Auto on nyt pukeilla ja reaktiotangot irrotettu. Puslien kumit ovat murtuneet, joten puslat ainakin vaihdetaan. Samoin koiranluut vaihdetaan varmuuden vuoksi, vaikka niissä mitään vikaa ei löytynytkään. Nyt mietin tuota reaktiotankojen vaihtamistarvetta. Pallonivelet tuntuisivat olevan kunnossa, pari pienen pientä reikää kumeissa kyllä on. Mahtaako reaktiotankoja kannattaa tämän takia vaihtaa, ovat melkoisen arvokkaita (n. 130/kpl)? Mihin alakerrassa kannattaisi muuten kiinnittää huomiota?
Manittakoon vielä, että itse ritsaamalla todettiin etupyörien aurauksessa monta milliä haritusta. Viimeksi vuosi sitten Metro-Autossa oli tarkistettu ja korjattu. Niin ja toinen iskari (joka oli pari vuotta sitten vaihdettu takuuna) ei ollut oikeassa asennossa (L-merkki oli sentin pari sivussa) Tiedä sitten, mistä tämä kertoo..
Juha
E39 ohjauksesta ja suuntavakavuudesta
Collapse
X
-
Originally posted by jupasa View PostNo ostin uudet puslat. Kotiasentaja kuitenkin sanoi (kuten myös BMW-korjausopas), että holkkien kiinnittämiseen ja irrottamiseen tarvitaan erikoistyökalu, joten ei lähdetty sitä yrittämäänkään. Pitänee tilata aika pajalta. Sitä odotellessa voisi pähkäillä, että pitäisikö samalla reaktiotangotkin vaihtaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jupasa View PostNo ostin uudet puslat. Kotiasentaja kuitenkin sanoi (kuten myös BMW-korjausopas), että holkkien kiinnittämiseen ja irrottamiseen tarvitaan erikoistyökalu, joten ei lähdetty sitä yrittämäänkään. Pitänee tilata aika pajalta. Sitä odotellessa voisi pähkäillä, että pitäisikö samalla reaktiotangotkin vaihtaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VilleW View PostNoita oireita mullakin oli omassa autossani. Vääntelimme reaktiotankoja niiden ollessa paikoillaan ja välystä puslissa ei voinut havaita. Kuitenkin kun puslat otettiin irti, oli havaittavissa murtumia ja koko kumi oli uudessa puslassa jämäkämmän tuntuinen. Mun mielestä tästä kannattaisi aloittaa, koska osat maksavat ovh 55€ ja työkään ei ole kovin paha. Ei siitä ainakaan haittaa ole ja kustannukset eivät ole suuret vaikka vaihtaisikin ns. turhaan ja irrallaan ollessa puslasta tosiaan näkee jo paremmin onko se ehjä vai ei. En sitten tiedä kumpi vaikutti enemmän iskarit vai nuo puslat mutta vaihdon jälkeen tutinat, tärinät ja ohjauksen puuromaisuus olivat poissa.
Leave a comment:
-
-
Kannattaa välttää "halpis" osia...(esim. motonet) Niistä saa vaan harmaita hiuksia ja vitutusta. Itse erehdyin laittamaan alustan niillä. (liki koko alusta läpikäyty) Nyt saa vaihtaa osia takuuseen 2kk välein. Ja jatkuvasti rengaskulmia mittauttaa. Nyt alkaa v-käyrä olla niin korkealla, että käyn hakemassa samat osat marmoritiskin takaa.. Saan siis maksaa tosia kalliisti tuon alusta remontin.. ..kele..
-Janne-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jyrtsä View PostNo tässä on tietämätöntä kusetettu ja huolella. Säädöt tehnyt korjaaja nimenomaan sanoi ettei niillä takapään säädöillä ole niin merkitystä... No, taas oppi jotain. Uutta. On tässä viime aikoina tullut muutenkin huomattua kuinka huono tietotaito eri alojen liikkeissä on. On niin valtakunnallisessa elektroniikka liikkeessä kuin rautakaupassakin tällä viikolla myyjät puhuneet aivan puuta heinää.. eikö osata vai onko vaan kusetusmentaliteettiä?? Sori offtopic..
Takaisin aiheeseen. Missähän Porin seudulla olisi laitteet ja ammattitaitoinen henkilökunta nelipyöräsuuntaukseen?? Euromaster? Takala Noormarkussa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo ei ole ihme jos puoltaa ja ratti on vinossa. Pelkillä etupään arvoilla/mittauksilla ei itsessään tee yhtään mitään vaan kyse on täydellisestä asiakkaan kusetuksesta=rahastuksesta. Akselistokulmia ei nimittäin voi saada paikalleen edes etupäästä ilman kaikkien neljän nurkan mittaamista.
Tai sanotaan vielä niin että takapää on se mikä näyttää suunnan ja etupäällä kaarretaan.
Tästä syystä mm.e39:n takapäässä on kaikille kulmille täydelliset säädöt ja etupäässä ainoastaan auraussäätö.
Takaisin aiheeseen. Missähän Porin seudulla olisi laitteet ja ammattitaitoinen henkilökunta nelipyöräsuuntaukseen?? Euromaster? Takala Noormarkussa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEi, kun osa numero 5 tässä kuvassa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=31&fg=05
Ja siis tämä osa: http://klvaraosat.workspace3.smileho...itemcode=12207
Joka tulee kiinni tähän reaktiotankoon eli pitkittäiseen tukivarteen: http://klvaraosat.workspace3.smileho...itemcode=14123
Leave a comment:
-
-
powerflexit reaktiotankojen takapään lällykumi puslan tilalle, niin johan kulkee kun juna, eikä ratti täristä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Beef View PostNoh, itsellä loppui puoltaminen kun säädin pelkän etupään aurauksen (asiakasta ei kusetettu, koska tein työn ja säädön itse). Takapään kulmat vähän sinne päin, en koskenut niihin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostNo ei ole ihme jos puoltaa ja ratti on vinossa. Pelkillä etupään arvoilla/mittauksilla ei itsessään tee yhtään mitään vaan kyse on täydellisestä asiakkaan kusetuksesta=rahastuksesta. Akselistokulmia ei nimittäin voi saada paikalleen edes etupäästä ilman kaikkien neljän nurkan mittaamista.
Tai sanotaan vielä niin että takapää on se mikä näyttää suunnan ja etupäällä kaarretaan.
Tästä syystä mm.e39:n takapäässä on kaikille kulmille täydelliset säädöt ja etupäässä ainoastaan auraussäätö.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jupasa View PostEli onko kyseessä kallistuksenvakaajan kumihelat (osa 2)?
[ATTACH]56648[/ATTACH]
Ja siis tämä osa: http://klvaraosat.workspace3.smileho...itemcode=12207
Joka tulee kiinni tähän reaktiotankoon eli pitkittäiseen tukivarteen: http://klvaraosat.workspace3.smileho...itemcode=14123Last edited by Petri.Kekkonen; 27-06-2008, 11:49.
Leave a comment:
-
Leave a comment: