Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    Ongelma jälki-asennu xenoneiden kanssa e39!

    Elikkä asensin viimein tänään pitkiinkin xenonit. Autossa siis alkuperäiset Hella facelift xenon umpiot ja nyt laitoin tuollaisen jälkiasennus sarjan pitkiin.

    Ongelma on seuraavanlainen ja sanoisinpa, että aika v*ttumainenkin
    Kun läväyttää pitkät päälle niin sammuu koko laitos Sammuu vain kun ekan kerran laittaa pitkät päälle tai kun pitkät on olleet kauan aikaa sammuksissa. Normaalisti kun ajaa ja vaihtaa välillä lyhkäsille ja taas pitkille niin pelaa normaalisti... Vähän pirullista ku lähtee vaikkapa ohittamaan ja räppää pitkät päälle niin sammuu koko auto :think

    Auto siis 530D Touring -00 ja xenonit "Exsun" merkkiset
    Muilla ollu vastaavia oireita?
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Makee28
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 527
    • Kitee

    #2
    On törmätty samaan ongelmaan 530d:n kanssa. Mitkään häiriönpoistajat eivät auttaneet.
    Relejohtosarja jolle ohjaus ainoastaan apukuskinpuolelta auttoi ongelmaan.

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      #3


      Itse tilasin piritekiltä h7 sarjan oman 530d -00 pitkiin, ja ovat toimineet..
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #4
        Jahas, elikkä ongelma on ihan yleinen ja sikäli autokohtainen, että samanlainen sarja jollakulla toimii ja jollakulla ei. Toki yksi syy tuohon on se, että nuo kiinalaiset pa*kat ei varmaan ole ihan 100% tasalaatuista tavaraa
        Kokeilen releyttää nuo niin katotaan kuinka käy :think
        Kertoilen kun olen kytkennän väsännyt...

        Valotehoahan noilla xenoneilla tuli aivan mahtavasti pitkiin vrt. halogen
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #5
          Nyt on systeemi releytetty ja ainakin -2 asteen pakkasella toimii, eli ei sammuile auto
          Tosin heräte piti ottaa molemmilta puolin releelle. Jos otti vain jommaltakummalta puolen (ihan sama kummalta) niin rele jäi "pärisemään", eli noihin pitkien töpseleihin tulee siis mitälienee aaltoa
          Yleismittarilla kun mittasi niin jännite heilui 11.5-12V välillä, mutta tuollaisella mittarillahan ei todellista kuvaa saa jännitevaihteluista kun se mittää tehollisarvoa :think
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Kyllä se relytys oli ratkaisu tuohon sammumis ongelmaan!
            Nyt on testattu -16 asteen pakkasella ja hyvin toimii

            Tein siis kytkennän yksinkertaisesti yhdellä releellä, 2,5mm2 johdolla ja 20A sulakkeella. Virran otin siitä konehuoneen virtapisteestä ja maadoitin ballastit suoraan runkoon siihen paisuntasäiliön "takapuolelle", jossa oli valmis tyhjä kierre 6mm pultille. Releen asensin runkopalkin päälle suunnillee samaan kohtaan, jossa oli tyhjä ~1,5cm mittainen ulkoneva "kierretangon" pätkä
            Helppo ja halpa asennus...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #7
              Eipä löytynyt pysyvää apua releytyksestäkään.
              Tutkimattomat on Bemarin väylät, koska pari viikkoa pelasi kelillä kuin kelillä täysin moitteetta kunnes taas toissapäivänä alkoi sammuilu

              Eipä se auta ku palata halogeihin tai vaihtaa autoa :think
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • buksin-1
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 4592
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by Jube View Post
                Eipä löytynyt pysyvää apua releytyksestäkään.
                Tutkimattomat on Bemarin väylät, koska pari viikkoa pelasi kelillä kuin kelillä täysin moitteetta kunnes taas toissapäivänä alkoi sammuilu

                Eipä se auta ku palata halogeihin tai vaihtaa autoa :think
                Näin käy kun sekaantuu kiinalaiseen paskaan

                Mikset laita h7->D2s adapterit ja siihen orkkis D2S + Hella ballasti perään eli samat mitkä lyhyissäkin?
                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                SISUSTAT modaukset

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by buksin-1 View Post
                  Näin käy kun sekaantuu kiinalaiseen paskaan

                  Mikset laita h7->D2s adapterit ja siihen orkkis D2S + Hella ballasti perään eli samat mitkä lyhyissäkin?
                  Tuosta "paskaa"kin voi tietty käsitellä useammasta eri näkökulmasta.
                  Hintaan nähden noiden valoteho on mielestäni loistava ja toimivat useimmissa autoissa kuitenkin aiheuttamatta häiriöitä.
                  Mitä mersuissa olen Kiina xenoneita käyttänyt niin hinta/valoteho/kestävyys suhde on ollut erinomainen...
                  Laatu toki niiltä osin on paskaa verrattuana esmes. Hella, että tällaisia toimintahäiriöitä voivat näköjään joissain automalleissa aiheuttaa mitä Hella taas ei tee.

                  En ala enää tämän asian kans värkkäämään. Tulee turhan paljon hintaa hommata polttimot, adapterit ja Hellan ballastit.
                  Palaan tämän auton kohdalla halogeneihin ja ostan seuraavaksi sellaisen auton, jossa on alkuperäiset Bi-xenonit
                  Last edited by Jube; 16-12-2008, 18:33.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • EPDM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2005
                    • 4623
                    • Lahti.

                    #10
                    Minusta se on huvittava että juuri ne ketkä haukkuu kaikki kiina xenonit paskaksi on juuri ne kenellä on varaa ostaakin vaikka orkis hintaiset osat...jännä yhtälö...

                    otapa Jube yhteyttä niin eiköhän keksitä joku ratkaisu sun tilanteen...
                    Viviendo en Lahiti
                    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                    Vw Corrado vr6

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Laskepa onko kallista:

                      - Hella ballastit n. 70e/kpl
                      - D2S n. 30e/kpl
                      - adapteri 8e/kpl
                      eli yhteensä 216e/sarja ei paha mielestäni

                      tai n. 150e Hella bi-xenonin solenoidit + suht vaativa asennus
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #12
                        Onko nuo polttimot pakko vaihtaa jos ballastit vaihtaa jos juottaa johdot H7 polttimoiden johtoihin
                        Ja onko varma, että pelaa Hellan ballasteilla :think
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • JonasG
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 2160
                          • Porvoo/Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Jube View Post
                          Onko nuo polttimot pakko vaihtaa jos ballastit vaihtaa jos juottaa johdot H7 polttimoiden johtoihin
                          Ja onko varma, että pelaa Hellan ballasteilla :think
                          Minulle auttoi tuo Hellan systeemi e39 sumuvaloissa kun entinen kiina sarja aiheutti häiriöitä. e39 525d touring oli kyseessä.

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4623
                            • Lahti.

                            #14
                            Otin huviksi kuva minun vm. 2001 facelift530d vakio MADE IN GERMANY HELLA muuntajasta ja sitten AMP ( = OLLO) KIINA PASKA muuntajasta vm 2004 (eli vanha 9-16v technologia)....minusta ne ovat aika samannäköisiä...vai olisko ne....eeeii...ainakin yksi on ihan paska kiina mallinen....mutta kenties olisko näissä eriläisissä kiina paska muuntajissa eroja...olisko??

                            Last edited by EPDM; 16-12-2008, 19:53.
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              #15
                              Originally posted by buksin-1 View Post
                              Laskepa onko kallista:

                              - Hella ballastit n. 70e/kpl
                              - D2S n. 30e/kpl
                              - adapteri 8e/kpl
                              eli yhteensä 216e/sarja ei paha mielestäni

                              tai n. 150e Hella bi-xenonin solenoidit + suht vaativa asennus
                              aivan..ja miksiköhän se on näin...mietipäs...

                              its all the same fucking shit!
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎