita vaihtamaan niin yksin tein sitten joku hieman matalampi ja jämäkämpi alustasarja sinne. Saksasta kun tilaat niin saa koko setin kohtuu hintaan. Tai sitten päivität alustan vastaamaan M-Sporttia :think
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X