Originally posted by Hemi
View Post
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
Last edited by Marko.K; 27-06-2009, 09:24.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
-
-
Originally posted by Marko.K View PostSe että ne on eestä melkeen sileet, mutta takana pintaa enemmän...laitoin renkaat alle 2 ja puol kk sitte ja sillo niissä oli vielä täydet pinnat, kulmat säädetty etupään osien vaihdon jälkeen...aluksi käytin 2.6 bar joka renkaassa mutta nyt oon tiputtanu 2.2 baariin eestä kun on näyttänyt kuluvan niin nopeesti...ennen etupään oisen vaihtoa auto puolsi oikealle, sit ku osat vaihettiin ja suuntaus tehtiin niin auto kulki taas suoraan hetken aikaan mutta taas puoltaa oikealle ja välillä taas vasemmalle että joutuu jännittämään rattia niinku vastaan että menee suoraan. En saanut sillon merkkiliikkeestä sitä suuntaus lappua mukaan missä arvot näkyy mutta en kyllä tajunnut pyytääkään, nyt kun kävin eilen kysäsemässä että löytyykö vielä koneelta niin eipä löytynyt kun eivät olleet tallentaneet koko tiedostoa sillon ollenkaan, huoltoäijä sano kuitenkin että ei päästä koneesta läpi ennenku kulmat ovat kohillaan kun epäilin että onko kulmat tullut säädettyä oikeisiin arvoihin.
Eli kyllä vika on nyt jossain muualla kuin renkaissa, eikä ongelma vain katoa sillä että ammutaan viestintuoja. Se nopea kuluminen on seuraus, ei syy.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVaikka Ku19 muuten kuluukin varsin nopeasti, ei se varmasti ole renkaan vika mikäli ne sulaa alle muutamassa kuukaudessa autossa mikä puoltaa?
Eli kyllä vika on nyt jossain muualla kuin renkaissa, eikä ongelma vain katoa sillä että ammutaan viestintuoja. Se nopea kuluminen on seuraus, ei syy.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Tuolla perusteella mitä olet edellä kertonut voisin sanoa, että vaihda myös ne bumerangin malliset tangot. Ota renkaaata kiinni niin että ote on klo 7 ja klo 1. tuolla otteellä pitäisi ainakin huomata jos pallonivelessä on riittävästi valjää.
Omassani oli noissa tangoissa 400tkm paikkeilla selvä välys. Samaan aikaan oli nuo etummaiset takaylätukivarret irti ja niistä en löytynyt mitään vikaa.- N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
- N42/46 jakopäät
- N47 jakoketjuvikojen korjaukset
tied. 0407247465
Comment
-
-
Originally posted by kye View PostTuolla perusteella mitä olet edellä kertonut voisin sanoa, että vaihda myös ne bumerangin malliset tangot. Ota renkaaata kiinni niin että ote on klo 7 ja klo 1. tuolla otteellä pitäisi ainakin huomata jos pallonivelessä on riittävästi valjää.
Omassani oli noissa tangoissa 400tkm paikkeilla selvä välys. Samaan aikaan oli nuo etummaiset takaylätukivarret irti ja niistä en löytynyt mitään vikaa.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Kuinka pahat on vaihtaa taakse tukivarret (wishbone + se toinen) e39 tourinkiin verrattuna etupään tukivarsien vaihtoon? Onko noissa kartiot toisissa päissä, jotka vaativat kovaa moukarointia vai onko enemmän plug-and-play -tyylinen vaihto?
Vaikuttaako muuten suuntaukseen ratkaisevasti, kun auto on juuri käynyt nelipyöräsuuntauksessa, eikä huvittaisi uudestaan käydä.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
No niin, taas alkuperäiseen aiheeseen palatakseni:
E39, 525iA touring, -03, 100 tkm, renkaat 225/55-16-W Goodyear Eagle NCT5
Ongelma:
- Ohjaus ei keskitä kunnolla moottoritienopeuksillakaan.
- Auto vaeltelee kallistusten mukaan (ilman, että ratti vetelee mihinkään).
Korjausyritykset:
- Vaihdettu edessä reaktiotangot puslineen ja koiranluut.
- Nelipyöräsuuntaus.
- Muuta ei ole tehty, paitsi yritetty etsiä vääntelemällä välyksiä.
Vääntäkää mulle nyt joku rautalangasta, mitä kannattaisi tehdä. Ei viitsisi ihan summamutikassakaan ruveta osia vaihdattamaan. Pystyykö esim. iskarien osalta niiden kuntoa luotettavasti mittaamaan, vai pitääkö vaan vaihtaa ja sormet ristissä toivoa, että helpotus tulee?
Jos täällä max 200 km:n etäisyydellä Turusta joku luulee voivansa olla avuksi, niin maksan mielelläni. Jos sitten on niin, että E39 tällä alustalla ja vannekoolla nyt vain on tällainen, niin tähänkin olisi mukava saada joltain asiantuntijalta vahvistus. Edellytyksenä tietenkin on, että autoa pääsee ajamaan. Yksi Autokeskuksen tekninen asiantuntija autoa jo ajoikin, eikä hän kyllä mitään moitittavaa löytänyt.ex BMW 525iA touring -04 (E39)
Comment
-
-
Originally posted by jupasa View PostNo niin, taas alkuperäiseen aiheeseen palatakseni:
E39, 525iA touring, -03, 100 tkm, renkaat 225/55-16-W Goodyear Eagle NCT5
Ongelma:
- Ohjaus ei keskitä kunnolla moottoritienopeuksillakaan.
- Auto vaeltelee kallistusten mukaan (ilman, että ratti vetelee mihinkään).
Korjausyritykset:
- Vaihdettu edessä reaktiotangot puslineen ja koiranluut.
- Nelipyöräsuuntaus.
- Muuta ei ole tehty, paitsi yritetty etsiä vääntelemällä välyksiä.
Ja sitten takapään kimppuun jos nuo eivät auta. Itselle vaihdatin juuri eteen koko paketin, eli raidetangot, tukivarret ja reaktiotangot.
Myös tuon nelipyöräsuuntausraportin voisit laittaa esille niin näkisi vähän minkälaiset kulmat siellä nyt on :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo aluksi eteen voisi vaihtaa myös tukivarret ja raidetangot täydellisenä.
Ja sitten takapään kimppuun jos nuo eivät auta. Itselle vaihdatin juuri eteen koko paketin, eli raidetangot, tukivarret ja reaktiotangot.
Myös tuon nelipyöräsuuntausraportin voisit laittaa esille niin näkisi vähän minkälaiset kulmat siellä nyt on :think
Eikös tuo raidetankojen vaihtaminen ole hirmu kallista?
Vahinko, että nelipyöräyssuuntauksesta en pyytänyt etukäteen raporttia. Kun sitä autoa hakiessa vasta kysyin, niin eivät sitä enää pystyneet tulostamaan.ex BMW 525iA touring -04 (E39)
Comment
-
-
Originally posted by jupasa View PostEli siis vaihdetaan vaan, vaikka mitään välyksiä ei varsinaisesti ole löytynyt?
Eikös tuo raidetankojen vaihtaminen ole hirmu kallista?
Vahinko, että nelipyöräyssuuntauksesta en pyytänyt etukäteen raporttia. Kun sitä autoa hakiessa vasta kysyin, niin eivät sitä enää pystyneet tulostamaan.
Toki sinulla on vielä melko matalat kilometrit joten voi se vika olla muuallakin :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
jupasa! Ja sitte vielä kerran tännekki topikkii, vaihda ne iskarit ekaks nii katotaa sit uudestaan...
Ja älä enää ikinä vaihda/anna vaihtaa vaan toisen puolen iskaria! Ja muutenki täälä jengi ihmettelee ku autot on tuuliherkkiä ja kulkee suuntaan sun toiseen nii vaihdetaan kaikki muut alustan osat paitsi iskarit...???
Vai olenko nyt minäki vaan ymmärtäny jotain ihan väärin...Last edited by TheFlb; 20-08-2009, 08:09.
Comment
-
-
Kiitoksia vain mielipiteistä. Eikö sitä pysty esim. iskareista mitenkään mittaamaan/toteamaan, onko ne kuinka huonot? Iskareiden vaihto ainakin maksanee sen verran, ettei viitsisi sitä ihan turhaankaan tehdä. Kannattaako iskarit vaihtaa samalla kertaa myös takapäähän?ex BMW 525iA touring -04 (E39)
Comment
-
-
Suosittelisin vaihtamaan myös taakse samalla kertaa... Ja on varmasti rahan arvonen teko, jos ei niin tarjoan kaffit..Tärkeintä kuitenki AINA vaihtaa molemmat puolet! Jos ymmärsin oikein teikäläiselle oli joku liike vaihtanu jossain vaiheessa vaan toisen puolen eteen... Kyllähän ne niit iskareit katsastusasemaallaki mittailee mut niitten luotettavuudest en osaa sanoo mittää... Ja oma auto ei ainakaa jääny keinumaan niinku jotku vaikka iskarit oli ihan finito!
Comment
-
-
Originally posted by jupasa View PostKiitoksia vain mielipiteistä. Eikö sitä pysty esim. iskareista mitenkään mittaamaan/toteamaan, onko ne kuinka huonot? Iskareiden vaihto ainakin maksanee sen verran, ettei viitsisi sitä ihan turhaankaan tehdä. Kannattaako iskarit vaihtaa samalla kertaa myös takapäähän?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment